İçeriğe Yönlendir

Kilometre Canavarı Hyundai Accent Era 1.6 LPG 910 Bin km


Metin Akbal

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Hava yakıtı daima doğru ayarla. Karbüratörlü mazda 929 motorlu portif 30.bin saat çalışıyor. Arabada de ona çok yüz bin km

devir sabit mi?

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Emin Önal yazdı:

 

Nerde la 3TL ye gaz.

2,0 dizelciler lpg konusunda yorum yazmasın 😀

 

😫küstüm oynamıyorum 😬

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emin Önal yazdı:

 

Nerde la 3TL ye gaz.

2,0 dizelciler lpg konusunda yorum yazmasın 😀

elbet bir sabah enjektör dumanına boğulurlar

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Düzgün ayar düzenli bakım diyorum çünkü araçtan minibüsten vs para kazanan insanların 1 günü bile belkide 500-1000 lira. Bakımsız olması demek ise arabanın sürpriz çıkarıp yokda bıraktığı zaman günde 500-1000 lira zarar demek. Birde mal sahibi olunca daha özenli davranıyordur sahibi.
İşte niye her arabaya doğru ayar yapamıyorlar?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:
Metin Akbal yazdı:
Düzgün ayar düzenli bakım diyorum çünkü araçtan minibüsten vs para kazanan insanların 1 günü bile belkide 500-1000 lira. Bakımsız olması demek ise arabanın sürpriz çıkarıp yokda bıraktığı zaman günde 500-1000 lira zarar demek. Birde mal sahibi olunca daha özenli davranıyordur sahibi.

İşte niye her arabaya doğru ayar yapamıyorlar?

 

Yada neden her seferinde  kendi kendine ayara yapamayan , önceden programlanan  koşşullu haritalar üzerinde yürüyen beyin kullanıyorlar. 

Benim eski ufaklık oksijen sensörlerinden aldığı veriler ile saniye saniye ayar yapıyordu. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İşte niye her arabaya doğru ayar yapamıyorlar?
Işte burada montajın önemi ortaya çıkıyor :) Herkese her yere montaj yaptırılmaz.
 
Yada neden her seferinde  kendi kendine ayara yapamayan , önceden programlanan  koşşullu haritalar üzerinde yürüyen beyin kullanıyorlar. 
Benim eski ufaklık oksijen sensörlerinden aldığı veriler ile saniye saniye ayar yapıyordu. 
Araç ecuları da aynı şekilde. Zengin karışım fakir karışım LTFT STFT open loop closed loop vs vs. Sabit bir ayarı yok. Ha bire değişken.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Işte burada montajın önemi ortaya çıkıyor :) Herkese her yere montaj yaptırılmaz.Araç ecuları da aynı şekilde. Zengin karışım fakir karışım LTFT STFT open loop closed loop vs vs. Sabit bir ayarı yok. Ha bire değişken.

 

Araştırma yapıyorum. Bitin harika lpg li araba nasıl yapılır anlatacam 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim LPG olupda onay verdiğim ilerde almaktanda çekinmeyeceğim tek motor TCE 90 LPG. 

Hem turbo, 

Hem mpi

Hemde 0,9 litre  

Hacimsel verimlilikte zirve sayılır. 

Düşük devirde yüksek tork 

Dayanıklı ve ucuz. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Atmosferik japon candır. 

hava akış metresi sağlam kalabildiği sürece

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Atmısferik otomobiller dayanıklı ve seni yolda bırakmaz . Ama gelişen teknolojininde yarattığı kışkırtıcı sürüş deneyiminden mahrum kalmamak gerek. Torklu bir makina kullandıktan sonra yeni nesil sürüş makinelerine biraz daha ilgi duymaya başladım. 2000 devir altında 100 newton torka sahip, ağırlığı 1300 kiloyu aşmayan convansiyonel otomobiller ( mesela cruze) 4 senelik i10 sahipliğinden sonra , biraz daha lezzetli bir sürüş sundu bana. 

Bu yuzden gözümü atmosferik ile Turbo direk enejeksiyon sistemler arasında kalan Turbo Mpi sistemlere diktim. 

Bu modellerde daha lezetli bir sürüş karakteri elde etmek mümkün olabilir. 

Düşük vergi dilimi ve daha verimli motorlar olmasıda ekonomik olarak artı değerler. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

o zaman 1999 focus kullanırsan kesin bir adet alırsın

Abi focus kullanmadım ama aynı motoru fiestada deneyimledim. Üstelik powershift. Ben birde bu arabayla kartepe tırmandım. Anlatamam aldığım zevki yaşamak lazım. Powershift şanzıman ve 1,6 ti-vct motor. Aklıma kazındı resmen. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

hava akış metresi sağlam kalabildiği sürece

 

Bende şuan lpg yok, diyorum ki akışmetreyi ve oksijen sensörünü balata spreyi ile temizleyeyim. Km olmuş 232 bin, 2 tane katalizör beton gibi olmuştur. Çıkayım otobana basayım biraz. Motordaki katalizördeki kurumu atayım. Benim emme valfleri kesin simsiyah katran gibidir şimdi, düşük devir+benzin kurumu yüzünden. Arabada bi sağırlık hissediyorum. Bu konuda bana bi fikir verebilirmisin abi, "çalışıyorsa elleme hariç". Bu saydıklarımı yapayımmı ?

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
Sani Gerşon yazdı:

Sizde bunların bakım / onarımları nasıl oluyor?

Anlaşmalı yerlere gidiyoruz periyodik bakım veya arıza durumumda. Arabasını kaporta, mekanik, motor vs. test ettirecek markalar versin Türk Polisine arabalar hiç durmuyor gece gündüz. 😀

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Hasan Sancak yazdı:

Bu araba LPG takıldıktan sonra bırak LPG'nin parasını amorti etmeyi komple aracın değerini amorti etmiştir bu km'de. :D

Hocam inanın bana bu aracın o günkü satış fiyatından 3 tane alacak kadar amorti etmiştir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ebrar Tüfek yazdı:

Atmosferik japon candır. 

hyundai japon değil ama japon motorlarının sağlamlığı ortada.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Metin Akbal yazdı:

Benim su anki tasarrufum 1000 km de 130 lira.

Ben geçen başka bir forumda noktasına kadar ilmek ilmek hesap yaptım. Aracın benzine geçene kadarki marş bastığındaki çektiği benzine kadarki benzin sarfiyatınıda hesaplayarak.

10 Bin km de 1600₺ tasarruf
100 bin kmde 16.000₺ tasarruf
250 bin kmde 40.000₺ tasarruf

 

Ciddi ve güzel rakamlar bunlar.

+ olarak düzgün işçilik + montaj ve doğru kit tercihi ile hiçbir aracın 0 kmden itibaren lpg takıldığını düşünürsek 250 bin de motor yiyeceğini veyahut ciddi masraf açacağını sanmıyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

hyundai japon değil ama japon motorlarının sağlamlığı ortada.

 

Yok ben japon derken hyundai'yi kastetmedim. Lpgli araba alacaksan japonu al geç demek istemiştim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Ali Darbaz yazdı:

Bu arabanın üzerinde hiç bir özelliği olmayan kara düzen 1.6 mpi Alpha 2 motor var. 2001 yılından beri piyasada. Kompresyon oranı temelde  7,5 :1 sonradan 10:1   ve 12 valfi var. Hacimsel verimlilik yerlerde.  Böylesi ilkel bir motor olunca lpgde sorunsuz çalışması normal. Müsrif bir alet. Ekonomi kasacak olsam ilk başta bu arabadan uzak dururdum.  

Tabi canım sizin kruz'daki motor teknoloji harikası. Yüz yılın motoru..

Güldürmeyin kendinize..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tevfik Işık yazdı:

Tabi canım sizin kruz'daki motor teknoloji harikası. Yüz yılın motoru..

Güldürmeyin kendinize..

 

Cruze ne alaka,  bu forumdaki herkes ea211 ve L15b7 motoruna bayıldığımı bilir. Bozulacak diye korkumdan a16xer motorda gaza basamıyom. Nasıl vardın bu kanıya ? 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Hocam sen hangi motordan bahsediyorsun? Başlığa konu olan araç 1.6 dohc 16v 110 küsür bg ve lpg ile kapak açılmadan 900bin km yol gitmiş. Sen 12valf diyorsun??? Hacimsel verim diyorsun, ekonomi yerlerde diyorsun??

Kullandığın kruz yok şöyle rampa çıkmış, yok eko moda geçmiş, yok bilmem ne..... ister kabul et ister etme ekonomi kasacağım diye alakasız araçla alakasız işler yapıyorsun sonra lpg ile 900bin km kapak açmadan gitmiş motora mok atıyorsun. Komik geliyor bana

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...