İçeriğe Yönlendir

P02E9(00)Boğaz Kelebeği Klapesi Kontrol Ayar Elemanı Konum Sensörü - Devre Yüksek Hatası


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Mustafa Yanar

P02E9(00)
Raw code: 02E900
ECU: Motor kontrol ünitesi
Durum: Test başarısız, Kadar, Onaylı, Test son hata sıfırlandıktan sonra başarısız oldu.
OBDII: Intake air flap control actuator position sensor - circuit high

 

2009 2.0 tdci afw21 otomatik aracımda elm ile kontrol sonucu bu hatayı gördüm. Araştırmalarım neticesinde boğaz kelebeği konum sensörü e gelen kablolarda veya sensörü kendisinde arıza olduğu sonucuna ulaştım. Bugün fırsat bulunca el attım ve üç kablodan ikisinin soket dibinden kırıldığını gördüm. Dipten lehimleme zor olacağı için oto elektirikçiden 20tl ye kablolu soket aldım ve birebir kabloları lehimledim. Sonuç hata gitti ve rahatladık. Araç otomatik olduğu için bu sensör şanzımanı dahi etkiliyor. Belki birinin işine yarar. Fotolar eklenecek

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

uPC30P.jpg
uPCeKN.jpg
uPCWHe.jpg
uPCUoR.jpg
uPCq3c.jpg

Bu arada garaja geri girerken aynanın çerçevesini kırdık. 

Buradan Ford şirketine, bu kadar ince kablo kullanarak ne yapmaya çalışıyorlar. Aldığım soketi kablosunu bak orijinal kabloya bak. Bu arada soket 20tl ye aldım

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Kablonun bu hale gelmesine sebeb ise soket kablosunu kablo demetinin altından geçirilerek gergin bir şekilde takılması olmuş. Kablo demetin altından geçirilip döndürülmeden takılsa esneyecek ve kırılmayacaktı. Çok gergin olduğu için zamanla kopmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Belki de önceki bi tamirden böyle gergin kalmıştır.

Bir soru: Siz bir sorun gördünüzde mi ecu'yu kontrol ettiniz, yoksa rutin olarak mı bakarsınız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Cihaz olduğu için zaman buldukça bakarım, aracım  devir ibaresi oynamadan kısa kısa gaz alıp verme yapıyordu. Özellikle rölantide belli oluyordu. İşlemi yaptıktan aracın gaz alış verişi daha stabil hale geldi, gördüğüm diğer bir değişiklik anlık yakıta oldu, artık gaza fazla bassam da 25i geçmiyor daha önce 39 ları görüyordum. Araçta belli bir rahatlama oldu. Çok uzun yolda denemedim henüz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Orada mA seviyesinde akım olur daha ince kablo olsa da iş görür. Gergin bırakmıyorlar ama önceden oynanmıştır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Bugün bol yokuşlu ve inişli Manavgat Akseki yolculuğu yaptım. Araba, boğaz kelebeği konum sensörü kabloları tamir ettikten sonra bambaşka bir boyuta geçti. Yağ gibi akıyor artık. Basit bir arıza deyip geçiştirilen bir sensörün yaptıkları önemliymiş. Bunun yanında yakıt olarak da öncekine göre gözle görülür bir azalma var. Boğaz kelebeği deyip geçmeyin. 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Harun Kocaçalışkan
Mustafa Yanar yazdı:

P02E9(00)
Raw code: 02E900
ECU: Motor kontrol ünitesi
Durum: Test başarısız, Kadar, Onaylı, Test son hata sıfırlandıktan sonra başarısız oldu.
OBDII: Intake air flap control actuator position sensor - circuit high

 

2009 2.0 tdci afw21 otomatik aracımda elm ile kontrol sonucu bu hatayı gördüm. Araştırmalarım neticesinde boğaz kelebeği konum sensörü e gelen kablolarda veya sensörü kendisinde arıza olduğu sonucuna ulaştım. Bugün fırsat bulunca el attım ve üç kablodan ikisinin soket dibinden kırıldığını gördüm. Dipten lehimleme zor olacağı için oto elektirikçiden 20tl ye kablolu soket aldım ve birebir kabloları lehimledim. Sonuç hata gitti ve rahatladık. Araç otomatik olduğu için bu sensör şanzımanı dahi etkiliyor. Belki birinin işine yarar. Fotolar eklenecek

Ayni ariza bende de var bu sensor tam olarak hangisi acaba bogaz kelebeginde 2-3 tane sensor var da

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)
Harun Kocaçalışkan yazdı:
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ayni ariza bende de var bu sensor tam olarak hangisi acaba bogaz kelebeginde 2-3 tane sensor var da

 

Benim sorun kablolarda idi, kablonun iki tanesi kopmuş biri de kopmak üzereydi, sağ yandaki sensör olması lazım, 3 kablolu sensör. Kablolar sağlamsa boğaz kelebeğini temizleyip deneyin bir de. Açılıp kapanma konumunu belirleyen tam kelebek miline karşılık gelen sensör olmalı.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Benim de kablo kopmus daha once tamir gormus ama guzel yapamamislar ben simdi duzelttim. Kopmalar vardi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...