Beratİmali 11 Haziran 2020 Paylaş 11 Haziran 2020 Merhaba arkadaşlar İki sorum olacaktı cevap bulamadım bir türlüde 1- Mondeo MK4 2.0 TDCİ araçlarda termostatları kaç derece de açar ve bu termostatın kontrolü nasıl yapılabilir? 2-Mondeo MK4 2.0 TDCİ araçlarda fan 1 kadememi yoksa 2 kadememi, Eğer 1 kade ise FORSCAN dan kontrol ettiğimde fanın çalışma yüzdesini görebiliyorum fakat yine FORSCAN dan baktımda Fan High sekmesi hep off da kalıyor hiçbir zaman on olmuyor. Bunları sormam sebebim ise aşırı sıkışık trafikte hararatim 80-90 arasında fakat otoban da dip gaz yapıp gittiğimde hararet 110 lara kadar çıkıyor sonrasında aracın bilgisayarı vites kutusu çok ısındı uyarısı verip aracı korumaya alıyor 112 dereceyi geçmiyor ısı. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Değişen parçalar aşağıdaki gibidir. Termostat; Devirdaim; Triger ve Kayışlar gergiler; Radyatör Değişmesi planlananlar ise Genleşme kabı kapağı Hararet müşürü Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 11 Haziran 2020 Paylaş 11 Haziran 2020 Vites kutusunun yağ soğutucusu ayrı diye biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Beratİmali 11 Haziran 2020 Yazar Paylaş 11 Haziran 2020 Mustafa Yanar yazdı: Vites kutusunun yağ soğutucusu ayrı diye biliyorum. Evet vites kutusunun yağ soğutucusu ayrı. Radyatör hemen sol arka tarafında fakat radyatorde soğuyan su ile soğutulması sağlanıyor. Benim aracımda da soğuma ile alakalı sıkıntı olduğundan vites yağı sogumuyor ve arızaya geciyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2020 Paylaş 11 Haziran 2020 Beratİmali yazdı: sıkışık trafikte hararatim 80-90 arasında fakat otoban da dip gaz yapıp gittiğimde hararet 110 lara kadar çıkıyor tipik devirdaimde az su basıncı tarifi, veya soğutma kanalaarı (radyatör borular motor içi vb.) bir yer az tıkalı, yüksek debide su hızlanamıyor 1 Yorum bağlantısı
Beratİmali 11 Haziran 2020 Yazar Paylaş 11 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: tipik devirdaimde az su basıncı tarifi, veya soğutma kanalaarı (radyatör borular motor içi vb.) bir yer az tıkalı, yüksek debide su hızlanamıyor Çağlar abi ne yaptırmam lazım? Nasıl yaptırmam lazım. Yardımcı olursan çok sevinecem Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2020 Paylaş 11 Haziran 2020 Beratİmali yazdı: Çağlar abi ne yaptırmam lazım? Nasıl yaptırmam lazım. Yardımcı olursan çok sevinecem ehil bir ustya araba bırakılacak, arıza doğası gereği yol testi vs. ve zaman harcanması gerekecek. çok basit bir yerden çıkaiblir, amaç o yeri bulmak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Haziran 2020 Paylaş 11 Haziran 2020 Beratİmali yazdı: Değişen parçalar aşağıdaki gibidir. Termostat; Devirdaim; Triger ve Kayışlar gergiler; Radyatör Değişmesi planlananlar ise Genleşme kabı kapağı Hararet müşürü Burada bi sorun var. Bu parçalar değişmesine rağmen hararet yükselmemeli. Bir yerde hata yapılmış. Bence usta değiştirin derim. 1 Yorum bağlantısı
Beratİmali 12 Haziran 2020 Yazar Paylaş 12 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: ehil bir ustya araba bırakılacak, arıza doğası gereği yol testi vs. ve zaman harcanması gerekecek. çok basit bir yerden çıkaiblir, amaç o yeri bulmak. Peki Çağlar abi ilk mesajda sorduğum teknik bilgileri bilebiliyormusun? Orada en hayati konu benim aracımda olan fan 2 kadememi yoksa tek kadememi. Eğer 2 kademe ise forscandan baktığımda fan high hiçbir zaman on (açmıyor) olmuyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 12 Haziran 2020 Paylaş 12 Haziran 2020 konu takibimde bazen benim s-max te aynı problem oluşuyor çankırı'yı bilen varsa indağına çıkarken rampada hararete bindi sonra düzeldi tekrar rampada yaptı düzeldi şehiriçi sıkışık trafikte veya düzde bir problem oluşmuyor devirdaim yeni değişti daha öncede vardı değişince de kesilmedi bazen yapıyor bazen hiç yapmıyor ,aynı motor olduğu için konu takibimde umarım çözüm bulursunuz.geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Beratİmali 12 Haziran 2020 Yazar Paylaş 12 Haziran 2020 Mustafa Ortataş yazdı: konu takibimde bazen benim s-max te aynı problem oluşuyor çankırı'yı bilen varsa indağına çıkarken rampada hararete bindi sonra düzeldi tekrar rampada yaptı düzeldi şehiriçi sıkışık trafikte veya düzde bir problem oluşmuyor devirdaim yeni değişti daha öncede vardı değişince de kesilmedi bazen yapıyor bazen hiç yapmıyor ,aynı motor olduğu için konu takibimde umarım çözüm bulursunuz.geçmiş olsun İnşallah bulurum ya bu sorunla alakalıdır die dpf ev egr hem fiziksel hemde elektronik olarak iptal bile ettirdim. Bakalım neyden çıkacak sorun Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 12 Haziran 2020 Paylaş 12 Haziran 2020 Bence turbo kontrol valfi ile alakalı bir problemde olabilir araba limp mode koruma moduna geçiyor o zamanda araç hararete biniyor başıma gelmişti daha önce Yorum bağlantısı
Beratİmali 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Merhaba arkadaşlar Bu problemi cozemeden başka bir sıkıntı yaşadık ve aracım komple motor yedi. Değişmeyen hicbirsey kalmadı. Sıfır üst kapak alındı gomelkler pistonlar aklınıza gelebilecek herşey değişti. Sonuc; Araca yine bastığım zaman 105 derece sıcaklık görüyorum ve şanzıman aşırı ısındı uyarısı alıp arabayı korumaya alıyor. Yakacak bu arabayı. Lanet olsun aldığım güne. Şuana kadar 20 bin TL masraf ettim. Motor haricinde termostat devirdaim radyatör herşey değişti. Lütfen yardım edin bu hararet işi çok canımı sıkıyor artık. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Yağ termostati da oluyordu bu motorda sanırım, değişti mi? Motor sökülmüşken kanallar kontrol edildi mi. Yorum bağlantısı
Beratİmali 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Yağ termostati da oluyordu bu motorda sanırım, değişti mi? Motor sökülmüşken kanallar kontrol edildi mi. Yağ termostati olup olmafigi konusunda netbir bilgim yok sanki MK3 2.0 TDCİ var diye biliyorum. Motor bloğu temizlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Evet mk3 ile karıştırdım. Eskikonunuzu hatırladım, hararet olayını çözmüştünuz şimdi şanzıman ısınıyor anladığım kadarıyla. Tek fan varda iki kademe olur, genelde çift fan olanlarda tek hız var. Yorum bağlantısı
Beratİmali 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Evet mk3 ike karıştırdım. Eskikonunuzu hatırladım, hararet olayını çözmüştünuz şimdi şanzıman ısınıyor anladığım kadarıyla. Tek fan varda iki kademe olur, genelde çift fan olanlarda tek hız var. İşte tam olarak çözdüm zannediyordum. Akabinde motor gitti. Motor sıfır olarak herşeyi ile orjinal parçalarla toparlandı. Şanzıman ısınması olayında yağ fazlalığından mis. Fakat arabanın 105 gelip yine midemi bulandırıyor. Bunların 1 tane fan var. Fakat forscan da kontrol ettiğimde kademe göremiyorum. Sadece %20 açık %90 açık gibi değerler var. Birde sakin kullanımda hararet hiç 86 bin üstüne bile cikmiyor Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Yaşadıklarınız üzücü ama sorun yine tespit edilememiş. Yine aynı sıkıntı yaşanabilir, fan sağlıklı çalışıyor mu onu tespit edin bence bu araçlarda fan sorunu var. Onun dışında iyi bir ford ustası bulup sorunu tespit ettirin, bu araçlarda heryerde sensör var aracı orjinal cihaza bağlayıp yol testi yapsın mutlaka. Şanzımanın yağı zamanında değişmediyse filtresi tımanmış olabilir ya da uygun yağ konmamış olabilir, ne söylesek havada kalır şu an ama sorunu bulmadan masraf yapıp sürmek yeni masraflara kapı açar. Yorum bağlantısı
Beratİmali 21 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2020 Merhaba Bugün yeni birşey kesfettim. Forscan ile arabayı kontrol ederken fan %60 açık gözükürken fanin donmedigini fark ettim. Fan % den bağımsız bir şekilde kafasına göre dönüyor. Bunun sebebi nedir Yüksek ihtimalle hararet sıkıntım bundan kaynakli Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Fan motoru, soketi, rölesi, bağlantılarında sorun olabilir. Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 11 Haziran Paylaş 11 Haziran Merhaba, neden yardım aradıktan sonra , sorun çözüldükten sonra, bu şekilde çözüldü diye yazılmıyor, yazılsa yol gösterici olursunuz Yorum bağlantısı
Recommended Posts