Sami Demirpaz 17 Mayıs 2020 Paylaş 17 Mayıs 2020 Bu başlık altında, tip onay belgesi yani O1 ve O2 belgeleri hakkında konuşacağız. Peki nedir bu belgeler, neye yarar ? Son zamanlarda karavanlar ve römorklar oldukça sık konuşulan konular arasında. Trafikte seyir eden her tekerlekli araç gibi bu araçlarında belirli düzenlemeler çerçevesinde üretilmiş olması gerekiyor. İlk bakışta O1 ve O2'nin birbirinden ayrımı aşağıdaki gibidir. Daha sonrasında kendi içindeki sorumluluklarından bahsedeceğim. O1 Kategorisi : Azami ağırlığı 750 kg 'yi aşmayan römorklar O2 Kategorisi : Azami ağırlığı 750 kg üzerinde olup, 3.500 kg'yi aşmayan römorklar. O1 Kategorisi + Herhangi bir ruhsata tabi değildir + Kendine özel plakası yoktur. Çekici aracın plakası bu römorkun arkasına yapıştırılır. + TüvTürk muayenesine tabi değildir + Vergisi yoktur + B Sınıfı araç ehliyeti ile kullanılabilir O2 Kategorisi + Ruhsata tabidir. + Kendine ait bir plakası vardır. +Yılda 1 kez TüvTürk muayenesine tabidir. ( Güvenlik açısından çok doğru ) + Vergisi yoktur +BE Sınıfı araç ehliyeti ile kullanılabilir. Daha sonra konunun devamında güncellemeleri ve eksikleri bahsederiz. 7 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Ehliyet gecisi hakkinda asama ve fiyat bilgisidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Bir de anladığım kadarı ile 750 yi aştık aşmadık krizlerine ve bu kategorideki karavan rekabetine ve fiyat triplerine girmeksizin O2 hedeflemek ve hem de yurtdışı seyahat olacaksa daha kafa rahat olmak iyi. Bir de ruhsat demek satışı vs biraz daha anlamlı olabilir demek. Çalınması bence biraz daha büyük suç vs. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 19 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2020 Aynen oyle. O1 diye kasmaya gerek yok. O2 olunca da gulle gibi 2 ton karavan demek de degil, yine hafif aracin zorlanmadan cekecegi 900 1000 kg araliginda cok guzel secenekler var. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Kim ki arkasına ilave zamazingo yakıyor mutlaka sınavı olmalı. İsterse 50kg çeksin. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Kim ki arkasına ilave zamazingo yakıyor mutlaka sınavı olmalı. İsterse 50kg çeksin. Traktör tecrübesi işe yarayabilir. Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 sınavlarda bişe öğretmiyorki ehliyet sınavlarının yıllarca nasıl yapıldığını biliyoruz Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: sınavlarda bişe öğretmiyorki ehliyet sınavlarının yıllarca nasıl yapıldığını biliyoruz nasıl yani? Sınav ölçmek için, kurs eğitim için. 1600 lire vereceğim bi zahmet bi römorklu araba altıma versinler birkaç saat. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Mehmet Göktürk yazdı: nasıl yani? Sınav ölçmek için, kurs eğitim için. 1600 lire vereceğim bi zahmet bi römorklu araba altıma versinler birkaç saat. Ben sınavda romork vermesinler demedimki 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: Ben sınavda romork vermesinler demedimki Tamam zaten ben de ne dediğinizi anlamak için "nasıl yani" dedim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 en ufak bir şey takmaya sınav olmalı demişti servet abi. ufak şeylere gerek yok dedim basit bir su motoru takmak için arkaya sınava girmeye gerek görmüyorum büyük araçlar takılacaksa onlar girsin ayrı . lakin bu sınavlar kişiye birşey öğretmiyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 sınavlar öğretmez zaten ölçer. genellikle ben de sınavda birşey öğretmem. Belki öğrenilenler oturabilir. 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: sınavlar öğretmez zaten ölçer. genellikle ben de sınavda birşey öğretmem. Belki öğrenilenler oturabilir. iyiki varsınız hocam 19 Mayıs 2020 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: iyiki varsınız hocam Alicim sağol da sanırım hala yanıt alamadım. Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Alicim sağol da sanırım hala yanıt alamadım. Sorumu sordunuz ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: Sorumu sordunuz ? yukarılara bak "nasıl yani" demiştim. konu nerelere geldi. Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: yukarılara bak "nasıl yani" demiştim. konu nerelere geldi. sınavlara girmek için gerekli ciddiyette kurs göremiyorum. sınavlar değerlendirirlirken de hafife alınıyor. ehliyeti alan kişi gerçekten haketmiyor çoğunlukla 19 Mayıs 2020 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ali Gök yazdı: sınavlara girmek için gerekli ciddiyette kurs göremiyorum. sınavlar değerlendirirlirken de hafife alınıyor. ehliyeti alan kişi gerçekten haketmiyor çoğunlukla Görelim bakalım Sami ile gireceğiz. Kurslar öğretmiyor demiş oluyorsun ama bence öğretiyorlar yine. Biraz yolvermez çokbilmiş yapıyorlar öğrencileri işte o hataları. O da sanırım müşteri memnuniyeti için. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Traktör tecrübesi işe yarayabilir.Pirellide lastik çekme araçlarını kullanan eski traktör sürücüleri süre rekoru kırıyordu en ufak bir şey takmaya sınav olmalı demişti servet abi. ufak şeylere gerek yok dedim basit bir su motoru takmak için arkaya sınava girmeye gerek görmüyorum O su motoru ile geri geri 10 metre gidene tır ehliyeti veriliyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Ben Türkiye'de kurs almadım, ehliyet sınavına 1987 de arabaya 4 tane 100 kilo polis ile girdim şehir dışında fena olmayan bi sınav yaptılardı. Amerikada girdim o da şehiriçinde bir sınav hem sözlü hem test hem de direksiyon. O da güzeldi ama 4 polis yoktu memur vardı. Polis korkusunun yerini amerikalı korkusu almıştı. Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 24 Mayıs 2021 Paylaş 24 Mayıs 2021 İkinci el bir römork satın almayı planlıyorum satıcı elinde o1 belgesi olduğunu söyledi ve fotoğrafını paylaştı. Daha önceden satın aldığım karavanda da o1 belgesi olduğu söylendi benzer bir evrak vermişti satıcısı yanında. Fakat bu belgenin orjinal nasıl olmalıdır, hangi bilgileri içermelidir ? Bir nevi araç ruhsatı gibi römork veya karavana ait şasi numarası bilgisini içerir mi ? Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 24 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2021 Burak Kuşçu yazdı: İkinci el bir römork satın almayı planlıyorum satıcı elinde o1 belgesi olduğunu söyledi ve fotoğrafını paylaştı. Daha önceden satın aldığım karavanda da o1 belgesi olduğu söylendi benzer bir evrak vermişti satıcısı yanında. Fakat bu belgenin orjinal nasıl olmalıdır, hangi bilgileri içermelidir ? Bir nevi araç ruhsatı gibi römork veya karavana ait şasi numarası bilgisini içerir mi ? Şase kesinlikle olmalı, üretici bilgisi olmalı, gördüğüm O1 ler sarı renkli kağıda basılmıştı. 1 Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 24 Mayıs 2021 Paylaş 24 Mayıs 2021 Sami Demirpaz yazdı: Şase kesinlikle olmalı, üretici bilgisi olmalı, gördüğüm O1 ler sarı renkli kağıda basılmıştı. Bu dediğinize bende katılıyorum belge üzerinde şasi numarası olmalı diye düşünüyorum. Fakat O1 belgesi anladığım kadarıyla üretici firmanın adına düzenlenmiş olan bir sertifika gibi tıpkı iso vb kalite belgeleri gibi, Eski karavanıma ait o1 belgesinden sadece üretici firmanın ünvanı yeralıyordu şasi no ayrıca faturasında belirtilmişti. Şuan almayı planladığım römork ta aynı şelkilde. Sizin kullandığınız karavanda o1 belgesi üzerinde açıkça şasi numarası belirtilmiş mi ? Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 24 Mayıs 2021 Paylaş 24 Mayıs 2021 Ali Gök yazdı: sınavlarda bişe öğretmiyorki ehliyet sınavlarının yıllarca nasıl yapıldığını biliyoruz Sınavın amacı ne kadar öğrendiğini ölçmek, sınav doğrudan öğretmiyor, öğretme kursların görevi, şu an sınavlar eskiye göre daha zor ama hala eksik çok, Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz 24 Mayıs 2021 Paylaş 24 Mayıs 2021 Burak Kuşçu yazdı: Bu dediğinize bende katılıyorum belge üzerinde şasi numarası olmalı diye düşünüyorum. Fakat O1 belgesi anladığım kadarıyla üretici firmanın adına düzenlenmiş olan bir sertifika gibi tıpkı iso vb kalite belgeleri gibi, Eski karavanıma ait o1 belgesinden sadece üretici firmanın ünvanı yeralıyordu şasi no ayrıca faturasında belirtilmişti. Şuan almayı planladığım römork ta aynı şelkilde. Sizin kullandığınız karavanda o1 belgesi üzerinde açıkça şasi numarası belirtilmiş mi ? Karavanımdaki O1 belgesinde hem firma adı, hem ticari ad, hem de şase no yazılı halde. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts