Ali Darbaz 6 Haziran 2020 Yazar Paylaş 6 Haziran 2020 Lpg tam sıcaklığını bilmiyorum ama onu sıvı halde tutan şey basınç. Normalde -45 dereceye kadar kaynama noktası düşebiliyor. Basınç nedeniyle lpg tankında gaz halinde kalabiliyor. Lpg tankı soğuk havalarda 28 litre sıcak havalarda 23 litreye kadar kapasitesi düşebiliyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Merhaba Sık sık insanları hangi akü sorusuna cevap veriyorum. Googlede aratınca bulunması içinde buraya tek konu olarak yazıyorum. İnsanlara google aratınca bulmaları sağlansın. Hyundai i10 2013 sonrası için VARTA iki farklı akü öneriyor . Bu iki aküde epey pahalı. En ucuzu hepsiburada üzerinde 650 tl. Bu iki aküde Passat Golf Poloda kullanılan aküler. Bir sonraki akü tercihimi Silver Dynamicden yana kullanıcam. Silver Dynamic AGM 560 901 068 Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 i10 fındık motoru ve donanımı için agm aküye gerek yok bence yiğit olur İnci olur hangisi ucuzsa onu takıp geçin.Alacaksanız Varta satıldı el değiştirdi (Clarios) biliyorsunuz piyasada taze 1-2 aylık agm silver akü bulmanız zor ben bulamadım çok aramama rağmen. Gerçi akünün raf ömrü 2 sene diyor da neye göre. Bir de eskisi gibi Johnson Controls üretimi olanlar ile kalite farkı var diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: i10 fındık motoru ve donanımı için agm aküye gerek yok bence yiğit olur İnci olur hangisi ucuzsa onu takıp geçin.Alacaksanız Varta satıldı el değiştirdi (Clarios) biliyorsunuz piyasada taze 1-2 aylık agm silver akü bulmanız zor ben bulamadım çok aramama rağmen. Gerçi akünün raf ömrü 2 sene diyor da neye göre. Bir de eskisi gibi Johnson Controls üretimi olanlar ile kalite farkı var diye biliyorum. Bu blgi için teşekurler. Vartanın el değiştiridiğini bilmiyordum. Bataryalarında bayatlamış olduğunu öğrenmiş olduk. Hyundai firması "Blue drive experience" ilk denediği otomobil Hyundai i10 oluyor. Hyundai i10 ile başlayıp bu gün üretilen neredeyse tüm Hyundailerde uyguluyor. İ10 daki sistem ilk tecrubeleri. Bu nedenle herşeyi ama herşeyi aküye bağlamışlar. Devre şemasını başka yerlerde paylaşmıştım. Akü birincil enerji kaynağı olarak çalışıyor. Alternatör sürüşün başladığı 10 15 dakikadan sonra ara ara devreye giriyor. 4 yıldır i10 kullanırım 2000 kişilik komitiye ulaştım. Onlarca mesaj tarafıma geldi. Herkezde aynı tabloları gördüm. Benim başıma gelen arızaların %90 nı Akü kaynaklı olmuştur. O yuzden elimde olsa 2 tane 60 lık Varta blue dynamic takayım olsun bitsin diyorum. Bol bol yerde var kaput altında. Ortalama her i10 5 yılda 2-3 akü bitiriyor. Şikayetler hep böyle uzayıp gidiyor. 20 dakikalık yolculukda her frene basıldığında şarj, her gazdan çekildiğinde şarj ediyor araba. Akü dibi bulmadan düz şarja geçmiyor. Bu da akünün ömrünü tüketiyor. Sürekli şarj ve deşarja dayanıklı akü lazım. Vartada bu aküleri özelikle önermiş . Herşey yolunda otobanda 120 km hızla giderken gaz pedalı sensör hatası yemiş biri olarak ne kadar büyük tehlikelere sebeb olduğunu tecrube ettim. O nedenle aküden para kısmayın. En kalitelisi olsun yeter. 14 Haziran 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Mert Gulkokan yazdı: Polo start stop efb golf passatlarda start stop için agm kullanılıyor ama her iki akü de start stop için kullanılıyor Start stop olmayan araçlarda bu aküleri kullanmak ne kadar mantıklı bilemiyorum Bu iki aküde en önemli özelliği regeneratif frenlerle uyumlu olması. Stop start sadece bilinen özelliği. Regeneratif frenli otomobillerde sıksık şarj ve deşarj dayanıklı oldukları için Varta bunun taklmasını tavsiye ediyor. Bu konuda haklılar. 6 yaşındaki i10 3 tane akü bozdu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Mert Gulkokan yazdı: Ali Darbaz yazdı: Bu iki aküde en önemli özelliği regeneratif frenlerle uyumlu olması. Stop start sadece bilinen özelliği. Regeneratif frenli otomobillerde sıksık şarj ve deşarj dayanıklı oldukları için Varta bunun taklmasını tavsiye ediyor. Bu konuda haklılar. 6 yaşındaki i10 3 tane akü bozdu. Aracı alırken benim poloda start stop ve frenden enerji kazanımı standart özellikti Bu videoda demek istediğimi daha iyi anlaşılıyor. Araba gaza basılırken 12,5 rampa inerken 14,4 voltla gidiyor. İ10 üstünde 90 amperlik çok güclü bir alternatör var. ( i10 ekipmanları için çok güclü) Kısa sürede aküyü doldurmak için böyle bir alternatör var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Mert Gulkokan yazdı: 60 amper varta efb yi 600 tl ye aldım 2019 sonlarında Bendeki vartayı Cruze takıp , i10 için ise efb alasım var. Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Bu derin deşarj döngüsüne hiçbir akü uzun süreli dayanmaz gibi aracın yapısı böyle. Yorum bağlantısı
Metin Mankal 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Ortalama her i10 5 yılda 2-3 akü bitiriyor. Kronik bir sorunmu bu yoksa lpg kaynaklımı ? Şaştım doğrusu.. 14 Haziran 2020 tarihinde Metin Mankal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 İzleyin güzel bilgiler var. Ams sistemi de geçiyor Agm olabilir diyor 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Metin Mankal yazdı: Kronik bir sorunmu bu yoksa lpg kaynaklımı ? Şaştım doğrusu.. Hocam lpg özel değil. Bir çok hyundai modelinin ortak sorunu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Koray Demir yazdı: İzleyin güzel bilgiler var. Ams sistemi de geçiyor Agm olabilir diyor Agm akü için i10da ısı kalkanı yok. Bu durumda efb akü almak lazım Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Yeni tarihli bulabilirsen banner de bakabilirsin. 50ah olanı 5 sene dayandı mazda 3’te. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Az evvel 30 dakikalık bir test yaptım. 12,5 volt ile yola cıkan araba uzun süre böyle gittikten sonra akü şarj işlemine başladı . 3 dakika şarj yapan arabayı stop ettim. Tekrar kontak açıp yoluma devam ettim. Yola çıktığımda 1 dakika 43 saniye boyunca 12,5 volt ile yürüdü, tekrar akü şarja geçti. 3 dakikalık şarj ile aküden 1 dakika 43 saniyelik sürüş sağlıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 bu 2 akünün yükseklikleri aynı mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Çağlar Bayur yazdı: bu 2 akünün yükseklikleri aynı mı? Yaklaşık 3 santim yükseklik farkı var. Lakin i10da bol bol yükseklik için alan var. uzunluk ve genişlikde yer sıkıntısı var. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Dolu olan bir akünün, akü sağlığı icin sarjinin durdurulmasini anlarim. Tipki Ford akıllı sarj sistemi gibi. Hyundai de tıpkı klima kompresörü tarzı , kavrama özelliği olan bir calisma sistemi kullanmadığı surece yakit ekonomisine pek katkı yapacagi benim mantigima pek oturmuyor. Zaten kavrama sistemi olmasa dahi sürekli tahrikli bir dinamonun devamli aktif olmasının motora bindirecegi yuk bir gergi bilyasin dan hallice. Fayda zarar oranı acısından bu tur sistemlerin geliştirme ve uygulanması icin harcanan ar-ge ve uygulama amacı ile harcanan maliyet , zaman ve is gücünün, uygulamanın getireceği faydayı karşıladığını inanmıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Hasan Yıldız yazdı: Dolu olan bir akünün, akü sağlığı icin sarjinin durdurulmasini anlarim. Tipki Ford akıllı sarj sistemi gibi. Hyundai de tıpkı klima kompresörü tarzı , kavrama özelliği olan bir calisma sistemi kullanmadığı surece yakit ekonomisine pek katkı yapacagi benim mantigima pek oturmuyor. Zaten kavrama sistemi olmasa dahi sürekli tahrikli bir dinamonun devamli aktif olmasının motora bindirecegi yuk bir gergi bilyasin dan hallice. Fayda zarar oranı acısından bu tur sistemlerin geliştirme ve uygulanması icin harcanan ar-ge ve uygulama amacı ile harcanan maliyet , zaman ve is gücünün, uygulamanın getireceği faydayı karşıladığını inanmıyorum. Hocam siz bitmiş bir aküye sahip i10 kullanın, alternatör nasıl yüke sokuyor motoru nasıl yığılıyor anlarsınız Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Yaklaşık 3 santim yükseklik farkı var. Lakin i10da bol bol yükseklik için alan var. uzunluk ve genişlikde yer sıkıntısı var. 2 farklı aküyü karşılaştırmak sağlıklı bilgi vermez Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Hocam siz bitmiş bir aküye sahip i10 kullanın, alternatör nasıl yüke sokuyor motoru nasıl yığılıyor anlarsınız [emoji4]Ali Bey yanlis anlamayin gercekten mantigima uymadigj icin soruyorum. Alternatorun yapisi gerigi elektirik uretirken ve uretmezken ,iki farklı durumda da kranktan gelen harekete iki farklı karsi kuvvet uygulayacak bir mekanik sisteme sahip degil diye biliyorum. yanlışım varsa düzeltin lutfen. Yığılma, batarya zayıf iken yetersiz ateşleme kaynakli olabilir mi acaba. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 "Alternatöre yük bindikce, içerisindeki zıt mıknatıslanma küvveti artacağı için,ayni oranda motordan döndürme küvveti yani torku tükettikler" Biraz arastirma yapinca boyle bir bilgiye ulastim, şimdi mantikli gelmeye basladi.[emoji56] Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Hersey alternator ile basladi.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Garip: Benim araç için Varta akü öneremiyor. Mutlu hem EFB hem AGM olur diyor. Diğer markalarda da bir sonuç alamadım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Haziran 2020 Yazar Paylaş 14 Haziran 2020 Sani Gerşon yazdı: Garip: Benim araç için Varta akü öneremiyor. Mutlu hem EFB hem AGM olur diyor. Diğer markalarda da bir sonuç alamadım. Mutlu AGM akü öneriyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Haziran 2020 Paylaş 14 Haziran 2020 Ali Darbaz yazdı: Mutlu AGM akü öneriyor Hem AGM hem EFB. Halbuki ikisi birbirinden tamamen farklı. Rejeneratif frenleme varsa EFB olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts