Doğan Arşiray 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Nihat Palolu yazdı: Yanma odasında bir problem olsa mutlaka arıza kaydı bırakır. Oradan bırakmasa rölantiden bırakır. Hepsinden kaçtı diyelim, gelir lambda sensöründe takılır geçemez mutlaka kayıt bırakır diyor. Geciyor hocam. Hic bir sorun olmuyor. Tek tuhaflik surekli yag filmi ile kaplanan map sensorleriydi. Sattigim aracta yasadilar 45 bin km sonra. Kaldi ki ben verdiğimde peoblemsizdi. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Bence turbo içeriye biraz yağ kaçırıyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Geçici ve bazen olan problemler yanma odasında başlangıçta iz bırakmaz. Zaten 1 dakikada herşey temizlenir yanma odasında.. kirli buji tak temizlenir. Geleneksel enjektör sprey düzeni ve beklemede işemesi yönünde oyumu tekrarlıyorum. Zaten sekman sorununun da nedeni o. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Sizin motor neydi cayc mı caxa mı? https://www.grantwalker.com.au/volkswagen-cavd-engine-problems/ 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Seri agresif kullanım varsa, motor da hassas olunca onun sonuçları olabilir Düzgün normal kullanıyorum. Mert Yeldan yazdı: Bence turbo içeriye biraz yağ kaçırıyor Emme tarafını söküp bakmıştım, temiz. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Mehmet Göktürk yazdı: Sizin motor neydi cayc mı caxa mı? https://www.grantwalker.com.au/volkswagen-cavd-engine-problems/ Cavd Doğan Arşiray yazdı: Cav degildir insallah Cavd Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 ee işte klasik mesele o zaman. yazıdaki doğru. oktan artırıcı mı kullanmalı ki? depo kapağında oktan bilgisi ne yazıyor? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Mert Yeldan yazdı: Segman kaçırıyor olabilir mi araç ilk çalıştığında katalitik ısınsın diye çift benzin püskürtüyor. bu hepsinde var. ama bu cayd motorda enjektör sprey deseni yana çok kaçık. silindir çeperindeki yağı alıyor yıkama yapıyor. Bu kez de yağ sekmanı sürtüyor kuru yüzeye. bi süre sonra kırılıyor ufak ufak. Kötü kırılırsa piston kırıldı deniyor. Çözüm olarak bir sonraki seride enjektör sprey deseni değişti ayrıca sekman kalitesi de galiba artırıldı. bu aşağıda "olmaz" dediği ıslanma olayı aslında bu CAYD motorda oluyor işte.. dokümanın tamamı: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Mehmet Göktürk yazdı: ee işte klasik mesele o zaman. yazıdaki doğru. oktan artırıcı mı kullanmalı ki? depo kapağında oktan bilgisi ne yazıyor? Yazıda piston sekmanlar problemli olduğu için yakıtı 98 oktan tavsiye etmiş. Depo kapağında en az 95 oktan kullanın yazıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Mert Yeldan yazdı: Segman kaçırıyor olabilir mi Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim. burada parantez içi min. yazmış. eski bora aracımda 95(91) yazardı. sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile. Nihat Palolu yazdı: Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı. yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba. 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Mehmet Göktürk yazdı: araç ilk çalıştığında katalitik ısınsın diye çift benzin püskürtüyor. bu hepsinde var. ama bu cayd motorda enjektör sprey deseni yana çok kaçık. silindir çeperindeki yağı alıyor yıkama yapıyor. Bu kez de yağ sekmanı sürtüyor kuru yüzeye. bi süre sonra kırılıyor ufak ufak. Kötü kırılırsa piston kırıldı deniyor. Çözüm olarak bir sonraki seride enjektör sprey deseni değişti ayrıca sekman kalitesi de galiba artırıldı. bu aşağıda "olmaz" dediği ıslanma olayı aslında bu CAYD motorda oluyor işte.. dokümanın tamamı: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf Dün servisten arabayı aldığımda birşey dikkatimi çekti. Marş süresi çok kısalmış. Gır gır trınnn diye çalışan araba gır trın diye çalıştı hemen. Yazılım güncellemesi yaptıklarını söylediler, bu ilk marştaki benzini mi kıstılar acaba. Yarın motor soğuken çalıştırıp deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Nihat Palolu yazdı: Dün servisten arabayı aldığımda birşey dikkatimi çekti. Marş süresi çok kısalmış. Gır gır trınnn diye çalışan araba gır trın diye çalıştı hemen. Yazılım güncellemesi yaptıklarını söylediler, bu ilk marştaki benzini mi kıstılar acaba. Yarın motor soğuken çalıştırıp deneyeceğim. olabilir valla. sürede felan bi hikaye yapmış olabilirler. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Mehmet Göktürk yazdı: ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim. burada parantez içi min. yazmış. eski bora aracımda 95(91) yazardı. sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile. yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba. evet ayrı. İki segman var. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Nihat Palolu yazdı: Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı. kompresyon problemi olmuyor zaten kırılana kadar. ben kırılan sekmanları gördüm piston kenarı filan sağlamdı sadece bir sekmanda kenarlarda tırtıklar vardı. Mehmet Göktürk yazdı: ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim. burada parantez içi min. yazmış. eski bora aracımda 95(91) yazardı. sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile. yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba. benim gördüğüm piston kenarında yanlış hatırlamıyrosam 3 ayrı boşluk vardı sekmanlar için. paralel. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 tahmin ederim yağ cinsi çok önemli. Yağ sağlıklı ise bu problem çok ama çok geç oluşur ya da oluşmaz. Özellikle magnatec denilen manyetik olanın belki faydası vardır. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Yağ olayını bilemiyorum hocam. Servis benim arabaya Shell 0-30 dolduruyor. Pek yaş tahtaya basmıyor servis. Alt takımı da komple kontrol edin demiştim. Stepneden tutun blok not ve kaleme kadar ne varsa boşaltıp götürmüştüm arabayı. Bir problem çıkmasın diye arka amortisörleri bile söküp bakmışlar. Bende kontrol ettim gerçekten sökmüşler, anahtar izleri vardı. Alt takımda da hiç bir problem yok, viraj demir lastilerine kadar baktık dediler. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 5-30 vw 505-507 uyumlu olması lazım. enteresan. yetkili servis değil mi bu? 5-30 vw 505-507 uyumlu olması lazım. enteresan. yetkili servis değil mi bu? kitabında ne yazıyor? 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Evet yetkili servis. Kılavuzda yağ numarası yazmıyor diye biliyorum. Yağ bu; https://www.shell.com.tr/suruculer/madeni-yaglar/helix-binek-arac-motor-yaglari/helix-tam-sentetik-motor-yaglari/shell-helix-ultra-profesyonel-av-l-0w-30.html Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 504 507 yazıyor. oluyordur herhalde. 504 olacak 505 yanlış yazmışım zaten. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 1 Ocak 2022 Yazar Paylaş 1 Ocak 2022 Doğan Arşiray yazdı: belki 10 30 konabilir denemek için. Her zaman yapmıyor, Yapsa denerdim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts