Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Merhaba Bjorn Nyland Phev araba ile 1000 km test sürüşü yaptı. Arabayı ortalama 106 km hızla kullanıp 09:25 ile bitiridi. Araba neredeyse hiç kendi şarj edecek imkan bulamadı. Çünkü zamana karşı sürdüğü için hep limitlerde kullandı. En dik rampa inişinde dahi araba 135 km sürate sabit olmasından dolayı regeneration yapamadı. Bunun sebebi araba kendi ağırlığı ile rampa aşaği inebileceği süratten çok daha fazla hızlı inmiş olmasıydı. Sonuc olarak 6,2 litre gibi Phev arabaya yakışmayacak bir değerle bitiriyor. Arabanın üzerinde 8 kw batarya olmasına rağmen verim alamıyor Phev bir araba kullanıyorsanız , kendi kendinide şarj edebileceği uygun bir süratte kullanmanız gerekir. Aşağidaki yapılan grafik çalışması Prius'a ait. Hız artıkca arabanın yakıt tüketimi nasıl artığı görülüyor. Belli bir süratten sonra phev ünite verim elde edilemiyor. Grafiği incelerseniz, prius 75mil yani 130 km hızdan sonra verimsiz hale geliyor. Hiz sabitleyici ile en verimli olduğu saate 24mph yani 40 km hızla 2,5 litre benzin tüketimi 80 km hızla sürüldüğünde 4.7 litre 105 km hızla sürersenizde 5.8 litre benzin yakıyor. Bahse konu araba 3,5 kw bataryalı prius. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Selçuk Bakış yazdı: Phev nedir? Plug in hybrid electric veichle Yani bende 60 km lik batarya var. İşe gidip gelmek için saf elektrikle kullanabilirsin. Ama bende benzin motoruda var. Şarjım biterse şarj ederim. Normal motorlu araba gibide giderim diyen araba tipi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 x5 var bizim burada bir şirkette, her gün balkondan aşağı kablo sallandırıp şarj ediyorlar şirket elektriğinden bedavaya. o da phev galiba Selçuk Bakış yazdı: Hibrit yani sosyetik hybrite isim gelmiş olabilir 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Selçuk Bakış yazdı: Hibrit yani Her anlamda bildiğiniz hibrid gibi değil. Bunun elektrik motoru ile 140 km hız yapıyor. Otobanda elektrikle gidebilirsin. Normal hybrid arabanın motoru 50 60 dan sonra assist yapar fazla iş görmez. Amerikalılar bunlara menzil uzatmalı elektrikli araba diyor. Elektrikli arabanın arkasına jeneratör bağlanmış hali gibi düşün. Ama daha komplike. 10 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: sosyetik hybrite isim gelmiş olabilir Zengine phev fakire hibrit 😀 Ali Darbaz yazdı: Her anlamda bildiğiniz hibrid gibi değil. Bunun elektrik motoru ile 140 km hız yapıyor. Otobanda elektrikle gidebilirsin. Normal hybrid arabanın motoru 50 60 dan sonra assist yapar fazla iş görmez. Amerikalılar bunlara menzil uzatmalı elektrikli araba diyor. Elektrikli arabanın arkasına jeneratör bağlanmış hali gibi düşün. Ama daha komplike. Yeni normal hibrit 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Elektrikli arabanın arkasına jeneratör bağlanmış hali gibi düşün. Ama daha komplike. dışardan da şarj edilebilme özelliğinde komplike bir teknoloji olmasa gerek? Selçuk Bakış yazdı: Yeni normal hibrit bunlar dışardan da şarj olabilen, yani var olan özrlliğie pazarlamacılar isim koymuş gibi bence Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: dışardan da şarj edilebilme özelliğinde komplike bir teknoloji olmasa gerek? bunlar dışardan da şarj olabilen, yani var olan özrlliğie pazarlamacılar isim koymuş gibi bence İngilizceside öyle zaten, hadi adını kısaltalım yeni bişey diye kep.. yani satalım demişler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: dışardan da şarj edilebilme özelliğinde komplike bir teknoloji olmasa gerek? Abi sadece dışardan şarj değil. Yukardada yazdığım gibi. Bunlarda çok güçlü elektrik motorları var. İçten yanmalı motordan tamamen bağımsız çalışır. Gerekirse kendi kendini şarj eder. Motorun kendine ait jeneratörü vardır. Sen otobanda elektrik motoru ile giderken benzin motoru tekerlerden bağımsız üstündeki jeneratörle aküyü şarj eder. Sabit yükte ve devirde çalışır. Dizel elektrik lokomotif gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 pazarlamada her grişim serbesttir geri dönüp sual eden olmaz Ali Darbaz yazdı: Abi sadece dışardan şarj değil. Yukardada yazdığım gibi. Bunlarda çok güçlü elektrik motorları var. İçten yanmalı motordan tamamen bağımsız çalışır. Gerekirse kendi kendini şarj eder. Motorun kendine ait jeneratörü vardır. Sen otobanda elektrik motoru ile giderken benzin motoru tekerlerden bağımsız üstündeki jeneratörle aküyü şarj eder. Sabit yükte ve devirde çalışır. Dizel elektrik lokomotif gibi. phev ler hibrid değil yani ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Selçuk Bakış yazdı: İngilizceside öyle zaten, hadi adını kısaltalım yeni bişey diye kep.. yani satalım demişler. Sadece fişle şarj olan hybrid araba olarak bakarsanız çok şey kaybederseniz. Mild hybrid en basit hibrit modeliyse Plug in hybrid hybridin zirvesi oluyor. Neredeyse tam bir elektrikli araba. Çağlar Bayur yazdı: pazarlamada her grişim serbesttir geri dönüp sual eden olmaz phev ler hibrid değil yani ? Abi üstünde motor olan elektrikli araba gözüyle bak. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Kia Ceed sw güzel görünüyor ama bir eski kasası daha yakışıklı sanki Yani bu phev Tr'de satılan Kia Niro veya Hyundai Ioniq'ten bir adım daha önde o zaman.. Hem kablolu, hem içten şarjlı. 10 Ağustos 2020 tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Yurdaer Elay yazdı: Kia Ceed sw güzel görünüyor ama bir eski kasası daha yakışıklı sanki Yani bu phev Tr'de satılan Kia Niro veya Hyundai Ioniq'ten bir adım daha önde o zaman.. Hem kablolu, hem içten şarjlı. Hybrid ioniq modelinde 43 beygir elektrik motoru var. Bu motoru besleyen 1,53 kw batarya var. Ben bu arabayı kullandım. Elektrik motoru ancak 80 km hıza kadar çalışıyor. Phev ioniq modeli farklı. 61 beygir elektrik motoru var. Batarya ise 8.9 Kw. Bu araba 130 km hıza kadar bataryadan aldığı enerji ile gidebilmekte. Üzerindeki şanzıman CVT. Normalde hybrid olanın şanzımanı 6 ileri dct. Phev ioniq sabit motor devrinde çalışıp aküyü doldururken , esas eforu elektrik motoru yapıyor. Sinan Akgöl yazdı: Favori videom budur. Bunlar kurgu hocam, bu videolar yutubeden para kazanmak isteyen adamların yarattığı kurgular. İnanmayın. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Uzun yolda benim arabamla aynı yakıtı yakmış 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Sinan Akgöl yazdı: Favori videom budur. Kurgu murgu valla hiç beklemiyordum.. Videoyu çeken ava giderken avlandı resmen Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 CHR Hibrid alacaktım renegade yerine. 3.5LT tüketimle geziyor millet. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Hybrid ioniq plug in hyibrid Türkiye ye gelmedi diye biliyorum. Sadece Hybrid modeli satıldı diye biliyorum. O da sadece elektrikle 4 bilemedin 5-6 km gidiyordu. Sonrası benzinli motorla devam. Hatta elektriklilere sağlanan vergi avantajından yararlanamamıştı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Bana kalırsa en baba phev araba Audi a3 e-tron . 60 km varan menzil, 1.4 act ea288 motor. Buram buram hipermil arabası Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: CHR Hibrid alacaktım renegade yerine. 3.5LT tüketimle geziyor millet. Sani ciddi misin? 3,5 L çok iyi rakam. Burada 1 aya teslim 212 binden alınabiliyor. Corolla için yazdım. 10 Ağustos 2020 tarihinde Bülent Tarakçı tarafından düzenlendi Modeli yazmayı unuttum. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: CHR Hibrid alacaktım renegade yerine. 3.5LT tüketimle geziyor millet. Keşke alsaydın bende kurcalar yanına bir tane daha alırdım. Hele 3.5lt diyince. 10 Ağustos 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Hibrit araçlar şehir içinde, biraz da açık trafikte gerçekten çok tasarruflu. Arkadaşım yaris cvt şanzıman ile 3,5lt tüketim ile geziyor istanbul’da. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Şehir dışı içinde fazla yakıyor diyorlar ilginç bir şekilde. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Sinan Akgöl yazdı: Şehir dışı içinde fazla yakıyor diyorlar ilginç bir şekilde. Onu diyenler arabasını yüksek hızda kullananlar. Grafik ortdada Toyota hybridleri belli bir hız için optimize edilmiş. 105 km hızdan sonra Hybrid sistemi çöp oluyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts