Salih Zafer 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Merhaba Arkadaşlar; Arabanın lastik değişme zamanı geldi İnternet de fiyatlara baktığım da 215/50 lastiklerin 225 /45 (aynı markalar) 150 -300 tl fiyat farkının olduğunu gördüm. Bir kaç kişiye sorduğumda fazla bir problem olmayacağını söylediler. 225/45 kullanan var mı sizce bir sorun olur mu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 güzel de olur. focusS orjinalde 205/50/17 .225/45/17 taktım . siz de nn mertebsinde alçak da olacak iyi olur. Yorum bağlantısı
Salih Zafer 18 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2020 500 liraya dunlop veya falken yerine, aynı paraya michelin veya nokian (225/45) almakta bana mantıklı geliyor konfordan ve yakıt dan biraz zararımız olur Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Teknik olarak 225/45 R17 %1,93 oranında daha küçük bir lastik. Olur 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Daha da keyifli olur gibi virajda , otoyolda. Ford direksiyonu ve spor lastik. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 (düzenlendi) Kapı etiketinde yazıyorsa çok sorun olmaz yazmıyorsa muayeneden geçmez. Birde 235/45 r17 ölçünüze daha yakın ama yinede kapıda yazanlar önemli. 18 Mayıs 2020 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salih Zafer 18 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2020 pirinçe giderken evdeki bulgurdan olmayalım diyorsun hocam hepinize teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 225 50 17 yerine 225 45 17 taktım bı tik alcaldi gibi sadece Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Mondeo da yıllardır 205/50/17 yerine 225/45/17 kullanıyoruz 5 litre yakan araç 7 litre yakmaya başlamadı, rampalarda çekişten düşmede olmadı %1.93 lik fark sizin bizim hissedeceğimiz kadar fark oluşturmaz. Peugeot 407 de de 215/55/17 yerine 225/50/17 kullanmıştım. Ama orjinal iyidir afaki bir fark yoksa Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Taşcı yazdı: ölçü %3ü geçmese de muayeneden geçmiyor mu ? Genişlet İsterse değişik lastik ebatları bire bir aynı çapı tutsun ama ölçünüz kapı etiketinde yazmıyorsa muayeneden geçemiyorsunuz. Forumda geçemediğini yazan yorumlar var. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Benim C320 var iken ön arka orjinal farklı ebat takılı ama etikette yazmıyordu 3 kere muayeneye girdim üçünden de geçtim ama bilemiyorum belki dikkat etmediler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Furkan Avcı yazdı: Benim C320 var iken ön arka orjinal farklı ebat takılı ama etikette yazmıyordu 3 kere muayeneye girdim üçünden de geçtim ama bilemiyorum belki dikkat etmediler Genişlet ön ve arka jant ta farklı mıyıdı? inch leri? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 215 50 17 den 225 45 17 ye gectim bir tik daha iyi yol tutus ama bir tikta alcalma oldu Ü.Emre Kartal yazdı: Yakıt artar çekiş düşer [emoji846]Alakasi yok Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: ön ve arka jant ta farklı mıyıdı? inch leri? Genişlet önler 7.5jx17 arkalar 8.5jx17 idi şimdiki S de de ön arka farklı 8.5j, 9.5j ama etikette yazdığını sanmıyorum. (Mercedes resmi klavuzunda bu ölçüler var ama, etikette yok) 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Furkan Avcı yazdı: önler 7.5jx17 arkalar 8.5jx17 idi şimdiki S de de ön arka farklı 8.5j, 9.5j ama etikette yazdığını sanmıyorum. (Mercedes resmi klavuzunda bu ölçüler var ama, etikette yok) Genişlet tüv de mersoyu lastikten bırakacak yiğit henüz doğmamıştır, birşey olmaz 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ekleme kullanilan lastige gore konfor kaybi olabilir. Ben 215 50 17 Bridgestone dan 225 45 17 Nokiana gectim konfor artti Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Akbal yazdı: Alakasi yok Genişlet 215 tabandan 225 tabana geçerseniz sürtünme kuvveti hesabı yaparsak; 1200 kg araç olsun teker başı eşit ağırlık dağılımı varsayarsak 215 taban için; 300/215 yaparsak 1,40 225 taban için; 300/225= 1,33 Bunlar yüzeye yugulanan basınç oranıdır. Basınç oranı ile sürtünme kuvveti ters orantılıdır, doğal olarak 215 tabanda daha fazla sürtünme kuvveti olacaktır. Aradaki fark çok fazla olmadığı için efektif olarak farkedemeyebilirsiniz ancak sistem bunu söylüyor. Tabi birde lastiklerin sürtünme katsayısı aynı olursa bu şekilde.... Lastiğin çapı 1-1.5 cm civarı küçülecektir, bu döndürme momentini artırırken artan sürtünme kuvvetinden dolayı ne şekilde olur onu ayrıca hesaplamak lazım. Moment artışı sürtünme kayıbından fazla ise çekiş bakımından olumlu sonuç verir, eğer tersi ise çekişte düşer... Yorum bağlantısı
Salih Zafer 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Metin Akbal yazdı: Ekleme kullanilan lastige gore konfor kaybi olabilir. Ben 215 50 17 Bridgestone dan 225 45 17 Nokiana gectim konfor artti Genişlet Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Salih Zafer yazdı: Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi? Ben 2017 de almistim XL Line. 3. sezonu 30 bin km kadar yaptim 6 mm dis derinligi var yumusak lastik konforu yol tutusi guzel. Tekini balon yaptirdim ufaktan yol tutusta koplamar basladi. Uygun bulsam yine dusunmeden alirim. Yenisi nasildir bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Salih Zafer yazdı: Bende nokian almayı düşünüyorum (wetproof serisi) nasıl iyi mi? Genişlet Sizin ölçüde Z line kullandım tavsiye ederim. Yoksa yenisi powerproof eğer çok yağış alan yerdeyseniz wetproof daha doğru olur. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Mayıs 2020 Paylaş 20 Mayıs 2020 çap azıcık değişmiş gibi gelsede aracın sertliği eğey artıyor bu tip değişikliklerde. 245 65 17 de 235 65 17 e geçişte böyle mesela. kazık gibi oluyor araç. Yorum bağlantısı
Recommended Posts