Talha Bilgi 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Bir sorum var, Aracımda ruhsata işli çeki demiri var ama ben topuzunu söküp bagajda tutuyorum bu haldeyken araç vizeden geçermi ? Yoksa illa topuzu takmam mı lazım ? Yorum bağlantısı
Cem Işık 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Arka emniyet kemerlerinin çalışıp çalışmadığını görmek istediklerine göre bence muayenede topuzu da görmek isteyeceklerdir. Ruhsatta olan her şeyi görmeleri, kontrol etmeleri gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım Paylaş 11 Kasım takılı olması lazım, olmasa da geçirebilir, Sami bilir en iyisini 1 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 11 Kasım Paylaş 11 Kasım Buradakiler ruhsatta çeki demiri yazıyorsa varmı diye bakıyorlar... 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 12 Kasım Paylaş 12 Kasım Talha Bilgi yazdı: Bir sorum var, Aracımda ruhsata işli çeki demiri var ama ben topuzunu söküp bagajda tutuyorum bu haldeyken araç vizeden geçermi ? Yoksa illa topuzu takmam mı lazım ? Topuzun takili olmasi gerekir. Cogu yapmiyor ama aslinda topuz kafasinin da capini olcmek durumundalar. Isli olan topuz fiziken yoksa agir kusur olarak kaliyor. Oktay Demirağ yazdı: Merhaba; Hafta sonları ve izinlerimde rahat rahat ülkemi gezmek amacıyla bir karavan satın almaya karar verdim. Bunun için herşeyden önce çekme karavan olacağından dolayı aracıma çeki demiri taktırmam lazımdı. 1 haftalık arayıştan sonra heryerden farklı farklı fiyat aldım. Bu fiyatlar 100 YTL ila 1200 YTL arasında değişiyordu. Daha sonra trafikden bilgi aldığım kadarıyla çeki demirinin mutlaka orjinal ve CE Belgesi olması gerektiğini öğrendim. METRO alış veriş mağazasından 538 YTL'e orjinal çeki demiri aldım. METRO yu bilirsiniz genelde kişi adına değilde METROCARD sahibi şirketlere fatura kesmektedir. Bende şirketim vaasıtasıyla metrocard çıkartıp ürünü satın alabildim. Ücretsiz montaj için verdikleri adrese gittim ve montajını yaptırdım. ( Elektrik montajı çekilecek ürün alındıtan sonra yapılabiliyormuş ). Şimdi gelelim ruhsat prosedürlerine; - Öncelikle Çeki Demirinin Faturası Ruhsat Sahibi Adına Gerekli = Bendeki fatura şirket adına kesilmişti. Gittim iade edilip rica ile kendi adıma kestirdim sorun kalmadı. - Çeki Demirinin Ruhsat Sahibi Adına Kesilmiş İşcilik Faturası = Bu çok zor oldu. METRO dan böyle birşey istedim. Onlarda çeki demirini montaj yaptırdığım yere gönderdiler doğal olarak. Ancak Montaj yapan yerde, "siz METRO dan alırken ücretsiz montaj olarak alıyorsunuz, dolayısıyla size fatura kesemeyiz. " Ben bunun üzerine rica ettim siz kesiverin 50 YTL kadar dedim. Onlarda önce KDV'sini öderseniz olur dediler. Daha sonrada " siz şikayet edebilirsiniz, bu sefer ben zan altında kalırım." diyerek bu teklifide red ettiler. Başka bir römork firmasına gittim rica ettim. KDV sini benim ödemem kaydıyla 50 YTL lik fatura kestiler, bu sorunda giderilmiş oldu. - Proje çizdirilmesi = Tüm evraklarımı alıp Makina Mühendisler Odasına gidip ilgili işlemleri yaptırdım. Aracın fotoğrafları çekildi şase no su alındı, lastik ve jant ölçüleri kontrol edildi ve tüm belgeler TSE 'ye gitti. ( 150 YTL Proje Bedeli ) - Vize İşlemleri = Çok şükür tüm evraklarımız hazırdı, sağa sola para kaptırmamak için tüm işlemleri kendim takip ediyordum. Trafik takipci arkadaşlar 500 ila 600 arası fiyat istemişlerdi sadece takip için. Evrakları alıp trafiğe gittim onlarda bana EK-1 formu denilen 3 nüsha evrak verdi ve bunları doldurmam gerektiğini söylediler. Bende sevinmiştim hemen dolduracağım olacak bitecek diye. Doldurdum trafiğe geri verdim. Onlarda bu yazdıklarınızı onaylatacaksınız dediler ve araç vize ye girecek dediler. Aracı borcu yoktur belgelerini alıp trafik harcını yatırıp vize işlemini yaptırdım. Vizede de aracın çeki demirindeki seri no ile evrakları kontrol ettiler onayladılar. - Ruhsat işlemleri = Çok şükür en sonunda belgelerim hazırdı. Bugün trafiğe gittim verdim. Onlarda " Bu aracın üstünde rehin var bitti mi ? " dediler. Bende bitti dedim " o zaman ayrı ayrı uğraşmayın o yazıyıda verin " diye söyleyip beni yine gönderdiler. Bugün tüm evraklarım en sonunda hazır. Yarın sabahtan işleme koyulacak. Ruhsatlarda komple değişecek yenilenecek. Kısa Çeki demiri için toplam 900 YTL gibi bir rakama bu işi çözdüm. Gördüğüm kadarıyla ve karşılaştığım kadarıyla biçok insan bu resmi prosedürleri bilmiyor veya gerek yok boşver diyor. * Karavan konusuna gelince. Trafik yönetmenliğinde 750 kilo altı karavanlar ruhsat gerektirmiyor aracın plakası takılabiliyor, ancak 750 üstü karavanlar için muhakkak ruhsat gerektiriyor ve ayrı bir plakası oluyor. Araçtan tek fargı motorsuz olduğundan dolayı hiçbir vergisi yok. Karavan hususunda da çoğu kimse ruhsata gerek yok diyorlar yada akıllı geçinen üreticiler 1100 ila 1200 kilo ağırlığındaki karavana 700 kg diye fatura kesiyorlar. Normal şartlarda 4 kişilik ve 5 metre uzunluğundaki her karavana ruhsat gerekiyor. Ayrıca çekebilmek için yönetmelikde O belgesi diye bir belgeden bahsediliyor. Şöförler odası bilmiyor, sürücü kursları bilmiyor, trafik hiç bilmiyor. Dolayısıyla bu belgeyi alamıyoruz. Bir musait oldugumda guncel halini yazayim. Bu kadar karmasik degil suanda. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Kasım Paylaş 12 Kasım Sami Demirpaz yazdı: Topuzun takili olmasi gerekir. Cogu yapmiyor ama aslinda topuz kafasinin da capini olcmek durumundalar. Isli olan topuz fiziken yoksa agir kusur olarak kaliyor. Bir musait oldugumda guncel halini yazayim. Bu kadar karmasik degil suanda. Sami bey hiç yarı otomatik araba ile karavan çeken müşteriniz var mı? Böyle bir tecrubeniz varsa ilgile okumak isterim. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 12 Kasım Paylaş 12 Kasım Ali Darbaz yazdı: Sami bey hiç yarı otomatik araba ile karavan çeken müşteriniz var mı? Böyle bir tecrubeniz varsa ilgile okumak isterim. Zwei yi diyosan bence uygun değil. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 12 Kasım Paylaş 12 Kasım Ali Darbaz yazdı: Sami bey hiç yarı otomatik araba ile karavan çeken müşteriniz var mı? Böyle bir tecrubeniz varsa ilgile okumak isterim. Oyle bir arabaya ceki demiri takmadim henuz. Ama ceken goruyorum. Benim ceki demiri taktigim en dusuk cekme kapasitesine sahip arac Tourneo Courier ve Fiorino idi. 600 kg frenli cekme kapasitesi var. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 12 Kasım Paylaş 12 Kasım Sami Demirpaz yazdı: Oyle bir arabaya ceki demiri takmadim henuz. Ama ceken goruyorum. Benim ceki demiri taktigim en dusuk cekme kapasitesine sahip arac Tourneo Courier ve Fiorino idi. 600 kg frenli cekme kapasitesi var. Ben dastırı bile tam sınırda görüyorum. Böyle bir gömlek daha kalıplı makine lazım bence. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts