Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 (düzenlendi) Merhaba değerli dostlar . @Mesut Eyibil arkadaşımın i10nunu konuk ettim. Kendi aracım ile kıyasladım. Kafama takılan bir çok sorunun cevabını buldum. Öncelikle iki i10 arasındaki en büyük fark, bendeki modelin "blue" model olması. Hyundai i10 fabrikasyon lpg modelinde sadece iki sene Blue model üretildi. 2017 yılına kadar ise normal i10 1.0 style olarak üretildi. 2016 i10 lpg ile 20 dakikaya yakın sürüş deneyimi yaptım. Dikkatimi ilk çeken klima sistemi. Benim Klimam kademe birde iken 10 saniye çalışır, 10 saniye kapanır. 2016 model ise kademe 1de olmasına rağmen sürekli klima aktif çalışıyor. Blue modelin kliması ancak kademe 2 de sürekli çalışmakta. Klimanın gazı bitmiş olsa davranışı nasıl olur bilemediğim için yorum yapamıyorum. Arabamda rölantide ara ara derinlerden gelen mikro silkeleme, 2016 i10da yoktu. Gayet pürüzsüz çalışıyordu.Mesut oturup dinledi başta fark edemedi sonra dikkat edince oda hissetmeye başladı. LTFT değerleri her iki i10 için aynı. İkimizin ltft değerleri tıpatıp -14 -15 bariyerinde gidip geliyor. Aynı hava sıcaklığında aynı değerler. Bu ltft değerlerini görmek bende büyük bir rahatlama sağladı. Enjektör bozukmu değilmi öğrenmiş olduk. Benzindeki verilerde aynı. 2016 i10 -14 ltft rölantide pürüzsüz çalışması , 2014 i10 Hyundai GDS cihazında arabamın sorunsuz geçmesi normal olduğunu gösteriyor. Katalitik konverterlerimiz aynı sürüş tarzında aynı değerler veriyor. 920 dereceye kadar motoru zorladım. Debriyajın eski olması dışında vites geçişleri birebir aynı. Gaza verilen tepkiler, klimada farkediyor. i16 klima çalışırken daha az hissedilirken. i14 de klimanın verdiği yük hissediliyor. i10 için fabrikada klima gazının fazla basıldığı şikayeti olduğunu biliyorum. Gazım fazla olması da kompresörde yüke neden olabiliyormu acep. Bunu kontrol etmek gerekiyor. Akününn ölü olması , sürekli şarj ediyor olması , klimanın yüke binme hissini bertaraf ediyor yani kamufle ediyorda olabilir. i16 da yol bilgisayarında servis km sayacı yok. Eneteresan bir şekilde ortalama hızı 2 kmde takılı kalmıştı. Eski sahipleri arabayı günlerce rölantidemi çalıştırdı yada kontak açıkmı bekledi düşüncesi doğurdu. 20 dakika sürüşte 2 km ortalama hız asla yükselmedi. Bitişe yakın sıfırlayınca düzgün çalıştığını görebildim. Birde bu işin elektronik kısmı var. İ14 lpg modelinde de 3911504165 model beyin kullanılıyor i16 lpg modelinde ise 3911504170 model beyin kullanılmış i14 klima kompresörü fixed plate kompresör kodu : 97701B9000 i16 klima kompresörü ise fixed plate kompreös kodu : 97701B9150 i16 obd videosu : i14 obd videosu : 14 Haziran 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts