İçeriğe Yönlendir

H4 Röle Kablo Demeti


Tuncay Uludağ

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yine öyle yapabilirsin.

Standart sokete gelen voltajı ölç.
Sonra ampule giren soketteki voltajı ölç

Dispute açacaksan da bu ölçüm sonuçları ile açarsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yine öyle yapabilirsin.

Haftaiçi müsait değilim. Haftasonu sol ve sağ fardaki devrelerin ikisinide komple söküp öncesi ve sonrası olarak resim atmaya çalışırım. Elektrikçi bi sorun olmaz dedi. Bakalım 1 hafta test edelim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sökmene gerek yok.
Yukarda tarif ettiğim gibi yapabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sökmene gerek yok.
Yukarda tarif ettiğim gibi yapabilirsin.

Peki böyle kalsa olmaz mı daha parlak yanıyor farlar?

tarihinde Tuncay Uludağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devrenin ne yaptığını aracın ne yaptığını anlayacağız.
Aküyü, far soketini ve bu devrenin çıkış voltajını bize verirsen, işe yarıyor mu ?
Aracın akıllı şarj sistemi var mı ? Ampul koruma sistemi var mı bunu anlayacağız.


Bu devre işe yarıyorsa olan şudur.
Araçta ampul koruma sistemi vardır, bu devre ile Ampule alternatörden çıkan voltaj direk gidiyordur. Işığın artar, yani beklenen etkiyi yapar ancak ampulün ömrü kısalır.

Mesela; benim C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür.
Connectte de böyle bir sistem varsa siz bu sistemi bypass etmiş oldunuz.

Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
Mehmet Ozyurek yazdı:

Devrenin ne yaptığını aracın ne yaptığını anlayacağız.
Aküyü, far soketini ve bu devrenin çıkış voltajını bize verirsen, işe yarıyor mu ?
Aracın akıllı şarj sistemi var mı ? Ampul koruma sistemi var mı bunu anlayacağız.


Bu devre işe yarıyorsa olan şudur.
Araçta ampul koruma sistemi vardır, bu devre ile Ampule alternatörden çıkan voltaj direk gidiyordur. Işığın artar, yani beklenen etkiyi yapar ancak ampulün ömrü kısalır.

Mesela; benim C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür.
Connectte de böyle bir sistem varsa siz bu sistemi bypass etmiş oldunuz.

Şimdi bu sistemi bypass etmek kötü bir şey mi ve bu sistem kolayca bypass ediliyormu? 3 tane h4 soketi düşünün 2 tanesi dişi ve 1 tanesi erkek. Dişilerin biri sol fara diğeri sağ fara gidiyor. Kalan 1 tane erkek sokette sol farın içinde bulunan dişi sokete takılıyor. Şimdi olay şu far kumandasından farları açınca farların içindeki orijinal dişi sokete güç gidiyor. Bu güç giden sokete  1 tane erkek soket bağlanıyor. Yani farların açıldığını bildiriyor. Sonra ise aküden direk farlara güç gidiyor. Kablolama bundan ibaret. Bunun zararı yoktur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yukarda anlattığım gibi.
Bu yapılan işlem bir bypass
Ancak istediğim ölçümleri yapmadığınız sürece ne kadar verimli bir bypass olduğunu söyleyemem.

Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yukarda anlattığım gibi.
Bu yapılan işlem bir bypass
Ancak istediğim ölçümleri yapmadığınız sürece ne kadar verimli bir bypass olduğunu söyleyemem.

Öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Elektrikçiye bunun için gitmek istemiyorum. En iyisi kendime volt ölçen bir cihaz alıp kendim ölçeyim. İnternetten sipariş geçeyim.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Şayet, araç çalışırken. Aküde voltaj 14,5 iken fara gelen elektrik 12 ise, bu devre işe yarayacaktır.
Araçta ampullerin ömrü uzun olması için bir regule sistem varsa bu devre işe yarayacaktır. Ancak bunun olacağını sanmıyorum.

 

Bende merak ettim, yarın ölçeyim 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Şayet, araç çalışırken. Aküde voltaj 14,5 iken fara gelen elektrik 12 ise, bu devre işe yarayacaktır.
Araçta ampullerin ömrü uzun olması için bir regule sistem varsa bu devre işe yarayacaktır. Ancak bunun olacağını sanmıyorum.

 

Benim arabada durum bu;

 

Rölantide kutup başı voltajı 13,79

Rölantide kısa farlar açıkken far soketi voltajı 12,97

 

DLboks.jpg

 

nfeDXu.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamam.. bir regule var demekki. 

Bu durumda bu kit ışığı artıracak ancak ampul ömrünü kısaltacak.. 

Ancak voltaj maksimum 13,79 ise bu ampul ömrü meselesi çok önemli değil. 13,79 dizel bir araç için düşük bir voltaj. 

Farları kapalı ve motor çalışır iken de akü voltajını ölçsene Nihat. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür.

dinamo gidici yani? rezistans açınca kaça düşüyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

dinamo gidici yani? rezistans açınca kaça düşüyor

 

Gitmez be neden gitsin :)

Akıllı şarj sistemi var. Gücü yetmediğinden düşmüyor voltaj, düşmesi gerektiği için düşüyor, Citroen bu 😛

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Akıllı şarj sistemi var. Gücü yetmediğinden düşmüyor voltaj

nası bi aklı varsa fikri ne ki :rofl:

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Illa bize de ölçtürecekler, sanki bizde xenon neden ariza ışığı yakıyor akıllı şarj dan [emoji16]

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

nası bi aklı varsa fikri ne ki :rofl:

 

Fikri yok :) 

Aklı var. 

Aklı basit, aküyü ölç, voltaj düşükse 14,5 volta kadar çık akü bir an önce dolsun. 

Akü doldu ise boşa alternatöre yük bindirme voltajı 13,8 e düşür. 

Rampa çıkarken alternatöre yük bindirme, viteste inerken kompresöre binince aküyü doldurmak için 14,5' e çık.. 

Farlar açıkken 14,5 dayama, ampullerin ömrü kısalmasın. 

  • Beğen 4
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamam.. bir regule var demekki. 

Bu durumda bu kit ışığı artıracak ancak ampul ömrünü kısaltacak.. 

Ancak voltaj maksimum 13,79 ise bu ampul ömrü meselesi çok önemli değil. 13,79 dizel bir araç için düşük bir voltaj. 

Farları kapalı ve motor çalışır iken de akü voltajını ölçsene Nihat. 

 

 

 

Ölçtüm, tekrar yazayım.

 

Rölantide kısa farlar açıkken kutup başı voltajı 13,79

Rölantide kısa farlar açıkken far soketi voltajı 12,97

Rölantide kısa farlar kapalıyken kutup başı voltajı 13,34

 

qg7vs4.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ

Bende ölçtüreceğim elektrikçide. Normalden daha hızlı selektör atıyor. Sanki halojen değilde led takılıymış gibi. Çok sevdim bu yönünü.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tuncay Uludağ

Voltaj %10 civari daha veriyor, bu yüzden ampüller 5 ay dayanıyor en fazla.

 

Artıları:

Daha hızlı selektör atıyorsunuz, led far gibi hızlı düşünün.

Ampüllerin rengi ve şiddeti voltaj arttığı için biraz daha artıyor.

 

Eksileri:

En fazla 5 ay dayanıyor ampüller.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tuncay Uludağ yazdı:

Voltaj %10 civari daha veriyor, bu yüzden ampüller 5 ay dayanıyor en fazla.

 

Artıları:

Daha hızlı selektör atıyorsunuz, led far gibi hızlı düşünün.

Ampüllerin rengi ve şiddeti voltaj arttığı için biraz daha artıyor.

 

Eksileri:

En fazla 5 ay dayanıyor ampüller.

 

Far yanıkken ölçtürün önemli olan kablodaki kayıp. far takılı değilken faydasız ölçmek.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
Mehmet Göktürk yazdı:

Far yanıkken ölçtürün önemli olan kablodaki kayıp. far takılı değilken faydasız ölçmek.. 

Hocam dediğiniz doğru ama artık kullanmıyorum. Kayıp genede standart kablolara göre az olur. Çünkü aküden direk geliyo kablolar kısa ve kalın. Night Breaker Laser ampüllerin ömrü erkenden bitince attım kenara. 2 aydır kullanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tuncay Uludağ yazdı:

Hocam dediğiniz doğru ama artık kullanmıyorum. Kayıp genede standart kablolara göre az olur. Çünkü aküden direk geliyo kablolar kısa ve kalın. Night Breaker Laser ampüllerin ömrü erkenden bitince attım kenara. 2 aydır kullanmıyorum.

standart kabloyu dedim ben.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...