İçeriğe Yönlendir

Caddy 1.9 TDI Motor Sıcakken Çalışmıyor


Oğuzkan Erışık

Recommended Posts

Oğuzkan Erışık

İş yerinde bir arkadaşımda 2010 caddy var. 1.9 Tdi dsg şanzımanlı 200bine yakın.

Sabahları veya motor soğukken gayet düzgün çalışan motor, ısınınca marş alıyor çalışıyor 2 3 sn içinde stop ediyor.

10 - 15 dk bekledikten sonra sorunsuz çalışmaya devam ediyor. 

Boğaz kelebeği diyen var enjektör diyen var marş motorunun kömürleri azalmıştır o yapar diyen var. 

Enjektörcüye götürmüşler 1500 3000 arası tutar demiş o da.

Anlayacağınız saçma sapan şeyler dolanıyor.

Yardımınız fikriniz olursa sevinirim. Sorunumuz nedir nasıl çözülür ?

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

anGaralımıyız? :)

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Servet Aydın yazdı:

Grank sensörü ilk bakılacak olan

Şu an enjektörcüde araç bakılacak haber gelecek.

 

Dogan Arsiray yazdı:

anGaralımıyız? :)

Evet Doğan abi. Yazıda "k" yerine "g"mi kulandım diye bakındım durdum 😃

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer
Servet Aydın yazdı:

Grank sensörü ilk bakılacak olan

Grank sensörü olsa hiç çalışmaz yanlış mı biliyom Servet agabey. Başıma gelmişti ondan biliyom 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

mesaj bir üstteki abimizeydi.

 

o dizel motorda egznatrik mili sensör var ise, ona da bakmak lazım. ısınan motor kapatıldığında tekrar çalışmıyorsa ondan da yapar. birde valf sesi varmı arabada? ayrıca sentesi kaçık olabilir. PD motorun egzantrik ayarının ince ayar bölümü var, o hatalı olursa araç soğukken çalışır basınca az gider, ama sıcakken çalışması zor olur. tam tersine diğer tarafa doğru kaçıksa soğukken zor çalışır ama araba üst devirlerde daha iyi hızlanır.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Enjektörde sorun görünmüyor. Motorun iyice soğumasını bekliyoruz. Bakalım ne çıkacak.

Eksantrik sensörüde var bildiğim kadarıyla araçta.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Exantrik sensörü ile G-Krank pozisyon sensörü aynı. Isınınca kafası karışıyor olabilir.

anGaralımıyız? [emoji4]

Suyundan içtim epey [emoji16]
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

iki sensör mantık olarak hal sensörü olsa da aynı şey değiller. bir tanesi krank dönüşünü ölçer bozulursa motor hiç çalışmayabilir. egzantrik mili sensörü ise kam millerinin açısını ölçer. tek egzantrik ise tek çift egzantrik ise iki tanedir. bu da bozulduğunda genelde sıcakken çalışmayı zorlaştırır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Sorun marş dinamosunda görünüyor. Ne sensörlerde ne hortumlarda ne de arıza kaydında birşey çıkmadı. Yarın elektrikçiye gidecek araç. Bakalım kömürleri roleleri elden geçince kendine gelecek mi..

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oğuzkan Erışık

Aracın egzantrik mili hasar görmüş. Enjektör yayları kırılmış. Enjektörlerde elden geçti. Şuan tertemiz 🙂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...