Tansu Kalafatoğlu 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: yahu sende 4,5 litre amerikan otomat şanzımanı yokki. Sende Eu 5 normuna optimize edilmiş 1600 cc arabaya göre şanzıman var. %20 kayıp koca amerikanlarda oluyor. Yada 4x4 lerde. lock up clutch impeller ile türbin kilitlenmesi olarak geçiyor. yani şanzıman yağı konvetör içinde devreden çıkıyor. kaybın manuel şanzıman kadar olması gerekirken neden hala yüksek? hala sıvı kayıplardan bahsediliyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: lock up clutch impeller ile türbin kilitlenmesi olarak geçiyor. yani şanzıman yağı konvetör içinde devreden çıkıyor. kaybın manuel şanzıman kadar olması gerekirken neden hala yüksek? hala sıvı kayıplardan bahsediliyor? İşlevsiz kalan tambur dönmeye devam ediyor. Hiçmi animasyon izlemedin. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: İşlevsiz kalan tambur dönmeye devam ediyor. Hiçmi animasyon izlemedin. tambur? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Temmuz 2020 Paylaş 19 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: tambur? Tork konverter Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Temmuz 2020 Paylaş 19 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Tork konverter Motor impelleri’i döndürür. İmpeller yağı türbine gönderir ve türbin de vites kutusuna bağlı. İmpeller ve türbin kilitlenirse ikisi beraber hareket ediyor. Boşta dönen bir durum yok diye biliyorum?? Ama o zaman kayıp nerede oluyor onu anlamadım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Temmuz 2020 Paylaş 19 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Motor impelleri’i döndürür. İmpeller yağı türbine gönderir ve türbin de vites kutusuna bağlı. İmpeller ve türbin kilitlenirse ikisi beraber hareket ediyor. Boşta dönen bir durum yok diye biliyorum?? Ama o zaman kayıp nerede oluyor onu anlamadım yahu turuncu alanı sordun. Yanda yazmış tork konverter spin demiş. Araştırma yapana luk ile göriş. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Temmuz 2020 Paylaş 19 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: yahu turuncu alanı sordun. Yanda yazmış tork konverter spin demiş. Araştırma yapana luk ile göriş. Buna bi bakayım ben. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Luk firmasının araştırması. Mt yazan debriyajlı şanzıman. Sendeki optimize edilmiş konvansiyonel şanzıman. Kilit atıldığında yeşil bölgeye giriyorsun. kilitlenmeden sonra şanzımanda mekanik kayıpların haricinde kayıp yok. videonun en sonunda da anlatıyor, diğer tezlerde de anlatılmış. kilitlenme ile pompa ve türbin birleşiyor ve sıvı iletimi değil, mekanik iletim devreye gieiyor. senin gönderdiğin grafikte genel sürüş kayıpları olabilir. yani ilk viteslerde kayıp gerçekten yüzde 20. bunu yakıttan ben de cebimde hissediyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: kilitlenmeden sonra şanzımanda mekanik kayıpların haricinde kayıp yok. videonun en sonunda da anlatıyor, diğer tezlerde de anlatılmış. kilitlenme ile pompa ve türbin birleşiyor ve sıvı iletimi değil, mekanik iletim devreye gieiyor. senin gönderdiğin grafikte genel sürüş kayıpları olabilir. yani ilk viteslerde kayıp gerçekten yüzde 20. bunu yakıttan ben de cebimde hissediyorum. Tansu , ister kilitlensin ister kilitlenmesin. Manual şanzımanda tek bir tane balata var. Balatanın ağırlığı ile gücü şanzımana iletirsin. Ama gördüğün gibi Tork konverter çok büyük bir parça. Kilitlendiğinde bu büyük parça komple dönüyor. Ağırlık yaratıyor . Aşağidaki grafik önden çekişli 6 ileri şanzımanlı arabaya ait. Devir artıkca spin lost kaç newton tork yiyir ölçülmüş. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Tansu , ister kilitlensin ister kilitlenmesin. Manual şanzımanda tek bir tane balata var. Balatanın ağırlığı ile gücü şanzımana iletirsin. Ama gördüğün gibi Tork konverter çok büyük bir parça. Kilitlendiğinde bu büyük parça komple dönüyor. Ağırlık yaratıyor . Aşağidaki grafik önden çekişli 6 ileri şanzımanlı arabaya ait. Devir artıkca spin lost kaç newton tork yiyir ölçülmüş. Tamam diğer mekanik parçalarda ve debriyaj plakalarında kayıp oluyor tabi. Ama konvertör kaybı kesiliyor tamamen. Onu demek istedim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Tamam diğer mekanik parçalarda ve debriyaj plakalarında kayıp oluyor tabi. Ama konvertör kaybı kesiliyor tamamen. Onu demek istedim Düşünmüşüm yazmamışım. Bu grafij tork konverterin kilitli halini gösteriyor. Üstelik bu araba 90 ile giderken 4.5 litre benzin yakan bir otomobil. Artık sendeki kayıp oranı ne kadar bu tablodakini 2 ile çarp. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Temmuz 2020 Paylaş 22 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Düşünmüşüm yazmamışım. Bu grafij tork konverterin kilitli halini gösteriyor. Üstelik bu araba 90 ile giderken 4.5 litre benzin yakan bir otomobil. Artık sendeki kayıp oranı ne kadar bu tablodakini 2 ile çarp. 2 katı değildir sen de ne yaptın amerika’daki araçların %96’si otomatikmiş. Çoğu da geleneksel otomatik Yorum bağlantısı
Recommended Posts