İçeriğe Yönlendir

Astra J Yağ Soğutucu Sorunu


Metin Akbal

Recommended Posts

Behlül Baş

Bende de ayni motor var.. 

 

Arabam şuan 180.000 kmde. Antifrizim paslı biraz genleşme kabında belli oluyor onun dışında garip bir şey yok gibi soğutma sıvısında ama her zaman aklımın bir köşesinde bu yağ soğutucu.

 

Belki üzerindeki en azından bir kez değişmiştir önceki sahibinde. Bunun kontrolünü nasıl yaparım bilen var mı acaba? Bir de heralde soğutma suyuna az az yağ vererek kendini belli ediyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Söylemesi gereken bişey var. 

Yağ soğutucusu patladığında yağa su karışmıyor. Tam tersine yağ suya karışıyor. Çünkü yağ basıncı su basıncından yüksek. Su kanalları köpürüyor. Yağ eksiliyor ama krank segmant vs gümlemiyor. 

Ne zaman yağ basıncı düştü, o zaman motor suyu yağ kanallarına doluyo. 

Yağ basıncı nasıl düşüyor derseniz, yağ suya karışa karışa eksilip basınç düşünce bu sefer istikamet motor yağ kanalına doğru. Kanser oluyo araba. 

 

Yorum bağlantısı
Emre Şapçı

Ben aslında konu açmiştim ama ordan cevap alamadım, benim mondeo da benzer sorun var, ama yağ soğutucu olarak aratınca bulunamıyor, radyatörün üstündeymiş yağ soğutucu, bendeki sorunu halletmem için radyatör mü değişmeli, araç otomatik vites.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bende de ayni motor var.. 
 
Arabam şuan 180.000 kmde. Antifrizim paslı biraz genleşme kabında belli oluyor onun dışında garip bir şey yok gibi soğutma sıvısında ama her zaman aklımın bir köşesinde bu yağ soğutucu.
 
Belki üzerindeki en azından bir kez değişmiştir önceki sahibinde. Bunun kontrolünü nasıl yaparım bilen var mı acaba? Bir de heralde soğutma suyuna az az yağ vererek kendini belli ediyor. 
Parca sokuldugunde nasıl bir kontrol yapılır bilmem ama motor suyu ve su kabı kontrol ediliyor.
Ben aslında konu açmiştim ama ordan cevap alamadım, benim mondeo da benzer sorun var, ama yağ soğutucu olarak aratınca bulunamıyor, radyatörün üstündeymiş yağ soğutucu, bendeki sorunu halletmem için radyatör mü değişmeli, araç otomatik vites.
Bende onu anlamaya çalışıyorum :) Seçenek 2 idi 3 oldu. Komple takımı kütüğü veya contası.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Motor suyu aynı şeffaflığını koruyor. Elime gelen kayganlık sanırım antifiriz kaynaklı. Kapakta köpürme yok. Lakin bidonun su gelmeyen taraflarındaki matlığa parmak sürünce siyah noktasal partiküller var. Kamera odak yapamadığı çekemedi.

3e07056065830043f4944b9d34099762.jpg

154c6f8215052491c93f0c38abe9d497.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu suda mikro ölçekte yağ var.  Ne zaman yeniledin suyu. Belki yılların verdiği etki olabilir. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bu suda mikro ölçekte yağ var.  Ne zaman yeniledin suyu. Belki yılların verdiği etki olabilir. 
Hiç yenilenmedi. Lpg takıldı. Lpg regülatörü tamiri için söküldü aynı su tekrar konuldu.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Bu suda mikro ölçekte yağ var.  Ne zaman yeniledin suyu. Belki yılların verdiği etki olabilir. 

Hiç yenilenmedi. Lpg takıldı. Lpg regülatörü tamiri için söküldü aynı su tekrar konuldu.

 

Lpg regülatörden sızmıştır. Sanmam soğutucudan gelse duramazdık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Lpg regülatörden sızmıştır. Sanmam soğutucudan gelse duramazdık. 
Regulatorden sızma ihtimali var ama yapıyı görünce ihtimal vermedim. Sadece hem montaj hem de tamir için sökülünce boşalan şu tekrar konuldu birde benzinle temizlik yapıldığı için o partiküller kalmış olabilir.
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Metin Akbal

Bizim J kasada ortalama 60 bin km den itibaren başlayan yağ soğutucu arızası beni 98 binde buldu :) Termostat arızasıyla gittiğim yerden yağ soğutucunun sızıntılarının ilerlemesi sebebi ile termosttattan önce yağ soğutucuyu halledelim dedik. Termostatı aldık bekliyor henüz. Onda da sorun yaşama diye değiştirmedi usta.

 

Sipariş geçilen parça listesi. Bazı parçalar gereksiz görülse de değişse iyi olur bir daha uğraşmayalımdan ötürü değişecek (yan kapak sökülecek ön kapak contası varmış orada sorun olup olmadığına bakılacak, bu yüzden yeni triger kayışı aldım set almadım normalde değişeli 1.5 yıl oldu, kayış atabilir ihtimalinden ötürü onu da değişsek iyi olur dedik).

 

Neredeyse tüm parçalar oijinal GM, bazı parçaları GM bulamadık yağ soğutucu boru oringleri yan sanayi, triger kayışı Gates marka, ön krank keçesi Victor Reinz marka.

 

Solüsyonlar, silikon, antifriz vs derken 800 lira işçilik ile 3000 lirayı bulacak. İnşallah ağır bakım anlamında bir 5 sene daha kafamız rahat olur.

 

 

bakım.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Trigeri sadece kayış olarak alıyorsun sanırım. Bu arada yağ sızm boyutunu görebilceğimiz bir fotoraf varmı 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Trigeri sadece kayış olarak alıyorsun sanırım. Bu arada yağ sızm boyutunu görebilceğimiz bir fotoraf varmı 

 

Triger değişeli 1.5 sene olduğu için sadece kayış aldım, rulman değişimini gerek görmedik.

 

Fotoğraf yok ama suya parmak soktuğumuzda kenarlardan tahin veya mercimek çorbası kıvamındaki karışımı aldık :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Triger değişeli 1.5 sene olduğu için sadece kayış aldım, rulman değişimini gerek görmedik.

 

Fotoğraf yok ama suya parmak soktuğumuzda kenarlardan tahin veya mercimek çorbası kıvamındaki karışımı aldık :)

 

Kendimi saymıyorum, bir tane kullanıcı var grupda. Aracını sıfır alıp 140 bin km yapan adam var. Onu soğutucusu daha yeni yeni zerrelenme oluşmaya başlamış. 

Benimde motorun yağ soğutucusuda halen orjinal. 131000 kmde bu sabah girdim.

 

Karterde yağ kaçakların varmı?  

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Kendimi saymıyorum, bir tane kullanıcı var grupda. Aracını sıfır alıp 140 bin km yapan adam var. Onu soğutucusu daha yeni yeni zerrelenme oluşmaya başlamış. 

Benimde motorun yağ soğutucusuda halen orjinal. 131000 kmde bu sabah girdim.

 

Karterde yağ kaçakların varmı?  

 

 

 

Karterde külbütörde yağ filtresinde vs hiçbir sorun kaçak yok. Külbütöre sıvı conta ile müdahale etmiştik 23 bin km oldu o sızıntılar olmadı.

 

Muhtemelen oring değişimi de kurtarırdı ama kısa zamanda yine sorun yaşayanlar olmuş, O yüzden komple aldım.

 

Su bidonunda da aynı şekilde düzen tutmayanlar olmuş değişince düzelmiş sisteme noluyorsa artık, gerçi bende bombe yapmış çatlak vardı o yüzden değiştiriyorum birazda.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 

Karterde külbütörde yağ filtresinde vs hiçbir sorun kaçak yok. Külbütöre sıvı conta ile müdahale etmiştik 23 bin km oldu o sızıntılar olmadı.

 

Muhtemelen oring değişimi de kurtarırdı ama kısa zamanda yine sorun yaşayanlar olmuş, O yüzden komple aldım.

 

Su bidonunda da aynı şekilde düzen tutmayanlar olmuş değişince düzelmiş sisteme noluyorsa artık, gerçi bende bombe yapmış çatlak vardı o yüzden değiştiriyorum birazda.

 

Listeden motor yağı yok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu ne arkadaş. 100 bin olmamış. Kaputun altında işlemler başlamış. Sonra alman da alman :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Listeden motor yağı yok. 

 

Motor yağı sarf malzeme ya ne zaman uygun bulsam yapıştırırım :) 250 liraya Top tec 4600 aldım. Yağ filtresi de Mann marka 40 liraya da onu aldım.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu ne arkadaş. 100 bin olmamış. Kaputun altında işlemler başlamış. Sonra alman da alman :) 

 

Ben Almam da Almam demem ki sen Almam da Almam diyorsun :D Mesela ev borcu ödemeseydim sıfır otomatik Corolla yı yapıştırırdım, veya 308 alırdım, Leon alırdım. Marka takıntım yok artık. Her marka kullanım olarak neredeyse aynı hepsi kalitesiz oldu.

 

6.5 sene bitti bu araçta ben işimi gördüğüne bakarım :dance3:

 

Ali Darbaz yazdı:

Doğal seleksiyon. 

@Metin Akbal Bunuda eklersen tadından yenmez.

 

https://www.generalopel.com/urun/gm-antifiriz-dex-cool-5-litre

 

Bazı sarf malzemeyi (silikon, antifriz, temizleme sıvısı vs) usta kanalı ile halledilecek o yüzden onları almadım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

Motor yağı sarf malzeme ya ne zaman uygun bulsam yapıştırırım :) 250 liraya Top tec 4600 aldım. Yağ filtresi de Mann marka 40 liraya da onu aldım.

 

 

4 litre alırsan 250 lira ama sana 5 litre lazım. Oda 300 lira. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

4 litre alırsan 250 lira ama sana 5 litre lazım. Oda 300 lira. 

 

5 litre :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 

5 litre :)

 

5 litre ise ucuza almışsın. Ben sahte yağdan korkuma 330 liraya ana satıcıdan aldım. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

5 litre ise ucuza almışsın. Ben sahte yağdan korkuma 330 liraya ana satıcıdan aldım. 

 

Kuponum vardı. İndirime girdi bende kuponu yapıştırdım 250 ye geldi. Trendyol dan aldım, satıcının kendi sitesinde 450 liraydı. Liqui Moly sitesinden distribütörlere bakarım geneli muhakkak n11 trendyol da vs satış yapıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

n11 trendyol da vs satış yapıyor.

 

Hadi hayırlı olsun. , umarım aracında sorun kalmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Hadi hayırlı olsun. , umarım aracında sorun kalmaz. 

 

Eyvallah sağolasın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...