Ali Darbaz 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Merhaba Çok uzun süredir gözlemlediğim, yaptığım ilk testlerden beri dikkatimi çeken bir detay var. Bu da aracımın soğuk çalıştırmadan sonra yaklaşık 5 dakika voltaj değeri 12,2 volt ile çalışırken 5 dakika sonunda kendiliğinden voltaj 13,8 volt'a çıkıyor. Bir çok obd ekranı ile bu durumu teyit ettim.. Kontak ilk çalıştırma Aradan 5 dk gectikten sonra. Motor sıcaklığı 70 derece ulaştığında. Sorum şu, motorda sıcaklıktan başka değişken yok ise voltaj artıran etken nedir. Akunun ısıya maruz kalması, sıcak motorun sensörlerdeki etkisi vs. Alternatörler , klima kompresörü gibi magnetik debriyaj var ve motor ısındığında devreye giriyor olabilirmi. Buna yorumunuz nedir. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 1 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Sorum şu, motorda sıcaklıktan başka değişken yok ise voltaj artıran etken nedir. Soruyu yanlış sormuşsunuz. 13.8V olması gereken değeri motor soğukken 12.2 ye indiren etken nedir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2017 Yazar Paylaş 13 Aralık 2017 18 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Soruyu yanlış sormuşsunuz. 13.8V olması gereken değeri motor soğukken 12.2 ye indiren etken nedir. Akü voltaj göstergesinde, aracın bir ekipmanı devreye girdiğinde , voltaj artıyor. Mesela lambaları yakınca, 14 volt'u görüyorum. Ama araba ilk çalıştırmadan önce 12,2 sonra 13,8 vılta yükseliyorsa, daha öncede far olayında olduğu gibi yeni bir ekipman daha güc cekmeye başlıyor olmalıki voltajım artıyor. motor ısındığında devreye giren bu ekipman nedir, onu anlatmak istedim.. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 motorun ısısıyla bir alakası oldugunu düşünmüyorum tabi soguk havalarda bizim aracların tdi ilk 3 dakika gibi. hala arac calıssada kızdırmalarda devrede oluyor hale elektrigi cekiyor. sonrasında sürekli alternötörün calıstıgı sürekli şarjda oldugu için voltaj yükseliyor. 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 3 saat önce, Servet Aydın yazdı: Şarj edilmesi Motor çok soğukken araç aküyü şarj etmiyor yani Kışın sürekli kısa mesafe binilen aracın baharda aküsünün bitmesi bundan kaynaklı o zaman? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 14 dakika önce, Murat Atagenç yazdı: Motor çok soğukken araç aküyü şarj etmiyor yani Kışın sürekli kısa mesafe binilen aracın baharda aküsünün bitmesi bundan kaynaklı o zaman? Araç ilk çalıştırmada aküden beslendiği ve çok akım çekildiği için sürekli kısa mesafe binilen araçların aküsü daha çabuk biter çünkü ilk çalıştırmada harcanan enerji yerine koyulamamıştır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2017 Yazar Paylaş 13 Aralık 2017 (düzenlendi) Aynı soruyu, Otopark sitesindede sordum... Orda şöyle bir cevap geldi, "Akünün içinde bir çözelti var, maddelerin çözünürlüğü sıcaklıkla artar, örnek vermek gerekirse bir bardak sıcak suda soğuk sudan daha faza şeker çözebilirsiniz, akü ısınınca içinde çözünen madde dolayısıyla da iletkenlik artar." 13 Aralık 2017 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Dinamo üretmiyor voltajı. Bence yanlış yerde arıyorsunuz sorunu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 3 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Merhaba Çok uzun süredir gözlemlediğim, yaptığım ilk testlerden beri dikkatimi çeken bir detay var. Bu da aracımın soğuk çalıştırmadan sonra yaklaşık 5 dakika voltaj değeri 12,2 volt ile çalışırken 5 dakika sonunda kendiliğinden voltaj 13,8 volt'a çıkıyor. Bir çok obd ekranı ile bu durumu teyit ettim.. Bu bir sorundur diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2017 Yazar Paylaş 13 Aralık 2017 6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Bu bir sorundur diye düşünüyorum.. Arabanın bu şekikde çalıştığını 1 yıldır biliyorum. Ayrıca 2 defa servis gördü. Aracın lpg regulatörü bu tip bir etki yaratabilirmi. Ama araba 1 dk dolmadan lpg geciyor. Ama volt 5 dakika sonra değişiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 23 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Arabanın bu şekikde çalıştığını 1 yıldır biliyorum. Ayrıca 2 defa servis gördü. O zaman da, karakteri bu demekki derim ama.. Çevremde aynı araçtan varsa onu da test ederdim.. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Benim gibi sürekli 5 dakika altında sürüş yapsaniz akü şarj olmayacak demekki [emoji848] Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 6 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Bu bir sorundur diye düşünüyorum.. Gayet normal abi. Marşa basar basmaz yeni araçlar direk voltajı yükseltmeyip kademeli olarak yükseltiyor. Geçenlerde nedenini hala çözemediğim bir şekilde aküm bitti. 60ah bir aküden takviye yaptık fakat çalışmadı. yarım saate yakın öteki araçtan benim aküyü takviye ile şarj ettim ondan sonra araç çalıştı. Araç çalışır vaziyette yola çıktım. Voltaja baktığımda ki ben obd üzerinden deği canbus üzerinden bakıyorum. Voltaj 11 volt civarlarındaydı. 20 dk sonra 3000dd de kendini 14.8 volta sabitledi. Bendede araç ilk çalıştığında 12 volt civarı olup 2-3 dk sora 13 volt üzerine çıkıyor. max değer 14.8 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Demekki karakter bu. Yeni bir şey daha öğrendik. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Motor çok soğukken araç aküyü şarj etmiyor yani Kışın sürekli kısa mesafe binilen aracın baharda aküsünün bitmesi bundan kaynaklı o zaman?Hyundai veya kia rölanti de şarj etmiyor. Derin deşarj var ise şarj başlıyor.Sizin soruya gelelim.Marşa basıldı, 2 saniye boyunca 150 amper çektik. Bataryadan 300 amper gitti.Şarj dinamosu 100 amper faraza. 3 saat şarj ile marş anında oluşan kayıp yerine konur. Bu akünün en sevdiği.Biz ne yaptık? Marşa bastık, 5 dakika sonra iş yerine gittik akşama kadar aküyü uyuttuk. Akü dinlendi ve harcanan 300 amperin 100 amperini asit dengesi ile kapadı. 200 amper yok hâlâ. Aylar geçti akü eeee başlarım ule yapacağınız işe dedi ve asit seviyesini dibe indirdi. Kurşun plakalar altta yüksek oranda sülfatlaşma başlattı ve ölümü seçti. Demekki karakter bu. Yeni bir şey daha öğrendik. Enerji tasarruflu şarj cihazları. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2017 Yazar Paylaş 13 Aralık 2017 6 saat önce, Erdem Dertsiz yazdı: Gayet normal abi. Marşa basar basmaz yeni araçlar direk voltajı yükseltmeyip kademeli olarak yükseltiyor. Geçenlerde nedenini hala çözemediğim bir şekilde aküm bitti. 60ah bir aküden takviye yaptık fakat çalışmadı. yarım saate yakın öteki araçtan benim aküyü takviye ile şarj ettim ondan sonra araç çalıştı. Araç çalışır vaziyette yola çıktım. Voltaja baktığımda ki ben obd üzerinden deği canbus üzerinden bakıyorum. Voltaj 11 volt civarlarındaydı. 20 dk sonra 3000dd de kendini 14.8 volta sabitledi. Bendede araç ilk çalıştığında 12 volt civarı olup 2-3 dk sora 13 volt üzerine çıkıyor. max değer 14.8 Aynı şekilde volt farlar acıkken 14.8 çıkıyor.. Amma velakin klima fanını ve klima kompresörünü devreye alayım. Hiç voltaj değişmiyor. 13.8 voltta sabit. Farlar elektrik sistemine iyi biniyor... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Binmez, klima kasnağı daha fazla akım çeker. Farları açınca voltajın yükselmesi daha iyi görüş için 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2018 Merhaba Bir çok arkadaşımın başına geldiği gibi benimde başıma gelen bu hadise pratikte çözümü basit bir durumdur. Benim kendi arabamda da bu gün başıma gelen, Daha önceki tecrublerimle çözdüğüm bu sorunu anlatmak isterim. Sabah erken saatlerinde motorum 12 derece hava sıcaklığında kontak açıp, ortalama 70 km hızla çalıştığım yere ulaştım. Aracımı güneş altında açık alana park ettim. Akşam mesai bitimi cayır cayır yanan direksiyon verdiği irilti ile, hışımla kontak anahtarını sokar sokamaz çevirdim. i10 gibi bir araba kullanıyorsanız, bilgisayara çalışırken reset atmak gibi bir şeyi , aracınıza açılışı beklemeden marşa basarak yaşatıyorsunuz. Ecu kendine gelmeden marş yiyen motor %30 ihtimalle P0121 , %10 ihtimalle ise P0638 hatası verecektir. Bu iki hatada ecu ile doğrudan ilişkili olan gaz kelebek acuatöründen gelecektir. Gaz kelebeği hava sıcaklığına bakılmadan orantısız açılması veya açılmaması neticesinde, aracın ekranında arıza ışığı yanacak akabinde motor güvenli moda geçip, gaz yemeyecektir. Bu durum sebebiyle arabayı tekrar stop edip, iki dua okuyup tekrar çalıştırdığınızda motor ecu gaz kelebeğini fabrika standart ayarlarına getirip çalıştıracak, fakat 35 40 km sürmeden o ekrandaki arıza ışığını söndürmeyecektir. Bundaki maksat kullanılan koşullara motorunuz ayak uydurup en iyi gaz kelebek ayarını yapıncaya kadar sizi tetikte tutmak olmalı . Gene bu gün bu hadise yaşayınca akabinde bütün bu ayarlar yapılıp set edildikten sonra, motora birde klimayı dayayınca motor gene feleğini şaşırıp rölantide devir dalgalanması şeklinde karşınıza çıkıcaktır. En üste anlatığım durum belki her arabada yaşanmıyordur ama, klima açılınca arabanın kendini ayarlaması için gerekli zamanı tanimayan yada arabanın kendini ayarlamasını umarken lpg yi kapatmayan arkadaşlar var ise, ecu kendini toparlaması zaman alacaktır. Ben burda arabayı en yalın haliyle çalıştırıp, (benzinde kullanmayı kasttettim) Ecu'nün klimanaın devreye girmesi ile artan motor yüküne göre rölantiyi ayarlamasını sağladım. Bu şekilde arac kendini terkarar programladıktan sonra tekrar lpg geçiş yapıp aracı gözlemledim. Sizde aynı sorunları yaşıyorsanız, arabanızın gaz teli yok ve drive by wire bir sistem kullanıyorsa, bu çözüm sizdede işe yarayacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Mayıs 2018 Paylaş 15 Mayıs 2018 O ihtimaller biraz fazla ama. Akünüz kötü durumda olabilir mi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2018 11 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: O ihtimaller biraz fazla ama. Akünüz kötü durumda olabilir mi. Aküm yeni sayılır. 3 yıl oldu bunu alalı. İnsan iyice alışıyor Yorum bağlantısı
Ali Gök 16 Mayıs 2018 Paylaş 16 Mayıs 2018 arabayı kontak çevirme süresini beklemeden çalıştırdınız die olacak bişey değil . bence tesadüf etmiş bir durumdur bu. araç zaten ilk çalışmada benzin ile çalışmıyor mu burada lpg nin de etkisi yok ( sizin araç direk lpg ile çalışıyorsa bilmem) bence devir dalgalanması varsa sorunu başka bişe . bobin buji vs bakılması lazım gibi geliyor en basitinden. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2018 Yılda 1 veya 2 defa başıma gelmiştir. Oda bu bahse konu hızlı kaontak açmakla yaşanmıştır. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 16 Mayıs 2018 Paylaş 16 Mayıs 2018 neden böyle davranıyorsunuz sorunların cıkacagını bildiginiz halde. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2018 Merhaba Tamamen merak ve nasıl çalıştığını anlamak adına bir video çektim. Arabanın elektrik sistemi nasıl çalışıyor bunu anlamaya çalışıyorum. Sorum şu. Arabada hiç bir ekipman çalışmıyor. Aracım sadece gündüz farları açık. Onuda kapatmak mümkün değil. Araç bu durumda iken 14,1 volt elektrik gerilimi veriyor. Ama gaza bastığımda olaylar gelişiyor. Motor yüke bindiğinde 12,4 lere düşüyor. Geçenlerde araba otobanda rampa tırmanırken, motor güvenli moda aldı. kontak kapatmak zorunda kaldım. Arac TPS hatası vermişti. p0121 tps hatası vermiş. Biraz endişelendim acıkcası. Tekrar marş verince araç normalleşti yola devam etim. Sorum şu, aracın kontak kapalı akü ölçümü 12,7 volt veriyor. Araç çalıştırıldığında 14,1 de sabit kalıyor. Arac içinde açılan her cihaz ışıklar, farlar, kalorifer, çektiği elektrik voltajı artırması gerekmiyormuydu. Yoksa her açılan cihaz voltajı düşürüyor mu ? Ben elektrikten pek anlamadığım için önce bunu merak ettim. Değerler normal mi. Motorun gaza yüklendiğinde %80 90 motor yükünde 10 saniye kafar 12,4 volta düşmesi normal mi, Arac teçhizatlar kapalı iken 14,1 voltta çalışması normalmi. Rampa aşaği ayak gazdan çekip vitesde indiğimde voltaj 14,4 lere çıktı. Bu durumda norma lmi. Aractan güç çeken ekipmanların sayısı artıkça voltaj artar mı düşer mi. Ben bunu öğrensem büyük bir ilerleme yaşarım. Saygılar Yorum bağlantısı
Recommended Posts