İçeriğe Yönlendir

Ateşli'nin Seyir Defteri


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:

Dün Renault'a mail atarak aşağıda listelediğim araçta dikkatimi çeken ufak tefek sorunları bildirdim.
Geri aradılar, detaylı geri bildirim için teşekkür edip ilgili birimlere ulaştıracaklarını ilettiler.

 

1- Tek dokunuşlu sinyaller bastığınızda 3 kere değil de, 5 defa yansa daha iyi olurdu. Bazen yeterli olmuyor.
2- Aynalar seyir halindeyken belli bir hızdan sonra içeriden kapatılamamalı.
3- Ani frenlerde dörtlü sinyallerin yanması iyi olurdu.
4- Arka silecek çalıştığında soldaki sigorta panelinden "çıt çıt" röle sesi gelmesi hoş değil.
5- Ön silecekler daha kaliteli olabilirdi, yolcu tarafı bir kaç ay sonra iz bırakmaya başladı.
6- Radyoyu ilk açtığınızda ya da örneğin usb'den radyoya geçiş yaptığınızda radyoyu son bıraktığınız "ön ayarlar" moduna dönerek açılmıyor, hep "frekans" modunda açılıyor, tekrar ayarlamanız gerekiyor.
7- Arka cam / dış ayna ısıtması yaklaşık 4 dk. çalışıp otomatik kapanıyor, aynalarda yeterli olmuyor, daha uzun süreli olması daha iyi olurdu.
8- Silecek suyu deposu daha büyük olsa daha iyi olurdu, çabuk bitiyor.
9- Sadece iki defa başıma gelen bir olay : 5-6 'C gibi çok düşük sıcaklıklarda direksiyonun altındaki aralıktan içeri soğuk hava üflüyor. Bu normal zamanlarda, yüksek hızlarda vb. asla olmuyor.
10- Otomatik farlar tünel giriş-çıkışlarında düzgün çalışıyor. Ancak sabah karanlıktayken aracı kullanmaya başladınız, hava tamamen aydınlanmasına rağmen farlar kapanmıyor hep açık kalıyor.
 

bazıları hariç katılıyorum, yalnız...

4- deneyeyim dikkat etmediydim

5-silecek henüz sağlam bakalım ne olacak zamanla ama sıfır araçta kullanılan ilk sarf mazlamelerinin piyasanın çok üstünde kalitede olması gerekirdi, fiestamdaki senelerce gitmişti düşün artık...

6- radyoda profil oluşturursan bir sonraki aç kapada yaptığın ayarda kalır, diğer türlü misafir modu gibi düşün başa döner

9- bu normal, bende farkettim inceledim servisle görüştüm, bunu yapan oto klima, kendiliğinden hava veriyor, dozunu ayarlamak için yazılım güncellemesi lazım, hiç vermez ise içerde havasız kalırsın, bunun dozunu ayarlamalılar yada bırakın normal mazgaldan versin direksiyon altı ne, deneme yapmak için havalandırmayı iç dolaşıma al havanın kesildiğini göreceksin, tekrar açtığındada gelmez bir süre, bir ayarlar yapıyor ama ne...

10-bende kapanıyor

 

bu arada yazılım güncellemesi var servise bir uğra istersen, yalnız 3 saati buluyor işlem, Sani de demişti Clip ile tüm araç yazılımı baştan yükleniyor...

 

not: yazılım kilidi açıldığında kendin 1- nolu ve 3 nolu maddeleri ayarlayabiliyorsun, normalde var ama şuan erişim kısıtlı, bunlara ek bir sürü ayarda yapılıyor, biraz beklemek lazım, bu arada yazılım servislere geldiğinde geri kamera gibi aktivasyonlarıda yapabileceğiz...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bazıları hariç katılıyorum, yalnız...

4- deneyeyim dikkat etmediydim

5-silecek henüz sağlam bakalım ne olacak zamanla ama sıfır araçta kullanılan ilk sarf mazlamelerinin piyasanın çok üstünde kalitede olması gerekirdi, fiestamdaki senelerce gitmişti düşün artık...

6- radyoda profil oluşturursan bir sonraki aç kapada yaptığın ayarda kalır, diğer türlü misafir modu gibi düşün başa döner

9- bu normal, bende farkettim inceledim servisle görüştüm, bunu yapan oto klima, kendiliğinden hava veriyor, dozunu ayarlamak için yazılım güncellemesi lazım, hiç vermez ise içerde havasız kalırsın, bunun dozunu ayarlamalılar yada bırakın normal mazgaldan versin direksiyon altı ne, deneme yapmak için havalandırmayı iç dolaşıma al havanın kesildiğini göreceksin, tekrar açtığındada gelmez bir süre, bir ayarlar yapıyor ama ne...

10-bende kapanıyor

 

bu arada yazılım güncellemesi var servise bir uğra istersen, yalnız 3 saati buluyor işlem, Sani de demişti Clip ile tüm araç yazılımı baştan yükleniyor...

 

not: yazılım kilidi açıldığında kendin 1- nolu ve 3 nolu maddeleri ayarlayabiliyorsun, normalde var ama şuan erişim kısıtlı, bunlara ek bir sürü ayarda yapılıyor, biraz beklemek lazım, bu arada yazılım servislere geldiğinde geri kamera gibi aktivasyonlarıda yapabileceğiz...

 

6- Radyoda istasyon ayarları vs değişmeden kalıyor ya, bunun için profil oluşturmaya ne gerek var ? Tamamen ayarlarla ilgili bir sorun bu bence. 

9- Bu durum başıma geldiğinde fan sıcak konumda açıktı. Bende aracın fanı her zaman açık olur (iç dolaşım kapalı/klima kapalı) niye havasız kalayım ki o zaman sürekli vermesi gerekmez mi ? Bi de dediğin gibi direksiyon altı ne alaka ? Alt takımları serinletme özelliği mi eklemişler :D 

Yazılım güncelleme için acelem yok. Kaş yaparken gözü çıkarmayalım :) Garanti dahilinde mi yapılıyor ?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selçuk Keleş yazdı:

 

6- Radyoda istasyon ayarları vs değişmeden kalıyor ya, bunun için profil oluşturmaya ne gerek var ? Tamamen ayarlarla ilgili bir sorun bu bence. 

9- Bu durum başıma geldiğinde fan sıcak konumda açıktı. Bende aracın fanı her zaman açık olur (iç dolaşım kapalı/klima kapalı) niye havasız kalayım ki o zaman sürekli vermesi gerekmez mi ? Bi de dediğin gibi direksiyon altı ne alaka ? Alt takımları serinletme özelliği mi eklemişler :D 

Yazılım güncelleme için acelem yok. Kaş yaparken gözü çıkarmayalım :) Garanti dahilinde mi yapılıyor ?

 

 

 

evet garantide, garanti olmasada bedeva, bu yazılım güncelleme para alınmaz bundan...

 

gelen yazılım radyo için zaten esasta, bende edc içinde birşeyler varmış, radyoda ayarlı kanallara gelince kanalın logosu olur, güncelle diyince çıkmıyor onu düzeltmişler ve başka şeylerde varmış, senin sıkıntıda gidebilir, ama dediğin gibi çalışan alete yazlım yükletip bozmayalım, birileri yüklesin hele bakalım durum iyise bizde yükletiriz :)

 

alt takım soğutma önemli tabii :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet garantide, garanti olmasada bedeva, bu yazılım güncelleme para alınmaz bundan...

 

gelen yazılım radyo için zaten esasta, bende edc içinde birşeyler varmış, radyoda ayarlı kanallara gelince kanalın logosu olur, güncelle diyince çıkmıyor onu düzeltmişler ve başka şeylerde varmış, senin sıkıntıda gidebilir, ama dediğin gibi çalışan alete yazlım yükletip bozmayalım, birileri yüklesin hele bakalım durum iyise bizde yükletiriz :)

 

alt takım soğutma önemli tabii :D


Okudun mu üfledin mi bilmiyorum naptın ama :) 

Bugün -1 derecede Ateşli'yi sürdüm alttan hava üfleme olmadı + hava ağarınca farlarını otomatik kapattı. :D 
Kış lastiği alsaydım iyi olcaktı sanki ...

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selçuk Keleş yazdı:


Okudun mu üfledin mi bilmiyorum naptın ama :) 

Bugün -1 derecede Ateşli'yi sürdüm alttan hava üfleme olmadı + hava ağarınca farlarını otomatik kapattı. :D 
Kış lastiği alsaydım iyi olcaktı sanki ...

 

uzaktan üflemede iyiyimdir :p

 

dediğim gibi, o hava üfleme işini oto klima kendisi yapıyor, hata yok yani :)

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kardeş senin araçtada radyatörde oto panjur varmı, merak ettim?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mert Gulkokan yazdı:

Üstad hayırlı olsun
Kırmızı umarım üzmez çok nazar değiyor
1 turbonun lpg uyumu nedir 0.9 lar uyumlu idi
Birde cvt şanzıman ile düz vitesler arasında tork farkı var mıdır ?
Pederde 2012 jazz cvt var bariz olarak gücü törpülüyor ama çok konforlu
Birde dip gaz yaptığınızda deviri sabitleyip hız mı artıyor yoksa devir kademeli olarak değişiyor mu ?


Devir kademeli olarak değişiyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kardeş senin araçtada radyatörde oto panjur varmı, merak ettim?


Evet var :) 
Biraz dur kalk trafik kullandım, biraz da kışın etkisiyle tüketim 6.9 lt'ye çıktı.

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mert Gulkokan yazdı:

ozaman şunu anlıyoruz turbo beslemeli motorlarda cvt şanzıman kademeli 

 

atmosferik mtorlarda cvt deviri sabitleyip hızlanıyor ani gaza basmalarda

turboyla alakası varmı bilmiyorum ama kademe olması güzel, hem his olarak hemde o kademeyi yapması için şanzımanda sanırım kasnağı fiziksel olarak bir yere çeken sistem var, daha iyi sonuçta bar bar boşa bağırmıyor motor...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Cihangiroğlu yazdı:

turboyla alakası varmı bilmiyorum ama kademe olması güzel, hem his olarak hemde o kademeyi yapması için şanzımanda sanırım kasnağı fiziksel olarak bir yere çeken sistem var, daha iyi sonuçta bar bar boşa bağırmıyor motor...


1.3 motorlarda tüketimin çok fazla olduğundan (8-9 lt.) şikayetçi çoğu kişi. Sende öyle bir durum var mı ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


1.3 motorlarda tüketimin çok fazla olduğundan (8-9 lt.) şikayetçi çoğu kişi. Sende öyle bir durum var mı ?

Şehir içinde turbo işe yaramaz. Dur kalk dur kalk derken araba yine yakacağını yakar. Ha şehir içi diye sabit hızla gidilen çevre yollarından gidiyorsanız o zaman az yakar. 


arabam kaç yakarda 3 kullanıcı şu değerleri vermiş

 

6.2 lt/100km  Şehir Dışı  Orta (40 - 80 km/s)  
9.2 lt/100km  Karışık Çok Hızlı (120 km/s üstü)  
5.8 lt/100km  Karışık Hızlı (80 - 120 km/s)
tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


1.3 motorlarda tüketimin çok fazla olduğundan (8-9 lt.) şikayetçi çoğu kişi. Sende öyle bir durum var mı ?

6.9 gibi geziyor şehir içinde, daha yoğun İzmirde ise 7.9 larda gezdim, ama buna boşu buldummu o ara bağlantı yolarında falan biraz basmakta dahil, sakin sürüşe geçinde hemen düşüyor ortalama....

 onlar basıp duruyorlardır daha doğrusu biraz seri kaldırıyorlardır aracı, ben gaza dokunuyorum sadece bu şekilde sakince hızlanıyor araç ve yeterli oluyor, yani trafikte yavaş kalmıyorum, spor modda ise az fazla dokun kafayı kaldırıyor hemen,  aracı my sense te kullandınmı gaza çok basmaz isen hemen vitesleri büyütüyor, 2000 devri geçmiyor hatta gelmiyor bile...

 

 8.9 nedir yahu, hanım bile acemi daha az yakıyor, tabii onada dedim, gaza sadece dokun basma zaten gidiyor araç, arada dozu kaçırsada o değerleri asla görmedim ben, tabii bastımmı yakar ama şehir içinde zaten gidemiyorsunki basasın, dediğim gibi onlar kalkışı agresif yapıyorlardır, her dur kalkta gaza az fazla bas vites büyütmeden devri yükseltiyor, o zaman yakıyor buna alışamamışlardır, oto vites kullanma sanatı diye kitap çıkaracağım bu gidişle :D...

 

 uzun yolda ise acaip güzel, zaten sende yazmışsın çevre yollarında az yakar diye evet, şöyle diyim benim 1.4 tdci fiesta daha çok yakıyordu...

 

güçlü motor her zaman iyidir helede aşırı beslemeli ve sakin kullanırsan, burada arkadaşlara soruyorum, polosu ve golf tsi leri falan var, onlardan az yakıyormuşum şehir içinde, bassam bile, sen düşün artık, motor güzel kısaca...

 

Şehir içi kullanımda hibrit en güzeli, uzun yolda işe yaramaz ama trafikte elektrik desteği iyi olurdu..

 

clio 5 in hafif hibrit olanı gelecek, ona geçeriz artık... :) direk şanzımandan 3 elektrik motoru destekli getrag 7HDT300 şanzımanlı 1.6 atmosferik motorlu versiyon...

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Abi mild hibritleri geç. Boşa kürek çekme. Almaya değmez. Şanzımanı ve elektrik motor kavraması olan sıkıntılı sistemler. Orada olay videonun 2.kısmı. Plugin hybrid. Uzun yıllar kullanılacak araba bence budur. 
 

bu arada hibrit arabalar uzun yolda fazla yakmıyor. Sakin uzun yol sürüşünde 110 bandında en kötü benzinli kadar yakıyor. Doğru kullanımla daha da düşüyor. Uzun yolda ben çok rahat 4,5lt ile seyir yapıyorum yani. İzmir otobanından istanbul’a geldim bu tüketimle. Gayet az bence. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Abi mild hibritleri geç. Boşa kürek çekme. Almaya değmez. Şanzımanı ve elektrik motor kavraması olan sıkıntılı sistemler. Orada olay videonun 2.kısmı. Plugin hybrid. Uzun yıllar kullanılacak araba bence budur. 
 

bu arada hibrit arabalar uzun yolda fazla yakmıyor. Sakin uzun yol sürüşünde 110 bandında en kötü benzinli kadar yakıyor. Doğru kullanımla daha da düşüyor. Uzun yolda ben çok rahat 4,5lt ile seyir yapıyorum yani. İzmir otobanından istanbul’a geldim bu tüketimle. Gayet az bence. 

çok yakıyor demedim zaten, anlamı kalmıyor sarfiyat olarak demek istedim,  ayrıca  haklısın bende sevmedim şanzımandan desteği, direk tekerlere versin gücü, fişli hibrit daha iyi elbette.

 

fiyatları saçma seviyede olmasa hibrit alırdım, corolla alacaktım ama araç yoktu hatta...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bu arada birşey farkettim, geri giderken sensörlerin önüde birşey varsa araba gaza fazla bassanda fırlamıyor nazlanarak kalkıyor, yarıdan fazla basarsan fırlıyor, ama arkada birşey yoksa gaza basmanla araba normal şekilde hızlanıyor, sanırım sensörler mesafeye bakıyor nesne varsa araba yavaşça kalkıyor şanzıman kavramayı tam bırakmıyor, güzel valla, yanlışlıkla fazla basarsan gitmemesi, tabii abanırsan acımıyor...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mert Gulkokan yazdı:

Zamanında fiestada bu olsaydı direğe girmezdin abi emoji23.png

Direğe mi girmiş 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Zamanında fiestada bu olsaydı direğe girmezdin abi emoji23.png

he valla :D gerçi sensör vardı ama arabayı boşa almıştım, göremedi garip :)

Ümit Türk yazdı:

Direğe mi girmiş 

arakada zebellah gibi avm aydınlatma direği vardı, geri çıkıyorum akşam üstü, hanımla konuşurken saldım aracı geri, senmisin salan, alanda geniş ve boş, boş olduğunu bilyorum ama direk aklımda değildi, sonrası ST tamponlar geldi, faydası bu oldu :D  bu seneler önce oldu şimdiki araçta elli kere bakıyorum sağa sola...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

arakada zebellah gibi avm aydınlatma direği vardı, geri çıkıyorum akşam üstü, hanımla konuşurken saldım aracı geri, senmisin salan, alanda geniş ve boş, boş olduğunu bilyorum ama direk aklımda değildi, sonrası ST tamponlar geldi, faydası bu oldu :D  bu seneler önce oldu şimdiki araçta elli kere bakıyorum sağa sola...

Karanlıkta büyük sıkıntı .  Bende tırsıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ümit Türk yazdı:

Karanlıkta büyük sıkıntı .  Bende tırsıyorum.

sensör falan şart helde suv hetbek gibi arka görüşü olmayan araçlarda

 

şundan lazım, rav 4 :) hemide pilli...

 

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Kış lastiği alıcam sana söz :)
 

22B1B530-8E36-4E7B-897E-0C9A5543D8C2.thumb.jpeg.bbf6b7a95a748d08716baf60ef0163bc.jpeg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Keleş
Sani Gerşon yazdı:

Güzel alet valla :nazar:


Çok kirlendi, bugün yıkayamadım, inşallah küsmez :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...