Koray Demir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Hani hep görürüz ya testlerde 30 km/h hızla araçlar sert bir direğe doğru gönderilir kapılar içe göçer tavan hafif yamulur bu testte ise benzer nitelikteki direğe bu sefer özellikle şehirlerarası yolda seyredilen ve kazanın gerçekleşebileceği olağan bir hızda (100 km/h) aynı deney yapılıyor. Sonuç ortada... https://m.youtube.com/watch?v=XJjExx5n7GI Trafikte her daim dikkatli olalım lütfen tabiri caizse gözümüzü dört açalım, gideceğimiz yere gerekirse yarım saat geç ama sağsalim varalım. 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Öyle bir yanal darbe için çok sağlam hız lazım. Ve hiçbir araç dayanamaz. Özel yapım değil ise. 3 Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Servet Aydın yazdı: Öyle bir yanal darbe için çok sağlam hız lazım. Ve hiçbir araç dayanamaz. Özel yapım değil ise. Yoo neden olmasın ki maddi gerçeklik bakımından gayet olağan bir durum. Çevre yolunda 130 ile gitsem yanımdan hızı minimum 170-180 olan C-Elyyse’ler Egea’lar tapagaz geçiyor millet akıllanmaz. Bir köprüde bayramda hız sınırını geçici kapatmışlar mesela diye duydum aslı astarı var mı bilmiyoruz para veriyor madem istediği gibi basıp geçsin diye. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 180le giden x araç savrulma anında epey hız kaybediyor. X hızda anında çarpma olursa ancak 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 50,60 km hızla yapsalardı daha gerçekçi olurdu tabii. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Gayet makul bir test. Yüksek hızda ilk savrulma anında vurduğunu varsayabiliriz. Savrulma uzun sürerse hız illaki düşecektir. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 enerji hızın karesi ile doğru orantlı olarak artar. yani yavaş gidelim mümkünse. kontrolün bizde olduğu yanılsamasına kapılmayalım. düz açık yolda bile bu böyle. risk varsa birileri bu risk yüzünden çoktan öldüler bile. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Bu kadar yüksek enerjiye dayanabilecek araç henüz yapılmadı. Fizik kuralı, alan azalınca basınç artar. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Hasarın boyutu, çarpma hızından ziyade, çarpma etkisinin araç tarafından lokal olarak alınmasından kaynaklanıyor. İki araç arasında meydana gelme olasılığı, fazla yüksek değil (Allahtan).. Çarpma enerjisinin belli noktalara yoğunlaşabileceği durumlara örnek olarak, TIR dorsesi altına giren araçlar öne sürülebilir. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 (düzenlendi) Kerem Kurluva yazdı: Hasarın boyutu, çarpma hızından ziyade, çarpma etkisinin araç tarafından lokal olarak alınmasından kaynaklanıyor. İki araç arasında meydana gelme olasılığı, fazla yüksek değil (Allahtan).. Çarpma enerjisinin belli noktalara yoğunlaşabileceği durumlara örnek olarak, TIR dorsesi altına giren araçlar öne sürülebilir. Dorsenin altına da çözüm yok üstüne de maalesef. Burada 80 km/h hız ile direkt olarak dorseye giriyor. Hız+ihmal felakettir. 9 Ağustos 2020 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Dorsenin altına da çözüm yok üstüne de maalesef. Burada 80 km/h hız ile direkt olarak dorseye giriyor. Hız+ihmal felakettir. Durum bazından genele gidildiğinde, kırım boyutlarındaki fazlalığın ortak noktası hız oluyor. Birinci videoda geometri, ikincide ise kütle ile işbirliği halinde. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 İyiki airbag açılmış. Yoksa duramazdı. 😁 Yorum bağlantısı
Recommended Posts