İçeriğe Yönlendir

i10 - Elektrik Dalgalanması Sonucu Tekleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
  Servet Aydın yazdı:


11volt istiyor

Genişlet  

 

11 volta düşünce şarjamı geçiyor. Benzinde mümkün ama lpgde 12.4 volta düştümü sıkıntı. 

@Servet Aydın bir önceki aküyü boşu boşuna değiştim desene. :(

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Servet Aydın yazdı:

Ölçümler onu gösterdi. 11 volt olunca ölümüne basıyor akımı alternatör

Genişlet  

 

Abi şu senin akü sistemini anlatsana. 13.8 volta nasıl sabitliyecen. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Sani Gerşon yazdı:

Yapıyor valla. KA'da bitik akü ile Liderler'lere giderken farı bi açtım, motor sustu :D

Genişlet  

farı açmayıncaya kadar arıza yaptı mı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba değerli dostlar. Maalesef anladım ki, ben boşu boşuna aşağıdakileri değiştirmişim. 

 

2 adet akü, (750 tl maliyet)

1 adet gaz pedalı (garantiden)

Bir set lpg filtresi ( 250 tl ) 

 

 

Bu siteyi daha önce keşfetseydim bunların hiç biri değişmezdi.  http://www.kpicanto.com/ Otomobil firmaları arabaların servis manuellerini paylaşması gerek. Boşuna para ve zaman kaybı yaşandı. 

 

Üzüldüm açıkcası. Oysaki kablo şemalarına bakınca her şeyin akü temelinde çalıştığı gayet açık belli oluyor :( . Sağlık olsun. Geç oldu güç olmasın :( . Bundan sonra araba alırken servis manuali internette ulaşılabilir olup olmadığına bakacağım .  :(

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

 

  Servet Aydın yazdı:

Ölçümler onu gösterdi. 11 volt olunca ölümüne basıyor akımı alternatör

Genişlet  

rolantide 15v ları gören akü voltajım yük esnasında 12voltlara kadar düşüyor nedendir ki acep. 

 

Araç Start-stop

Şarj regülatörü açık 

agm akü

akü beyne kodlu (saçma demeyin vw de kodlanıyor :) )

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Erdem Dertsiz yazdı:

rolantide 15v ları gören akü voltajım yük esnasında 12voltlara kadar düşüyor nedendir ki acep. 

Genişlet  

kesin hesabın çalındı? kim sordu bunu

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Erdem Dertsiz yazdı:
 
rolantide 15v ları gören akü voltajım yük esnasında 12voltlara kadar düşüyor nedendir ki acep. 
 
Araç Start-stop
Şarj regülatörü açık 
agm akü
akü beyne kodlu (saçma demeyin vw de kodlanıyor [emoji4] )

Yük talebi anında kapatıyor alternatörü. Dizel işin sorun yok. Zaten enjektörler 80volt ile çalışıyor
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
  Çağlar Bayur yazdı:

kesin hesabın çalındı? kim sordu bunu

Genişlet  

 

:) abi can sıkıntısı 

  Servet Aydın yazdı:


Yük talebi anında kapatıyor alternatörü. Dizel işin sorun yok. Zaten enjektörler 80volt ile çalışıyor

Genişlet  

 

peki yazılımla biz kapatamazmıyız abi. Ali az yaksın isterken ben güç istiyorum. :)

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Erdem Dertsiz yazdı:
 
peki yazılımla biz kapatamazmıyız abi. Ali az yaksın isterken ben güç istiyorum. [emoji4]
 

Yazılım bir yere kadar izin verir. Ama istesen belirli bir basınç üstüne çıkınca iptal olacak hale gelebilir veya akü denen şeyi komple iptal ederim. Hiç akü olmadan çalışır araç
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2 günde 1 saat üzerinde devirli kullanım sonucu arabayı eski haline getirdim. Her şey nizami çalışıyor. Tekrar full time LPG kullanımına geçtim. 

Bu tecrubeleri Otoclub'da ve yutubede paylaşarak epey bir insana yardımcı olduğuma inanıyorum. Adımı facebookta aratıp ban ulaşıyorlar. 

Geçen hafta izmirli bir arkadaşı, bu hafta ise sinoplu bir arkadaşa faydam oldu. Zamanında Antalyada bir sanayi ustası ilede irtibata geçmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Ali Darbaz yazdı:

Bu tecrubeleri Otoclub'da ve yutubede paylaşarak epey bir insana yardımcı olduğuma inanıyorum.

Ali, aslında biz sana yardımcı oluyoruz. Kullanma stilin aracı mahvediyor diye diye dilimizde tüy bitti. Ama bir çok şeyi gereksiz para harcayarak öğreniyorsun. Yutup kanalında buradan da bahsetmelisin
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Servet Aydın yazdı:


Ali, aslında biz sana yardımcı oluyoruz. Kullanma stilin aracı mahvediyor diye diye dilimizde tüy bitti. Ama bir çok şeyi gereksiz para harcayarak öğreniyorsun. Yutup kanalında buradan da bahsetmelisin

Genişlet  

:tap2:

Yorum bağlantısı
Koray Demir
  Ali Darbaz yazdı:

2 günde 1 saat üzerinde devirli kullanım sonucu arabayı eski haline getirdim. Her şey nizami çalışıyor.

Genişlet  

Nihayet dediğimize gelinmiş. Arada bir hatta yarı zamanlı daha sık şekilde gazlamak hem sizi hem aracı güldürür. Düşük devirlerde sürekli ekonomi odaklı sürüş tarzı istenmeden de olsa motorun ve parçaların ömründen yiyor. Bu yüzden 5 litre lpg tükettimlerin araca maliyeti uzun vadede çok olur.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Ali Darbaz yazdı:
2500 neyine yetmiyor arabanın. Dizel olsa duramazdınız. 

Dizelin 2500ü benzinli aracın 4500ü
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Servet Aydın yazdı:


Dizelin 2500ü benzinli aracın 4500ü

Genişlet  

 

Arabanın tüm enerji sisteminin test edildiği devir 2500 rpm. Bu safhada alternatör %60 oranında yüke kadar çıkara biliyormuşuz. Yolculuğumun %99 u 2500 devir. Şile yolunda 80 üstünde süremiyorum. yapabilceğim devir vites 2500 rpm 80 km/h. Son iki gündür yaptığım ise 5 nci vitesi unutmak 2500 altına inmemek oldu. Ekleme yapayım tam takır benzinde kullandım. Küçük denemeler hariç. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yapalım sana bir devre. Rölantide bile şarj yapabilir hale gelsin sistem istediğin zaman

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...