İçeriğe Yönlendir

100 KM/H Hızla Yan Çarpma Testi


Koray Demir

Recommended Posts

Koray Demir

Hani hep görürüz ya testlerde 30 km/h hızla araçlar sert bir direğe doğru gönderilir kapılar içe göçer tavan hafif yamulur bu testte ise benzer nitelikteki direğe bu sefer özellikle şehirlerarası yolda seyredilen ve kazanın gerçekleşebileceği olağan bir hızda (100 km/h) aynı deney yapılıyor. Sonuç ortada...

 

 

https://m.youtube.com/watch?v=XJjExx5n7GI


 

Trafikte her daim dikkatli olalım lütfen tabiri caizse gözümüzü dört açalım, gideceğimiz yere gerekirse yarım saat geç ama sağsalim varalım.

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Öyle bir yanal darbe için çok sağlam hız lazım. Ve hiçbir araç dayanamaz. Özel yapım değil ise.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Servet Aydın yazdı:

Öyle bir yanal darbe için çok sağlam hız lazım. Ve hiçbir araç dayanamaz. Özel yapım değil ise.

Yoo neden olmasın ki maddi gerçeklik bakımından gayet olağan bir durum. Çevre yolunda 130 ile gitsem yanımdan hızı minimum 170-180 olan C-Elyyse’ler Egea’lar tapagaz geçiyor millet akıllanmaz. Bir köprüde bayramda hız sınırını geçici kapatmışlar mesela diye duydum aslı astarı var mı bilmiyoruz para veriyor madem istediği gibi basıp geçsin diye.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Gayet makul bir test. Yüksek hızda ilk savrulma anında vurduğunu varsayabiliriz. 
Savrulma uzun sürerse hız illaki düşecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

enerji hızın karesi ile doğru orantlı olarak artar. yani yavaş gidelim mümkünse. kontrolün bizde olduğu yanılsamasına kapılmayalım. düz açık yolda bile bu böyle. risk varsa birileri bu risk yüzünden çoktan öldüler bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu kadar yüksek enerjiye dayanabilecek araç henüz yapılmadı. Fizik kuralı, alan azalınca basınç artar. 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Hasarın boyutu, çarpma hızından ziyade, çarpma etkisinin araç tarafından lokal olarak alınmasından kaynaklanıyor.
İki araç arasında meydana gelme olasılığı, fazla yüksek değil (Allahtan)..
Çarpma enerjisinin belli noktalara yoğunlaşabileceği durumlara örnek olarak, TIR dorsesi altına giren araçlar öne sürülebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Kerem Kurluva yazdı:

Hasarın boyutu, çarpma hızından ziyade, çarpma etkisinin araç tarafından lokal olarak alınmasından kaynaklanıyor.
İki araç arasında meydana gelme olasılığı, fazla yüksek değil (Allahtan)..
Çarpma enerjisinin belli noktalara yoğunlaşabileceği durumlara örnek olarak, TIR dorsesi altına giren araçlar öne sürülebilir.

Dorsenin altına da çözüm yok üstüne de maalesef. Burada 80 km/h hız ile direkt olarak dorseye giriyor. Hız+ihmal felakettir.

 

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Koray Demir yazdı:

Dorsenin altına da çözüm yok üstüne de maalesef. Burada 80 km/h hız ile direkt olarak dorseye giriyor. Hız+ihmal felakettir.

 


Durum bazından genele gidildiğinde, kırım boyutlarındaki fazlalığın ortak noktası hız oluyor.
Birinci videoda geometri, ikincide ise kütle ile işbirliği halinde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...