İçeriğe Yönlendir

Başımın Belası Ford Kuga


Hakan Atuğ

Recommended Posts

Muhammet öner
ilhan Arda yazdı:

merhaba aynı olay şuan benim başımda 2015 kuga ekran gidip geliyor klima otomatik açılıyor park yardım arızası veriyor vs servise gittim gem kutusından arka sol fren lambasına ilave bir kablo çekilmiş dedi biz bakamayız çok pahalıya mal olur dedi sonrasında beyinciye gittim araca takip cihazı takılıp sökülmüş ek kablolar var temizledik yeni kablo çektik dedi 15 gün sonra tekrar başladı akü olabilir dedi sıfır star stoplu akü taktırdım hala düzelmiş değil star stopta çalışmıyor bu arada

Mrblar 1.6 ecobost 2013 kuga prins sivi sistem tüplü otomatik aracım bendede ayni sekilde problem devam ediyor bugun orjinal cihaz ile far kodlama akü tanitma gibi islemler yapildi fakat yine duzelmedi bu zmana kadar bazi sensörler degisti akü degisti bujiler degisti ne yaptiysak olmadı ön far arızali active city stop arizali park yardimi arizali el freni isigi ikazlari devam ediyor bu hatalar ile birlikte arka planda esp abs patinaj sistemi vs birsuru hata cikiyor bilgisayarda sarj dinamosundan süpelenildi bazen degeri 12.6 civarina düsüyor bazende cok yüksek amper akımı veriyor denildi ancak diger bir ustada akılli sarj oldugu icin oynama olabilir normal dedi onunla alakasi yok modüllerde ariza aranmasi lazim denildi fakat akılli sarjda olsa alternatör voltajinin farkli devir ve zmanlarda 12.6 lara düşmesi normalmidir amper degeri 128 lere kadar cikiyor bilgisayardan canli takip yapildiginda sonra 40 50 lere düsüyor bu degerlerin standardi akılli sarj sisteminde olmasi gereken degerler nedir bilgisi olan varmidir herkese iyi aksamlar tesekkurler

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Genişlet  

Mrblar 1.6 ecobost 2013 kuga prins sivi sistem tüplü otomatik aracım bendede ayni sekilde problem devam ediyor bugun orjinal cihaz ile far kodlama akü tanitma gibi islemler yapildi fakat yine duzelmedi bu zmana kadar bazi sensörler degisti akü degisti bujiler degisti ne yaptiysak olmadı ön far arızali active city stop arizali park yardimi arizali el freni isigi ikazlari devam ediyor bu hatalar ile birlikte arka planda esp abs patinaj sistemi vs birsuru hata cikiyor bilgisayarda sarj dinamosundan süpelenildi bazen degeri 12.6 civarina düsüyor bazende cok yüksek amper akımı veriyor denildi ancak diger bir ustada akılli sarj oldugu icin oynama olabilir normal dedi onunla alakasi yok modüllerde ariza aranmasi lazim denildi fakat akılli sarjda olsa alternatör voltajinin farkli devir ve zmanlarda 12.6 lara düşmesi normalmidir amper degeri 128 lere kadar cikiyor bilgisayardan canli takip yapildiginda sonra 40 50 lere düsüyor bu degerlerin standardi akılli sarj sisteminde olmasi gereken degerler nedir bilgisi olan varmidir herkese iyi aksamlar tesekkurler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Amperi hiç takip edemedim ama benim de akıllı şarlı aracım var. Voltajı ekrandan takip ediyorum, Akü doluysa 12.6, ortalamaysa 14-14.4 arası, boşsa 15.6'ya kadar çıktığını gördüm.

Bence siz bir yetkili serviste aracınızı IDS cihazına bağlatıp baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Muhammet öner

O zman 12.6 ya düşmesi normal yetkili servise 2 kez gittim ama bir sonuç alamadim 28 inde tekrar randevu aldim inş çözecekler voltaji ekrandan nasil takip edebiliyosunuz ayrica bir göstergemi baglattirdiniz yoksa araciniza özel bir durummu tesekkurler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hızlanma anında şarjı keser 12.6 olur normal, akü boşsa şarj eder zaten o da güç gerekmeyen zamanlarda

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Muhammet öner yazdı:

O zman 12.6 ya düşmesi normal yetkili servise 2 kez gittim ama bir sonuç alamadim 28 inde tekrar randevu aldim inş çözecekler voltaji ekrandan nasil takip edebiliyosunuz ayrica bir göstergemi baglattirdiniz yoksa araciniza özel bir durummu tesekkurler

Benim aracıma özel bi durum. Bende Jeep var.

Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Çağlar bey Rolantide bilgisayarla ölcüm yaptik 12.6 ya düştü alternatör voltaji ama akıllı sarj olduğundan yanıltıyor dalgalanma oluyor bence yani sarj dinamosu kaynaklı olmayabilir ama yinede bakilacak yarın arkada bir radar modülü varmiş ona bakilacak sonra sırayla modüllere bakilacak denildi inş çözülür duruma göre burdan yazacaģim en azindan başina gelen olur ise belki faydası olur önerileriniz icin tesekkurler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bana özelden amper değerlerini sormuşsunuz.. 

Ampere hiç birimiz bakmayız. Görebildiğimiz voltajdır. 

Ancak voltaj dalgalanmasının da bir karakteri vardı.. 

Boşta rolantide çalışan aracın voltajı dalgalanmaz. yada rampa aşağı ayağınızı gazdan çektiğinizde viteste iniyorsanız. voltajın en azından 13,8 leri görüp sabitlemesi gerekirki aküyü doldurabilsin.. 

Çakmaklığa takılıp voltaj gösteren aletlerden bir tane edinip, çalışamsını izleyin. Belki bir şey yakalarsınız. 

Benim aracım da akıllı şarj sistemine sahip, ancak ben kendi aracımda gördüğüm voltaj değerlerini yazmıyorum çünkü dizel ile benzinli voltajları farklı. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Bugün cihaza baglayip tekrar uzun yol testine ciktik ve cihaza baglı iken enteresan bir sekilde daha sık sürekli hataları vermeye basladi bilgisayarda alternatör voltaj ve amper akım degerleri canlı takipteydi ve sürekli akıllı sarj devreye girip cikip 12.5 14  arasinda gidip geldi amper degeride 14 v sarj ettgi esnada 60 70 ama 12.5 e düştügünde 8 10 20 27 arası oynadı rolantide ikende ayni sekilde oynamalar oluyor hatta aracin rolantide calisma sesi bir tık degisiyor duzeliyir volt degeri yükselip düsünce yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Muhammet öner yazdı:

Bugün cihaza baglayip tekrar uzun yol testine ciktik ve cihaza baglı iken enteresan bir sekilde daha sık sürekli hataları vermeye basladi bilgisayarda alternatör voltaj ve amper akım degerleri canlı takipteydi ve sürekli akıllı sarj devreye girip cikip 12.5 14  arasinda gidip geldi amper degeride 14 v sarj ettgi esnada 60 70 ama 12.5 e düştügünde 8 10 20 27 arası oynadı rolantide ikende ayni sekilde oynamalar oluyor hatta aracin rolantide calisma sesi bir tık degisiyor duzeliyir volt degeri yükselip düsünce yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce

Hayır bu kadar dalgalanmamalı. Bence bi 28'ini bekleyelim hep beraber, yetkili servis ne yorum yapacak, ona bakalım.

Ama önden bir soru: Ustanız hataları bilgisayardan görebilmiş olmalı. Ne yorum getirdi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Sarj dinamosundan şüpelendi ama akıllı sarj sistemi oldugundan tam emin olamadı yine elektronikci baska bir usta ilede inceleme yaptik oda verilen hatalardan modüllere can hatalarina bakicaz dedi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammet öner yazdı:

yani akıllı şarj sisteminin bukadar sık devreye girip çıkması bu dalgalanmalar ve degerler normalmidir sizce

basit olacak ama kayış gergisi sorunlu olmasn

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Çağlar Bayur yazdı:

basit olacak ama kayış gergisi sorunlu olmasn

Çaglar bey bugün elektrikciye sarji ölçtürdüm araç rolantide 14 v civarlarinda sarj ediyor ama farlari rezistans ve kalorifer actgimda 12.50 ye düsüyor düşük denildi sarj dinamosunu söktürüp kontrollerini bakımını yaptirmayı düsünüyorum emin olmak icin 

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

rölantide 12.5 ye düşünce gaza basınca?

Ordayken gaza bastığimda görememiştim simdi kendim ölçtüm sani beyin önerisiyle cakmaklığa akü volt ölcümü olan bir bluott cihazi taktim denedim hersey açıkken 3bin devir gazda 13.7 civarı veriyor sonra tekrar 12.6 12.8 civarina düsüyor ama o esnada bir sürü ikaz verdi yine cihaza bagladigimizdada böyle yapmişti hatta arac arka otomatik bagaj acmadi o esnada stop etmek istedim 2 3 kez tusa bastim stop etmedi cok tuhaf bir durum var 

Çağlar Bayur yazdı:

 

 

tarihinde Muhammet öner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Öner Kurukuz

Merhaba.

 

Bugün bu sorun tekrar karşıma çıktı.

Düz yolda giderken motor arızası dedi, tepe çıkış yardımı kullanılamıyor dedi.

forscan ile tarama yaptığımda P1263 kodu veriyor.

 

1es2snm.jpg

 

 

Acaba motor kaputu içindeki bir sensöre su falan mı giriyor da böyle birşey diyor anlayamadım.

internetten bakınca bu kod için silindir 3 diğerlerinden alçak yazıyor. Ne alakaysa artık...

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Öner Kurukuz yazdı:

forscan ile tarama yaptığımda P1263 kodu veriyor.

 

3. silindir enjektöründe veya tesisatında arıza aranmalı diyor dtc. gagıl tercümesindeki alçak kelimesi şu: enjektör açma kapama frekansında öngörülen süre harici bir açma kapama süresi oluşmuş ise yani 400 msaniyede az veya çok gibi düşünün

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Çağlar Bayur yazdı:

3. silindir enjektöründe veya tesisatında arıza aranmalı diyor dtc. gagıl tercümesindeki alçak kelimesi şu: enjektör açma kapama frekansında öngörülen süre harici bir açma kapama süresi oluşmuş ise yani 400 msaniyede az veya çok gibi düşünün

 

Ecuyu resetlemek sorunu çözer mi acaba?

"Motor arızası, servise götürün" uyarısı geliyor.

Bu uyarıya tamam deyince de Tepe çıkış yardımı uyarısı geliyor.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Öner Kurukuz yazdı:

Ecuyu resetlemek sorunu çözer mi acaba?

çözmez, arıza varsa orada durmaktadır zaten , o an o gün ekrandan kaybolması sebebine çözüm olmaz

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Çağlar Bayur yazdı:

çözmez, arıza varsa orada durmaktadır zaten , o an o gün ekrandan kaybolması sebebine çözüm olmaz

 

Nerden çıktı bu arıza şimdi yaa :(

 

Araç çalışınca çok titreyerek çalışıyor. Sanki bir silindir yokmuş gibi.

2000 devir üzerine de çıkmıyor.

Kendini emniyete alıyor muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

Araç çalışınca çok titreyerek çalışıyor. Sanki bir silindir yokmuş gibi.

 

ARıza kodu durumu açıklamış zaten. Bir silindirde ateşleme doğru değil muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

Dün aracı ustaya bıraktım, bugün aldım. Enjektörlerden birinin arasına 4000 tl sıkışmış.

Onu çıkardılar araç düzeldi. 😄

 

Enjektör bobini yanmış. Değişim oldu, diğer enjektörlerle senkron yapıldı. Bu arada akü bitmiş (öyle dediler) akü değiştim.

Aküyü 4 sene önce aldım (4 sene 3 ay oldu). Bu kadar sürede biter mi dedim, zaten ömürleri bu kadar dediler.

Bitik akü ve akü takviye ile çalıştırma durumları bu bobinlere zarar verebiliyormuş. (Babamın aracını çok kez takviye yaparak çalıştırmıştım). Akü dahil 4000 tl ödedim şimdilik sorun görünmüyor.

Varta almıştım, şimdi mutlu akü aldım. Öyle de böyle de 3-4 yıl dayanacak zaten.

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun. 

Araba silindirdeki ateşlemenin iyi olmadığını nereden anlıyor acaba. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...