İçeriğe Yönlendir

Diesel Runaway-Ambeleye Kalkma-Duman Sorunları


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

M. Asım Kahraman
Osman Yavuz yazdı:

Çağlar abi böyle bir durumla karşılaşılması halinde ne yapılması gerekir, en sağlıklı tavsiyen ne olur mesela.

Ya da dizel araç sahiplerinin böyle bir sorunla karşılaşmaması için periyodik bakım dışında nelere dikkat etmeleri gerekir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Yavuz yazdı:

Çağlar abi böyle bir durumla karşılaşılması halinde ne yapılması gerekir, en sağlıklı tavsiyen ne olur mesela.

şahsım olarak kaçtım ben :rofl: tahmini olarak yön buldum görüş mesafem sıfır cm idi. motor kaputu açıksa açılabiliyorsa ve görebiliyorsanız yağ çubuğunu çıkarıp atın öyle kaçın .

M. Asım Kahraman yazdı:

Ya da dizel araç sahiplerinin böyle bir sorunla karşılaşmaması için periyodik bakım dışında nelere dikkat etmeleri gerekir?

yağ seviyesi kontrol edilmeli, artıyor seviye mazot yağa karışıtkça, dpf in çalışma şeklinden kaynaklanan bir kötü yan etki

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aracın altına girip yakıt hortumu kesilse? 

O esnada yanan sanırım yakıt değil turbo tarafından emiş hattına basılan yağ yanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Osman Yavuz yazdı:

Çağlar abi böyle bir durumla karşılaşılması halinde ne yapılması gerekir, en sağlıklı tavsiyen ne olur mesela.

hemen diger land i kullanima almak gerekir. 😁

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aracın altına girip yakıt hortumu kesilse? 

yakit degilki yanan. yag.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün bir video izledim. Master2'nin yağ çubuğu kırılma kronik sorunu varmış. Çubuk kırıldığı için yağı çubukta göremiyorlar. 8LT'lik araca 16LT yağ koyuyorlar. ARaç ilk zorlanmada yağı motora bi vermeye başlıyor, 2 silindir delinmiş.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Beşiktaş Üsküdar motorunda yaşadım aynı şeyi, tam üsküdara yanaşıyoruz derken iskeleye 3-5  metre kalmıştı, bir an tekne delirdi, redline çevirdiğini hissettim resmen, toz duman, tam güç yapıştık iskeleye.. Tekne patinaj çekti baya baya, kanıtlayamam ama iddia ederim :) Kaptan mıydı göremedim dumandan, biri koştu alt kata motorun orda bişeyler yaptı da durdu motor. 2-3 dk kadar ecel terleri döktük..

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
Çağlar Bayur yazdı:

şahsım olarak kaçtım ben :rofl: tahmini olarak yön buldum görüş mesafem sıfır cm idi. motor kaputu açıksa açılabiliyorsa ve görebiliyorsanız yağ çubuğunu çıkarıp atın öyle kaçın .

yağ seviyesi kontrol edilmeli, artıyor seviye mazot yağa karışıtkça, dpf in çalışma şeklinden kaynaklanan bir kötü yan etki

Yağ çubuğu çıkarınca ne etkisi oluyor. Bir de dediğiniz gibi sis bombası atılmış gibi oluyor etraf. Hele rüzgar yoksa görüş sıfır.  Biraz araştırma yaptım. Euro 4 motorlarda çok oluyormuş. İncelen yağ turboya sızıyormuş. Bu arada belli kmden sonra her turbo da yağ kaçağı azda olsa oluyormuş. 

Sanırım incelen yağın çözümü ise  düzenli olarak yağ bakımı yaptırmak-yeni yağ koydurmak.

 

Benim şu an merak ettiğim ve cevap alamadığım konu ise  hangi girişi veya hortumu söküp tıkayacağız? :D  araç fiesta 1.4 tdci 2011. Vidalık contalık bir durum var mı yoksa bir bezle asılıp çekebilir miyiz hortum ise. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ALİ SEYKAN yazdı:

Yağ çubuğu çıkarınca ne etkisi oluyor.

fazla yağ kaynaklı başlamış ise, fazla yağı çubuktan da püskürtüp daha çabuk stop etsin diye faydası oluyor

 

ALİ SEYKAN yazdı:

Benim şu an merak ettiğim ve cevap alamadığım konu ise  hangi girişi veya hortumu söküp tıkayacağız?

cevabı yok zira pratikte yapılabilir bir işlem değil

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yağ çubuğunu çıkarıp atın öyle kaçın .

 

Mustafa Yanar yazdı:

Yağla kızartma olmaz mıyız Çağlar Abi, çok sıcaktır o yağ

oldukça fena yakar yakar, zaten o yüzden bir daha yazılsın, KAÇIN

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

çok eskiden forum da konu vardı focus 2 mazot filitre değişimde arabaya ether koklarmışlar araba çıldırmış usta seni araç bozuk parca senden iscilik benden pazarlığı falan vardi

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Sanırım kaput açma işi komple sıkıntılı ve tehlikeli. Bu yüzden tek çare 5. vites işlemi. Onuda olay yeni başlarken yapmak lazım sanırım. Çünkü parçalar daha yeni yeni aşırı ısınmaya başlıyor. En başta müdahale olursa çözülebilir yoksa motora elveda.

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen

Valla benim turbo 5-6 bin kilometredir ötüyordu. Bir miktarda turbodan intercooler'a yağ bastığını söylemişti ustam. Buradaki konuyu okuyunca gözüm korktu ve sabah MAHLE marka sıfır turbo siparişi verdim. Usta revizyon ettirelim 1 sene garantili olur falan diyordu ama korkulu rüya görmektense işimi sağlama alayım dedim. Şimdi ben bu turboyu direkt taktırayım mı, yoksa hortumları ve intercoolerı da değiştireyim mi sizce?

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
Serkan Özmen yazdı:

Valla benim turbo 5-6 bin kilometredir ötüyordu. Bir miktarda turbodan intercooler'a yağ bastığını söylemişti ustam. Buradaki konuyu okuyunca gözüm korktu ve sabah MAHLE marka sıfır turbo siparişi verdim. Usta revizyon ettirelim 1 sene garantili olur falan diyordu ama korkulu rüya görmektense işimi sağlama alayım dedim. Şimdi ben bu turboyu direkt taktırayım mı, yoksa hortumları ve intercoolerı da değiştireyim mi sizce?

Hortumlar esnekliğini kaybettiğinden mutlaka değiştirin. Cooler birleşik parça, bütçe varsa değiştirmekte fayda var.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
ALİ SEYKAN yazdı:

Hortumlar esnekliğini kaybettiğinden mutlaka değiştirin. Cooler birleşik parça, bütçe varsa değiştirmekte fayda var.  

 

Peki tüm hortumları mı değiştirmem gerekir? İntercooler Turbo ile mi birleşik oluyor? Radyatör gibi bir şey değil mi?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

intercooler havayı soğutan bir radyatör zaten. hrotumlar değişsin intercoolare kaçırmıyorsa gerek yok. bozulunca zatne yağlanır çevresi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Serkan Özmen yazdı:

Valla benim turbo 5-6 bin kilometredir ötüyordu. Bir miktarda turbodan intercooler'a yağ bastığını söylemişti ustam. Buradaki konuyu okuyunca gözüm korktu ve sabah MAHLE marka sıfır turbo siparişi verdim. Usta revizyon ettirelim 1 sene garantili olur falan diyordu ama korkulu rüya görmektense işimi sağlama alayım dedim. Şimdi ben bu turboyu direkt taktırayım mı, yoksa hortumları ve intercoolerı da değiştireyim mi sizce?

Unutmayın, komple yağ değişimini de yaptırmalısınız. Hatta intercooler'ın temizlenmesi de çok iyi olacaktır.

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN
Serkan Özmen yazdı:

 

Peki tüm hortumları mı değiştirmem gerekir? İntercooler Turbo ile mi birleşik oluyor? Radyatör gibi bir şey değil mi?

Hortumlar değişmeli. İntercooler sizin araçta nasıl bir dizayna sahip bilmiyorum. İkisi bağlı birlikte çalışan parçalar En azından temizlenmesi iyi olacaktır. 

https://www.instagram.com/p/CEb6G_WJQchNN0q1o7job-_DmuH5XEcQOr7sDM0/?igshid=9psfyzfa6g9u

Bugün yine ambele vakalı bir video. Konuyu açalı kaç gün oldu bir turbo daha gitti. Takip etmeyenler videoyu izlemeyecek muhtemelen. O yüzden anlatayım.  Kango araç ambeleye kalkmış bilmem kaç bin devirde duman salıyor. Bir abimiz gidip arabaya biniyor ve 5 e atarak olayı bitiriyor. Bu işlemi yaptığında araçta  anormal bir zorlanma veya ses gelmiyor. Normal 1. Viteste stop etmiş gibi hafif ileri atılım gösteriyor o kadar. 

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Sani Gerşon yazdı:

Unutmayın, komple yağ değişimini de yaptırmalısınız. Hatta intercooler'ın temizlenmesi de çok iyi olacaktır.

Yağ değişimini 7000 km önce yaptırmıştım. Zaten yakında değişim düşünüyordum. Teşekküler uyarınız için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Dogan Arsiray yazdı:

intercooler havayı soğutan bir radyatör zaten. hrotumlar değişsin intercoolare kaçırmıyorsa gerek yok. bozulunca zatne yağlanır çevresi.

Peki değişmesi gereken hortumlar hangileri? Orjinal mi olmalı hortumlar?

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar aracım 2004 1.4i Benzin&LPG fiesta

Son 1 haftadır her gece rüyalarımda aracıma bir şey oluyor. Paronayaklığım beni tüketti. En son dün gece rüyamda aracım dizel olmamasına rağmen ambeleye kalkıyordu ve ben çok üzgün bir şekilde aha motor mahvoldu diye direksiyon başında üzülüyordum. Rüyada olsa o direksiyon başındaki halim içler acısıydı. Rüyada olsa insan gerçekmiş gibi hissediyor duyguları. En sonunda parası neyse yetkili servise bırakıp toz konmuşsa onu bile değişin her şeyi yenileyin diyeceğim. Foruma bir süre ara veriyorum. Herkese çok teşekkürler.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Taşcı yazdı:

çağlar abi ototamircimde yanlış biliyormuş bak, şu kişilere bi doğrusunu öğretiver

videoda başka birşey anlatıyor, turbo milini soğutan yağ borusu ile intercooler ayrı parçalardır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Taşcı yazdı:

sonuç olarak intercooler ile bir  alakası var.

intercoolerda birikecek yağ buharından süzülerek sıvılaşan yağ  miktarı ile turbojet olarak çalışmaya başlamaz bir motor, milyonda 1 başladı diyelim devamı gelmez.

runaway çalışma demek, uçak motoru gibi turbo jet olarak çalışması demek, yakıt kaynağı da motor yağı olması demek. bizim araba motorları  diesel prensibi ile çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Özakca

Genellikle beyaz dumaz enjektör bakımı gerektirir siyah duman egr bakımı Fiestada egr iptali yapın iyi oluyor ve şehir içi yoğun kullanıyorsanız enjektörleri arada bir temizletmek mantıklı yoksa memeler yanar daha fazla masraf ambeleye kalkmış aracın havasini kesemessiniz o kadar duman yüksek devirde bişi yapamayız Süpermen değiliz sadece yüksek vitese atip sert şekilde debrajdan çekmek çözüm oda şansa,wurt enjektör temizleyici var arada kullanin turbo kesme tabiri vardır ince demir sürtme sesi çıkar hemen aracı durdur sanayiye çekiciyle gitmen lazım çok titiz adamsan turbocuya gidip kontrol ettirebilirsin ambele hariç hepsi başıma geldi 🥺🥺 daha sırada abs ustasıda olduk arada ışık yanıyor sönüyor sigorta değiştirdim tüm tekerleri söküp sensörleri söküp temizledim beyin cihazı aldım onla sildim vs aracın altıni üstünü solvent ile temizledim açık kopmuş kabloları band cırt kilips yaptım ulan artık sıkıldım arabaya biniyoz ama oda bize daha fazla biniyor şuraya liste yapsam aslında yaparım yapayım ya kendi emeğim uğraşmam hariç arabayı aldığımdan beri yarısı kadarda masraf yaptım

İçimi döktüm bu arada kusura bakmayın

 

2 defa Tiriger değişti
3 defa V kayışı
Turbo tamiri
Akü
Lastik 
Kasnak
Fren müşürü
Egr iptali
Karter değişti
7 tane keçe değişti
Bastı balata
Balata
2 defa Disk torna
Jant torna
Direksiyon kılıfı
Koltuk kılıfı
Paspas
2 defa Silecek
4 defa telefon tutacağı
2 defa çekici
1 yağ
Direksiyon yağı
4 defa 10bin bakım 
Sağ ayna
2 defa lastik tamiri 
5 adet enjektörler temizliyici
Oto süpürge
Radyo Anteni
Bagaj organizetör
Bluetooth cihaz
Çakmak USB
Rütüş boya
2 tane numaratör
Kompresör
Ön cam güneşlik
Kapı kolu krom
Eşik krom
Yakıt kapağı krom
Bagaj çıtası krom
Kapı çıtası krom
Sinyal krom
2 adet far lambası
4 adet stop lambası 
2 adet park lambası
1 adet sigorta değişim
Beyin cihazı
2 defa rot balans
önden arkaya lastik değişimi
Enjektör memesi
Kumanda pili
Kumanda kılıfı

2 balata spreyi

2 litre solvent

Extra Antifriz

 

oFvrns.jpg

C4CUqE.jpg

Rblrhd.jpg

wQ33vV.jpg

s15DrT.jpg

bBUvAH.jpg

66Z4R9.jpg

sIp8cs.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...