Aziz Şirin 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Aracım Mondeo 2007 model 2.0 tdci otomatik. Alalı yaklaşık 2 ay oldu diyebilirim. Aldığımın ilk haftası uzun yola çıktık. 4 kişi bagaj dolu klima açık yola çıktığımda 700 km boyunca 4-5 kez harareti aniden yükselip, gazdan ayağımı çekmemle 90 a geri gelmesi birkaç saniye sürdü. Yokuş çıkarken veya düz yolda klima açıksa motor yüke binince yapıyordu. Dönüş yolunda bu sorun klima kapalı gelmeme rağmen daha belirgin hale geldi ve daha çok yapmaya başladı. Şuan itibariyle motor ısındıktan sonra çok kısa bir rampa bile çıksam hararet 90 ı geçiyor, ayağımı gazdan çekip 90 a geri gelmesini sağlıyorum. Radyatörü söktürüp şişlettim ve dış kısımdaki pislikleri temizlettim. Üzerinde orijinal yedek su deposu kapağı vardı belki bozuktur diye yine orijinal kapak alıp taktım. Sorun düzelmedi hala devam ediyor. Termostat ve fan açıyor sorun görünmüyor. Belki termostat geç açıyor olabilir ama sorunun termostat dan kaynaklandığını düşünmüyorum. Aynı sorunu yaşayan bir kişi direksiyon pompasını değiştirerek çözdü. devirdaim ile aynı kayıştan tahrik aldıkları için. Bende devirdaim pompası üzerinde yoğunlaşıyorum, hafta sonu göstereceğim tamirciye. Farklı fikirleri olan varsa dinlemek isterim. Şimdiden çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Koray Demir 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Aracınızda sanal hararet problemi var gibi görünüyor. Uygun yöntemle havası alınacak. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Yağ soğutucu termostatına da bi baktırın. Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Hava alma daha önce yaptırmadım fakat bu kasa mondeoların bir çoğunda aynı sorunu yaşayan kişiler gördüm. Ben bunuda şuna bağladım. trigerleri zincirli olduğu için birçok araç orijinal trigerle duruyor ve haliyle devirdaim de orijinal haliyle duruyordur diye düşünüyorum. Normal şartlar altında gaza fazla basınca devirdaimin daha fazla su çevirmesi gerekmez mi ? Bende ki durum tam tersi gaza fazla basınca yetiştiremiyor gibi bir durum var ortada, gazdan çekince düzeliyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Aracım Mondeo 2007 model 2.0 tdci otomatik. Alalı yaklaşık 2 ay oldu diyebilirim. Aldığımın ilk haftası uzun yola çıktık. 4 kişi bagaj dolu klima açık yola çıktığımda 700 km boyunca 4-5 kez harareti aniden yükselip, gazdan ayağımı çekmemle 90 a geri gelmesi birkaç saniye sürdü. Yokuş çıkarken veya düz yolda klima açıksa motor yüke binince yapıyordu. Dönüş yolunda bu sorun klima kapalı gelmeme rağmen daha belirgin hale geldi ve daha çok yapmaya başladı. Şuan itibariyle motor ısındıktan sonra çok kısa bir rampa bile çıksam hararet 90 ı geçiyor, ayağımı gazdan çekip 90 a geri gelmesini sağlıyorum. Radyatörü söktürüp şişlettim ve dış kısımdaki pislikleri temizlettim. Üzerinde orijinal yedek su deposu kapağı vardı belki bozuktur diye yine orijinal kapak alıp taktım. Sorun düzelmedi hala devam ediyor. Termostat ve fan açıyor sorun görünmüyor. Belki termostat geç açıyor olabilir ama sorunun termostat dan kaynaklandığını düşünmüyorum. Aynı sorunu yaşayan bir kişi direksiyon pompasını değiştirerek çözdü. devirdaim ile aynı kayıştan tahrik aldıkları için. Bende devirdaim pompası üzerinde yoğunlaşıyorum, hafta sonu göstereceğim tamirciye. Farklı fikirleri olan varsa dinlemek isterim. Şimdiden çok teşekkürler. direksiyon pompası ilğinç olmuş düz ve sıkışık trafikte bu olay oluyor mu birde araç hararete binince güç kesiliyor mu araçta Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 termostattan kalorifer radyatörüne giden boruya baktırın ford u tanıyan bir ustada Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Mustafa Ortataş yazdı: direksiyon pompası ilğinç olmuş düz ve sıkışık trafikte bu olay oluyor mu birde araç hararete binince güç kesiliyor mu araçta Sıkışık trafikte kesinlikle olmuyor klimayı açsam bile yükselmiyor sabit kalıyor 90 da. Klima açıkken düz yolda bile giderken yükseliyor, klima kapalıysa yokuş çıkarken yapıyor. Güç kesiliyormu deneyemedim çünkü baktım 90i geçiyor hemen ayağımı gazdan çekiyorum Çağlar Bayur yazdı: termostattan kalorifer radyatörüne giden boruya baktırın ford u tanıyan bir ustada Bir usta borulara bakıp termostat açıyor sorun yok demişti. Başka biri de yine borulara bakıp conta yanık dedi ama yanık olmadığını düşünüyorum. Borular sert basınç var conta yanık 5,6 bin masrafın var demişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Sıkışık trafikte kesinlikle olmuyor klimayı açsam bile yükselmiyor sabit kalıyor 90 da. Klima açıkken düz yolda bile giderken yükseliyor, klima kapalıysa yokuş çıkarken yapıyor. Güç kesiliyormu deneyemedim çünkü baktım 90i geçiyor hemen ayağımı gazdan çekiyorum Bir usta borulara bakıp termostat açıyor sorun yok demişti. Başka biri de yine borulara bakıp conta yanık dedi ama yanık olmadığını düşünüyorum. Borular sert basınç var conta yanık 5,6 bin masrafın var demişti. onun için ford u tanıyan demiştim, kalorifer radyatörüne giden hatta da var Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 25 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: onun için ford u tanıyan demiştim, kalorifer radyatörüne giden hatta da var Conta yanık diyen usta Ford özel servisi sahibi transit ve mondeolara bakıyormuş. Sadece borulara bakarak bu kararı verdi. İlk mesajda bahsettiğim direksiyon pompasini değiştirmekle sorunu çözen ustaya götüreceğim cumartesi günü. Gitmeden önce fikir sahibi olmak için foruma yazmak istedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Hava alma daha önce yaptırmadım fakat bu kasa mondeoların bir çoğunda aynı sorunu yaşayan kişiler gördüm. Bu kasada böyle bir kronik sorun yok. Bu sorun focus1 lerin kroniğidir. Hararet aniden yükseliyor ve aniden düşüyorsa ben ilk önce düzgünce havasını aldırırdım. olmuyorsa hararet müşürünü değiştirirdim. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Bu kasada böyle bir kronik sorun yok. Bu sorun focus1 lerin kroniğidir. Hararet aniden yükseliyor ve aniden düşüyorsa ben ilk önce düzgünce havasını aldırırdım. olmuyorsa hararet müşürünü değiştirirdim. Aynen veya ya radyatörünüzde küçük bir delik var yan plastiklerden veya contalardan sızıntı olabilir veya radyatör soğutma hortumlarında kılcal bir çatlak küçük bir delik vs iyice kontrol ettirin ... Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Bu kasada böyle bir kronik sorun yok. Bu sorun focus1 lerin kroniğidir. Hararet aniden yükseliyor ve aniden düşüyorsa ben ilk önce düzgünce havasını aldırırdım. olmuyorsa hararet müşürünü değiştirirdim. Mehmet bey, Havasını aldırma işi aklımda fakat hararet müşürü olsa hararet göstergesi daha spontane yükseliş göstermez mi ? Müşür elektronik bir parça olduğu için bozulmuş olsa rastgele yükselmez mi hararet ? Ben hararetin ne zaman yükseleceğini anlayabiliyorum. Serkan Karakoca yazdı: Aynen veya ya radyatörünüz de küçük bir delik var yan plastiklerden veya contalardan sızıntı olabilir veya radyatör soğutma hortumlarında kılcal bir çatlak küçük bir delik vs iyice kontrol ettirin ... Serkan bey, Daha önce radyatörü söktürüp şişlettirdim sızıntı olsa söylerlerdi sanırım. Su eksiltmesi yapmıyordu fakat biraz kırmızı antifriz ekledik geçen hafta bu ara eksiltmeye başladı bir miktar. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Mehmet bey, Havasını aldırma işi aklımda fakat hararet müşürü olsa hararet göstergesi daha spontane yükseliş göstermez mi ? Müşür elektronik bir parça olduğu için bozulmuş olsa rastgele yükselmez mi hararet ? Ben hararetin ne zaman yükseleceğini anlayabiliyorum. Serkan bey, Daha önce radyatörü söktürüp şişlettirdim sızıntı olsa söylerlerdi sanırım. Su eksiltmesi yapmıyordu fakat biraz kırmızı antifriz ekledik geçen hafta bu ara eksiltmeye başladı bir miktar. Dizellerde hararet müşürü yok. Silindir tepesinden ölçüyor. Motor üstünde sensör. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Harun Kocaçalışkan yazdı: Dizellerde hararet müşürü yok. Silindir tepesinden ölçüyor. Motor üstünde sensör. Focuslar da oradan okuyor galiba ve yalancı hararet için altına pul koyup bloktan uzaklaştırıyorlardı. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 (düzenlendi) merhaba aracınızın devirdaim kanatları aşınmıştır degiştirimeli.aracınızın devirdaimi yan sanayidir muhtemelen orjinal devirdaimde bunu yapmıyor. 26 Ağustos 2020 tarihinde Yavuz Kara2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Focuslar da oradan okuyor galiba ve yalancı hararet için altına pul koyup bloktan uzaklaştırıyorlardı. Bu da aklımda olsun Mehmet bey, mantıklı geldi. Yavuz Kara2 yazdı: merhaba aracınızın devirdaim kanatları aşınmıştır degiştirimeli.aracınızın devirdaimi yan sanayidir muhtemelen orjinal devirdaimde bunu yapmıyor. En çok ihtimal verdiğim devirdaim benim de. Devirdaim, bu araçlarda trigere yakın bölgede mi diğer araçlar gibi. Bir yerde devirdaim ile direksiyon pompasının krank dan uzatılan farklı bir kayıştan tahrik aldığını okumuştum. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Bu da aklımda olsun Mehmet bey, mantıklı geldi. En çok ihtimal verdiğim devirdaim benim de. Devirdaim, bu araçlarda trigere yakın bölgede mi diğer araçlar gibi. Bir yerde devirdaim ile direksiyon pompasının krank dan uzatılan farklı bir kayıştan tahrik aldığını okumuştum. Direksiyon pompasıyla yanyanalar. Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 26 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2020 Harun Kocaçalışkan yazdı: Direksiyon pompasıyla yanyanalar. Aslında şunu sormak istedim. Devirdaim değişimi uzun zaman alır mı, yeri kolay mıdır ? Diğer araçlar da olduğu gibi yüksek işçilik ücreti mi öderim ? Triger setini de değiştirmeli miyim daha sonra ekstra işçilik vermemek için ? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 26 Ağustos 2020 Paylaş 26 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Aslında şunu sormak istedim. Devirdaim değişimi uzun zaman alır mı, yeri kolay mıdır ? Diğer araçlar da olduğu gibi yüksek işçilik ücreti mi öderim ? Triger setini de değiştirmeli miyim daha sonra ekstra işçilik vermemek için ? Trigerle hiçbir bağlantısı yok. uzun zaman alan bir operasyon değil. İşçilik de yapan yere bağlı ben daha önce hiç yaptırmadım. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Aslında şunu sormak istedim. Devirdaim değişimi uzun zaman alır mı, yeri kolay mıdır ? Diğer araçlar da olduğu gibi yüksek işçilik ücreti mi öderim ? Triger setini de değiştirmeli miyim daha sonra ekstra işçilik vermemek için ? merhaba aziz bey devirdaim degiştirmek oldukça kolay ben kendim degiştiriyorum. devirdaimin orjinali pahalıdır ben 2 yıl önce 800 tl almıştım şimdi ne kadardır bilmiyorum.devirdaimi degiştirirken yag sogutucu termostatı da degiştirirseniz orjinali ile, motor hararetini, yakıtını,ses düzeyini düzeltmiş olursunuz. Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 27 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2020 Yavuz Kara2 yazdı: merhaba aziz bey devirdaim degiştirmek oldukça kolay ben kendim degiştiriyorum. devirdaimin orjinali pahalıdır ben 2 yıl önce 800 tl almıştım şimdi ne kadardır bilmiyorum.devirdaimi degiştirirken yag sogutucu termostatı da degiştirirseniz orjinali ile, motor hararetini, yakıtını,ses düzeyini düzeltmiş olursunuz. Yavuz bey devirdaim de yan sanayi ürün olarak hangi marka önerirsiniz ? Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 27 Ağustos 2020 Paylaş 27 Ağustos 2020 Aziz Şirin yazdı: Yavuz bey devirdaim de yan sanayi ürün olarak hangi marka önerirsiniz ? mondeo için yan sanayi parça önermiyorum aziz bey olmuyor çünkü. Yorum bağlantısı
Aziz Şirin 28 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2020 Yavuz Kara2 yazdı: mondeo için yan sanayi parça önermiyorum aziz bey olmuyor çünkü. Bugün bahsettiğim tamirciye gittim. Baştan devirdaim ile direksiyon pompası sökülüp kontrol edildi. Sorun olmadığını söyleyip geri taktı arkadaş. Daha sonra termostati sokup deneyelim dedi. Termostat sokup otobana çıktık. Klimayı açıp baya zorladı arabayı 170 180 falan düz yolda 90i geçmedi. Aynı hızla yokuşa sardı yine hafif 90i geçti ama klimayı kapatınca düzeldi hemen. Sorunun radyatorde olduğunu söyledi. Termostati devre dışı bırakalım suanlik kışa girerken de radyatörü değişip yeni termostat takarız dedi bana da mantıklı geldi. Şuan sorunum tamamen olmasa da o kadar zorlamayacagim için çözüldü diyebilirim. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 sadece mondeo için degil tüm araçlar iiçin termostat elzemdir olmazsa olmazıdır. termostatı söken ustayada usta demem. hele mondeo için çok önemlidir motor sesi bile çok kötü çekişi kötü yakıtı fazla aşınma olayı yüksek motor ömrünü kısaltma demektir bu sıcaklarda termostat olamayan bir araç kapak çatlatmaya adayıdır. ben hala savunuyorum devirdaiminiz yan sanayi!!! Yorum bağlantısı
Ramazan Taş 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Merhaba iyi forumlar, Yaklaşık 2 ay önce ben de hararet problemi yaşadım, devirdaimi kontrol ettiğimizde direksiyon pompasından güç aldığı dişlilerin yendiğini gördük, dolayısıyla devirdaim çalışsa da yeterince su çeviremediği için hararetin yükseldiğini tesbit ettik, üzerinden çıkan parça büyük ihtimal orjinal parçaydı, değişimle sorun çözüldü, bana göre devirdaimin içindeki dişliler ve çalışması kontrol edilmeli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts