İçeriğe Yönlendir

2010-2013 Arası Mazda-3 Nasıldır


Tulak Akan

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o şanzıman ile ilgili kimisi 4-5-6 için kilitlenme özelliği var diyor. Ben yabancı bi kaynakta her viteste kilitlenebiliyor diye okudum. Şöyle de bi tablosu var. Sondan 2.sütun. 

 

yIAAAgLJ3uA-960.jpg

 

Az da olsa birkaç kişide de sorun çıkardı. Bazıları garantiden, garantisi bitenler birkaç bin tl ödeme yaparak şanzımanı yeniledi. Şu an bizim forumda da güncel konuyu görmüşsündür abi. Adama 50 bin fiyat çekmişler. Yapılacak indirimi bekliyor. 


var ama adaptif değil :( alalım sana bi mazda 3 :) 

 

10 yıl borç bitene kadar araba yok. Babamın Cruze var, 4 haftadır bende 3000 km yol yaptım neredeyse. En güzel araba babanın arabası imiş yeni farkettim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

10 yıl borç bitene kadar araba yok. Babamın Cruze var, 4 haftadır bende 3000 km yol yaptım neredeyse. En güzel araba babanın arabası imiş yeni farkettim. 


hayır. En güzel araba şirket arabasıdır 😀

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu verdiğin tabloya göre her vitesde TCC var. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hayır. En güzel araba şirket arabasıdır 😀

 

En güzel araba şirket tarafından masrafı ödenen arabadır. EŞimle beraber ( eşimin yol parasıda dahil) Cruze ayda 1100 tl yakın masraf alıyorum. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

@Tulak Akan söylemeyi unuttum. 2011 modeller 90.yıl özel seri. Ekstra olarak sürgülü kolçak, farklı renk göstergeler, bluetooth bağlantısı, 17 inc 90.yıl jantları falan var. Bir de makyajlı kasada yani 2012-2013’lerde mirai donanım var. Full + full diye geçiyor. Onda bunlara ilave adaptif xenon far, anahtarsız giriş ve çalıştırma falan var. Tavsiyem makyajlı modeller. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Engin Deniz yazdı:

2010 olmasın? 

Yok 2011. 2010 benim ki, hiç de 90.yıl gibi değil :) 

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Yok 2011. 2010 benim ki, hiç de 90.yıl gibi değil [emoji4] 
Benimki de 2011 di. 2010'nun bazıları 100.yıl olması lazım [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Engin Deniz yazdı:

Benimki de 2011 di. 2010'nun bazıları 100.yıl olması lazım emoji16.png

😂 o arada çıktı demek ki. 2010 90.yıl diye görmedim ama ilanlardaki 90.yıl modelleri hep 2011 diye gördüm. 2010-2011 arasında 90.yıl diye farklı bi seri geldi demek ki. 2010 ve 2011’den bağımsız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o şanzıman ile ilgili kimisi 4-5-6 için kilitlenme özelliği var diyor. Ben yabancı bi kaynakta her viteste kilitlenebiliyor diye okudum. Şöyle de bi tablosu var. Sondan 2.sütun. 

 

yIAAAgLJ3uA-960.jpg

 

Az da olsa birkaç kişide de sorun çıkardı. Bazıları garantiden, garantisi bitenler birkaç bin tl ödeme yaparak şanzımanı yeniledi. Şu an bizim forumda da güncel konuyu görmüşsündür abi. Adama 50 bin fiyat çekmişler. Yapılacak indirimi bekliyor. 


var ama adaptif değil :( alalım sana bi mazda 3 :) 

 

Avisden kiralık adaptif hız kontrollü araba kullandım. Hiç öyle aman aman bişey gibi gelmedi. 80 sabit giderken hiç işime yaramadı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Avisden kiralık adaptif hız kontrollü araba kullandım. Hiç öyle aman aman bişey gibi gelmedi. 80 sabit giderken hiç işime yaramadı


Mesela sakarya’dan istanbul’a gelişte otoyol trafiği oluyor. Seyir 70-100 arası değişirken Birden 30-40’a inince işe yarıyor bence. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Daha önce Mazda Lantis kullandım. Mazda kaliteli araç yapıyor. Japonların geneli öyle zaten fakat Mazda'nın görünümü de güzel. Yoksa Toyota'nın veya Mitsubishi'nin dış görünüşü güzel değil. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

Ben de 5 yıldır 2011 dizel Touring kullanıyorum. Sürüşü zevkli yaşına ve orta paket olmasına rağmen donanımı bol (dijital çift yön klima, kararan dikiz,far yağmur sensörü, hız sabitlem, 6 ileri 115 hp) tasarımı güncel kalan bir araç. İç mekan bir Golf değil ama fiyatına göre gayet iyi. Arkadaşların da dediği gibi sürücü odaklı yani arka alan dar, bagaj geniş. Uzun yolda 6. vites 2.000 devirde 108km/h hızla, cc ile motor sesi duymadan, yokuşlarda bayılmadan gidilir, 5-5,5 arası mazot tüketir. Daha yavaş giderim dersen 3,8'e kadar düşer. Benzinli motor makyajsız focus 2'dekiyle ortak iken dizel motor focus 3'dekiyle ortak. Otomatik seçeneği dizelde yok.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın


Bir çok kere denedim 4ten 6ya kadar fark ediyor. Tüketim ve gaz tepkisi hemen seyirde fark ediyor. Yanlız Dsg hikaye vites değişim hızında. 6dan 3e 5500 devirde anında geçiyordu. Yazılım ile iyicene belirgin olmuştu
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

@Ali Darbaz video çektim. Yoldaki kasisi de görmedim :) 

 

ilk önce D’de 2.viteste deneme yaptım. Manuel - otomatik geçişi yaptım ve devirde fark oluşmadı. Sonra D’ye aldım. vites 3’e geçti. Hemen peşine devir düştü.
 

Hemen manuele aldım, devir yükseldi vites 3 yazdı. D’ye aldım devir düştü. Manuele aldım devir yine yükseldi. devir yükselince kilit açılıyor demek oluyor heralde. Ayağım gazda hep sabitti. Hiç oynatmadım
 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ne güzel yakalamışsın. Bunun farkında olmak sana yeni kullanım alanları yaratacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Ne güzel yakalamışsın. Bunun farkında olmak sana yeni kullanım alanları yaratacaktır. 

Aynen. Ama hızlanırken 3, 3+, 4 diye gitmiyor. 3’ten 4’e geçiyor. Düz yolda 3.vites hızında giderken zaten kendi 3+’ya geçiyor hemen. 3’te kalıyorsa ya rampa çıkıyorum ya da araba güç istiyor demek anlamına geliyor. 
 

peki sana bir soru. Şanzıman kilitlendiği zaman düz vitesle aynı yakıtı yakıyor anlamına gelir mi? Birebir aynı ama. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Luk firmasının araştırması. 

 

rIZjiP.png

 

Mt yazan debriyajlı şanzıman. 

Sendeki optimize edilmiş konvansiyonel şanzıman. Kilit atıldığında yeşil bölgeye giriyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

O turuncu kesim kilit açıldığında şanzımanla kilit arasında kalan tork konverterin çeviririken yarattığı kaybı gösteriyor. 

Yalnız yağlı kavrama dct şanzımanlarda çooh ekonomik değilmiş. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

O turuncu kesim kilit açıldığında şanzımanla kilit arasında kalan tork konverterin çeviririken yarattığı kaybı gösteriyor. 

Yalnız yağlı kavrama dct şanzımanlarda çooh ekonomik değilmiş. 

Yeşil bölgede kayıp niye fazla? Turuncuda daha az kayıp diyor. Kırmızı ne?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yeşil bölgede kayıp niye fazla? Turuncuda daha az kayıp diyor. Kırmızı ne?

 

Kırmızı tork konverterin yağ pompasının verdiği kayıp. Daha öncede dediğim gibi, Otomatik şanzıman debriyajı ile motorun arasında tork konverter var. Buda mecbur dönmek zorunda. Bunun yarattığı momentum yüzünden güç kaybı var.  Turuncu bölge onu gösteriyor. İster kilitlensin ister kilitlenmesin bu aşağidaki parçaların dönmesi lazım. 

 

2017-09-science-break-fig05.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Kırmızı tork konverterin yağ pompasının verdiği kayıp. Daha öncede dediğim gibi, Otomatik şanzıman debriyajı ile motorun arasında tork konverter var. Buda mecbur dönmek zorunda. Bunun yarattığı momentum yüzünden güç kaybı var.  Turuncu bölge onu gösteriyor. İster kilitlensin ister kilitlenmesin bu aşağidaki parçaların dönmesi lazım. 

 

2017-09-science-break-fig05.jpg

Evet bunları biliyorum. Stator etkisiyle ferrari gibi kalkıyorum :) sonra nefesim kesiliyor. 
 

ben grafiği şimdi anladım. Kayıp %20. %20’lik kısmı da nerede ne kadar diye bölmüş. Ok 👍 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet bunları biliyorum. Stator etkisiyle ferrari gibi kalkıyorum :) sonra nefesim kesiliyor. 
 

ben grafiği şimdi anladım. Kayıp %20. %20’lik kısmı da nerede ne kadar diye bölmüş. Ok 👍 

 

Clutch kiltlendiğinden üsteki kırmızı alan iptal oluyor . yeşilin sonuna kadar kayıp var %13 felan 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Clutch kiltlendiğinden üsteki kırmızı alan iptal oluyor . yeşilin sonuna kadar kayıp var %13 felan 

Optimize edilmişse az daha düşüktür. Sağdaki çubuk grafik. Ama optimizen içeriği ne bilmiyorum :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Optimize edilmişse az daha düşüktür. Sağdaki çubuk grafik. Ama optimizen içeriği ne bilmiyorum :) 

 

yahu sende 4,5 litre amerikan otomat şanzımanı yokki. Sende Eu 5 normuna optimize edilmiş 1600 cc arabaya göre şanzıman var. %20 kayıp koca amerikanlarda oluyor. Yada 4x4 lerde. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...