Ali Darbaz 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Peki tamamen ekonomi odaklı fiyat performans ve tüketim ekonomisi yapabilecek bir müşteri olsanız hangi arabayı alırdınız. Valla şu anki durumda 1.4 Egeadan başka araba alınmaz. Alırken fazla harcamıyorsun. 6 ileri vites ile teknik konuşan bir hypermiler için nimet. Egea 1.4 benzinli 90 ile giderken 4,2 litre benzin yakıyor. Bu da her yönde dizel motoru gereksiz kılıyor. Yani parası yeten kredi çekmeden 1.4 benzinli alaıyorsa alsın Ama 1.3 dizel için kredi çekip borca girecekse hiç gerek yok. Ama yılda 15000 km den fazla yapıyorsa durum farklı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Peki tamamen ekonomi odaklı fiyat performans ve tüketim ekonomisi yapabilecek bir müşteri olsanız hangi arabayı alırdınız. Valla şu anki durumda 1.4 Egeadan başka araba alınmaz. Alırken fazla harcamıyorsun. 6 ileri vites ile teknik konuşan bir hypermiler için nimet. Egea 1.4 benzinli 90 ile giderken 4,2 litre benzin yakıyor. Bu da her yönde dizel motoru gereksiz kılıyor. Yani parası yeten kredi çekmeden 1.4 benzinli alaıyorsa alsın Ama 1.3 dizel için kredi çekip borca girecekse hiç gerek yok. Ama yılda 15000 km den fazla yapıyorsa durum farklı olabilir. 150 ile giderken anca 5 6 litre yakıyor dizel olanı ama . 90 la giderken giç denemedim de 2.5 litre bile yakabilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Ali Gök yazdı: 150 ile giderken anca 5 6 litre yakıyor dizel olanı ama . 90 la giderken giç denemedim de 2.5 litre bile yakabilir Cruze ile çok deneyim yaşayınca şu anki tüketim ve benzin maliyetleri göze batmıyor artık. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Peki tamamen ekonomi odaklı fiyat performans ve tüketim ekonomisi yapabilecek bir müşteri olsanız hangi arabayı alırdınız. Valla şu anki durumda 1.4 Egeadan başka araba alınmaz. Alırken fazla harcamıyorsun. 6 ileri vites ile teknik konuşan bir hypermiler için nimet. Egea 1.4 benzinli 90 ile giderken 4,2 litre benzin yakıyor. Bu da her yönde dizel motoru gereksiz kılıyor. Yani parası yeten kredi çekmeden 1.4 benzinli alaıyorsa alsın Ama 1.3 dizel için kredi çekip borca girecekse hiç gerek yok. Ama yılda 15000 km den fazla yapıyorsa durum farklı olabilir. 30 bin TL fiyat farkı var dizelin. Çok fazla. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: 6 ileri vites ile teknik konuşan bir hypermiler için nimet. 6 ileri bir çok insanı yanıltıyor. Vites aralığını 6 ya bölmek, tasarruftan ziyade araç yürüyebilmesi için yapılıyor. Aynı aracın 5 vitesli olanının 5. vites 3000 devirdeki hızı ile, 6 vitesli olanının 6. vites 3000 devirdeki hızını kıyaslamak gerek. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Evren Erakçora yazdı: 30 bin TL fiyat farkı var dizelin. Çok fazla. 30 bin veri 150 bin barajına çıkan birinin yakıt ekonomisini pek arayacağını sanmıyorum. 150 barajına çıksam gene dijital klimalı , 6 ileri vitesli otomatik araba alırım Mehmet Ozyurek yazdı: 6 ileri bir çok insanı yanıltıyor. Vites aralığını 6 ya bölmek, tasarruftan ziyade araç yürüyebilmesi için yapılıyor. Aynı aracın 5 vitesli olanının 5. vites 3000 devirdeki hızı ile, 6 vitesli olanının 6. vites 3000 devirdeki hızını kıyaslamak gerek. Abi 80 km hızla giderken , 4- 5 - 6 araları ne kadar kısa olursa okadar iyi. Maksat rampa çıkarken 3 üncü vitesin 1,3 oranı yerine , 4 ncü vitesin 1,1 oranıyla çıkmak. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: 6 ileri bir çok insanı yanıltıyor. Vites aralığını 6 ya bölmek, tasarruftan ziyade araç yürüyebilmesi için yapılıyor. Aynı aracın 5 vitesli olanının 5. vites 3000 devirdeki hızı ile, 6 vitesli olanının 6. vites 3000 devirdeki hızını kıyaslamak gerek. Hemen hemen aynı oluyor. 6. vites, eğer eğimsiz ve düz yol bulursan işe yarıyor. Yoksa hiç faydası yok. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Arabanın dibi Honda civic 1.5 turbo. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 aynı araçta motoru tamamen aynı olup 5 ve 6 ilerisi olanı nereden bulacaksınız ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Hemen hemen aynı oluyor. 6. vites, eğer eğimsiz ve düz yol bulursan işe yarıyor. Yoksa hiç faydası yok. Hemen hemen aynı ise o zaman 5 de yürümez. yürüyorsa o zaman faydası var demektir. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Hemen hemen aynı ise o zaman 5 de yürümez. yürüyorsa o zaman faydası var demektir. Hocam anlamadım, 5'de neden yürümez? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Dogan Arsiray yazdı: aynı araçta motoru tamamen aynı olup 5 ve 6 ilerisi olanı nereden bulacaksınız ki? iki model aşağısı olur belki. Yada benzeri bir araç.. Yani benim yorumum, 6 vites diye 5. ten sonra bir de 6 gelmiş gibi algılanıyor, uzun yolda 3000 devir yerine 2000 devirde gidecekmiş gibi algılanıyor ama öyle olmuyor.. Çünkü arabanın yürüyebileceği devir bandı var. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Peki tamamen ekonomi odaklı fiyat performans ve tüketim ekonomisi yapabilecek bir müşteri olsanız hangi arabayı alırdınız. Valla şu anki durumda 1.4 Egeadan başka araba alınmaz. Alırken fazla harcamıyorsun. 6 ileri vites ile teknik konuşan bir hypermiler için nimet. Egea 1.4 benzinli 90 ile giderken 4,2 litre benzin yakıyor. Bu da her yönde dizel motoru gereksiz kılıyor. Yani parası yeten kredi çekmeden 1.4 benzinli alaıyorsa alsın Ama 1.3 dizel için kredi çekip borca girecekse hiç gerek yok. Ama yılda 15000 km den fazla yapıyorsa durum farklı olabilir. 6.vites uzun değilse hamallık bence , boyuna vites değiştir kamyon mu bu 13 Ağustos 2020 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: iki model aşağısı olur belki. Yada benzeri bir araç.. Yani benim yorumum, 6 vites diye 5. ten sonra bir de 6 gelmiş gibi algılanıyor, uzun yolda 3000 devir yerine 2000 devirde gidecekmiş gibi algılanıyor ama öyle olmuyor.. Çünkü arabanın yürüyebileceği devir bandı var. Peugeot 308'de var. 1,5 dizel için eat6 gelirken eat8 de geldi ama kısa süre sonra kalktı. Hem eat6 hem eat8 de son vites 120 km hızda devirler hemen hemen aynı. Arkadaş bakıyordu ve 8 vites ile aynı hızda daha düşük devirde giderim diyordu ama aslında öyle değil. Sadece devir bandı 6 yerine 8'e bölünmüş. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Peugeot 308'de var. 1,5 dizel için eat6 gelirken eat8 de geldi ama kısa süre sonra kalktı. Hem eat6 hem eat8 de son vites 120 km hızda devirler hemen hemen aynı. Arkadaş bakıyordu ve 8 vites ile aynı hızda daha düşük devirde giderim diyordu ama aslında öyle değil. Sadece devir bandı 6 yerine 8'e bölünmüş. Otomatik için iyi bir şey.. Araç daha seri oluyor. Manuel için çok gerekli değil. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Evren Erakçora yazdı: 6.vites uzun değilse hamallık bence , boyuna vites değiştir kamyon mu bu Abi 6 ileri baskı+balata ve volant fiyatları da pahalı 5 ileriye göre. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Egea 1.3 dizel vites oranları çok kısa , nerdeyse benzinli vites oranları gibi. 5. Vites 80 km hızda devir 2000 devri geçiyor. 6. Vites yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Hocam anlamadım, 5'de neden yürümez? sadece düz yolda işeyarıyor demişsin. normalde yaramyor demek yürümez (kısmen) demek. O zaman 5 vites de yürümemesi lazım sadece düzde işe yaraması lazım. Dolayısı ile ikisinin farklı olduğunu kabul etmek, son devirlerin neredeyse aynı olduğunu düşünmemek lazım. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mehmet Göktürk yazdı: sadece düz yolda işeyarıyor demişsin. normalde yaramyor demek yürümez (kısmen) demek. O zaman 5 vites de yürümemesi lazım sadece düzde işe yaraması lazım. Dolayısı ile ikisinin farklı olduğunu kabul etmek, son devirlerin neredeyse aynı olduğunu düşünmemek lazım. 5. ve 6. viteste son devirleri aynı olan araçlar farklı iki araç var. Ayrıca 6. vitesli bir araçta, 6. vites iniş-çıkış olan yollarda 5. vitese göre daha fazla yaktırıyor, bu sebeple 6. vites için düz yolda işe yarıyor dedim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Bülent Tarakçı yazdı: 100 km de 2 L kar etsem, yılda 20 000 km yaptığımda kârım 400 L olur. Benzin 7 TL olsa(Ki değil), 7 X 400 = 2800 TL yıllık kâr. 1500 TL MTV farkını düş, kârım yıllık 1300 TL oluyor. Corolla Dream otomatik ile Dream Hybrid arasında 39 000 TL fark var. Bu durumda 30 yılda Hybridi amorti ediyorum. Benim için müsrif ve gereksiz. Keçiler yesin Hyibridi. 140-150 km mesafeyi sırf elektrik ile gidebilen Plug in Hyibrid olursa iş değişir. 100-150 L benzinle yılı bitiririm. O zaman kâr etmiş olurum. Bu hesap böyle mi yapılıyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu hesap böyle mi yapılıyor Bir insan play station 4 den play station 5 e neden geçiyor. Tabiki daha iyi bir oyun deneyimi için. Konvansiyonel otomobilden, hybrid arabaya neden geçilir. Daha iyi bir sürüş deneyimi için. Sadece yakıt tüketimi için insanlar hybrid araba almaz. Dimi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bir insan play station 4 den play station 5 e neden geçiyor. Tabiki daha iyi bir oyun deneyimi için. Konvansiyonel otomobilden, hybrid arabaya neden geçilir. Daha iyi bir sürüş deneyimi için. Sadece yakıt tüketimi için insanlar hybrid araba almaz. Dimi Daha iyi sürüş deneyimi için geri gitmek gerek.. sıfır ford tanus 2.0 olaydı şöyle içi ahşap yeme de yanında yat Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bir insan play station 4 den play station 5 e neden geçiyor. Tabiki daha iyi bir oyun deneyimi için. Konvansiyonel otomobilden, hybrid arabaya neden geçilir. Daha iyi bir sürüş deneyimi için. Sadece yakıt tüketimi için insanlar hybrid araba almaz. Dimi Yoksa brodway alalım. O da çok yakmıyor yani di mi eskiden dizeller ilk çıktıklarında aradaki fiyat farkı yakıt ile kapatılmaya çalışılırdı. O günleri geçtiğimizi düşünüyordum ben Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Daha iyi sürüş deneyimi için geri gitmek gerek.. sıfır ford tanus 2.0 olaydı şöyle içi ahşap yeme de yanında yat Kullandığım CVT şanzımanlı arabanın tadı damağımda kaldı abi. Keşke cvt arabam olsa. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Araçlar çok uzun yıllar daha yavaş gelişebilir(di). Kapitalizm üretim ve büyüme ister. Yeni almalısın..alacaksın aldırırlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts