İçeriğe Yönlendir

Ateşli'nin Seyir Defteri


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Gümüşaslan'dan ayrılalı nerdeyse 1 yıl olmuştu. Bu süre içinde B/C veya Suv/Crossover'lar arasında içime sinen, "hah işte budur" diyebileceğim bir araç olmadı. Hatta araba konusunu bile unutmuştum Atılgan sağolsun :) 
 

Bir sabah uyandığımda artık bir karar vermem gerektiği aklıma geldi. :)  Ne olabilir derken yeni clio'unun çıktığını gördüm. Bayilerde renklerine, içine dışına baktım, inceleme videolarını da görünce "neden olmasın" dedim :) 
 

Yaptığım ankette de birinci olan düz vites boğaz mavisi rengine niyetlenmiştim ama üretime ara verilip yeniden başlanmış olması nedeniyle istenen özellikleri denk getirmek mümkün olmadı. Ta ki, sis farlı alev kırmızısı "Ateşli" ile karşılaşana kadar. :) İsmini de gören arkadaşlar "aabi bu yanıyor" dedikleri için Ateşli koydum :) 

1 haziran itibariyle bende. Icon donanıma ek olarak led sis farları + tam boy yedek lastik bulunmakta.

Motor : 1 lt. 100 hp 142 nm Euro 6 benzinli turbo motorun (TCe) hızlanması 11.5 sn,  en yüksek hızı 182. Motorun sesini pek beğenmedim.
Torku geniş bir devir aralığına (142/1.750-4.500) dağıtılmış. Fransa kataloğunda 142/2.750 yazılmış hangisinde yazım hatası var bilemedim. Düz viteslisi ise 160 tork verebiliyor. 
Şanzıman : Şimdiye kadar hep düz vites araç kullandım, otomatik vites tecrübem az. X-Tronic (Nissan tarafından geliştirilmiş CVT) konfor + ömür odaklı bir şanzıman. Yapısını bilerek kullandığınızda motorla uyumu gayet iyi. Yapısı itibariyle vites geçişi olmadığından sarsıntı da yok. Normal modda kullanımda konforlu ama malesef pek spor ve atak bir tepkisi yok (100 hp'lik motorda ne kadar olabilir ki zaten) L (Low) modunu da kullandım dik yokuş inişlerinde biraz kompresyon yapması gayet kullanışlı, karlı buzlu yolda da işe yarayacaktır.

Performans Genel olarak 2 kişi + bagajı ile kullanımında performansı, ara hızlanmaları gayet iyi. Uzun yolda rampalarda, yokuşlarda bayılmıyor. Sadece ilk kalkışlarda (normal modda) azıcık sabırlı olmak gerekiyor 2.200 devir sonrasında turbo devreye giriyor araç coşuyor. Icon donanımla gelen Multisense içinden spor modu seçtiğinizde ise araç bambaşka bir havaya bürünüyor ve ekstra yakıt tüketmeden kalkışta ve ara hızlanmalarda inanılmaz atak hale geliyor. Bu nedenle sürekli spor modda kullanıyorum.
Sürüş ve Konfor : Aracın iç yalıtımı iyi, genelde tok bi havası var ve bozuk yolları pek hissettirmiyor. Sağdan soldan tıkırtı gelmiyor. İçeri biraz motor sesi alıyor ama rahatsız edecek seviyede değil. 100 km/s hıza kadar pek rüzgar sesi almıyor ve genelde kabin içi gayet sessiz. Aynaların ve arka camın görüş alanı yeterli. Yol tutuşu iyi, bir kaç yerde zorladım ESP kurtardı. Sol A sütunu keskin virajlarda görüşü biraz kısıtlıyor.

Lastik ve jant : Üzerinde standart 16" alaşım jantlar ve Michelin Pilot Primacy 195-55-16 lastikler var. Bayilere ilk gelen partilerde bolca 17" jantlı Icon vardı ama konforu azaltacağından tercih etmedim. 17" jantları çok şıktı aklımda kaldı :)  Yedek lastiği saç jantlı 185 65 15  Continental  Premium Contact 6 çıktı. 

Aydınlatma : Önde full led AL-Mako üretimi farlar muhteşem. Merceksiz tasarım olması aydınlatma verimini baya artırıyor. Kısa far çok iyi, uzun farlar flaş etkisi olsa da menzil olarak o kadar performanslı değil. Baz donanımda da full led farlar var ancak Icon donanımı C tipi gündüz farıyla diğerlerinden ayrılıyor. Sis farları da led ve direksiyon açısına göre virajları da aydınlatıyor. Uzunlara geçtiğinizde farlar yukarı kalkıyor, kısaya döndüğünüzde aşağıya eski durumuna iniyor. Icon donanımıyla gelen 3 boyutlu arka stoplar (sinyal hariç) ledli, geri vites ledi müthiş güçlü. 3. stop lambası ise geniş tutularak aracın arkadan geniş görünmesi sağlanmış.

İç mekan : Icon donanımla gelen yarı deri koltuk döşemeleri kaliteli ve rahat, yan destekleri güzel. Ön konsol ve ön kapı plastikleri yumuşak ve kaliteli. 4 cam tek dokunuşlu ve elektrikli. Kapı içlerine 1.5 lt. şişe bile konabiliyor, çift bardaklık, kol dayama, telefon gözü, çakmak çıkışı + 2 usb şarj yuvası güzel konumlandırılmış. Arka tarafta tavan lambası yok, ön tarafın led tavan lambaları çok güçlü. Arka koltuklarda 1.80 boya kadar baş/diz mesafesi yeterli. Multisense ile rengi değiştirilebilen ambiyans aydınlatma sade ve şık. Malesef kapıları çok tok kapanmıyor. :)

Göstergeler : Icon donanımla gelen yarı hayalet ekranın rengi ve teması multisense ile özelleştirilebiliyor. Bilgiler kullanışlı, okunaklı, konumları güzel, HP-NM göstergesini ayrıca sevdim.

Donanım : Anahtarsız sistem çok kullanışlı, sırf bunun için bile Icon alınır. Icon donanımında aynalar otomatik kapanabiliyor. Arka park sensörü hassasiyeti ve uyarı ekranı yeterli. Klima, yuvarlak düğmeleriyle çok rahat kullanılıyor, gücü, dengelemesi gayet iyi, motoru boğmuyor. Hız sabitleme ve limitleme güzel çalışıyor, kullanımı kolay. Stop/Start, Autohold düzgün çalışıyor ben sevmediğim için kapatıyorum. Lastik basınç kontrolü düzgün çalışıyor genelde 27 PSI'a düşünce uyarı veriyor. 

Multimedya : Standart 7" ekranın dokunmatiği fena değil, dizaynı ve fontları güzel. Opsiyonel alınabilen 9" ekranı aratmıyor. Widget'ları biraz yetersiz ve  özelleştirilemiyor gördüğüm kadarıyla. USB çıkışına kabloyla bağlayarak Android Auto ya da Apple Carplay entegrasyonu yapılabiliyor. Telefon + navigasyon vb. kullanımı sorunsuz. Müzik sistemi fena değil. Direksiyon yanındaki kumanda kolu çok kullanışlı, çok beğendim. 32 GB USB 3.1 flash bellek ile sorunsuz kullanıyorum.
Multi Sense : Icon donanımla geliyor. 3 sürüş modu var, Eco, Sport veya My Sense. Motor karakteristiği ve direksiyon esnekliği seçtiğiniz moda göre geliyor ve değiştirilemiyor ancak moda göre ortam aydınlatması, gösterge rengi ve temasını değiştirebiliyorsunuz. Aracı stop ettiğinizde -çoğu araçta olduğu gibi- yeniden My Sense moduna dönüyor.
Bagaj : 390 litre, aynı sınıf diğer araçlardan daha fazla. Derin olduğundan yükleme eşiği biraz yüksekte kalmış.
Ağırlık : 1187 kg., 550 kg. frensiz römork çekme kapasitesi var.
Tüketim : Depo 42 lt. Uyarı ışığı 4 lt. (yaklaşık 70 km) kalınca yanıyor.
Fabrika tüketim verisi şehir içi 6.3, uzun yol 4.1 lt.
Benim kullanımım ise
Şehir içi dur-kalk trafiğe pek girmeden kullanımda 6.2 lt.  Dur-kalk trafikte 6.9 lt.
Uzun yolda 110 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.5 lt., 120 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.9 lt.
Vergi : Yıllık MTV'si 1.060 lira.
Bakım : 20.000 km.'de bir.
Fiyat  Bir miktar indirimle 1 Haziran 2020 itibariyle 154 lira. Perşembe aracı gördüm, Cuma parasını gönderdim, faturası kesildi, "Salı teslim edicez" dediler, Pazartesi günü 8 lira zam geldi :D


Son Düzenleme : 11.02.2021
Km : 12.800
Yaşanan Arıza : Yok
Ne olsa daha iyi olurdu : 
Tek dokunuşlu sinyaller bastığınızda 3 kere değil de, 4-5 defa yansa daha iyi olurdu.
Aynalar belli bir hızdan sonra içeriden kapatılamamalı.
Arka silecek çalıştığında sigorta panelinden çıt çıt röle sesi gelmesi hoş değil.
Ön silecekler daha kaliteli olabilirdi, yolcu tarafı şimdiden iz bırakmaya başladı.
Radyoyu ilk açtığınızda ya da örneğin usb'den radyoya geçiş yaptığınızda bıraktığınız moda dönerek açılmıyor  hep "frekans" modunda açılıyor. 
Arka cam / ayna ısıtması yaklaşık 4 dk. çalışıp otomatik kapanıyor, aynalarda yeterli olmuyor, daha uzun süreli olmalı.
Silecek suyu haznesi daha büyük olmalı.
 

Benim genel izlenimlerim olumlu. Umarım uzun süre sorunsuz kullanırım. İlerde çeki demiri+motosiklet römorku ekleme planım da var. Zamanla burayı güncellerim artık :) 


Allah hepinize daha iyisini nasip etsin. :) 
Atılgan yeni kardeşini karşılıyor :) 


IMG_7985.thumb.JPG.213f8b06e813c6e24d6d2b35c55f25c9.JPG

Yağmurlu ve bozuk orman yolarında testler başlamıştır. :) 

IMG-20200619-WA0000.thumb.jpg.b0c90db76b64c8298890fe4de0ce5d50.jpg


Az paraya kıy yıkamacıya götür hala cimrilik peşindesin :D
 

IMG_0731.thumb.JPG.4efa32088c32037ac262f4685264f44f.JPG

 

  • Beğen 32
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Hayırlı uğurlu olsun.

Kazasız belasız güzel günlerde kullanın.:nazar:🔥🔥🔥

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Hayırlı olsun. :nazar:

Bu arabadaki tek eleştirim, arka kapı cam başlangıç hizası çok yukarıda. Arkada oturanlar için klostrofobik bir yer olmuş. Bunun dışında oldukça keyifli ve bol sürprizli bir araç.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Maşallah, Allah hayırlı uğurlu etsin Selçuk. Yanıyo yanıyo :D

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Maşallah hayırlı uğurlu olsun yangın mı var 😊

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:

Şehir içi 6.2, uzun yolda 5.5 gördüm. 42 lt depo ile 650 km kadar gidebiliyor.

 

O daha az yakar bence, sen ayağına sahip çık 90 km hızı geçme tüketimde 4,5 altına inebilirsin. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

O daha az yakar bence, sen ayağına sahip çık 90 km hızı geçme tüketimde 4,5 altına inebilirsin. 


Uzun yolda iner kesinlikle.
Senin yüzünden CVT aldım zaten yaktın beni, ben de seni yakacağım engelliyorum foruma giremiyceksin :D
 

Mert Gulkokan yazdı:

Üstad hayırlı olsun
Kırmızı umarım üzmez çok nazar değiyor
1 turbonun lpg uyumu nedir 0.9 lar uyumlu idi
Birde cvt şanzıman ile düz vitesler arasında tork farkı var mıdır ?
Pederde 2012 jazz cvt var bariz olarak gücü törpülüyor ama çok konforlu
Birde dip gaz yaptığınızda deviri sabitleyip hız mı artıyor yoksa devir kademeli olarak değişiyor mu ?


Değmez inşallah. Biyere falan gittiğimde meraklılar gelip soruyor bu hangisi, memnun musunuz falan :)
LPG uyumunu araştırmadım bilemiycem. Düz vites en verimlisi zaten 160/2.750 tork var. 
Dip gaz denemedim. Ama fazla basınca devir fırlayıp sabitleniyor sonra hız artıyor diye hatırlıyorum. Denerim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim gazımı unutmayalım lütfen.. 

Alacaksan acele et.. pejoyu satalı bir yıl olmak üzere. Hasarsızlık indirimlerin silinecek yoksa.. Diyince.. koşup aldı :)

 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Çok güzel güle güle kullanın bende bunun turuncu ve 115lik dizelini beğeniyorum ancak limitlerimin çok üstünde. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...