İçeriğe Yönlendir

Cruze - Çekmiyor, Rampada Kalkarken Zorlanıyor


Behlül Baş

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

Hocam öncelikle Şu tabloya bakalım. 

Benim Cruze ile Opel Astra H aynı şanzımanı ve Motoru kullanıyor gibi duruyor . Opel Astra H Z16XER Mt-5 birebir Cruze . Tek fark lastik ölçüsünde. 55 yanak lastik kullanıyor . 

ACtC-3d1TjtTyGRxN1UE_m2URv_747-FfZVuvdFC

 

Ben hiçbir zaman anlayamadım bu farkları.Neden olur doğrusu bende çok merak ediyorum.Öğrenmekde isterim.Kağıt üzerinde aynılar ama tatbikte farklılar.Yalnız yanlış hatırlamıyorsam benim jantlar 17 olması lazım gibi geldi bana.Eski resimlere bakayım, merak ettim şimdi :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ben hiçbir zaman anlayamadım bu farkları.Neden olur doğrusu bende çok merak ediyorum.Öğrenmekde isterim.Kağıt üzerinde aynılar ama tatbikte farklılar.Yalnız yanlış hatırlamıyorsam benim jantlar 17 olması lazım gibi geldi bana.Eski resimlere bakayım, merak ettim şimdi :) 

 

Sizde 6 ile tork konverterli şanzıman var. Motorun 15 newton torku törpüleniyordu. Yani Manual şanzımanla kıyasmlamak yanlış olur. Şanzıman oranları bile tutmuyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bahsettiğim rampanın videosunu çekmişim. OBD verilerine bakın. Play basınca direk rampa başından başlıyor. İkinci vitesde tırmanırken araba %100 motor yükü ile çıkıyor. 1700 devirde 26 beygir ile tırmanıyorsun. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ecotek güzel motordur, madem ikisi aynı bloğu kullanıyorsa .Bu motor opelde iyi neden cruzeda kötü.

 

Ben 3 silindirli ecotec atmosferik motorla uçuruyordum arabayı ama aynı tepki benim cruzda yoktu.Hatta cruzeda beygir ve motor hacmi farkıda vardı.Sivasa giderken cruze ile 200 km üstüne çıktığım oldu ama rampaya geldiğimde o haşin delikanlıyı ortalarda pek göremiyordum.

 

Atmosferik olduğundan gitmiyor lafına inanmıyorum ben.Farklı başka şeylerde vardır mutlaka.

Aynen ufak ve önemli faklılıklar var Cruze bir tık daha düşük kalite. Opel Astra sedanı Polonya, hatchback i Almanya üretimi onda bile kalite farkı var diyor kullanıcıları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beyler videoda olduğu gibi 2nci vitede tekerde 270 newton tork ile tırmanıyor iken, durduğumda birinci vitesde tekerde 470 newton tork ile kalkmak zor oluyor :(

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Sizde 6 ile tork konverterli şanzıman var. Motorun 15 newton torku törpüleniyordu. Yani Manual şanzımanla kıyasmlamak yanlış olur. Şanzıman oranları bile tutmuyor. 

155 nw tork var 15 gitse geriye kalanda hatırı sayılır bir miktar.Opelde 125 nw tork vardı.Cruze 11 saniyede 100 üstüne çıkıyor 90 beygir 1.4 aynı ecotec motorda 11 saniyede 100 üstüne çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Cruze GM Delta II platformunu kullanıyor. Opel ne kullanır bilmem :) 

Delta 2 platformu kullanan arabalar 

 

 

İkinci sırada yazıyor ya Astra J. Araçlar aynı şasi ortak platform yani 😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

İkinci sırada yazıyor ya Astra J. Araçlar aynı şasi ortak platform yani 😊

 

Araştırp bulup mesajı düzenledim, ama eski yazdığımı silmedim bilerek. 

Fatih Sarıkaya yazdı:

155 nw tork var 15 gitse geriye kalanda hatırı sayılır bir miktar.Opelde 125 nw tork vardı.Cruze 11 saniyede 100 üstüne çıkıyor 90 beygir 1.4 aynı ecotec motorda 11 saniyede 100 üstüne çıkıyor.

 

4000 devirde 155 newton tork var hocam. En fazla 4 ncü vitesde dipgaz basınca ulaşırsınız. 

Dostlar 2 saatliğine pendik pazarına gidiyorum. Cruze randevulu çalışıyor. sabah babamdaydı. Şimdi saati geldi. Pendiğe pazara gidip alışveriş yapayım. 

Buda benim zaman geçirme ortamım. Ev tekinliği gibi oldu :) 

 

ACtC-3ee9Rp-KfpV_N2ReH77mM6T3nGvIEDJXLaG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

sahsen ben kullanimda 3. vitesin digerlerinden daha guclu ve torku hissettirdigini dusunuyordum. Teknik olarak bilmem ama hissiyat oyle idi.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Cruze bildiğim kadarıyla Astra J kasalarla aynı araba. Aracın ağırlığı nedeniyle 1.6 115'lik atmosferik motordan verim alınamıyor. Araç full servis bakımlı olup benzinde gittiği zaman bile istenilen performansı göstermiyordu. Belki de ben yanlış kullanıyordum bilemiyorum. Yani bence Cruze anlattığınız gibi özellikle yokuşlarda zorlanan, hızlanması çok ağır olan bir araba.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Fatih Sarıkaya yazdı:

Kesinlikle ikisi aynı araba değil.Opel opeldir.Ortak kullandıkları parçalar var amma aynı araba değiller.

Kasa farkı hariç çoğu şey aynı araçlarımızda motor koduna kadar   @Ali Darbaz  da listeyi eklemiş sonradan.

Eyüp Çetin yazdı:

Cruze bildiğim kadarıyla Astra J kasalarla aynı araba. Aracın ağırlığı nedeniyle 1.6 115'lik atmosferik motordan verim alınamıyor. Araç full servis bakımlı olup benzinde gittiği zaman bile istenilen performansı göstermiyordu. Belki de ben yanlış kullanıyordum bilemiyorum. Yani bence Cruze anlattığınız gibi özellikle yokuşlarda zorlanan, hızlanması çok ağır olan bir araba.

Bende de ani hızlanma olmuyor fakat hızlandıktan sonra da toz duman :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapacak pek bir şey yok.. El freni kullanmayı öğren. Gaza daha çok bas. 

Ben Qashqaide bile kullanırdım.. Ki geri kaçırmazdı Qashqai. 

C5 de yüklü iken klima açıksa kalkışta zorlanıyor. Klima muhtemelen en az 200 kiloluk yüke eşittir. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bildiğim kadarıyla Cruze ile astra J arasında görsellik haricinde hiçbir fark yok ya da çok az fark var. 
 

Astra J de iç mekan malzemesi daha kaliteli orası kesin. Fakat Cruze un iç mekanı daha ferah bence. 
 

Onun haricinde mekanik ve yedek parça anlamında bir fark yok diye biliyorum. Kendim aracıma malzeme ararken veya alırken internette bazen astra j diye aratırım. Oem kodu Aynı olsun yeter zaten 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Delta 2 platformu cruze ve volt için yapılmış. Platformun esas sahibi cruze fakat Astra j platforma yancı olmuş. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Arif Aykın yazdı:

Kasa farkı hariç çoğu şey aynı araçlarımızda motor koduna kadar   @Ali Darbaz  da listeyi eklemiş sonradan.

Bende de ani hızlanma olmuyor fakat hızlandıktan sonra da toz duman :)

 

Hızlanınca güzel gidiyor yol tutuş falan mükemmel fakat yolda önüne bir araç çıkıp yavaşlayınca tekrar hızlanması sorun oluyor. Yokuşlarda rampa bitene kadar tın tın gidiyor. 😊 Yoksa lafımız yok Opel'e. Kasa ağır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben el freni egzersizine başlıyayım. 2 li kombinasyondan 3 lü kombinasyona başlıyacaz. Alışmışım yokuş kalkış desteğine. :(

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu gün pratik olsun diye hep el freni ila kalktım. Düz yol veya rampa farketmez. 

Ayrıca lastik basınçlarını değiştirdim. 39,5 psi dan 36 psi çektim . Tekerde oluşan gücü artırmış oldum. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Düz vites ve 1.6 atmosferik için dik rampada hele araç doluyken 1600 devirle kalkış çok az. 1600 devir düz yolda kalkış olmalı. 
 

Otomatik viteste bilindiği gibi stator diye bir parça var. impeller ile türbin hızı eşitleninceye kadar stator motor torkunu 2 kat artırıyor. Bu sayede rampada sorun yaşatmıyor. Ama 1600 devir gerçekten çok az. 
 

eskiden turbolu motor yoktu, insanlara 4-5 bin devir fazla gelmiyordu. Şimdiki nesil düşük devre alıştı. 4-5 bin çok geliyor. Turbo arabada 2-2,5 bin devrin verdiğini atmosferik 4-5 binde veriyor. Çekinmeyin basın. Haram beygir yok, her şey doğal, atmosferik :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

eskiden turbolu motor yoktu, insanlara 4-5 bin devir fazla gelmiyordu. Şimdiki nesil düşük devre alıştı. 4-5 bin çok geliyor. Turbo arabada 2-2,5 bin devrin verdiğini atmosferik 4-5 binde veriyor. Çekinmeyin basın. Haram beygir yok, her şey doğal, atmosferik :) 

 

Aynen öyle. Basacan yoksa olmuyor. 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Düz vites ve 1.6 atmosferik için dik rampada hele araç doluyken 1600 devirle kalkış çok az. 1600 devir düz yolda kalkış olmalı. 
 

Otomatik viteste bilindiği gibi stator diye bir parça var. impeller ile türbin hızı eşitleninceye kadar stator motor torkunu 2 kat artırıyor. Bu sayede rampada sorun yaşatmıyor. Ama 1600 devir gerçekten çok az. 
 

eskiden turbolu motor yoktu, insanlara 4-5 bin devir fazla gelmiyordu. Şimdiki nesil düşük devre alıştı. 4-5 bin çok geliyor. Turbo arabada 2-2,5 bin devrin verdiğini atmosferik 4-5 binde veriyor. Çekinmeyin basın. Haram beygir yok, her şey doğal, atmosferik :) 

 

Aradan sokmasan olmazdı Konverterini :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Aradan sokmasan olmazdı Konverterini :)

Haha 😁

 

çocuk bile bas diyor, jeton atıyor arabaya. Bas şuna azcık. Et girmeyen eve dert girer :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Haha 😁

 

çocuk bile bas diyor, jeton atıyor arabaya. Bas şuna azcık. Et girmeyen eve dert girer :) 

 

Kız forsu forsur uyuyor şuan. Ben internette araştıma yaparken yanımda duruyordu. Büyük ekranlı bilgisayarımın olduğu odada genelde en derin araştırmaları yaptığım yerdeyim. 1 saat sonra baktım uyumuş. Başkasına çok sıkıcı geliyor. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu videoda manual Forrester 2 saate kayalara tırmanamazken, otomatik Forester çok kolay çıkıyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bu videoda manual Forrester 2 saate kayalara tırmanamazken, otomatik Forester çok kolay çıkıyor. 

 

 

daha dengeli gaz veriyor. tork da düşük devirde fazla. ama manueli kullanan biraz dengesiz gaz verip kavramadan bırakıyor gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

atmosferik araçlarda güç gerektiğinde hakkını vereceksin ne öyle 2000 devir mi olur? turbo araç değil bu bağırt. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...