Çağlar Bayur 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Sani Gerşon yazdı: Renault'da adamın aklını alırlar Ford'u bilmem. röno da tek seferde biten tamirat mümkün değil, mamül hatalı öncelikle 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Balıkesir in taktığı v kayışı İzmir'de koptu, İzmir'deki Ford ücretsiz garantiden yaptı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Evren Erakçora yazdı: Balıkesir in taktığı v kayışı İzmir'de koptu, İzmir'deki Ford ücretsiz garantiden yaptı. yapar, yaptık ta yaptırdık ta, işçiliği almaz kendi bünyesinde. yerine göre parçayı bile, hatta kart bile açmayabilir Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 yapar, yaptık ta yaptırdık ta, işçiliği almaz kendi bünyesinde. yerine göre parçayı bile, hatta kart bile açmayabilirBalıkesir'den parasını almışlar galiba. Yorum bağlantısı
Sedat Demircan 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bu gün forumdaşımız aracını incelemem için getirdi. Aracındaki arıza nedeniyle yetkili arkadaşımıza 6000 tl yakın masraf çıkarmışlar. Arakdaşımız bana ulaştı, komşum sayılacak mesafede olduğu için hemen yanıma çağırdım. Obd takıp test sürüşüne çıktık. Araba kusursuz çalıştığı fakat ilk kontaktan beri motorun şarj ettiğini gördüm. Arıza kodlarına baktığımda benim 7 ay önce başıma gelen Akü arızasının neredeyse birebir kopyası olduğunu gördüm. Malumunuz akü kutup başları oksitlenmişti. Ben kutup başlarını temizleyip gres yağı ile kapatınca sorunlarım çözülmüştü. Hemen kutup başlarına baktım, söktüm çıkardım . Kutup başları temizdi ama ortada daha vahim bir durum vardı. Bu i10 üzerinde eski sahibinin taktığı duyulmamış markada bir akü vardır. Bu akü altından patlamış, şişmiş içini dökmüş . Akü altında bembeyaz bir oksitlenme kabarma şişme durumu oluşmuş. Akü suyunun sızdığı yüzeyler krozyana uğramış etiketler kalmış. Hal böyle olunca ilk önce şu akünün bir değişmesi gerektiğini söyledim. Yetkili servis bu akünün sızmış halini hiç görmemiş. Neden kontak açar açmaz 14,1 volt ile şarj ettiğini incelememiş. Arabayı lpg ve benzinde denedim, hiç bir enjektör sorunu yada bobin sorunu yoktu. Fakat yetkili servis bobin buji vs saymışda saymış. 6500 tl fiyat çıkarmış. En az 20 bin gideri olan debriyajıda değiştirmeyi teklif etmeyi unutmamış. abi videoyu izledim.stft+ltft toplamı çoğu sürüş boyunca -10 larda hatta bazen -15 leri geçiyo.Benim bilgime göre araç o sırada %15 zengin karışımda çalışıyo bilgin var mı bilmiyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Haziran 2020 Yazar Paylaş 15 Haziran 2020 Sedat Demircan yazdı: abi videoyu izledim.stft+ltft toplamı çoğu sürüş boyunca -10 larda hatta bazen -15 leri geçiyo.Benim bilgime göre araç o sırada %15 zengin karışımda çalışıyo bilgin var mı bilmiyorum Bu veriler 2016 model fabrikasyon lpg i10 a ait. Benim i10da 2014 model fabrikasyon lpg modeli. Aynı değerler bendede çıkıyor. Yorum bağlantısı
Sedat Demircan 16 Haziran 2020 Paylaş 16 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu veriler 2016 model fabrikasyon lpg i10 a ait. Benim i10da 2014 model fabrikasyon lpg modeli. Aynı değerler bendede çıkıyor. ali abi inan lpg ayarımı kendim yaptım 15 bin kmdir de kullanıyorum.Hani bazı araçlar istisna olarak zenginde bir miktar çalışabilir diye biliyordum zaten ama sizin aracınız için de bu geçerlimi onu bilmesem de yine de yazmak istedim.Sıkıntı yoksa problem yok Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2020 Yazar Paylaş 16 Haziran 2020 (düzenlendi) Sedat Demircan yazdı: ali abi inan lpg ayarımı kendim yaptım 15 bin kmdir de kullanıyorum.Hani bazı araçlar istisna olarak zenginde bir miktar çalışabilir diye biliyordum zaten ama sizin aracınız için de bu geçerlimi onu bilmesem de yine de yazmak istedim.Sıkıntı yoksa problem yok Şöyle anlatayım. Opet kullanınca - 14 Shell kullanınca - 12.5 Bp kullanınca ise - 16 Fabrikasyon i10da ayar mümkün değil. Kendi kendine yapıyor. 16 Haziran 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 adamlar bir araç üretmiş maşşallah tüm tabuları yıkmış, ne ararsan var bu fabrikasyon lpg li i10 larda 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Ne diyorsun hocam? Araç komple servis bakımlı yani toyota on kapsamında. Sökmek için ekstra para istenmiş. 90 bin bakımda bujiler ilk kez değişecek. Servis sökememiş. 50-60 bin km sorunsuz gider diyerek bakımı buji değişmeden bitirmişler. Bunu yapan Toyota türkiye distribütörünün servisi. ben de soracağım gittiğim servise. @Murat Azalma 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Bazı şeyleri de servise bırakmamak lazım bu sebeple. 10 sene buji oraya kaynak olur. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Metin Akbal yazdı: Bazı şeyleri de servise bırakmamak lazım bu sebeple. 10 sene buji oraya kaynak olur. 10 mu? 2021 model 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 10 mu? 2021 model 90 bin km yi 10 yıl olarak kodladim beynime 😬 Olaya yil olarak odaklanma. Aslında demek istediğim sürenin ya da km nin uzunluğu. En kaliteli buji bile olsa 60 bin 90 bin km ler bunu değişimi için bana afaki geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sökmek için ekstra para istenmiş. Bu rezillik? Garanti kapsamındaki araçta sorun varsa, çözecekler? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Metin Akbal yazdı: 90 bin km yi 10 yıl olarak kodladim beynime 😬 Olaya yil olarak odaklanma. Aslında demek istediğim sürenin ya da km nin uzunluğu. En kaliteli buji bile olsa 60 bin 90 bin km ler bunu değişimi için bana afaki geliyor. Kitapçığında 90 bin yazıyor. Toyota bakım aralıklarını uzun tutmaz normalde. Mesela fiat reno vw falan 15-20 bin km derken, toyota 10 bin km der. içindeki bujiler de iridyum olduğu için, ayrıca 90 bin km’de motorun çalışarak gittiği yol tahmini 50 bin olduğu için bunu uygun görmüşler. ben olayın servis ayağındayım. Her sene bize gel, on sene mekanik alt takım vb şeyler garantili olsun diyen marka, bujileri sökmek için para istiyor 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 toyota on kapsamı 10 yıl 160.000km. Tek şartı 10 sene servise gel Motor Grubu Komple motor iç mekanik, elektrik ve elektronik parçaları. Şanzıman Grubu Manuel, otomatik/CVT/MMT şanzımanların elektronik kontrol üniteleri, iç mekanik parçaları, vites seçme, değiştirme aktüatörleri,tork konvertörü. Güç Dağıtım ve Aktarma Grubu Önden çekiş, arkadan itiş ve 4x4 için tüm aktarım yuvaları ve iç parçalar, aktarma şaftları, mafsallar, patinaj önleme sistemleri, devir sayaçları, elektronik kontrol üniteleri, hidrolik üniteler, pompalar, mafsallar. Direksiyon Grubu Direksiyon kutusu, mili, direksiyon kolonu ve mafsalı, hidrolik direksiyon pompası, rot kolları, rot başları; kontrol ünitesi ve elektronik aksamları. Fren Grubu Ana ve yardımcı silindirler, servolar, toplayıcı ve basınç regülatörleri, vakum pompaları, tekerlek fren silindirleri / pistonları, fren güç sınırlayıcısı; ABS sisteminden: elektronik kontrol üniteleri, hidrolik üniteler ve devir sayaçları. Yakıt Sistemi Grubu Yakıt ve enjeksiyon pompası (üre pompası ve üre kabı hariç), enjeksiyon ünitesinin elektronik aksamı (kontrol üniteleri, common rail), hava debimetre sensörleri ve debimetreler, EGR valfleri, turbo şarjlar, enjektörlerde oluşan elektriksel arızalar, yakıt boruları (enjektör değişimi ile birlikte). Elektrik, Elektronik Grubu Elektrik motorları, alternatör, ateşleme kablolarıyla birlikte ateşleme sisteminin elektronik aksamı, elektrik tesisatı, enjeksiyon sisteminin elektronik aksamı, ateşleme bobinleri, ön ısıtma röleleri, rotorlar, marş motoru, ana sigorta bloğu (sigortalar hariç) , gösterge saatleri, gösterge ünitesi elektriksel arızaları, ön ve arka cam silecek motorları, mikrofon, hoparlör, far yıkama motorları, ısıtma ve soğutma fan motorları, korna, ön farların ve stop lambalarının elektriksel arızaları (su girmesi kapsam haricindedir). Elektrik kumandalar, ön cam ve arka cam, aynalar cam ısıtma elemanları, manyetik sargılar ve kilitler, elektrikli anten, aynaların elektrik aksamı. Soğutma Sistemi ve Klima Grubu Radyatör, intercooler, EGR soğutucusu, termostat, su pompası, fanlar, fan bağlantıları ve fan sistemi kumandaları, kompresör, evaporatör ve fanlarıyla birlikte yoğuşturucu. Egzoz Grubu Oksijen sensörü, Y-borusu ve bağlantıları (oksijen sensörü değişirse), katalitik konvertör. Güvenlik Sistemleri Grubu Airbag ve emniyet kemerlerinin elektronik kontrol sistemleri. Emniyet kemer tokasının elektriksel arızaları, aktif güvenlik sistemlerinin elektronik aksamı (kontrol modülü, kamera, sensör). Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Eylül 2024 Paylaş 14 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bujileri sökmek için para istiyor kimyasallar ile arası iyi olmayan teknisyen çok , ister , bizim çırak vardı meslek lise sonda, artık herşeyi öğrendim diye geziyor... plakalık değişsene dedim, 3 saat uğraştı eski çelik plakalıklar vardı ... kaynardı yerine , sonra cola ile neler yapılabilieceğini gösterdim 4 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ne diyorsun hocam? Araç komple servis bakımlı yani toyota on kapsamında. Sökmek için ekstra para istenmiş. 90 bin bakımda bujiler ilk kez değişecek. Servis sökememiş. 50-60 bin km sorunsuz gider diyerek bakımı buji değişmeden bitirmişler. Bunu yapan Toyota türkiye distribütörünün servisi. ben de soracağım gittiğim servise. @Murat Azalma Hocam selamlar. mesajı şimdi gördüm. Buji kaynaması pek rast gelinen bir durum değil. aracın 3 yıllık garantisi , bayi fatura tarihi itibariyle başlar. eğer standart garanti bitmiş ise , garanti on uygulaması kaynayan bujiye müdahale etmez. tüm bunlardan bağımsız daha önce sökülmüş mü bujiler ? söküldüyse nerede ve nasıl takılmış gibi unsurlar önemli. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Murat Azalma yazdı: garanti on uygulaması kaynayan bujiye müdahale etmez. Motorun tamamına garanti sunmuyor mu? Neye göre ayırıyor? Yorum bağlantısı
Murat Azalma 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Sani Gerşon yazdı: Motorun tamamına garanti sunmuyor mu? Neye göre ayırıyor? Sani hocam , motora parça bazinda garanti verir. Tümüyle vermez. Bu kaynasmanin sebebi sorgulanır . Buji kaynaması bir ariza değil. Ariza olarak değerlendirilmez. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Murat Azalma yazdı: Sani hocam , motora parça bazinda garanti verir. Tümüyle vermez. Bu kaynasmanin sebebi sorgulanır . Buji kaynaması bir ariza değil. Ariza olarak değerlendirilmez. Arıza değil ama bunun için üst kapak sökülme durumu var. Aracın full servis bakımlı olduğu düşünürsek, bu kadar yeni bir araçta bence parça arızası veya işçilik hatası var. Bir şey olduğu kesin. Bunun için servis “toyota on kapsamında değil” diyorsa sıkıntı yani Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Murat Azalma yazdı: Sani hocam , motora parça bazinda garanti verir. Tümüyle vermez. Bu kaynasmanin sebebi sorgulanır . Buji kaynaması bir ariza değil. Ariza olarak değerlendirilmez. Garibime gidiyor. Apple'dan ekran almışım. Ekran kullanım sırasında anakartı yakmış ve Apple anakart beni ilgilendirmez diyecek... Bir dip not paylaşayım: Tescom marka UPS'imiz mevcut şirkette. Akülerden bir tanesi kısa devre yapıyor (inanılmaz duman ve koku oluştu), ve 8 akü ile birlikte cihazın anakartını da beraberinde götürüyor. 20 ay geçmiş aküleri temin edeli. Tescom'u aradık, gelip servis verdiler. Arızalı aküler ve anakart ücretsiz değişti, sistemi kullanmaya devam ettik. UPS'in kendisi ise 10 yıllık. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arıza değil ama bunun için üst kapak sökülme durumu var. Aracın full servis bakımlı olduğu düşünürsek, bu kadar yeni bir araçta bence parça arızası veya işçilik hatası var. Bir şey olduğu kesin. Bunun için servis “toyota on kapsamında değil” diyorsa sıkıntı yani bujidir, her türlü etrafında madde biriklip zor sökülebilir, onu teknisyen çözecek, ilave fatura çıkaramaz, Yorum bağlantısı
Murat Sahın 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arıza değil ama bunun için üst kapak sökülme durumu var. Aracın full servis bakımlı olduğu düşünürsek, bu kadar yeni bir araçta bence parça arızası veya işçilik hatası var. Bir şey olduğu kesin. Bunun için servis “toyota on kapsamında değil” diyorsa sıkıntı yani Senin araba mı? Çağlar Bayur yazdı: bujidir, her türlü etrafında madde biriklip zor sökülebilir, onu teknisyen çözecek, ilave fatura çıkaramaz, wd40? Murat Azalma yazdı: Sani hocam , motora parça bazinda garanti verir. Tümüyle vermez. Bu kaynasmanin sebebi sorgulanır . Buji kaynaması bir ariza değil. Ariza olarak değerlendirilmez. Garip, yani buji kaynaması arıza değil tamam, ama araç servis bakımlı ise ve buji ömrü uzun ise bakımları yapan servis bunu hesap edip bujileri bakımlarda söküp takacak gerekirse kaynamasın diye. Kullanıcı bujiye ne yapmış olabilir ki? 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Eylül 2024 Paylaş 16 Eylül 2024 Sani Gerşon yazdı: Garibime gidiyor. Apple'dan ekran almışım. Ekran kullanım sırasında anakartı yakmış ve Apple anakart beni ilgilendirmez diyecek... Bir dip not paylaşayım: Tescom marka UPS'imiz mevcut şirkette. Akülerden bir tanesi kısa devre yapıyor (inanılmaz duman ve koku oluştu), ve 8 akü ile birlikte cihazın anakartını da beraberinde götürüyor. 20 ay geçmiş aküleri temin edeli. Tescom'u aradık, gelip servis verdiler. Arızalı aküler ve anakart ücretsiz değişti, sistemi kullanmaya devam ettik. UPS'in kendisi ise 10 yıllık. bu şekilde yan çizince dışarıda bakıma 3000 vereceğime neden servise 8000 vereyim diyoruz. Ama aracı servise götürünce toyota on’u güzel cilalayıp sunuyorlar 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts