Muhammet öner 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 ilhan Arda yazdı: merhaba aynı olay şuan benim başımda 2015 kuga ekran gidip geliyor klima otomatik açılıyor park yardım arızası veriyor vs servise gittim gem kutusından arka sol fren lambasına ilave bir kablo çekilmiş dedi biz bakamayız çok pahalıya mal olur dedi sonrasında beyinciye gittim araca takip cihazı takılıp sökülmüş ek kablolar var temizledik yeni kablo çektik dedi 15 gün sonra tekrar başladı akü olabilir dedi sıfır star stoplu akü taktırdım hala düzelmiş değil star stopta çalışmıyor bu arada Mrblar 1.6 ecobost 2013 kuga prins sivi sistem tüplü otomatik aracım bendede ayni sekilde problem devam ediyor bugun orjinal cihaz ile far kodlama akü tanitma gibi islemler yapildi fakat yine duzelmedi bu zmana kadar bazi sensörler degisti akü degisti bujiler degisti ne yaptiysak olmadı ön far arızali active city stop arizali park yardimi arizali el freni isigi ikazlari devam ediyor bu hatalar ile birlikte arka planda esp abs patinaj sistemi vs birsuru hata cikiyor bilgisayarda sarj dinamosundan süpelenildi bazen degeri 12.6 civarina düsüyor bazende cok yüksek amper akımı veriyor denildi ancak diger bir ustada akılli sarj oldugu icin oynama olabilir normal dedi onunla alakasi yok modüllerde ariza aranmasi lazim denildi fakat akılli sarjda olsa alternatör voltajinin farkli devir ve zmanlarda 12.6 lara düşmesi normalmidir amper degeri 128 lere kadar cikiyor bilgisayardan canli takip yapildiginda sonra 40 50 lere düsüyor bu degerlerin standardi akılli sarj sisteminde olmasi gereken degerler nedir bilgisi olan varmidir herkese iyi aksamlar tesekkurler Yorum bağlantısı
Muhammet öner 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 Genişlet Mrblar 1.6 ecobost 2013 kuga prins sivi sistem tüplü otomatik aracım bendede ayni sekilde problem devam ediyor bugun orjinal cihaz ile far kodlama akü tanitma gibi islemler yapildi fakat yine duzelmedi bu zmana kadar bazi sensörler degisti akü degisti bujiler degisti ne yaptiysak olmadı ön far arızali active city stop arizali park yardimi arizali el freni isigi ikazlari devam ediyor bu hatalar ile birlikte arka planda esp abs patinaj sistemi vs birsuru hata cikiyor bilgisayarda sarj dinamosundan süpelenildi bazen degeri 12.6 civarina düsüyor bazende cok yüksek amper akımı veriyor denildi ancak diger bir ustada akılli sarj oldugu icin oynama olabilir normal dedi onunla alakasi yok modüllerde ariza aranmasi lazim denildi fakat akılli sarjda olsa alternatör voltajinin farkli devir ve zmanlarda 12.6 lara düşmesi normalmidir amper degeri 128 lere kadar cikiyor bilgisayardan canli takip yapildiginda sonra 40 50 lere düsüyor bu degerlerin standardi akılli sarj sisteminde olmasi gereken degerler nedir bilgisi olan varmidir herkese iyi aksamlar tesekkurler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 Amperi hiç takip edemedim ama benim de akıllı şarlı aracım var. Voltajı ekrandan takip ediyorum, Akü doluysa 12.6, ortalamaysa 14-14.4 arası, boşsa 15.6'ya kadar çıktığını gördüm. Bence siz bir yetkili serviste aracınızı IDS cihazına bağlatıp baktırın derim. Yorum bağlantısı
Muhammet öner 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 O zman 12.6 ya düşmesi normal yetkili servise 2 kez gittim ama bir sonuç alamadim 28 inde tekrar randevu aldim inş çözecekler voltaji ekrandan nasil takip edebiliyosunuz ayrica bir göstergemi baglattirdiniz yoksa araciniza özel bir durummu tesekkurler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 hızlanma anında şarjı keser 12.6 olur normal, akü boşsa şarj eder zaten o da güç gerekmeyen zamanlarda Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 Muhammet öner yazdı: O zman 12.6 ya düşmesi normal yetkili servise 2 kez gittim ama bir sonuç alamadim 28 inde tekrar randevu aldim inş çözecekler voltaji ekrandan nasil takip edebiliyosunuz ayrica bir göstergemi baglattirdiniz yoksa araciniza özel bir durummu tesekkurler Benim aracıma özel bi durum. Bende Jeep var. Yorum bağlantısı
Muhammet öner 19 Aralık 2022 Paylaş 19 Aralık 2022 Çağlar bey Rolantide bilgisayarla ölcüm yaptik 12.6 ya düştü alternatör voltaji ama akıllı sarj olduğundan yanıltıyor dalgalanma oluyor bence yani sarj dinamosu kaynaklı olmayabilir ama yinede bakilacak yarın arkada bir radar modülü varmiş ona bakilacak sonra sırayla modüllere bakilacak denildi inş çözülür duruma göre burdan yazacaģim en azindan başina gelen olur ise belki faydası olur önerileriniz icin tesekkurler 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2022 Paylaş 20 Aralık 2022 Bana özelden amper değerlerini sormuşsunuz.. Ampere hiç birimiz bakmayız. Görebildiğimiz voltajdır. Ancak voltaj dalgalanmasının da bir karakteri vardı.. Boşta rolantide çalışan aracın voltajı dalgalanmaz. yada rampa aşağı ayağınızı gazdan çektiğinizde viteste iniyorsanız. voltajın en azından 13,8 leri görüp sabitlemesi gerekirki aküyü doldurabilsin.. Çakmaklığa takılıp voltaj gösteren aletlerden bir tane edinip, çalışamsını izleyin. Belki bir şey yakalarsınız. Benim aracım da akıllı şarj sistemine sahip, ancak ben kendi aracımda gördüğüm voltaj değerlerini yazmıyorum çünkü dizel ile benzinli voltajları farklı. Yorum bağlantısı
Muhammet öner 20 Aralık 2022 Paylaş 20 Aralık 2022 Bugün cihaza baglayip tekrar uzun yol testine ciktik ve cihaza baglı iken enteresan bir sekilde daha sık sürekli hataları vermeye basladi bilgisayarda alternatör voltaj ve amper akım degerleri canlı takipteydi ve sürekli akıllı sarj devreye girip cikip 12.5 14 arasinda gidip geldi amper degeride 14 v sarj ettgi esnada 60 70 ama 12.5 e düştügünde 8 10 20 27 arası oynadı rolantide ikende ayni sekilde oynamalar oluyor hatta aracin rolantide calisma sesi bir tık degisiyor duzeliyir volt degeri yükselip düsünce yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Aralık 2022 Paylaş 20 Aralık 2022 Muhammet öner yazdı: Bugün cihaza baglayip tekrar uzun yol testine ciktik ve cihaza baglı iken enteresan bir sekilde daha sık sürekli hataları vermeye basladi bilgisayarda alternatör voltaj ve amper akım degerleri canlı takipteydi ve sürekli akıllı sarj devreye girip cikip 12.5 14 arasinda gidip geldi amper degeride 14 v sarj ettgi esnada 60 70 ama 12.5 e düştügünde 8 10 20 27 arası oynadı rolantide ikende ayni sekilde oynamalar oluyor hatta aracin rolantide calisma sesi bir tık degisiyor duzeliyir volt degeri yükselip düsünce yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce Hayır bu kadar dalgalanmamalı. Bence bi 28'ini bekleyelim hep beraber, yetkili servis ne yorum yapacak, ona bakalım. Ama önden bir soru: Ustanız hataları bilgisayardan görebilmiş olmalı. Ne yorum getirdi? 1 Yorum bağlantısı
Muhammet öner 20 Aralık 2022 Paylaş 20 Aralık 2022 Sarj dinamosundan şüpelendi ama akıllı sarj sistemi oldugundan tam emin olamadı yine elektronikci baska bir usta ilede inceleme yaptik oda verilen hatalardan modüllere can hatalarina bakicaz dedi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 Muhammet öner yazdı: yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce basit olacak ama kayış gergisi sorunlu olmasn Yorum bağlantısı
Muhammet öner 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: basit olacak ama kayış gergisi sorunlu olmasn Çaglar bey bugün elektrikciye sarji ölçtürdüm araç rolantide 14 v civarlarinda sarj ediyor ama farlari rezistans ve kalorifer actgimda 12.50 ye düsüyor düşük denildi sarj dinamosunu söktürüp kontrollerini bakımını yaptirmayı düsünüyorum emin olmak icin Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 rölantide 12.5 ye düşünce gaza basınca? Yorum bağlantısı
Muhammet öner 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: rölantide 12.5 ye düşünce gaza basınca? Ordayken gaza bastığimda görememiştim simdi kendim ölçtüm sani beyin önerisiyle cakmaklığa akü volt ölcümü olan bir bluott cihazi taktim denedim hersey açıkken 3bin devir gazda 13.7 civarı veriyor sonra tekrar 12.6 12.8 civarina düsüyor ama o esnada bir sürü ikaz verdi yine cihaza bagladigimizdada böyle yapmişti hatta arac arka otomatik bagaj acmadi o esnada stop etmek istedim 2 3 kez tusa bastim stop etmedi cok tuhaf bir durum var Çağlar Bayur yazdı: 21 Aralık 2022 tarihinde Muhammet öner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 voltajda garip bir durum yok bence yani arıza garip Yorum bağlantısı
Muhammet öner 21 Aralık 2022 Paylaş 21 Aralık 2022 Peşpese saydiriyor allah ne verdiyse Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Merhaba. Bugün bu sorun tekrar karşıma çıktı. Düz yolda giderken motor arızası dedi, tepe çıkış yardımı kullanılamıyor dedi. forscan ile tarama yaptığımda P1263 kodu veriyor. Acaba motor kaputu içindeki bir sensöre su falan mı giriyor da böyle birşey diyor anlayamadım. internetten bakınca bu kod için silindir 3 diğerlerinden alçak yazıyor. Ne alakaysa artık... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Öner Kurukuz yazdı: forscan ile tarama yaptığımda P1263 kodu veriyor. 3. silindir enjektöründe veya tesisatında arıza aranmalı diyor dtc. gagıl tercümesindeki alçak kelimesi şu: enjektör açma kapama frekansında öngörülen süre harici bir açma kapama süresi oluşmuş ise yani 400 msaniyede az veya çok gibi düşünün Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: 3. silindir enjektöründe veya tesisatında arıza aranmalı diyor dtc. gagıl tercümesindeki alçak kelimesi şu: enjektör açma kapama frekansında öngörülen süre harici bir açma kapama süresi oluşmuş ise yani 400 msaniyede az veya çok gibi düşünün Ecuyu resetlemek sorunu çözer mi acaba? "Motor arızası, servise götürün" uyarısı geliyor. Bu uyarıya tamam deyince de Tepe çıkış yardımı uyarısı geliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Öner Kurukuz yazdı: Ecuyu resetlemek sorunu çözer mi acaba? çözmez, arıza varsa orada durmaktadır zaten , o an o gün ekrandan kaybolması sebebine çözüm olmaz Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: çözmez, arıza varsa orada durmaktadır zaten , o an o gün ekrandan kaybolması sebebine çözüm olmaz Nerden çıktı bu arıza şimdi yaa Araç çalışınca çok titreyerek çalışıyor. Sanki bir silindir yokmuş gibi. 2000 devir üzerine de çıkmıyor. Kendini emniyete alıyor muhtemelen. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Öner Kurukuz yazdı: Araç çalışınca çok titreyerek çalışıyor. Sanki bir silindir yokmuş gibi. ARıza kodu durumu açıklamış zaten. Bir silindirde ateşleme doğru değil muhtemelen. Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 (düzenlendi) Dün aracı ustaya bıraktım, bugün aldım. Enjektörlerden birinin arasına 4000 tl sıkışmış. Onu çıkardılar araç düzeldi. 😄 Enjektör bobini yanmış. Değişim oldu, diğer enjektörlerle senkron yapıldı. Bu arada akü bitmiş (öyle dediler) akü değiştim. Aküyü 4 sene önce aldım (4 sene 3 ay oldu). Bu kadar sürede biter mi dedim, zaten ömürleri bu kadar dediler. Bitik akü ve akü takviye ile çalıştırma durumları bu bobinlere zarar verebiliyormuş. (Babamın aracını çok kez takviye yaparak çalıştırmıştım). Akü dahil 4000 tl ödedim şimdilik sorun görünmüyor. Varta almıştım, şimdi mutlu akü aldım. Öyle de böyle de 3-4 yıl dayanacak zaten. 24 Ocak 2023 tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Geçmiş olsun. Araba silindirdeki ateşlemenin iyi olmadığını nereden anlıyor acaba. Yorum bağlantısı
Recommended Posts