Mehmet Ozyurek 27 Eylül 2020 Paylaş 27 Eylül 2020 Yine öyle yapabilirsin. Standart sokete gelen voltajı ölç. Sonra ampule giren soketteki voltajı ölç Dispute açacaksan da bu ölçüm sonuçları ile açarsın. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 27 Eylül 2020 Yazar Paylaş 27 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Yine öyle yapabilirsin. Haftaiçi müsait değilim. Haftasonu sol ve sağ fardaki devrelerin ikisinide komple söküp öncesi ve sonrası olarak resim atmaya çalışırım. Elektrikçi bi sorun olmaz dedi. Bakalım 1 hafta test edelim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Eylül 2020 Paylaş 27 Eylül 2020 Sökmene gerek yok. Yukarda tarif ettiğim gibi yapabilirsin. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 27 Eylül 2020 Yazar Paylaş 27 Eylül 2020 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Sökmene gerek yok. Yukarda tarif ettiğim gibi yapabilirsin. Peki böyle kalsa olmaz mı daha parlak yanıyor farlar? 27 Eylül 2020 tarihinde Tuncay Uludağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Eylül 2020 Paylaş 27 Eylül 2020 Devrenin ne yaptığını aracın ne yaptığını anlayacağız. Aküyü, far soketini ve bu devrenin çıkış voltajını bize verirsen, işe yarıyor mu ? Aracın akıllı şarj sistemi var mı ? Ampul koruma sistemi var mı bunu anlayacağız. Bu devre işe yarıyorsa olan şudur. Araçta ampul koruma sistemi vardır, bu devre ile Ampule alternatörden çıkan voltaj direk gidiyordur. Işığın artar, yani beklenen etkiyi yapar ancak ampulün ömrü kısalır. Mesela; benim C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür. Connectte de böyle bir sistem varsa siz bu sistemi bypass etmiş oldunuz. Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 27 Eylül 2020 Yazar Paylaş 27 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Devrenin ne yaptığını aracın ne yaptığını anlayacağız. Aküyü, far soketini ve bu devrenin çıkış voltajını bize verirsen, işe yarıyor mu ? Aracın akıllı şarj sistemi var mı ? Ampul koruma sistemi var mı bunu anlayacağız. Bu devre işe yarıyorsa olan şudur. Araçta ampul koruma sistemi vardır, bu devre ile Ampule alternatörden çıkan voltaj direk gidiyordur. Işığın artar, yani beklenen etkiyi yapar ancak ampulün ömrü kısalır. Mesela; benim C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür. Connectte de böyle bir sistem varsa siz bu sistemi bypass etmiş oldunuz. Şimdi bu sistemi bypass etmek kötü bir şey mi ve bu sistem kolayca bypass ediliyormu? 3 tane h4 soketi düşünün 2 tanesi dişi ve 1 tanesi erkek. Dişilerin biri sol fara diğeri sağ fara gidiyor. Kalan 1 tane erkek sokette sol farın içinde bulunan dişi sokete takılıyor. Şimdi olay şu far kumandasından farları açınca farların içindeki orijinal dişi sokete güç gidiyor. Bu güç giden sokete 1 tane erkek soket bağlanıyor. Yani farların açıldığını bildiriyor. Sonra ise aküden direk farlara güç gidiyor. Kablolama bundan ibaret. Bunun zararı yoktur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Eylül 2020 Paylaş 27 Eylül 2020 Yukarda anlattığım gibi. Bu yapılan işlem bir bypass Ancak istediğim ölçümleri yapmadığınız sürece ne kadar verimli bir bypass olduğunu söyleyemem. Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 27 Eylül 2020 Yazar Paylaş 27 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Yukarda anlattığım gibi. Bu yapılan işlem bir bypass Ancak istediğim ölçümleri yapmadığınız sürece ne kadar verimli bir bypass olduğunu söyleyemem. Öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Elektrikçiye bunun için gitmek istemiyorum. En iyisi kendime volt ölçen bir cihaz alıp kendim ölçeyim. İnternetten sipariş geçeyim. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 27 Eylül 2020 Paylaş 27 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Şayet, araç çalışırken. Aküde voltaj 14,5 iken fara gelen elektrik 12 ise, bu devre işe yarayacaktır. Araçta ampullerin ömrü uzun olması için bir regule sistem varsa bu devre işe yarayacaktır. Ancak bunun olacağını sanmıyorum. Bende merak ettim, yarın ölçeyim 🙂 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Şayet, araç çalışırken. Aküde voltaj 14,5 iken fara gelen elektrik 12 ise, bu devre işe yarayacaktır. Araçta ampullerin ömrü uzun olması için bir regule sistem varsa bu devre işe yarayacaktır. Ancak bunun olacağını sanmıyorum. Benim arabada durum bu; Rölantide kutup başı voltajı 13,79 Rölantide kısa farlar açıkken far soketi voltajı 12,97 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Tamam.. bir regule var demekki. Bu durumda bu kit ışığı artıracak ancak ampul ömrünü kısaltacak.. Ancak voltaj maksimum 13,79 ise bu ampul ömrü meselesi çok önemli değil. 13,79 dizel bir araç için düşük bir voltaj. Farları kapalı ve motor çalışır iken de akü voltajını ölçsene Nihat. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: C5 farlar kapalı iken ihtiyaca göre 14,5 volta kadar şarjı yükseltir ancak farı açtığım an voltajı 13,8 e düşürür. dinamo gidici yani? rezistans açınca kaça düşüyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: dinamo gidici yani? rezistans açınca kaça düşüyor Gitmez be neden gitsin Akıllı şarj sistemi var. Gücü yetmediğinden düşmüyor voltaj, düşmesi gerektiği için düşüyor, Citroen bu 😛 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Akıllı şarj sistemi var. Gücü yetmediğinden düşmüyor voltaj nası bi aklı varsa fikri ne ki Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Illa bize de ölçtürecekler, sanki bizde xenon neden ariza ışığı yakıyor akıllı şarj dan [emoji16] Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 arabanın bile aptalı makbul n etakarsan tak yakıyor meret 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2020 Paylaş 28 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: nası bi aklı varsa fikri ne ki Fikri yok Aklı var. Aklı basit, aküyü ölç, voltaj düşükse 14,5 volta kadar çık akü bir an önce dolsun. Akü doldu ise boşa alternatöre yük bindirme voltajı 13,8 e düşür. Rampa çıkarken alternatöre yük bindirme, viteste inerken kompresöre binince aküyü doldurmak için 14,5' e çık.. Farlar açıkken 14,5 dayama, ampullerin ömrü kısalmasın. 4 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 30 Eylül 2020 Paylaş 30 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Tamam.. bir regule var demekki. Bu durumda bu kit ışığı artıracak ancak ampul ömrünü kısaltacak.. Ancak voltaj maksimum 13,79 ise bu ampul ömrü meselesi çok önemli değil. 13,79 dizel bir araç için düşük bir voltaj. Farları kapalı ve motor çalışır iken de akü voltajını ölçsene Nihat. Ölçtüm, tekrar yazayım. Rölantide kısa farlar açıkken kutup başı voltajı 13,79 Rölantide kısa farlar açıkken far soketi voltajı 12,97 Rölantide kısa farlar kapalıyken kutup başı voltajı 13,34 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 3 Ekim 2020 Yazar Paylaş 3 Ekim 2020 Bende ölçtüreceğim elektrikçide. Normalden daha hızlı selektör atıyor. Sanki halojen değilde led takılıymış gibi. Çok sevdim bu yönünü. Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 17 Şubat 2022 Yazar Paylaş 17 Şubat 2022 Voltaj %10 civari daha veriyor, bu yüzden ampüller 5 ay dayanıyor en fazla. Artıları: Daha hızlı selektör atıyorsunuz, led far gibi hızlı düşünün. Ampüllerin rengi ve şiddeti voltaj arttığı için biraz daha artıyor. Eksileri: En fazla 5 ay dayanıyor ampüller. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Şubat 2022 Paylaş 17 Şubat 2022 Tuncay Uludağ yazdı: Voltaj %10 civari daha veriyor, bu yüzden ampüller 5 ay dayanıyor en fazla. Artıları: Daha hızlı selektör atıyorsunuz, led far gibi hızlı düşünün. Ampüllerin rengi ve şiddeti voltaj arttığı için biraz daha artıyor. Eksileri: En fazla 5 ay dayanıyor ampüller. Far yanıkken ölçtürün önemli olan kablodaki kayıp. far takılı değilken faydasız ölçmek.. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 17 Şubat 2022 Yazar Paylaş 17 Şubat 2022 Mehmet Göktürk yazdı: Far yanıkken ölçtürün önemli olan kablodaki kayıp. far takılı değilken faydasız ölçmek.. Hocam dediğiniz doğru ama artık kullanmıyorum. Kayıp genede standart kablolara göre az olur. Çünkü aküden direk geliyo kablolar kısa ve kalın. Night Breaker Laser ampüllerin ömrü erkenden bitince attım kenara. 2 aydır kullanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Şubat 2022 Paylaş 17 Şubat 2022 Tuncay Uludağ yazdı: Hocam dediğiniz doğru ama artık kullanmıyorum. Kayıp genede standart kablolara göre az olur. Çünkü aküden direk geliyo kablolar kısa ve kalın. Night Breaker Laser ampüllerin ömrü erkenden bitince attım kenara. 2 aydır kullanmıyorum. standart kabloyu dedim ben. Yorum bağlantısı
Recommended Posts