İçeriğe Yönlendir

Phev Arabayla Uzun Yol Ekonomik mi?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Plugin hibritleri yanlış kullanıyorlar. 
 

bu araçla uzun yola çıkılacaksa pili boş da olsa dolu da olsa otomatik moddan çıkarıp manuel moda alıp %70’de sabitle şeklinde düğmesine basılmalı. 
 

yoksa cankurtaran rampasında yırtınarak çıkmak zorunda kalırlar. 

 

Varmı phevli araba uzun yol test videosu 

 

BYD testinde 7,6  litre km nedemek abi. Bunun neresi ekonomik 

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Varmı phevli araba uzun yol test videosu 

 

BYD testinde 7,6  litre km nedemek abi. Bunun neresi ekonomik 

 

 


bunu diyorum işte. Sorsan makine mühendisi. Araç nedir mantığı nedir nasıl çalışır sorgulamamış. Zaten gıcık gıcık anlatmış. 
 

Yanlış kullanmasına rağmen, İstanbul’dan ankaraya minimum 140 ile gidip daha az yakan d suv söyler misin? 
 

 

Öner Kurukuz yazdı:

Phev yani plug-in hybrid araçlar katalogdaki o düşük tüketim rakamlarını sadece ilk 100 km de gerçekleştiriyor.

1.5 veya 2 lt tüketim dediği rakam sadece ilk 100 km için. Sonraki km lerde normal benzinli aracın tükettiğini tüketiyor.

Plug-in hybrid araçların bataryaları çok küçük. 50 veya 70 km menzil sunuyor. 

Batarya bitince aracın kendi akışıyla şarj edilmiyor, (fiziksel olarak ediliyor) etmek isterseniz ciddi benzin tüketiyor. Bu nedenle batarya bitene kadar az yakarsınız ama 500 km lik bir yola çıkıyorsanız kalan 400 km yi normal benzinli araç gibi gidersiniz.

Tek fark bazi araçlar bataryayı tam bitirmiyor, güce ihtiyaç duyulursa diye bir miktar "rezerv güç" saklıyor. Ama bunjnla menzil yapamıyor pek.


%20’den %70’e çıkmak için 9kwh enerji gerekir. 
 

Eğer SOC’u manuel moda alırsak ve 110-120 ile sürersek 1 saatte 9kwh enerjiyi yavaş yavaş doldurur. Yakıtta fark edilmeyecek kadar artış olur. 
 

eğer otomatik modda sürerse araç zaten %20’nin üstüne çıkmaz. Çıkarsa da sürekli kullanıp bitirir. Sürekli benzinli motor çalışır. Tamamen hatalı bir kullanımdır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

%20’den %70’e çıkmak için 9kwh enerji gerekir. 
 

Eğer SOC’u manuel moda alırsak ve 110-120 ile sürersek 1 saatte 9kwh enerjiyi yavaş yavaş doldurur. Yakıtta fark edilmeyecek kadar artış olur. 
 

eğer otomatik modda sürerse araç zaten %20’nin üstüne çıkmaz. Çıkarsa da sürekli kullanıp bitirir. Sürekli benzinli motor çalışır. Tamamen hatalı bir kullanımdır. 

şu hesapların tek kelimesini anlayan müşteri ktilesi nerede arayalım? adam ambulansı durudup içindeki hasta ölmüş mü diye katkı sağlıyor coğrafyada

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

NE UZUN YOL MERAKLISI MİLLETİZ BEA.... HER HAFTA MEMLEKETTEN TURŞU PEYNİR GETİRMECE....

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Göktürk yazdı:

NE UZUN YOL MERAKLISI MİLLETİZ BEA.... HER HAFTA MEMLEKETTEN TURŞU PEYNİR GETİRMECE....

Hocam en son abocaliptik macera diyodunuz, marşa basıp manhettından afganistana gidesiniz vardı? valla hava soguksa iki de sellektör atılmışsa değil manhettından afgana  kampüsten dısarı cıkamazsınız.. 😀 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Alpay Sumer yazdı:

Hocam en son abocaliptik macera diyodunuz, marşa basıp manhettından afganistana gidesiniz vardı? valla hava soguksa iki de sellektör atılmışsa değil manhettından afgana  kampüsten dısarı cıkamazsınız.. 😀 

gidesim var ayrı gidiyorum ayrı. hiç de bişi olmaz. Akaryakıt kuyruklarını unutmadık biz. karneyle alınıyordu benzin. 

Alpay Sumer yazdı:

Hocam en son abocaliptik macera diyodunuz, marşa basıp manhettından afganistana gidesiniz vardı? valla hava soguksa iki de sellektör atılmışsa değil manhettından afgana  kampüsten dısarı cıkamazsınız.. 😀 

gidesim var ayrı gidiyorum ayrı. hiç de bişi olmaz. Akaryakıt kuyruklarını unutmadık biz. karneyle alınıyordu benzin. tabi kaddafi yardım ediyordu avrupaya vize sorunu felan yoktu.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Göktürk yazdı:

gidesim var ayrı gidiyorum ayrı.

Ha o zaman tamam.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

NE UZUN YOL MERAKLISI MİLLETİZ BEA.... HER HAFTA MEMLEKETTEN TURŞU PEYNİR GETİRMECE....

Valla ben İstanbul şehiriçinde mecbur kalmadıkça araba değil toplu taşıma kullanıyorum. Paris te zaten araba kullanmak ahmaklık. Araba ile yılda "uzun yolda" (İst-Bodrum) min 30 bin km yolun var. Turşu falanda taşımıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şu hesapların tek kelimesini anlayan müşteri ktilesi nerede arayalım? adam ambulansı durudup içindeki hasta ölmüş mü diye katkı sağlıyor coğrafyada


gerçekten doğru. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

Valla ben İstanbul şehiriçinde mecbur kalmadıkça araba değil toplu taşıma kullanıyorum. Paris te zaten araba kullanmak ahmaklık. Araba ile yılda "uzun yolda" (İst-Bodrum) min 30 bin km yolun var. Turşu falanda taşımıyorum. 

Sen yurtdışında değil miydin

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunu diyorum işte. Sorsan makine mühendisi. Araç nedir mantığı nedir nasıl çalışır sorgulamamış. Zaten gıcık gıcık anlatmış. 
 

Yanlış kullanmasına rağmen, İstanbul’dan ankaraya minimum 140 ile gidip daha az yakan d suv söyler misin? 
 

 


%20’den %70’e çıkmak için 9kwh enerji gerekir. 
 

Eğer SOC’u manuel moda alırsak ve 110-120 ile sürersek 1 saatte 9kwh enerjiyi yavaş yavaş doldurur. Yakıtta fark edilmeyecek kadar artış olur. 
 

eğer otomatik modda sürerse araç zaten %20’nin üstüne çıkmaz. Çıkarsa da sürekli kullanıp bitirir. Sürekli benzinli motor çalışır. Tamamen hatalı bir kullanımdır. 

Ben 110 la gidersem zaten 3.8 lt yakıyorum. Benim dizel daha ekonomik oluyor. Ne anladım o işten?

Hybrid araçlar şehir içi kısa mesafe git gel yapılırsa ekonomik oluyor. Onun haricinde bi ekonomisi yok.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Öner Kurukuz yazdı:

Ben 110 la gidersem zaten 3.8 lt yakıyorum. Benim dizel daha ekonomik oluyor. Ne anladım o işten?

Hybrid araçlar şehir içi kısa mesafe git gel yapılırsa ekonomik oluyor. Onun haricinde bi ekonomisi yok.


dizel yasak ya hocam :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Öner Kurukuz yazdı:

Ben 110 la gidersem zaten 3.8 lt yakıyorum. Benim dizel daha ekonomik oluyor. Ne anladım o işten?

Hybrid araçlar şehir içi kısa mesafe git gel yapılırsa ekonomik oluyor. Onun haricinde bi ekonomisi yok.

Peynir ekonomisi var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunu diyorum işte. Sorsan makine mühendisi. Araç nedir mantığı nedir nasıl çalışır sorgulamamış. Zaten gıcık gıcık anlatmış. 
 

Yanlış kullanmasına rağmen, İstanbul’dan ankaraya minimum 140 ile gidip daha az yakan d suv söyler misin? 
 

 


%20’den %70’e çıkmak için 9kwh enerji gerekir. 
 

Eğer SOC’u manuel moda alırsak ve 110-120 ile sürersek 1 saatte 9kwh enerjiyi yavaş yavaş doldurur. Yakıtta fark edilmeyecek kadar artış olur. 
 

eğer otomatik modda sürerse araç zaten %20’nin üstüne çıkmaz. Çıkarsa da sürekli kullanıp bitirir. Sürekli benzinli motor çalışır. Tamamen hatalı bir kullanımdır. 

 

İşte o 140 km/h ile gitmeyi teşvik etmeyecel sağdan sağdan 90-100 hadi 110 neyimize yetmiyor. Yolun tadını çıkarsınlar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Land rover ile 80

Daha da zevkli oluyor

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
(düzenlendi)

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Sen yurtdışında değil miydin

Bazen orada bazen burada. Çoklukla orada. Hep burada olsam bu kadar km yapmam muhtemelen.

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hız farkı yok. Mesela kalkış yaptın 30km hıza kadar elektrikli kalktın. Sonra hızlanırken benzinli motor devreye giriyor ve 73’e kadar geldin. Eğer ayağını gazdan çekmeden sabit tutarsan ev moduna geçmiyor. Kısa süre 73 civarı benzin+elektrik sürüyorsun. Sonra ayağını hafif gazdan çekip basarak ev moduna geçiyorsun. Yavaşlama yok. Aynı hızda sürüyorsun yine. Sadece birkaç km/s kadar yavaşlamaya müsade ediyorsun en fazla. Yani hızın 68-67 olana kadar en fazla. O süre boyunca ev’de gidiyorsun. Ardından aynı hızlarda devam etmek için araba zaten benzine geçiyor. Birkaç km’lik yavaşlama çok önemli değil. 
 

Uzun yolda giderken dikkatimi çekti. Arabayı 100’e getirdim. Düz yolda gidiyorum 100 ile. Ev’ye geçmiyor. Hız sabitleyici ile de geçmiyor. Ne zaman kendim gazdan ayağımı hafif çekersem o zaman ev’ye geçiyor. 
 

şimdi diyeceksiniz ki, ev ile giderken piller hızlı boşalır. Amaç zaten benzinli motorun yükünü almak. Piller hemen boşalırsa benzinli motora takviye olmaz. Pilleri doldurmak için yine ekstra çaba harcanır. O zaman üstüne konuşuruz. 
 

viteste mod yok. P-r-n-d-b, önündeki tuş da ev- ve eco-sport mod tuşu. Başka süzülme ayarı falan yok. 

Hybrid

Arabanın en çok enerji harcadığı yer kalkış anı iken kalkışı benzinli yapmanın anlamı nedir? Yarı gibrit mhev’ler o zaman niye sadece kalkışta destek veriyor? 

 

Gerçekten böyle ise PlugIn Hybrid işi yatar. Fazla sürmez havası. Bu ne abi enigma gibi. İnsanlar el ayak koordinasyonunu sağlayamadığı için otomatik vitese geçerken kim uğraşacak bunlarla. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Gerçekten böyle ise PlugIn Hybrid işi yatar. Fazla sürmez havası. Bu ne abi enigma gibi. İnsanlar el ayak koordinasyonunu sağlayamadığı için otomatik vitese geçerken kim uğraşacak bunlarla. 


Bunlar içsel dürtüler. Pedal olarak sadece gaz fren var :) gerisi önemli değil.
 

Her türlü diğer benzinlilerden az yakıyor. Ama daha da az yakmak istiyorsunun. Hibrit araba insanı buna yönlendiriyor otomatik olarak. 

 

 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dizel yasak ya hocam :) 

 

 

 

Bunun tamamen algı olduğunu biliyorsunuz değil mi!

 

Avrupa düne kadar sadece elektrikliye geçilecek deniyordu. Fosil yakıtlar dünyayı pisletiyor diyorlardı. Düşündüler ki tüm dünyayı içten yanmalıdan çıkarıp elektrikliye geçirelim, tek uretici biz oluruz, herkes bizden araç alır. Bunun için de en geç 2028 diyorlardı. Çin dünyayı sallayınca Avrupa "elektrikliye geçmek için erken, en yakın 2035 veya 2040" demeye başladı. Ürettiklerinizi satın? Neden satmıyorsunuz ya da elinizdeki ile üretin! Neden uretmiyorsunuz? Çünkü urettiklerinizin maliyeti cebinizi kurtarmiyor. Çinli daha ucuza üretiyor ve sizin cebinizden para çalıyor.

 

Ne oldu çevre kirliliği?

 

Bugün istese tum markalar tamamen elektrikli araç üretir. Üretmemesinin tek sebebi maliyetini Çin gibi aşağı çekip para kazanamıyor olması. Para kazanma uğruna çevreyi bi 15 sene daha kirletmeyi göze alıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda sıkıntı rüzgar direnci eskiden bir alman amcayı izlerdim. Alman köy yollarında 80 km hızla audi a3 e-tron phev kullanıyordu. Araba şarjı bitmezdi çok rahat şarj ederdi kendini. Bazen uzun rampa çıkarken biterdi ama rampa aşağı 80 ile indiği için geri şarj olurdu. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Öner Kurukuz yazdı:

 

Bunun tamamen algı olduğunu biliyorsunuz değil mi!

 

Avrupa düne kadar sadece elektrikliye geçilecek deniyordu. Fosil yakıtlar dünyayı pisletiyor diyorlardı. Düşündüler ki tüm dünyayı içten yanmalıdan çıkarıp elektrikliye geçirelim, tek uretici biz oluruz, herkes bizden araç alır. Bunun için de en geç 2028 diyorlardı. Çin dünyayı sallayınca Avrupa "elektrikliye geçmek için erken, en yakın 2035 veya 2040" demeye başladı. Ürettiklerinizi satın? Neden satmıyorsunuz ya da elinizdeki ile üretin! Neden uretmiyorsunuz? Çünkü urettiklerinizin maliyeti cebinizi kurtarmiyor. Çinli daha ucuza üretiyor ve sizin cebinizden para çalıyor.

 

Ne oldu çevre kirliliği?

 

Bugün istese tum markalar tamamen elektrikli araç üretir. Üretmemesinin tek sebebi maliyetini Çin gibi aşağı çekip para kazanamıyor olması. Para kazanma uğruna çevreyi bi 15 sene daha kirletmeyi göze alıyorlar.


doğru tabi ama dizel araçların egzozu çok fena. Gemi tren otobüs. Bunlar da gaz veya hidrojene dönüştürülüyor. Böyle olmak zorunda. Atmosfer çoktan bazı sınırları geçti bile

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


doğru tabi ama dizel araçların egzozu çok fena. Gemi tren otobüs. Bunlar da gaz veya hidrojene dönüştürülüyor. Böyle olmak zorunda. Atmosfer çoktan bazı sınırları geçti bile

verim açısından dizel benzine göre havaya daha az karbon salıyor. Ancak partikül ve azot aksitlerde çuvallıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Paris te olsam araba ile olan ilgim sadce kaldırımda görmek olurdum

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

Paris te olsam araba ile olan ilgim sadce kaldırımda görmek olurdum

hafta sonu pikniğe gideceğün 2CV ile..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunu diyorum işte. Sorsan makine mühendisi. Araç nedir mantığı nedir nasıl çalışır sorgulamamış. Zaten gıcık gıcık anlatmış. 
 

Yanlış kullanmasına rağmen, İstanbul’dan ankaraya minimum 140 ile gidip daha az yakan d suv söyler misin? 
 

 


%20’den %70’e çıkmak için 9kwh enerji gerekir. 
 

Eğer SOC’u manuel moda alırsak ve 110-120 ile sürersek 1 saatte 9kwh enerjiyi yavaş yavaş doldurur. Yakıtta fark edilmeyecek kadar artış olur. 
 

eğer otomatik modda sürerse araç zaten %20’nin üstüne çıkmaz. Çıkarsa da sürekli kullanıp bitirir. Sürekli benzinli motor çalışır. Tamamen hatalı bir kullanımdır. 

ML350 CDI olurmu? :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...