Oktay Demirağ 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 Merhaba; Hafta sonları ve izinlerimde rahat rahat ülkemi gezmek amacıyla bir karavan satın almaya karar verdim. Bunun için herşeyden önce çekme karavan olacağından dolayı aracıma çeki demiri taktırmam lazımdı. 1 haftalık arayıştan sonra heryerden farklı farklı fiyat aldım. Bu fiyatlar 100 YTL ila 1200 YTL arasında değişiyordu. Daha sonra trafikden bilgi aldığım kadarıyla çeki demirinin mutlaka orjinal ve CE Belgesi olması gerektiğini öğrendim. METRO alış veriş mağazasından 538 YTL'e orjinal çeki demiri aldım. METRO yu bilirsiniz genelde kişi adına değilde METROCARD sahibi şirketlere fatura kesmektedir. Bende şirketim vaasıtasıyla metrocard çıkartıp ürünü satın alabildim. Ücretsiz montaj için verdikleri adrese gittim ve montajını yaptırdım. ( Elektrik montajı çekilecek ürün alındıtan sonra yapılabiliyormuş ). Şimdi gelelim ruhsat prosedürlerine; - Öncelikle Çeki Demirinin Faturası Ruhsat Sahibi Adına Gerekli = Bendeki fatura şirket adına kesilmişti. Gittim iade edilip rica ile kendi adıma kestirdim sorun kalmadı. - Çeki Demirinin Ruhsat Sahibi Adına Kesilmiş İşcilik Faturası = Bu çok zor oldu. METRO dan böyle birşey istedim. Onlarda çeki demirini montaj yaptırdığım yere gönderdiler doğal olarak. Ancak Montaj yapan yerde, "siz METRO dan alırken ücretsiz montaj olarak alıyorsunuz, dolayısıyla size fatura kesemeyiz. " Ben bunun üzerine rica ettim siz kesiverin 50 YTL kadar dedim. Onlarda önce KDV'sini öderseniz olur dediler. Daha sonrada " siz şikayet edebilirsiniz, bu sefer ben zan altında kalırım." diyerek bu teklifide red ettiler. Başka bir römork firmasına gittim rica ettim. KDV sini benim ödemem kaydıyla 50 YTL lik fatura kestiler, bu sorunda giderilmiş oldu. - Proje çizdirilmesi = Tüm evraklarımı alıp Makina Mühendisler Odasına gidip ilgili işlemleri yaptırdım. Aracın fotoğrafları çekildi şase no su alındı, lastik ve jant ölçüleri kontrol edildi ve tüm belgeler TSE 'ye gitti. ( 150 YTL Proje Bedeli ) - Vize İşlemleri = Çok şükür tüm evraklarımız hazırdı, sağa sola para kaptırmamak için tüm işlemleri kendim takip ediyordum. Trafik takipci arkadaşlar 500 ila 600 arası fiyat istemişlerdi sadece takip için. Evrakları alıp trafiğe gittim onlarda bana EK-1 formu denilen 3 nüsha evrak verdi ve bunları doldurmam gerektiğini söylediler. Bende sevinmiştim hemen dolduracağım olacak bitecek diye. Doldurdum trafiğe geri verdim. Onlarda bu yazdıklarınızı onaylatacaksınız dediler ve araç vize ye girecek dediler. Aracı borcu yoktur belgelerini alıp trafik harcını yatırıp vize işlemini yaptırdım. Vizede de aracın çeki demirindeki seri no ile evrakları kontrol ettiler onayladılar. - Ruhsat işlemleri = Çok şükür en sonunda belgelerim hazırdı. Bugün trafiğe gittim verdim. Onlarda " Bu aracın üstünde rehin var bitti mi ? " dediler. Bende bitti dedim " o zaman ayrı ayrı uğraşmayın o yazıyıda verin " diye söyleyip beni yine gönderdiler. Bugün tüm evraklarım en sonunda hazır. Yarın sabahtan işleme koyulacak. Ruhsatlarda komple değişecek yenilenecek. Kısa Çeki demiri için toplam 900 YTL gibi bir rakama bu işi çözdüm. Gördüğüm kadarıyla ve karşılaştığım kadarıyla biçok insan bu resmi prosedürleri bilmiyor veya gerek yok boşver diyor. * Karavan konusuna gelince. Trafik yönetmenliğinde 750 kilo altı karavanlar ruhsat gerektirmiyor aracın plakası takılabiliyor, ancak 750 üstü karavanlar için muhakkak ruhsat gerektiriyor ve ayrı bir plakası oluyor. Araçtan tek fargı motorsuz olduğundan dolayı hiçbir vergisi yok. Karavan hususunda da çoğu kimse ruhsata gerek yok diyorlar yada akıllı geçinen üreticiler 1100 ila 1200 kilo ağırlığındaki karavana 700 kg diye fatura kesiyorlar. Normal şartlarda 4 kişilik ve 5 metre uzunluğundaki her karavana ruhsat gerekiyor. Ayrıca çekebilmek için yönetmelikde O belgesi diye bir belgeden bahsediliyor. Şöförler odası bilmiyor, sürücü kursları bilmiyor, trafik hiç bilmiyor. Dolayısıyla bu belgeyi alamıyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 Sıfırdan araç yapsaydınız daha kolay olacakmış. Trafikte freni patlak, lastiği kabak, muayenesi çakma tırla gezmek serbest ama Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Şubat 2008 Paylaş 25 Şubat 2008 biz şirketin arabasına otokoçta 1500 ytl.ye taktırdık herşey dahil elektirk tesisatsız çeki demirini.aracınız muayenesi bir yıl kısalacak belki biliyorsunuz.ilk muayene 3 yıllık oluyor.sizin bitmeden muayene yapacakalar ve iki yıl sonra bir daha gelin diyeceklerdir.Tabi vito nunda ilk muayenesi 3 yıllık ise.Güle güle kullanın.Mehmet abi senin için orjinal çeki demirli bir C-max saklıyorum ben o zaman.2004 trend tfdci ve inanmayacaksın ama siyah.üstelik orjinal sunroof da var.ne zaman istersen. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 26 Şubat 2008 Yazar Paylaş 26 Şubat 2008 Aracınız muayenesi bir yıl kısalacak belki biliyorsunuz.ilk muayene 3 yıllık oluyor.sizin bitmeden muayene yapacakalar ve iki yıl sonra bir daha gelin diyeceklerdir.Tabi vito nunda ilk muayenesi 3 yıllık ise. Maalesef hafif ticari araçların muayene süresi her yıl. En azından değişiklik olmadı diye sevinmeliyim belki Abi Vito yetmedi mi Şaka şaka İyi düşünmüşsün... Hatta çok iyi düşünmüşsün... 7-8 yıl sonra bende düşünebilirim... Abi yakında tır alcam bu gidişle, focusumu sığamıyorum diye satmıştım, umarım vitonun sonu bu olmaz Yorum bağlantısı
Ali Tütün 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 arkadaşlar çeki demiri kullanan varmı varsa ne çektiğini yazarlarsa sevinirim birde böyle birşeyi nasıl ruhsata işlete biliriz ne gerekli ne kadar maliyeti olur ben tekne ve yük römörku kullanmayı düşünüyorum Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 biz C-Max a taktırdık.Serviste takılması gerekiyor.Kutusundan bir belge çıkıyor.E belgesi diyorlar.Onunla muayeneye götürüp ruhsata işletiyorsunuz.Muayenenin 2 yılı vardı bitmesine.Aynı parayı alıyorlar.Sonra birde servisten 250 liraya elektrik soketini alıyorsunuz.Malum römorkun lambaları için.İşte böyle hatırladıklarım.Birde gerekli olmadığı zamanlarda ufak bir anahtarı var çıkarıp bagajda saklayabiliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 10 Temmuz 2008 Paylaş 10 Temmuz 2008 Burdan biraz bilgilenebirsiniz. Yorum bağlantısı
Ali Tütün 10 Temmuz 2008 Paylaş 10 Temmuz 2008 çeki demirini kendimiz imal etsek olmazmı daha önceki araçlarımda vardı ve hepsini üzerinde verdim ama ruhsatta işletmemiştim bir yerle görüştüm teknik yavuz diye bir firma cekıdemırı fıyatı 500 +kdv dır proje ucretı 150 ytl dır montaj bırgundur ısletme masrfı 350 ytl dır romork fıyatıda 1500 ytl dır zamanı ve nakiti denkleştirdiğim anda ya yasal olarak yaptıracağım yada trafik yakalarsa ceza ne yazar dayımı alıp sanayiye gidip 100 ytllik çelik malzeme alıp tornada kendimiz yapacağız onada ce belgesi yok dy var (dayım yaptı belgesi) fatura bulacağız olup bitecek. Yorum bağlantısı
Tufan Aydın 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 merhaba bende sizin gibi bu iş için aylardırdüşünüyorum,araştırıyorum.işin açıkçası alacak olduğum karavan 4.000 tl ,çeki demiri 1.000 tl yi buluyor.bu nasıl bir saçmalık. ben kaza yapmış olan araçlardan çıkma CE belgeli çeki demiri arıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 konuyu kortlatayım madem arabayı satamıyoruz yeni alamıyoruz ekonomi nedeniyle. Passat için çeki demiri var bir de elektrik kiti var orijinal soketli. Orijinal soketli olmayınca ESP treyler modu aktive muhtemelen olmuyor. Bu konuda tecrübe yaşamış olan var mı? Orijinalden kastım OEM de olabilir ama BOSAL marka alıp elektrikçiye standart kiti bağlatınca frenden ışık alıyor ve araç treyler takıldığını anlamıyor sanırım. Doğru muyum? bu: http://www.just-tow.co.uk/towbar-electric-kits/plug-in-wiring-kits/volkswagen-1/passat/vw-passat-aug-2005-to-dec-2012-7-pin-dedicated-towbar-wiring-kit.html Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 (düzenlendi) niye çeki demiri? 7 Aralık 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Esp treyler mod neymiş ne bileyim. bakıyorum şimdi. öyle bişey var. bi de şu var ama bende yok tabikine. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 son videoda otomatik park varsa ayna kumandası ile kendisi yön veriyor. ilk linki açamıyporum Hadi canım linki çözene utv gezisi hediyesi var yoğunum ben konuyu kortlatayım madem arabayı satamıyoruz yeni alamıyoruz ekonomi nedeniyle. Passat için çeki demiri var bir de elektrik kiti var orijinal soketli. Orijinal soketli olmayınca ESP treyler modu aktive muhtemelen olmuyor. Bu konuda tecrübe yaşamış olan var mı? Orijinalden kastım OEM de olabilir ama BOSAL marka alıp elektrikçiye standart kiti bağlatınca frenden ışık alıyor ve araç treyler takıldığını anlamıyor sanırım. Doğru muyum? bu: http://www.just-tow.co.uk/towbar-electric-kits/plug-in-wiring-kits/volkswagen-1/passat/vw-passat-aug-2005-to-dec-2012-7-pin-dedicated-towbar-wiring-kit.html bypass rölesi kutusunu koymuş. kabloları lehimlerseniz sağlıklı olmaz diyor olarak anladım. Extra bir özellik kazandırma becerisi görmedim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 son videoda otomatik park varsa ayna kumandası ile kendisi yön veriyor. ilk linki açamıyporum linki çözene utv gezisi hediyesi var yoğunum ben Direksiyon yönünü değiştiriyor sistem Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 passatta TSP var http://www.towforceuk.com/esp-tsp-tipping-caravans/ Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 şimdioldu. araçta tsp var ise orjinal soketli oyuncaklardan alınmalı. ford da da varmış? arcaba tüm esp liler de var mı bu hazırlık? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 (düzenlendi) burda anlatmış: (en altta) http://www.volkswagen.co.uk/technology/braking-and-stability-systems/esc 7 Aralık 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 treylersiz dümdüz yolda bu kadar yalpa yapıyor mu bunlar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 (düzenlendi) ben çok çok sert kullanmazsam hiç çalışmıyor. virajlara nisbeten sert giriyorum birşey bugüne kadar olmadı. arkadan selektör yapanlar genelde virajlı yola girince kayboluyor aynada. özellikle bursa-yalova yollarında felan. buzda denemedim çok. 7 Aralık 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 40 km/h hız kafi konrol amaçlı yani.. ağırık merkezini saçmalatmak yeterli. sert ile bilinçsiz viraja girmeyi karıştırıyorlar genelde 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 araca römork takılınca bölünmüş yolda hız limiti ne kadar oluyor? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 Düz yolda sürekli hızlı gidip virajda sık fren yapar genelde o tipler. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2016 Paylaş 7 Aralık 2016 araca römork takılınca bölünmüş yolda hız limiti ne kadar oluyor? 10 km düşüyor. 40 km/h hız kafi konrol amaçlı yani.. ağırık merkezini saçmalatmak yeterli. sert ile bilinçsiz viraja girmeyi karıştırıyorlar genelde benim esp virajlı dağ köy yolunda kabarmış yamulmuş asfaltta zıplayarak viraj alırken kendini belli ediyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts