Ali Darbaz 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 Merhaba Bu gün forumdaşımız aracını incelemem için getirdi. Aracındaki arıza nedeniyle yetkili arkadaşımıza 6000 tl yakın masraf çıkarmışlar. Arakdaşımız bana ulaştı, komşum sayılacak mesafede olduğu için hemen yanıma çağırdım. Obd takıp test sürüşüne çıktık. Araba kusursuz çalıştığı fakat ilk kontaktan beri motorun şarj ettiğini gördüm. Arıza kodlarına baktığımda benim 7 ay önce başıma gelen Akü arızasının neredeyse birebir kopyası olduğunu gördüm. Malumunuz akü kutup başları oksitlenmişti. Ben kutup başlarını temizleyip gres yağı ile kapatınca sorunlarım çözülmüştü. Hemen kutup başlarına baktım, söktüm çıkardım . Kutup başları temizdi ama ortada daha vahim bir durum vardı. Bu i10 üzerinde eski sahibinin taktığı duyulmamış markada bir akü vardır. Bu akü altından patlamış, şişmiş içini dökmüş . Akü altında bembeyaz bir oksitlenme kabarma şişme durumu oluşmuş. Akü suyunun sızdığı yüzeyler krozyana uğramış etiketler kalmış. Hal böyle olunca ilk önce şu akünün bir değişmesi gerektiğini söyledim. Yetkili servis bu akünün sızmış halini hiç görmemiş. Neden kontak açar açmaz 14,1 volt ile şarj ettiğini incelememiş. Arabayı lpg ve benzinde denedim, hiç bir enjektör sorunu yada bobin sorunu yoktu. Fakat yetkili servis bobin buji vs saymışda saymış. 6500 tl fiyat çıkarmış. En az 20 bin gideri olan debriyajıda değiştirmeyi teklif etmeyi unutmamış. 7 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 Ne yazıkki hep böyle şeyler duyuyoruz ve markaya özel bir durumda değil. Yeterli bilgi deneyimi olmayan kişilerin çalıştığı ve sadece daha fazla kazanç odaklı bir yer olmanın ötesine geçemediler yetkili servisler. Bakımda değiştiği yazılan ancak değişmeyen filtreler, haddinden fazla koyulan motor yağları, fren hidrolikleri gibi birçok şey... Biraz deneyim kazanan, işten anlayanlar kaçıp kendi yerini açma düşüncesine girdiği için döngü sürekli devam etmekte. Arıza ile ilgili kafama takılan birşey var, servisler normalde araca giriş yaparken cihaza bağlayarak araç bilgilerini okur ve araç bilgilerini o şekilde çekerler. Akü ile ilgili çıkan arıza kodlarının ateşleme sistemi ile ilgili olabilirliğinden ziyade aküden olabileceği ve dahası akünün voltaj bilgilerinin de görünmesi nedeniyle araçta da akü lambasının yanması gerekirdi. Akan akü sıvısı hortumlara ve umarım aks körüğü, direksiyon kutusu gibi yerlere gelmemiştir. Geldi ise hiç şansı yok delecektir, hatta delmekten ziyade kabuk kabuk kopartacaktır. Bu kısımların kontrolünü öneririm, direksiyon kutusu ve akslar körük sıkıntısı olursa su alıp çürüyor Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 Küfür edince günahkar biz oluyoruz ondan sonra 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Haziran 2020 Yazar Paylaş 13 Haziran 2020 Hocam arızaları koymayı unutmuşum. Bakınca anlıyacaksınız. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 yetkili servislere guvenmiyorum garanti disinda gitmiyorum zaten cogu parcada garanti kapsamina girmiyor Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 Arkadaşlar merhaba, araç benim kız kardeşimin yine almadan önc Ali'ye danışmıştım araç hakkında bilgiler almıştım çıkacak arıza hakkında az çok bilgi almıştım kendisinden, hatta araca kapora vermeseydik Ali kaydeşimin arabasını alacaktık ama sonradan haberimiz olunca ve kaporada verdiğimiz için kısmet olmadı. 2 gün önce kardeşim araba tetikliyor deyince tamam dedim kesin bobin yada buji değişecek, kardeşimi servise yönlendirdim en yakın araçta 2016 model olunca garantisi fln olur die yetkiliye gitsin düşüncesindeydim fiyat al sonrasına bakarız dedim, gitmiş ayak üstü çıkışa yakın bujilerdendir demişler tanesi 100 den 3 buji +işçilik. Tamam ben yarın gider hallederim dedim sabah aracı aldım götürdüm, önce içerden bi baktılar görmedim odb ye mi bağladılar ama sonra motor kapağını açtılar dışardan bakıp kapattı aracı,bende camekan arkasından izledim, yaklaşık 1 saat kadar teklif hazırladılar liste bir geldi, buji,bobin,enjektörler, lpg bakımı,filtreler, debriyaj setleri fln derken 6890 gibi bir rakam 900 +180 tl de işçilik var, arabamı alıyoruz ne yapıyoruz anlamadım, benim hesabım buji değiştirir birde bakım yaptırırız en maximum 1500e fln çıkarız diodum, şok olduk tabi, ordan sürekli gittiğimiz bostancı sanayide ustamız vardı ona götürdüm motorcu, ben durumu anlatınca bobindedir problem dedi bobinlere baktı bobinler çalışıyor sıkıntı görünmüyor dedi, ben bujilerden bahsettim onları söktü dipleri kararmış biraz onlardan olabilir dedi değiştirlim dedik, o ara Ali kaddeşimi aradım konuştuk anlattı, sonra birde kendisine göstermek için randevulaştık, usta debriyajın daha 10-20bin gideceğini acil durumu olmadığını söyledi, bende Ali kardeşiöden bahsettim göster başka durum olursa önce lpg ciye bir göster sonra parça fln ben destek olurum diyerek ayrıldık, ardından Ali kardeşim zaten bana çok yakın oturduğu için yanına geçtik saolsun test ettik aracı ne ben kullanırken nede Ali kardeşim kullanırkenn hiç sıkıntı çıkmadı ama kardeşimde 2 kez tekleme yapmış, iyice inceledi benim hiç dikkatimş çekmemişti akü olayı onu değiştirmemi tavsiye etti hatta az önce indirimdeki bir link attı onuda aldık bakalım inş sorunumuz çözülürde 7bİnden yırtarız, yırtamasakda 7 bin verecek bütçe de yok gerçi korka korka bmw kullandık aylarca sıkıntı çıkmadı hatta komik rakama (1000)tl yetkili serviste bakık bile yaptırdım ama sağlam die aldığımız i10 bizi şaşırttı, servisin inş abartmasıdır ama yine de özel de yaptırırdık Ali kardeşim olmasaydı. Kendisine ilgisi ve alakası için çok teşekkür ediyorum. Aküyü taktıktan sonra tekrar test için sözleşip ayrıldık 🙂 kardeşim de ben PO dan gaz aldığını biliyorken tekrar sorunca Aytemizden aldığını öğrendim, gaz da da sıkıntı olabilir die düşündük shell den başka yerden alMa tembihlemesi sonrası gelişmeleri takip edeceğim bakalım. 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Haziran 2020 Paylaş 13 Haziran 2020 Bu durumu servisin merkezine yazılı olarak bildirmeniz iyi olur. Bir daha dikkat etsinler. başkaları yanmasın. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Bu durumu servisin merkezine yazılı olarak bildirmeniz iyi olur. Bir daha dikkat etsinler. başkaları yanmasın. Akünün resmini çekip şikayet vara koysak belki bişeyler yaşanabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: En az 20 bin gideri olan debriyajıda değiştirmeyi teklif etmeyi unutmamış. 20 bin den önce biter ise değişme garantin var mı bu tespitinde? Ali Darbaz yazdı: Aracındaki arıza nedeniyle yetkili arkadaşımıza 6000 tl yakın masraf çıkarmışlar. parça listesi nedir? servis giriş şikayeti nedir? bilgiler eksik hiçbir şey anlamadım? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: 20 bin den önce biter ise değişme garantin var mı bu tespitinde? parça listesi nedir? servis giriş şikayeti nedir? bilgiler eksik hiçbir şey anlamadım? Abi arıza listesini paylaştımya yukarda resim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi arıza listesini paylaştımya yukarda resim yukarıda yazdığım gibi 6000 lik parça listesi nedir ? arıza listesi değil. servis işemrinde yazan şikayeti nedir? yetkili servis personeli arıza ile parça yı karıştırsa işgüzarlık derdik ama? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: yukarıda yazdığım gibi 6000 lik parça listesi nedir ? arıza listesi değil. servis işemrinde yazan şikayeti nedir? yetkili servis personeli arıza ile parça yı karıştırsa işgüzarlık derdik ama? Onu araç sahibi belirtti abi uzun uzun yazdı . Tekleme şikayeti ile gitti. 14 Haziran 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Onu araç sahibi belirtti abi uzun uzun yazdı . Tekleme şikayeti ile gitti. volant var mı listede? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Mesut Eyibil yazdı: 2 kez tekleme yapmış, iyice inceledi benim hiç dikkatimş çekmemişti akü olayı onu değiştirmemi tavsiye etti hatta az önce indirimdeki bir link attı onuda aldık bakalım inş sorunumuz çözülürde 7bİnden yırtarız, yırtamasakda 7 bin verecek bütçe de yok gerç tekleme ile, diğer aracın komple ihtiyaçlarını nasıl birleştirdiniz teknik olarak ve 7000 TL lik masrafın tümünü teklemeye yıktınız onu anlamadım? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: tekleme ile, diğer aracın komple ihtiyaçlarını nasıl birleştirdiniz teknik olarak ve 7000 TL lik masrafın tümünü teklemeye yıktınız onu anlamadım? Çağlar abi, Listeyi gördüm ama resmini çekmedim. Lpg tesisatını komple yeniliyorlar listede. Fazladan bir tane debriyaj seti var. Onu çıkarsak 5000 tl fiyat çıkıyor. Lpg filtresi, lpg enjektörü, lpgnin süngerleri hatta keçesine kadar yazmış adamlar. Listede volan felan yoktu. Akü eklememişler listeye . Mehmet Ozyurek yazdı: Akünün fotoğrafı yok mu ? Çekecektim unuttum. Ama patlamış kabarmış altından. Akünün alttaki vidası komple akü kimyasalı ile kabarmış. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Hocam arızaları koymayı unutmuşum. Bakınca anlıyacaksınız. Ustalar kendilerini o kadar "bilgisayara" alıştırdılar ki, bu arızaları görünce direkt ateşlemeye yoğunlaşıyorlar. Beyin her şeyi yorumlayamaz ki... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 servis giriş forumnda ne yazıyor? Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: servis giriş forumnda ne yazıyor? Abi selam şikayet aracın teklemesiydi kardeşimin söylemesi üzerine önce kendisinin gitmesini söyledim göstermiş çıkış üzeri olunca sonraki gün ben götürdüm, komple lpg sistem parçalarını değiştirmek istediler bostancı sanayideki ustamız kadar bile bakmadı camekandan izledim, motor üst kapağı söktü göz kontol yaptı yerine taktı aldı servis fişini eline yazdı, öncesinde de araç içinden görmedim ama odb kontol etmiş olabilir. Bide 170 tl arıza tespit parası verdim üstelik onu, kardeşim gittiğinde bujileri değiştirirz birkaçgün bakarsınız sonra diğer kablolara bakarız fln demişler, bende buji değişir birde bakım yaptırız diodum olay patladı. Neyseki şimdilik sorun yok kardeşimin aytemizden hep almış lpgyi birazda ona bağlıyorum aküyüde değiştiricez sonrasına bakacağız o paraları verene kadar benzinde binmeyi tercih ederiz daha iyi. Debriyaj maliyetini düşelim onu yaptırmayacağız dedim o halde bile 5 bin civarı para çıktı. 3 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Benimde 2 sene önce yetkili serviste 1 adet bijon(yetkili serviste 25TL) için şanzımanı(en az 10.000 TL) indirip parçalayacaklardı. Bunu yapanda Ford yetkili!!! servisi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Aracı alırken (102 bin km) Denizli yetkili serviste expertiz yaptırmış, hazır girmişken ve 300 km yol yapacağım için bakım ve triger değişimi yapmıştım. Bir sene sonra bakıma İstanbul Sancaktepe yetkili servise gittim "triger yağ akmış değişmesi lazım dedi. Yetkilidir değişti garantiye girmiyor mu dedim yaptırdığımız yere götürmeniz gerekiyor dediler. Birdaha yetkili servise uğramadım, 4 sene daha kullandım o trigeri... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: yaptırdığımız yere götürmeniz gerekiyor dediler. Bu da iş güzarlık. Bu mümkün değil. Türkiye'nin her yerindeki yetkili servisler garantiyi karşılamak zorunda. Her marka için de geçerli hemde. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Sani Gerşon yazdı: Bu da iş güzarlık. Bu mümkün değil. Türkiye'nin her yerindeki yetkili servisler garantiyi karşılamak zorunda. Her marka için de geçerli hemde. mümkün, her bayi ayrı bir işletme. faturalı işleri söz konusu bayide tekrar ücretsiz yaptırabilirsin, parça garantisi ayrı konu. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: mümkün, her bayi ayrı bir işletme. faturalı işleri söz konusu bayide tekrar ücretsiz yaptırabilirsin, parça garantisi ayrı konu. Renault'da adamın aklını alırlar Ford'u bilmem. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Haziran 2020 Paylaş 15 Haziran 2020 TDK İşgüzar : 1. sıfat Gereği yokken, genellikle kendini göstermek için işe karışan (kimse).2. sıfat, eskimiş Eli işe yatkın, becerikli (kimse).demiş Yorum bağlantısı
Recommended Posts