Harun Kocaçalışkan 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Birkaç konuda benzer yorumlar geçince merak ettim. Mesela x markası almayın çok sert, y markası alın çok yumuşak. Şimdi balata yumuşak olunca ne oluyor? Bu olumlu bir şey mi olumsuz bir şey mi? Yumuşak balata çabuk bitip daha fazla mı toz bırakıyor? Ya da bir balata seçerken tek kriter yumuşak olması mıdır? Ne bileyim fren tozu, ilk basış hissi (bite diye geçiyor ısırma diyor olabilirler), balatanın ısınması vs. kriterler yok mu? Bazı balatalar var benim bildiğim çok sert mesela. En merak ettiğim ise bir balatayı aldık diyelim elimize, bu balata yumuşak mı sert mi nasıl anlıyoruz? Elimizdeyken anlamadık takınca nasıl anlıyoruz? 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Ben 4 marka denedim sertmi yumuşakmı anlamadım amma velakin hepside toz yapıyordu.Balatanın ses ve toz yapmayanını çok severim. 1 Yorum bağlantısı
Barış Göktürk 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Dikkate değer bir konu başlığı... Asistanlığım döneminde "Oryantasyon" adı altında farklı sektörlerde çalışan fabrikalarla iletişime geçerek günü birlik teknik geziler düzenlenirdi bölümde. Bu sayede pek çok farklı sektörün mutfağına girmek gibi bir şansı oldu öğrenci arkadaşların ve -pek tabi- bizlerin. Bu konu özelinde de; forumdan oluşturulacak küçük bir "teknik heyet" disk-kampana-balata üzerine -firmanın da buna evet diyeceğini kabul ederek örneğin- Kale Balata'nın Gebze'deki yerinde yapacağı ziyarette edineceği bilgileri buraya aktarabilse ne hoş olurdu. İzinler-imkanlar ölçüsünde konuya dair çekilebilecek kısa videolar, fotoğraflar ve belki röportajlar eşliğinde... Bir nevi kazan-kazan durumu gibi: Hem forumun, hem firmanın basit düzeyde de olsa tanıtını, görünürlüğü adına; hem de konu özelinde genel olarak bilgilenme fırsatı sunması adına... Olanağım olsa böylesi bir ekibe kendimi yazardım ama maalesef ki Gebze'ye uzağım. 1 Yorum bağlantısı
Aydın Sert 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Ben balata alırken parçacı arkadaş şöyle özetlemişti: Yumuşak dediği balatayı aldı ve birbirine sürttü. Toz döküldü ve bu yumuşak dedi. Sürtünme sesi de az düzeydeydi. Sert olan balataları birbirine sürttü ve toz dökülmedi. Sürtünme sesi diğerine göre fazlaydı. Demiri demire sürtme gibi ses çıktı. Sonuç olarak yumuşak olan çabuk aşınıyor, ses yapmıyor, toz yapıyor ve diski yemiyor. Sert olanı ise tam tersi durum. 2 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Yumuşak balata disk üzerine daha çok tutunacağı için frenlemede olumlu etkisi oluyor. Sert balata kolay kolay bitmez amma frenleme iyi olmaz. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Yumuşak balatanın yumuşaklığı fren pedalında hissedilir mi? Yorum bağlantısı
Aydın Sert 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Köksal Yılmaz yazdı: Yumuşak balatanın yumuşaklığı fren pedalında hissedilir mi? Bence evet. Ben yumuşak dediği balatayı almıştım. Sanırım Delphi idi. Sert olan da Kale idi. Ve takılınca farkı hissetmiştim. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Aydın Sert yazdı: Kale Evlerden ırak... 4 senedir bitmedi, disk yamulttu, orjinal ve sonra aldığım meyle marka olanı. Yumuşak: fren performansı iyi, ses yok, çabuk eriyor, diske zarar vermiyor. Sert: fren performansı kötü, ses yapabilir (kale ses yapmadı bende), erimek bilmiyor, diske zarar veriyor. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Barış Göktürk yazdı: ama maalesef ki Gebze'ye uzağım Süre olarak benden çabuk gidersiniz Keşke @Mehmet Ozyurek fabrika gezileri ayarlasa böyle. Çok güzel yerli üreticilerimiz var. Pandemi bitince gezsek bilgilensek. Yorum bağlantısı
Aydın Sert 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Metin Taşcı yazdı: ben 1 keresinde motocraft yerine kale balata kullanmıştım. hissettiğim farklar fren mesafesi uzuyor gibi geldi, fren ısırması daha az, yağmurlu havalarda diskler ıslanınca frenleme performansı cok düşüyor. diskler kuruyana kadar yani yaklasık 2sn frenler ölü diyebilirim. 4 kere motocraft balata bitirmişdir, cok memnunum. Çok çok ciddi süre.. Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Disk ve balata rodajı düzgün yapılırsa ikiside şahane olur. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Harun Kocaçalışkan yazdı: Birkaç konuda benzer yorumlar geçince merak ettim. Mesela x markası almayın çok sert, y markası alın çok yumuşak. Şimdi balata yumuşak olunca ne oluyor? Bu olumlu bir şey mi olumsuz bir şey mi? Yumuşak balata çabuk bitip daha fazla mı toz bırakıyor? Ya da bir balata seçerken tek kriter yumuşak olması mıdır? Ne bileyim fren tozu, ilk basış hissi (bite diye geçiyor ısırma diyor olabilirler), balatanın ısınması vs. kriterler yok mu? Bazı balatalar var benim bildiğim çok sert mesela. En merak ettiğim ise bir balatayı aldık diyelim elimize, bu balata yumuşak mı sert mi nasıl anlıyoruz? Elimizdeyken anlamadık takınca nasıl anlıyoruz? Yumuşak balata, diskleri daha yavaş aşındırıyor, frenleme etkisi daha iyi, ama (temizliğe meraklıysanız) jantlarda biriken fren tozları için biraz fazla mesai yapmak gerekiyor. Yumuşak olanlar, asbestsiz oluyorlarmış. Toksik açıdan bu da bir artıdır. Sert olanların değişim ömrü daha uzun, ama kullanım maliyetini, disklerle birlikte değerlendirmek lazım. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Fatih Sarıkaya yazdı: Ben 4 marka denedim sertmi yumuşakmı anlamadım amma velakin hepside toz yapıyordu.Balatanın ses ve toz yapmayanını çok severim. seramik balatalarda siyah toz olmuyor. sadece bir kez denk geldim bu tip bir balataya. blueprint markaydı. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Aydın Sert yazdı: Çok çok ciddi süre.. Kışın yola çıktım, ilk kavşakta yavaşlatmak istedim fren yok... İlk fırsatta bütün disk ve balatalari orjinaline çevireceğim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts