Mustafa Yanar 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 P02E9(00) Raw code: 02E900 ECU: Motor kontrol ünitesi Durum: Test başarısız, Kadar, Onaylı, Test son hata sıfırlandıktan sonra başarısız oldu. OBDII: Intake air flap control actuator position sensor - circuit high 2009 2.0 tdci afw21 otomatik aracımda elm ile kontrol sonucu bu hatayı gördüm. Araştırmalarım neticesinde boğaz kelebeği konum sensörü e gelen kablolarda veya sensörü kendisinde arıza olduğu sonucuna ulaştım. Bugün fırsat bulunca el attım ve üç kablodan ikisinin soket dibinden kırıldığını gördüm. Dipten lehimleme zor olacağı için oto elektirikçiden 20tl ye kablolu soket aldım ve birebir kabloları lehimledim. Sonuç hata gitti ve rahatladık. Araç otomatik olduğu için bu sensör şanzımanı dahi etkiliyor. Belki birinin işine yarar. Fotolar eklenecek 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 (düzenlendi) Bu arada garaja geri girerken aynanın çerçevesini kırdık. Buradan Ford şirketine, bu kadar ince kablo kullanarak ne yapmaya çalışıyorlar. Aldığım soketi kablosunu bak orijinal kabloya bak. Bu arada soket 20tl ye aldım 8 Ağustos 2020 tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Kablonun bu hale gelmesine sebeb ise soket kablosunu kablo demetinin altından geçirilerek gergin bir şekilde takılması olmuş. Kablo demetin altından geçirilip döndürülmeden takılsa esneyecek ve kırılmayacaktı. Çok gergin olduğu için zamanla kopmuş. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Belki de önceki bi tamirden böyle gergin kalmıştır. Bir soru: Siz bir sorun gördünüzde mi ecu'yu kontrol ettiniz, yoksa rutin olarak mı bakarsınız? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Cihaz olduğu için zaman buldukça bakarım, aracım devir ibaresi oynamadan kısa kısa gaz alıp verme yapıyordu. Özellikle rölantide belli oluyordu. İşlemi yaptıktan aracın gaz alış verişi daha stabil hale geldi, gördüğüm diğer bir değişiklik anlık yakıta oldu, artık gaza fazla bassam da 25i geçmiyor daha önce 39 ları görüyordum. Araçta belli bir rahatlama oldu. Çok uzun yolda denemedim henüz. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Orada mA seviyesinde akım olur daha ince kablo olsa da iş görür. Gergin bırakmıyorlar ama önceden oynanmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Bugün bol yokuşlu ve inişli Manavgat Akseki yolculuğu yaptım. Araba, boğaz kelebeği konum sensörü kabloları tamir ettikten sonra bambaşka bir boyuta geçti. Yağ gibi akıyor artık. Basit bir arıza deyip geçiştirilen bir sensörün yaptıkları önemliymiş. Bunun yanında yakıt olarak da öncekine göre gözle görülür bir azalma var. Boğaz kelebeği deyip geçmeyin. 10 Ağustos 2020 tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 8 Kasım Paylaş 8 Kasım Mustafa Yanar yazdı: P02E9(00) Raw code: 02E900 ECU: Motor kontrol ünitesi Durum: Test başarısız, Kadar, Onaylı, Test son hata sıfırlandıktan sonra başarısız oldu. OBDII: Intake air flap control actuator position sensor - circuit high 2009 2.0 tdci afw21 otomatik aracımda elm ile kontrol sonucu bu hatayı gördüm. Araştırmalarım neticesinde boğaz kelebeği konum sensörü e gelen kablolarda veya sensörü kendisinde arıza olduğu sonucuna ulaştım. Bugün fırsat bulunca el attım ve üç kablodan ikisinin soket dibinden kırıldığını gördüm. Dipten lehimleme zor olacağı için oto elektirikçiden 20tl ye kablolu soket aldım ve birebir kabloları lehimledim. Sonuç hata gitti ve rahatladık. Araç otomatik olduğu için bu sensör şanzımanı dahi etkiliyor. Belki birinin işine yarar. Fotolar eklenecek Ayni ariza bende de var bu sensor tam olarak hangisi acaba bogaz kelebeginde 2-3 tane sensor var da Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Kasım Yazar Paylaş 8 Kasım (düzenlendi) Harun Kocaçalışkan yazdı: Harun Kocaçalışkan yazdı: Ayni ariza bende de var bu sensor tam olarak hangisi acaba bogaz kelebeginde 2-3 tane sensor var da Benim sorun kablolarda idi, kablonun iki tanesi kopmuş biri de kopmak üzereydi, sağ yandaki sensör olması lazım, 3 kablolu sensör. Kablolar sağlamsa boğaz kelebeğini temizleyip deneyin bir de. Açılıp kapanma konumunu belirleyen tam kelebek miline karşılık gelen sensör olmalı. 8 Kasım tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 9 Kasım Paylaş 9 Kasım Benim de kablo kopmus daha once tamir gormus ama guzel yapamamislar ben simdi duzelttim. Kopmalar vardi. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts