İçeriğe Yönlendir

Passat Fiyatına ID3, Hangisini Alırdın?


Ali Darbaz

Passat vs ID.3  

40 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Münir Nurettin Taşova

Altyapı eksikliği ve belirsizlik yüzünden bu iki tercih arasından Passat'ı seçerdim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

ikisinin müşterisi aynı kişi değil

passata ihtiyacı olan passat alır

 

elektrikli araba varken passat a neden ihtiyaç olsunki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Bülent Tarakçı yazdı:

Avrupa hala dizel araç üretiyor ve kullanıyor. Çoğu ülkede Euro 5 ve 6 motorlar da sıkıntı yok. Bazı ülkeler bunlarda dahil tüm dizelleri 2030 a kadar kaldıracağız diyor. Fakat kesinleşmiş bir karar yok. Şimdilik tasarı aşamasında.

Norveç, İngiltere ve birkaç ülke daha dizeli bırakmakla kalmayıp, çok kısa sürede fosil yakıtı tamamen bırakacaklarını açıkladılar. 

Asya arabaları artık dizel üretilmiyor. 

Almanya ve Fransa bir süre daha dizel ile devam edebilir ancak Avrupa'da zaten kaliteli dizel yakıt bulmak işkence olabiliyor. 

Benzin, benzin+ gaz , benzin - etanol motorlarına şu anda ağırlık veriliyor olsa da hibrit her alanda teşvik ediliyor (mesafe nedeniyle) ancak %100 elektrikliye geçişini en önce tamamlayan ülkeler ekonomik olarak da daha rahat edeceklerdir. Elektriği pek çok alandan üretebilirsiniz. Bu konuda dünyayı şu anda fosil yakıt santralleri domine etse de alternatifleri hızla çoğalıyor (nükleer reaktörler, rüzgar ve su santralleri, güneş enerjisi ve hidrojen santralleri). 

Pil teknolojisi hızla gelişiyor ve 10 yıla kalmadan 1000 km menzilin kolayca erişilebilir olacağını düşünüyorum. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Koray Demir yazdı:

Togg varken bunun yüzüne kimse bakmaz.

togg varmı ki?

Deniz Kom yazdı:

Pil teknolojisi hızla gelişiyor ve 10 yıla kalmadan 1000 km menzilin kolayca erişilebilir olacağını düşünüyorum. 

 

teslanın pilini, 6 da bir güçteki iki adet motor ile kombine etseler zaten 1000 km gider o vasıta.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

elektrikli araba varken passat a neden ihtiyaç olsunki?

 

Passat mütayitin kartviziti.. 

Yada kobinin güven veren objesi. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
(düzenlendi)

Ali, Bmw İ3 ün fiyatına bakmak gerekli. Türkiye fiyatı 473 bin lira gözüküyor(120 Ah). Keşke ucuz olsa. Fakat ucuza yahni yedirirler mi? Yedirmezler. 

Ne kadar vergi farkı oluyor?

Deniz Kom yazdı:

Norveç, İngiltere ve birkaç ülke daha dizeli bırakmakla kalmayıp, çok kısa sürede fosil yakıtı tamamen bırakacaklarını açıkladılar. 

Asya arabaları artık dizel üretilmiyor. 

Almanya ve Fransa bir süre daha dizel ile devam edebilir ancak Avrupa'da zaten kaliteli dizel yakıt bulmak işkence olabiliyor. 

Benzin, benzin+ gaz , benzin - etanol motorlarına şu anda ağırlık veriliyor olsa da hibrit her alanda teşvik ediliyor (mesafe nedeniyle) ancak %100 elektrikliye geçişini en önce tamamlayan ülkeler ekonomik olarak da daha rahat edeceklerdir. Elektriği pek çok alandan üretebilirsiniz. Bu konuda dünyayı şu anda fosil yakıt santralleri domine etse de alternatifleri hızla çoğalıyor (nükleer reaktörler, rüzgar ve su santralleri, güneş enerjisi ve hidrojen santralleri). 

Pil teknolojisi hızla gelişiyor ve 10 yıla kalmadan 1000 km menzilin kolayca erişilebilir olacağını düşünüyorum. 

 

Bizde çevrenin pek önemi yok. inşallah bizde de yazdığın gibi olur.

tarihinde Bülent Tarakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Koray Demir yazdı:

Ya olursa 😉

Diğerleri gibi ölü doğmasında. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Dogan Arsiray yazdı:

elektrikli araba varken passat a neden ihtiyaç olsunki?

1. si küçük araba herkesin ihtiyacına cevap vermez

elektrikli arabaya min 10 sene pratikte binmek mümkün değil

 

jeepe dahi istanbulda bile az sayıda usta çare olurken bu elektrikli arabaların tamirinin 20 sene kolaylıkla yapılacağına ihtimal vermem

 

standart bir otomatik d segment arabayı tercih ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Kaldı ki Dünya nın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkeyiz. Elektrikli araba şanımıza yakışmaz. O ne öyle, 3-5 liraya akşama kadar gezmeler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

1. si küçük araba herkesin ihtiyacına cevap vermez

elektrikli arabaya min 10 sene pratikte binmek mümkün değil

 

jeepe dahi istanbulda bile az sayıda usta çare olurken bu elektrikli arabaların tamirinin 20 sene kolaylıkla yapılacağına ihtimal vermem

 

standart bir otomatik d segment arabayı tercih ederim

küçük demiyorum ben. berlingo boyutunda ticari yada crossover herşeye yetiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Bülent Tarakçı yazdı:

Ali, Bmw İ3 ün fiyatına bakmak gerekli. Türkiye fiyatı 473 bin lira gözüküyor(120 Ah). Keşke ucuz olsa. Fakat ucuza yahni yedirirler mi? Yedirmezler. 

Ne kadar vergi farkı oluyor?

Bizde çevrenin pek önemi yok. inşallah bizde de yazdığın gibi olur.

 

Bmw i3 , vovos id3 den kötü . Fakat almanya fiyatları aynı. İki arabada 38000 euro başlangıc fiyatı var. 

i3 fiyatı 473 bin tl ise, mühtemelen id3 ise 450 bin tl civarındadır. 

Şuda bir gerçek, id3 Golf muadili araba. Ama i3 a sınıfına felan girer. 2 kapı arabadan bahsediyoz. 

Bagaj testi. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

onun fiyatına bu yazılırken , aradaki rakam farkı da 8000 avro. yani 39bin bütçe ile  passat yanına bir de //M3 alınır ecnebi memleketindeki villanın kapalı garajına.Yani pek aynı değiller

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Dogan Arsiray yazdı:

küçük demiyorum ben. berlingo boyutunda ticari yada crossover herşeye yetiyor.

kalan maddeler noldu doğan abi :D

 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
Koray Demir yazdı:

Ya olursa 😉

Olunca düşünülür o zaman.

Bende ileride zengin olmayı düşünüyorum. Ama bu düşünceden dolayı harcama yapamıyorum :biggrin:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Kaldı ki herkes bu arabaların tamirlerini konuşuyor. Bu arabaların motorlarında tamirat pek yapılmıyor. Kapalı devre motorlar zaten. Tekere bağlı motor olduğu gibi değişiyor ve motordan ziyade bu arabaların pahalı ekipmanları piller. Yine de akaryakıt ve vergi avantajı sayesinde bu maliyetleri çok kısa sürede fazlasıyla amorti edebileceğine inanıyorum. Tesla'nın bir onarım videosunu izlemiştim. Arabalara zaten çok uzun süreli garantiler sağlıyorlar (10 yıla kadar). Arızalı parçayı da değiştiriyorlar. ZAten arabaların ara bakım masrafları ( yağ, filtre gibi) bunlar yok. Motorun ömrü 10 yılda bitse ne yazar. Benim sadece ev-iş arası aylık mesafem 76x22= 1672 km. Ufak gezmelerle ayda 2000 km yol yapıyorum. Bunun akaryakıt giderini bugün hesaplarsak 100km ortalama 5.8L yakan dizel aracımda aylık 116 Lt mazot gideriyle 700 TL akaryakıt giderim oluyor. Bunu yıla çevirdiğimde 8400 TL sadece yakıt öderken, yılda 2 defa bakım için de toplamda 800 TL ödüyorum. Hadi pil 5 yılda kapasitesinin yarısını yitirsin (ki yitirmiyor) ve yenileyelim. 5x8800 =44000 TL yakıt ve bakım giderim. Pil seti ortalama 2-4 bin Euro aralığında satılıyor. 3 bin Euro pil diyelim ama o kadar değil. Çünkü ecnebilerin maliyetlerine baktığımda pillerin tamamını 1000-2000 Euro bandında alıyorlardı. 

Şarj maliyetleri akaryakıta göre %90'a kadar daha ekonomik olduğu için de

- menzil sorununu çözdüklerinde bütçem el verirse kesinlikle %100 elektrikli araba alırım. 500 km menzil de olsa yine alırım ancak buradaki kriter şarj istasyonları. Hızlı şarj istasyonları (Tesla gibi) ne yazık ki henüz ülkemizde yaygın değil. Arabamı 3-4 saatte değil, maksimum 1 saatlik molada %100 doldurabilmeliyim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İmkanım olan ilk fırsatta elektrikli araca geçerim. 
Hatta Zoe bile bana çok mantıklı geliyor şu an. 
Kendimi bu alanda geliştirmek de istiyorum. Özellikle bu araçların ileride oluşacak sorunları üzerine. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Arıkan yazdı:

Kendimi bu alanda geliştirmek de istiyorum. Özellikle bu araçların ileride oluşacak sorunları üzerine. 

selpak mendil gibi, bozulunca atılacak.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

selpak mendil gibi, bozulunca atılacak.

 

Abi yapılan dünkü konferansda, Elan Musk şunuda belirtti. "Tesla bataryaları %100 geri dönüştürebiliyor" 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi yapılan dünkü konferansda, Elan Musk şunuda belirtti. "Tesla bataryaları %100 geri dönüştürebiliyor" 

kullanıcı mı? üretici mi ? dönüştürecek? atmak demek kullanıcı atacak/verecek/pfand yapacak, üreticinin işine yarayacak.

vesile ile O %100 geri dönüşüm anındaki radyason ve emisyonu da açıkladı mı Elon bey?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Serkan Aktay yazdı:

Olunca düşünülür o zaman.

Bende ileride zengin olmayı düşünüyorum. Ama bu düşünceden dolayı harcama yapamıyorum :biggrin:

Şayet olursa buradan hort yapacağım 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ID3 zamanı gelince çoğumuz alacağız. Benim gönlüm mini cooper da gerçi ama. ID3 de güzel. Yahut ID BUZZ mikro minibüs daha da iyi olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Büyük şehirleri bilemem ama şarj için şu anda sıkıntı olabilir. Bizim burada 2 yerde var bildiğim şarj istasyonu. Gerçi hiç şarj halinde araç görmedim ama...:rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...