İçeriğe Yönlendir

Yetkili Servisin İşgüzarlığı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bu şekilde yan çizince dışarıda bakıma 3000 vereceğime neden servise 8000 vereyim diyoruz. Ama aracı servise götürünce toyota on’u güzel cilalayıp sunuyorlar

Bozdun mu sonunda? 

 

@Oğuzkan Erışık koş koş 350'ye bozuk hibrit varmış :D 

 

@Çağlar Bayur bişey merak ettim, sen kesin bilirsin abi; ateşleme bujisi nasıl kaynar, buji için neden üst kapak açılır? 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

ateşleme bujisi nasıl kaynar, buji için neden üst kapak açılır? 

her tür buji aynı zamanda bir civata somun. dolayısı ile oturduğu yere yapışabilir (kaynar denen o ) pas olur, yakıt toz toprak yağ olur, ortam sıcak orada sakızımsı madde oluşabilir, lokma tornavida rahat hareket etmeyen yerlerde bulunurlar, güzel özel takım veya çözücü kimyasallar ile arası iyi değilse sökemez, dolayısı ile moınte edilmiş olduğu üst kapağı tezgaha almak gerekir, ondan sonrası tornacı işi,

aslında buji vs. sökülemedi denenlerin %50 si teknisyen tarafından  sökülebilir, kalanın yarısından çoğu da kapak sökülmeden tornacı tarafından motor dağıtılmadan sökülebilir, geri kalan bahtsız bedevi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bu şekilde yan çizince dışarıda bakıma 3000 vereceğime neden servise 8000 vereyim diyoruz. Ama aracı servise götürünce toyota on’u güzel cilalayıp sunuyorlar

sonrasında........

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu kadar yeni bir araçta bence parça arızası veya işçilik hatası var. Bir şey olduğu kesin. Bunun için servis “toyota on kapsamında değil” diyorsa sıkıntı yani

 

Sani Gerşon yazdı:

Ekran kullanım sırasında anakartı yakmış ve Apple anakart beni ilgilendirmez diyecek..

 

Murat Sahın yazdı:

Garip, yani buji kaynaması arıza değil tamam, ama araç servis bakımlı ise ve buji ömrü uzun ise bakımları yapan servis bunu hesap edip bujileri bakımlarda söküp takacak gerekirse kaynamasın diye. Kullanıcı bujiye ne yapmış olabilir ki?

 

 

Bu noktada araç geçmişi önemli . daha önce müdahale var mı diye sorgular servis. ve dolayısıyla kırma riskini göze almadan müşteriye bu şekilde bilgi verir. bunun , lastiği sökerken bijon kırılmasından farkı yok. Çıkmayan bijon garantiye girer mi? bijonu sökmek uğruna kırılması ve diskin yada kampananın tornaya ihtiyaç duyma riski alınır mı? 

 

tam bu noktada müşteriden ücret talep edilir ve olası bir kırılmaya karşılık sorumluluk alınır.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

 

 

 

 

Bu noktada araç geçmişi önemli . daha önce müdahale var mı diye sorgular servis. ve dolayısıyla kırma riskini göze almadan müşteriye bu şekilde bilgi verir. bunun , lastiği sökerken bijon kırılmasından farkı yok. Çıkmayan bijon garantiye girer mi? bijonu sökmek uğruna kırılması ve diskin yada kampananın tornaya ihtiyaç duyma riski alınır mı? 

 

tam bu noktada müşteriden ücret talep edilir ve olası bir kırılmaya karşılık sorumluluk alınır.

 


bijona servis haricinde kimse dokunmamışsa, bence o da garantiye girer. 
 

Kişi 90 bin periyodik bakımdan önce neden buji söksünki. Söküp değişmişse neden tekrar 90 binde değişim istesinki

 

Murat Sahın yazdı:

Bozdun mu sonunda? 

 

@Oğuzkan Erışık koş koş 350'ye bozuk hibrit varmış :D 

 

@Çağlar Bayur bişey merak ettim, sen kesin bilirsin abi; ateşleme bujisi nasıl kaynar, buji için neden üst kapak açılır? 


Yok bi arkadaş :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Azalma yazdı:

Çıkmayan bijon garantiye girer mi?

Girer tabi, lastikte yama yoksa, müdahele olmamışsa, çıkmıyorsa, benim derdim değil?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Murat Azalma burada olay şu. Servise bana gel. Ben senin aracına bakacağım ilgileneceğim diyorsun. 
 

sonradan yok öyle yok böyle sadece parça arızalanırsa falan muhabbetleri girerse müşterinin midesi bulanır. 
 

ben bu olayı videomda anlatırım. Toyota 3-5 bin liradan olmak yerine 50 müşteriden olur. Belki daha fazla. Artık arz talep meselesi. Kötü reklam olur yani. 


toyota servis sıkıntısı, yazıp hemen short video. Zaten 50-100 bin izleniyor. Artık işler bu şekilde valla

 

toyota ne kadar önemser önemsemez bilemem. Zaten şu anki distribütör kaldıkça kan kaybeder. Sırf marka algısına satıyor. Yoksa bunlarla zor satardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

50 müşteriden olur.

toyota hiçbir şeyden olmaz, satın almada kriter değil bu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

toyota hiçbir şeyden olmaz, satın almada kriter değil bu

Servisi için almıyor insanalr zaten. Mevzu bozulmuyor olması sanki bence de:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Valla bir bakima girdi diye 1 yıl Garanti vericem diyip, kardeş bujini sokemiyom diyip kayıt düşerse , buji değişimi yapılmıyor arıza var derse yerim öyle garantiyi. Bence japon toyoto usta duysa harakiri yapardi. Türk usta kakara kikiri yada makara kukara yapıp yollamış 

  • Beğen 1
  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Türk usta kakara kikiri yada makara kukara

:rofl: capon gelsin bunu gagıldan çevirsin

zira biz gidemeyiz, vize istiyor artık

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

:rofl: capon gelsin bunu gagıldan çevirsin

zira biz gidemeyiz, vize istiyor artık

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

toyota hiçbir şeyden olmaz, satın almada kriter değil bu


satın almayı bilmem de servise gitmemek için ufacık bahane arayan çok. 


 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

zira biz gidemeyiz, vize istiyor artık

Bu gerçek değilmiş.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bir hesap yapıyordu sosyal medyada bi abi yetkili servise ilk bakım dahil hiçbirinde gitmeyerek bir motor parası kar ettiğini anlatıyordu. 300 K kullanmış corollayı

 

yetkili servise hiç gitmemiş 

filtreleri parçacıdan almış yağı sabit petrolde değiştirtmiş . bi kaç sefer kayış balata vs işleri için sanayideki dükkanlara gitmiş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ben bu olayı videomda anlatırım. Toyota 3-5 bin liradan olmak yerine 50 müşteriden olur. Belki daha fazla. Artık arz talep meselesi. Kötü reklam olur yani. 

 

Hocam zincir bu şekilde çalışmıyor ki. derdim markayı savunmak yada polemik değil. nihayetinde bende son kullanıcıyım ve haklarım olsun isterim. lakin zincirin en alt halkasında olan usta sökmeye cesaret edemiyor. bunu da idarecisine onaylatıyor ve kimse kırılma sorumluluğu almıyor. mesele tamir değil , ortada bir risk var. genel olarak kimse bu sorumluluğu almaz. işler olumsuz giderse eğer ,haklı olarak müşteri kıyamet koparır serviste . tam bu noktada ise tornacının ödemesi müşteriden istenmiş. elbette aracın geçmişini bilmiyoruz. Bu en önemli detay.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

 

Hocam zincir bu şekilde çalışmıyor ki. derdim markayı savunmak yada polemik değil. nihayetinde bende son kullanıcıyım ve haklarım olsun isterim. lakin zincirin en alt halkasında olan usta sökmeye cesaret edemiyor. bunu da idarecisine onaylatıyor ve kimse kırılma sorumluluğu almıyor. mesele tamir değil , ortada bir risk var. genel olarak kimse bu sorumluluğu almaz. işler olumsuz giderse eğer ,haklı olarak müşteri kıyamet koparır serviste . tam bu noktada ise tornacının ödemesi müşteriden istenmiş. elbette aracın geçmişini bilmiyoruz. Bu en önemli detay.


Servise laf demiyoruz. Burada toyota ipi eline almalı.
 

TOYOTA ON yaptım gel vatandaş deyip sonradan, yaa biz bujileri sökemiyoruz diyerek ekstra para isterse, o iş patlar.  
 

toyota genel merkez bu tip şeyleri toyota on kapsamında karşılamalı. Sökülmüyorsa kapak açılır. Müşteriden ücret istenmez. Böylece insanlar gönül rahatlığıyla servise gelir. kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez. 
 

şu an bile herkes toyota on kapsamını sorguluyor. Bu tarz şeyler yayıldıkça kötü reklam olur. Ben bile daha gitmemeyi düşünüyorum.  
 


 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben bile daha gitmemeyi düşünüyorum.  

Sen her zaman gel , kahveni söylüyorum , söz bujini ben söktüreceğim :)  sana Murat ON garantisi var. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Burada toyota ipi eline almalı.

 

Dediğim gibi , organizasyon zinciri çok büyük. Toyota kesinlikle distribütör ile irtibatta, müşteri ile değil. fakat bu buji olayı çok ender rastgelinecek bir durum ve buna bağlı özel bir durum. burada çözüm mutlaka bulunacaktır fakat öncesi önemli. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

şu an bile herkes toyota on kapsamını sorguluyor.

mutlaka sorgulanmalı. haklarımızı bilmeliyiz. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

Sen her zaman gel , kahveni söylüyorum , söz bujini ben söktüreceğim :)  sana Murat ON garantisi var. 

 

 

Dediğim gibi , organizasyon zinciri çok büyük. Toyota kesinlikle distribütör ile irtibatta, müşteri ile değil. fakat bu buji olayı çok ender rastgelinecek bir durum ve buna bağlı özel bir durum. burada çözüm mutlaka bulunacaktır fakat öncesi önemli. 

mutlaka sorgulanmalı. haklarımızı bilmeliyiz. 


teşekkür ediyorum :blush:

 

Aslında şu örnek de durumu açıklıyor. 
 

abd’de dsg garantisi 10 sene. Türkiyede araç garantisi kadar yani 2 sene. 
 

Amerika toyota pil garantisini şartsız kayıtsız 10 sene veriyor. Türkiyede 5 sene. 
 

Kilit nokta burada. Umarım biz de onlar gibi oluruz. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Sani Gerşon yazdı:

Girer tabi, lastikte yama yoksa, müdahele olmamışsa, çıkmıyorsa, benim derdim değil?

Sani hocam bu yazıyı okumamışım. Sana da Murat ON garantisi tanımladım :) artık senin derdin değil :) 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Azalma yazdı:

Sani hocam bu yazıyı okumamışım. Sana da Murat ON garantisi tanımladım :) artık senin derdin değil :) 

:friends: :flowers:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Murat Sahın yazdı:

Servisi için almıyor insanalr zaten. Mevzu bozulmuyor olması sanki bence de:)

 

Ben servis için alıyorum. Toyota bozulmuyor diyen de halt etmiş.

2002 de Corolla HB aldım yağ yaktığı için garantiden yarım motor yapıldı. 3 ay sonra debriyaj balatası bilya dağıldığı için gene garantiden değişti.

2004 te aynı kasa sedanını aldım onda da alternatör bozulmuştu garantiden değişti.

 

Sağlam araba diye bir şey olmaz. iyi mühendislik ve kalite kontrol olur. Japonlar o konuda genelde başarılı zaten. Ama örneğin Honda CRV lerin çift turboluların sorun yaşattığı gerçeğini değiştirmiyor.

 

Önemli olan üreticinin malının arkasında durup durmadığı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mertol Kip yazdı:

Önemli olan üreticinin malının arkasında durup durmadığı.

O zaman otomobile binmek zor, kim duruyor ki arkasında?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...