İçeriğe Yönlendir

MK3 Mondeo Debriyaj Boşa Düştü


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

Merhaba Arkadaşlar.

 

Bu akşam iş dönüşü tam eve geldim derken son göbekde beklerken hafif bir ses ile debriyaj birden boşa çıktı, göbekte kalakaldım. neyse 1. vitese geçmedi ama 2. vitese geçirebildim ve hafif rampaya dogru aracı çalıştırıp müsait bir yere aldım. Aracın altından yağ damlıyordu ve direksiyon önündeki yag haznesi tamamen boşaldı. Motor içinden görülen kadarıyla şanzımanın üstünde bile yağ vardı, şanzıman altıda tamamen yağ olmuş durumda. Sorun  ne olabilir. yardımlarınızı bekliyorum. 

 

vz71M7.jpg
xXDJlC.jpg
gLVCRG.jpg
eXnXMB.jpg

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

hidrolik boşalmış. fren de tutmaz. dikkat! fren yağına bakınız

fren ve debriyaj hidroligi bir mi oluyor. hidrolik şuanda boşalmış. hangi hidrolikden  eklemek lazım. yada fren tutuyorsa aracı bu şekilde götürmek bir sorun yaratırmı yoksa çekiciye atıp mı götürüyüm

Erkan Işık yazdı:

debriyaj merkez patlamıs 1 vites tak sabah trafıgın olmadıgı zaman sanaıyye cek hemen

uzun bir işmidir bu alt merkez ve masrafı ne olur

Ü.Emre Kartal yazdı:

Alt merkez gitmiş gibi görünüyor

tamir mi oluyor yoksa degişim mi oluyor

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

tamir mi oluyor yoksa degişim mi oluyor

Ciddi pahalı bir parça değil, sizin araçta nasıl bilmiyorum ama fiestada bilya ile bütünleşik. Şanzıman sökülüp baskı balata ve bilya değişimi yapılıyor işçilik alındığı için. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Fren debriyaj hidroliği bir olmalı focus 1de de öyle. Fren hidroliğini doldurun debriyajdan pompasın biri sizde kaçan yeri takip edin baski balatanin ordan akarsa debriyaj bilyasindan kaçırıyor demektir o değişir. O bilyaya giden hortumlara da bakın patlamış olabilir hortum kaçırıyorsa hortum değişir sadece. Kaçağı bulmak gerekir. Bu şekilde gideceğiniz yere el freni ile gidebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Resimlere bakınca bilyadan görünüyor. Orasi şanzıman motor birleşim yeri yağlı yer

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ciddi pahalı bir parça değil, sizin araçta nasıl bilmiyorum ama fiestada bilya ile bütünleşik. Şanzıman sökülüp baskı balata ve bilya değişimi yapılıyor işçilik alındığı için. 
 

 

Parca ciddi degil ama sanzuman inince iscilik artiyor iyice. Ins en az masrafla kurtarariz.

Ömer Sarıgül yazdı:

Fren debriyaj hidroliği bir olmalı focus 1de de öyle. Fren hidroliğini doldurun debriyajdan pompasın biri sizde kaçan yeri takip edin baski balatanin ordan akarsa debriyaj bilyasindan kaçırıyor demektir o değişir. O bilyaya giden hortumlara da bakın patlamış olabilir hortum kaçırıyorsa hortum değişir sadece. Kaçağı bulmak gerekir. Bu şekilde gideceğiniz yere el freni ile gidebilirsiniz

Ustaya gidince anlicaz bakalim. Usta yakin degil. 24 km felan. Az once arabayi caddeden sokaga aldimda frende baya bi yumsamis.el freni ile gitmekde sorun olur.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Araç çekiciyle gitmeli bence.. 

Sabaha cekici ayarladim. O sekilde goturecegim. Trafik guvenligini bu sekilde ciddi tehlikeye sokarim yoksa. Kafam rahat bir sekilde gotururum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

Parca ciddi degil ama sanzuman inince iscilik artiyor iyice. Ins en az masrafla kurtarariz.

İşçilik genel olarak 350 lira

 

ortalama olarak 600-700 lira baskı balata bilya

şanzıman yağı 100-150 lira

fren hidroliği 30-40 lira

 

şuan aracı kesinlikle yürütmeyin fren tutmaz kaza yaparsınız. Merkezin hidroliği frenle ortaktır ve hava yapmıştır zaten yumuşaktır. Fren hidroliği komple değişip havası alınacak sistemin. Hem frenden hem debriyajdan

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

İşçilik genel olarak 350 lira

 

ortalama olarak 600-700 lira baskı balata bilya

şanzıman yağı 100-150 lira

fren hidroliği 30-40 lira

 

şuan aracı kesinlikle yürütmeyin fren tutmaz kaza yaparsınız. Merkezin hidroliği frenle ortaktır ve hava yapmıştır zaten yumuşaktır. Fren hidroliği komple değişip havası alınacak sistemin. Hem frenden hem debriyajdan

100 lira cekiciye verdim

400 liraya ustayla anlastim.

Buyuk bir ihtimal debriyaj bilyasi sorunlu. Sacks marka bilya 220tl,orjinal bilya 40 tl, Luk baski balatada 800 tl. Ford baski balata ve bilya set 1400 tl. Aracimin baski balata ve volan 35.000 km once degismisti. Bu durumda baskiyi degistirmeye gerek varmidir. Sanziman her halukarda asagi inecek. Baski hidrolik olduysa degismesi gerekir diyor usta. Baski balata yeni degisti ve fiyattan dolayi degistirmek istemiyorum acikcasi.

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Yusuf Davaz yazdı:

100 lira cekiciye verdim

400 liraya ustayla anlastim.

Buyuk bir ihtimal debriyaj bilyasi sorunlu. Sacks marka bilya 220tl,orjinal bilya 40 tl, Luk baski balatada 800 tl. Ford baski balata ve bilya set 1400 tl. Aracimin baski balata ve volan 35.000 km once degismisti. Bu durumda baskiyi degistirmeye gerek varmidir. Sanziman her halukarda asagi inecek. Baski hidrolik olduysa degismesi gerekir diyor usta. Baski balata yeni degisti ve fiyattan dolayi degistirmek istemiyorum acikcasi.

Bilya değişse baskı balata ve diğer yağ olan yerler balata spreyiyle iyice temizlense kurtarmazmı?Fazla kilometre yapmıyorsanız 35 binde daha çok olmamış.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

100 lira cekiciye verdim

400 liraya ustayla anlastim.

Buyuk bir ihtimal debriyaj bilyasi sorunlu. Sacks marka bilya 220tl,orjinal bilya 40 tl, Luk baski balatada 800 tl. Ford baski balata ve bilya set 1400 tl. Aracimin baski balata ve volan 35.000 km once degismisti. Bu durumda baskiyi degistirmeye gerek varmidir. Sanziman her halukarda asagi inecek. Baski hidrolik olduysa degismesi gerekir diyor usta. Baski balata yeni degisti ve fiyattan dolayi degistirmek istemiyorum acikcasi.

Kesinlikle değiştirin, dediği gibi yağlanmıştır büyük ihtimalle ve o şekilde kaçırma yapar. Lakin verdiğiniz fiyatlarda anormallik var merkezli olan bilyalar orjinalde 200-250 lira aralığında en azından, orjinal luklarda bilyalı ve bilyasız set var. Bilyalı set olarak çok çok uygun. Tavsiyem kendiniz parçacılardan ve internetten şasi no vererek sorgulatın luk markanın bilyalı olan setini. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

debriyaj balatası değişirken bilya da değişir ki bu tip masraf katlanmasın. balata hidroliğe temas etmiş ise tekrar değişecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ozan Cengiz yazdı:

Bilya değişse baskı balata ve diğer yağ olan yerler balata spreyiyle iyice temizlense kurtarmazmı?Fazla kilometre yapmıyorsanız 35 binde daha çok olmamış.

Sadece bilya degisti. Hidrolik arkaya dogru sizdigi icin baski balataya gelmemis. Balata spreyi ile yinede temizledik. Baski balata zaten %75 seviyelerinde idi.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Kesinlikle değiştirin, dediği gibi yağlanmıştır büyük ihtimalle ve o şekilde kaçırma yapar. Lakin verdiğiniz fiyatlarda anormallik var merkezli olan bilyalar orjinalde 200-250 lira aralığında en azından, orjinal luklarda bilyalı ve bilyasız set var. Bilyalı set olarak çok çok uygun. Tavsiyem kendiniz parçacılardan ve internetten şasi no vererek sorgulatın luk markanın bilyalı olan setini. 

Baski balata yaglanmamis, onu kurtardik. Zaten daha yeniydi. Sacks markayi 200 e aldim. Orjinal 400 tl. Bir 0 eksik olmus.fiyatlar cok pahali. Bilya haric baski balata luk marka 850 tl. Ford bilyali set ise 1350 tl. Dediginiz gibi setler benim aracima uymuyor. Bir onceki degisimde bizi baya yaniltti o durum. Ucuz olana gore aldik ama fiyat sanzuman sokulunce 2 ye katlandi baski ve bilya uymayinca.

Çağlar Bayur yazdı:

debriyaj balatası değişirken bilya da değişir ki bu tip masraf katlanmasın. balata hidroliğe temas etmiş ise tekrar değişecek

2016 yilinda 35.000 km once volan baski balata ve bilya degismis. Ben ilk basta hatirlamadim ama sonra malzemeyi gorunce ve o zman fiyati 2 katina cikarttigi icin hemen hatirladim. O zman hangi marka taktik bilmiyorum ama suanda korukden yirtilmis ve sizdiriyordu. Allahdan balataya hidrolik gelmemisde bununla kurtardik. 

415 usta aldi. ( sanzuman indirdi ve yag bakimini yapti) 100 cekici , 300 de bilya , hava polen ve yag filtresiyle hidrolik . toplamda 815 tl ye gunu kapattik. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

Baski balata yaglanmamis, onu kurtardik. Zaten daha yeniydi. Sacks markayi 200 e aldim. Orjinal 400 tl. Bir 0 eksik olmus.fiyatlar cok pahali. Bilya haric baski balata luk marka 850 tl. Ford bilyali set ise 1350 tl. Dediginiz gibi setler benim aracima uymuyor. Bir onceki degisimde bizi baya yaniltti o durum. Ucuz olana gore aldik ama fiyat sanzuman sokulunce 2 ye katlandi baski ve bilya uymayinca.

Şanslısınız, yağ dıştan kaçmış demekki. Baskı setinde ne yazıkki çok fazla tip çıkıyor, bende benzer durumu yaşadım alırken markanın kataloglarından bakınca sağlıklı veri çıkıyor. Bu arada üst merkeze baktırdınız mı? Debriyaj pedalının hemen altındaki kısım, ışık tutarak kendinizde bakabilirsiniz, kaçak varsa oradan o da aynı şekilde sıkıntı yaratır. Sizde sistemde zorlanma oldu, belki o da sıkıntılı olabilir. Her iki merkezinde değişiminde havasının iyi alınması çok önemli, hava kalınca ciddi hissizlik ve ayırma sıkıntısı oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Şanslısınız, yağ dıştan kaçmış demekki. Baskı setinde ne yazıkki çok fazla tip çıkıyor, bende benzer durumu yaşadım alırken markanın kataloglarından bakınca sağlıklı veri çıkıyor. Bu arada üst merkeze baktırdınız mı? Debriyaj pedalının hemen altındaki kısım, ışık tutarak kendinizde bakabilirsiniz, kaçak varsa oradan o da aynı şekilde sıkıntı yaratır. Sizde sistemde zorlanma oldu, belki o da sıkıntılı olabilir. Her iki merkezinde değişiminde havasının iyi alınması çok önemli, hava kalınca ciddi hissizlik ve ayırma sıkıntısı oluyor.

yag içten kaçmış ama baskı tarafına fışkırmamış. alttaki tahiyedende atılmış. önceki aldıgımda şaseden bakılmıştı ama aldıgım ürünün bilyası uymamıştı. verip daha pahalı olanınını almak zorunda kalmıştım. üst merkezde bir sıkıntı yok. ilk arıza zamanında ben iyice inceledim. sadece motor kısmındaki yerden yag geliyordu. usta havayı iyice aldı ama biraz hava var gibi geliyor bana. debriyaj aşırı yumşak ve yukardan kavramaya başladı çünkü. vites geçişlerinde felan bir sorun yok ama. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

yag içten kaçmış ama baskı tarafına fışkırmamış. alttaki tahiyedende atılmış. önceki aldıgımda şaseden bakılmıştı ama aldıgım ürünün bilyası uymamıştı. verip daha pahalı olanınını almak zorunda kalmıştım. üst merkezde bir sıkıntı yok. ilk arıza zamanında ben iyice inceledim. sadece motor kısmındaki yerden yag geliyordu. usta havayı iyice aldı ama biraz hava var gibi geliyor bana. debriyaj aşırı yumşak ve yukardan kavramaya başladı çünkü. vites geçişlerinde felan bir sorun yok ama. 

Debriyajın yumuşaması normal, vites geçişinde sorun yoksa iyi ayırıyor demektir. Aşırı yumuşaktan kasıt hissizlik yani kademe gibi bir olay yoksa hava kalmış demektir. O da olsa ayırma olmaz. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Debriyajın yumuşaması normal, vites geçişinde sorun yoksa iyi ayırıyor demektir. Aşırı yumuşaktan kasıt hissizlik yani kademe gibi bir olay yoksa hava kalmış demektir. O da olsa ayırma olmaz. 

geçişlerde sorun yok ama biraz daha yukardan kavriyor gibi geliyor öncekine göre başka bir problem yok. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

geçişlerde sorun yok ama biraz daha yukardan kavriyor gibi geliyor öncekine göre başka bir problem yok. 

Yukarıda kavrama normal, hidrolik olduğu için merkez değişimlerinde aynı basıncı daha üst noktada sağlıyor yenisi. Zaten hidrolik kaçağının sebebi zorlanmadır. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yukarıda kavrama normal, hidrolik olduğu için merkez değişimlerinde aynı basıncı daha üst noktada sağlıyor yenisi. Zaten hidrolik kaçağının sebebi zorlanmadır. 

zorlanma olmasıda normal zaten. hergün işe gidip gelirken minimum 20 km si yogun dur kalk oluyor. 35.000 km de bilya dagıldı çünkü. peki bunda hava olma ihtimali varmıdır. vites geçişlerinde bir sorun yok. sadece çok yumşak ve yukarıdan kavrıyor. kavrama zamanla aşagı düşermi ve sertleşme olurmu. yoksa ilerde sorun yaratır gibime geliyor. balata incelmeye başlayınca iyice yukarıdan kavrayacak , belkide sıyıracak

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yusuf Davaz yazdı:

zorlanma olmasıda normal zaten. hergün işe gidip gelirken minimum 20 km si yogun dur kalk oluyor. 35.000 km de bilya dagıldı çünkü. peki bunda hava olma ihtimali varmıdır. vites geçişlerinde bir sorun yok. sadece çok yumşak ve yukarıdan kavrıyor. kavrama zamanla aşagı düşermi ve sertleşme olurmu. yoksa ilerde sorun yaratır gibime geliyor. balata incelmeye başlayınca iyice yukarıdan kavrayacak , belkide sıyıracak

Hava olduğunu sanmıyorum kavrama noktası aslında hemen hemen aynı yerden kavrıyor, sadece pedal yumuşadığı için daha yukarıdan kavrıyor gibi geliyor. 
 

kendi aracımda da yeni değiştirdim baskı balata bilya olarak. Pedal bende de yumuşadı ve bende yukarıda kavrıyor gibi hissediyorum ancak dikkat edince aynı yerde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Davaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Hava olduğunu sanmıyorum kavrama noktası aslında hemen hemen aynı yerden kavrıyor, sadece pedal yumuşadığı için daha yukarıdan kavrıyor gibi geliyor. 
 

kendi aracımda da yeni değiştirdim baskı balata bilya olarak. Pedal bende de yumuşadı ve bende yukarıda kavrıyor gibi hissediyorum ancak dikkat edince aynı yerde. 

aracı 1 haftadır kullanıyorum. debriyaj çok yumşak ve çok aşırı derecede yukardan kavrıyor. geçen yokuşta hatta kalkmakta zorlandı. kalkıncada araç bagırırken gitmekde zorlandı. balatanın durumu iyiydi. neden sıyırmış olabilir neden yokuşda kalkmakda zorlanır

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Volan aşırı bitmiş ise yukarıda kavrar tahminen. Durumu nasıl acaba?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...