İçeriğe Yönlendir

Kaza Yaptım


Yakup Kocaağa

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Yakup Kocaağa yazdı:


Hangi kurala göre kusurluyum peki sağdakine yol vermeyi yollar eşitse diye biliyorum ben cadde ile sokak eşit mi oluyor kontrolsüz kavşaklarda

 

Krokiye bakınca eşit şartlarda bir kavşak görüntüsü var.. 

Resme bakınca arkadan çarpmış görünüyorsunuz, yani ilk çarpma noktası aracın neresi olduğu önemlidir.. 

Kavşak eşitse ve ilk çarpışma noktası her iki aracın ön kısmı ise kusur eşit verilir.

İlk çarpma noktası diğer aracın arkasında olsaydı % 100 size verilirdi kusur.

Eşit kavşaklarda sağdan gelen aracın geçiş önceliği vardır kuralı bu kazada çalışır.. 

 

Google maps'ten bakın kaza yerine.

 

 

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Yakup Bey bana göndermiş tutanağı.. Kroki şu.. 
Bu krokiye ve çarpışma noktalarına göre değerlendirdiğimizde: 
Çarpışma noktalarına bakarsak % 50 kusur alırsınız. 
Krokiye bakarsak kusur size verilir diye düşünüyorum.. İfadeleri okuyamadım. 
 
tutanak.jpg.b50ffa3bc13791b76a1ae528952e93c7.jpg
 
Yakup bey bu kısmı yayınlamamda sorun görüyorsanız silerim resmi. 

Önemli değil aracın sol kapının hemen ortasında temas başlıyor resim de sanki tam ortadan vurmuş gibi sizce sorun burda mı
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eşit kavşak diyelim. Ticari araç otomobile yol vermek zorunda değil mi?. Araçların sınıflarına göre de geçiş üstünlüğü var biliyorum

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
(düzenlendi)

Krokileri tam okuyamadım; ama kontrolsuz kavşak ve herhangibir tabela yoksa soldan gelen araçlar , sağdaki araçlara yol vermek durumunda 

Sizin beyanınıza göre siz cadden de karşı taraf sokaktan geliyorsa durum tam tersini ortaya koyar yani geçiş üstünlüğü caddede olan araca verilir.

Yanlışım varsa düzeltin.

Fotoğraflarda aynı özellikli yola sahip kontrolsuz kavşak gibi duruyor. Bu bağlamda kusur otomobil'e çıkabilir; ama cadde-sokak kavramı var ise bu seferde ticari araç kusurlu.

Kısacası fotoğraf bizi yanılttığı gibi karar mercisini de yanıltabilir.Tutanakta krokinin çok net ve yolların özelliklerinin tam yazılı olması gerekir. 

Geçmiş olsun.

tarihinde Gencay Bengli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Eşit kavşak diyelim. Ticari araç otomobile yol vermek zorunda değil mi?. Araçların sınıflarına göre de geçiş üstünlüğü var biliyorum

 

O durum sadece tek aracın sığabileceği yerlerde geçerlidir diye biliyorum.. 

Kavşaklarda araç sınıfına göre bir öncelik yok. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Krokileri tam okuyamadım; ama kontrolsuz kavşak ve herhangibir tabela yoksa soldan gelen araçlar , sağdaki araçlara yol vermek durumunda 
Sizin beyanınıza göre siz cadden de karşı taraf sokaktan geliyorsa durum tam tersini ortaya koyar yani geçiş üstünlüğü caddede olan araca verilir.
Yanlışım varsa düzeltin.
Fotoğraflarda aynı özellikli yola sahip kontrolsuz kavşak gibi duruyor. Bu bağlamda kusur otomobil'e çıkabilir; ama cadde-sokak kavramı var ise bu seferde ticari araç kusurlu.
Kısacası fotoğraf bizi yanılttığı gibi karar mercisini de yanıltabilir.Tutanakta krokinin çok net ve yolların özelliklerinin tam yazılı olması gerekir. 
Geçmiş olsun.

Tutanak da sokak ve cadde belirtildi ben fren mesafemi 3.5 metre olarak yazdım ticaride fren mesafesi 0
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yakup Kocaağa yazdı:


Önemli değil aracın sol kapının hemen ortasında temas başlıyor resim de sanki tam ortadan vurmuş gibi sizce sorun burda mı

 

Krokiye ve son yüklediğiniz fotoğrafa göre kusur % 50 verilir. 

İfade de belirleyicidir. Ancak daha önemlisi yolların önceliğidir. 

Siz kesin olarak caddede ve diğer araç kesin olarak sokakta ise, bu fotoğraflara detaylı bakılırsa, ifadelerde bunları doğruluyorsa size kusur verilmeyebilir.. 

 

Yol durumunu ve ifadeleri görmeden, mevcut görüntüye göre ya kusurun tamamı size verilir,yada % 50 verilir.. Bu tablo ile kusursuz çıkacağınıza ihtimal vermiyorum. 

Yukarda dediğim gibi.  detaylar önemlidir maalesef onları göremiyorum. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Yakup Kocaağa yazdı:


Hangi kurala göre kusurluyum peki sağdakine yol vermeyi yollar eşitse diye biliyorum ben cadde ile sokak eşit mi oluyor kontrolsüz kavşaklarda

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda oransal kusur ayrımı şeklinde düzenleme yapılmamış olup; kusur türleri asli ve tali kusur olarak tespit olunmuştur. 
 

Sadece göründüğü kadarıyla olayda trafik bilirkişisinin/kolluğun kaza tespit raporu tanzim ettiğini varsayaraktan;

 

Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.

 

a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.

 

b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;

1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,

2. Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,

3. Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,

4. Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,

5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,

6. Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,

 7. Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,

 

c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;

1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,

2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,

Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

 

Bu itibarla Kanun’un 84/1-h bendinden atfen 57/1-a maddesine göre Clio asli kusurlu.

 

Eğer karşı taraf kavşağa hızlı girmiş olsa idi asli kusur dışında kalan tüm haller tali kusur kapsamında değerlendirildiğinden Kanunun 52/1-a bendine göre tali kusurlu olurdu.


Ben naçizane, aksi kanıtlanmadığı müddetçe,  yine kendi kanaatimce durumun zikrettiğim kapsamda olduğunu ve detaylandırıldığı şekliyle değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.


SBM Tramer kaç kusur verir ne karar çıkar orasını bilmiyorum çok farklı uygulamaları ve kararları var şu emsaldir diyemiyoruz. Tabi yukarıda da belirtilmiş kazanın krokisi ve tutanakta yer verilen taraf ifadeleri çok önemli.
 

Ancak literatürde asli kusur %75, tali kusur %25 kusurlu kabul edilir. Yol kusuru varsa ayrıca değerlendirilir. Şu da var eğer haksız bir karar verildiğini düşünmekteyseniz tramer kusur oranlarına itiraz üzerine tahkime gidilebiliyor bu konuda bir çok emsal karar var.

 

Tekraren çok çok geçmiş olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yakup Kocaağa yazdı:


Tutanak da sokak ve cadde belirtildi ben fren mesafemi 3.5 metre olarak yazdım ticaride fren mesafesi 0

 

Genel bilgilendirme yapayım.. 

Şartlar eşit ise geçiş önceliği sağdaki aracındır. 

Kusur tayininde ilk çarpma noktalarına bakılır, ilk çarpma noktası aracın arka kısmında ise, geçiş önceliği bizde olsa bile, diğer araç kavşağa önce girmiş kabul edilir ve geçişini tamamlaması için beklemek gerekir. 

Şartlar eşit ve çarpma noktası iki aracın da ön kısmında ise kusur % 50 verilir. 

Şartlar eşit değil ise geçiş önceliği ana yoldaki aracındır bu durumda, kavşağa giren aracın yolunda dur levhası, yol ver levhası, veya anayolda olan aracın bulunduğu yolda anayolda olduğunu belirten levha var mı ona bakılır. 

Levha yoksa, yollar sokak mı, cadee mi, bulvar mı, gidiş geliş yol mu, bölünmüş yol mu ona bakılır. 

Koray Demir yazdı:

 

Ancak literatürde asli kusur %75, tali kusur %25 kusurlu kabul edilir. Yol kusuru varsa ayrıca değerlendirilir. Şu da var eğer haksız bir karar verildiğini düşünmekteyseniz tramer kusur oranlarına itiraz üzerine tahkime gidilebiliyor bu konuda bir çok emsal karar var.

 

 

Anlaşmalı tutanakta % 75 25 olayı yok.. 0-50-100 var.. bunu da bilgi olarak not düşelim.. 

Koray Demir yazdı:

 

c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;

1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,

2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,

Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

 

 

@Servet Aydın doğru biliyor muşum.. Kavşaklarda Sadece motorsuz ve motorlu araç kavramı var

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
 
Genel bilgilendirme yapayım.. 
Şartlar eşit ise geçiş önceliği sağdaki aracındır. 
Kusur tayininde ilk çarpma noktalarına bakılır, ilk çarpma noktası aracın arka kısmında ise, geçiş önceliği bizde olsa bile, diğer araç kavşağa önce girmiş kabul edilir ve geçişini tamamlaması için beklemek gerekir. 
Şartlar eşit ve çarpma noktası iki aracın da ön kısmında ise kusur % 50 verilir. 
Şartlar eşit değil ise geçiş önceliği ana yoldaki aracındır bu durumda, kavşağa giren aracın yolunda dur levhası, yol ver levhası, veya anayolda olan aracın bulunduğu yolda anayolda olduğunu belirten levha var mı ona bakılır. 
Levha yoksa, yollar sokak mı, cadee mi, bulvar mı, gidiş geliş yol mu, bölünmüş yol mu ona bakılır. 

Yollarda fotoğraflara değindiğiniz konular ile inceledim benim yolumda ve diğer kazazedenin yolunda da tabela yok kazazedenin sol kapı ve benim sağ çamurluk far karışık hasar alan ilk bölge benim aracım kesin olarak cadde idi diğer araç kesin olarak sokakta idi32e1fb480fc5b2a8bc126015266d9d02.jpg


74921d964fdf3d6d60049826e2b29dec.jpg
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Yakup Kocaağa yazdı:


Yollarda fotoğraflara değindiğiniz konular ile inceledim benim yolumda ve diğer kazazedenin yolunda da tabela yok kazazedenin sol kapı ve benim sağ çamurluk far karışık hasar alan ilk bölge benim aracım kesin olarak cadde idi diğer araç kesin olarak sokakta idi32e1fb480fc5b2a8bc126015266d9d02.jpg

Cadde olduğunu gösterir resimleri kesinlikle ekleyin, şu son resim mesela bütün durumu değiştirir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yakup Kocaağa yazdı:


Yollarda fotoğraflara değindiğiniz konular ile inceledim benim yolumda ve diğer kazazedenin yolunda da tabela yok kazazedenin sol kapı ve benim sağ çamurluk far karışık hasar alan ilk bölge benim aracım kesin olarak cadde idi diğer araç kesin olarak sokakta idi
 

 

Bu durumda Koray'ın eklediği şu madde çalışır.. 

"5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,"

Diğer aracın size yol vermesi gerekirdi. 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Cadde olduğunu gösterir resimleri kesinlikle ekleyin, şu son resim mesela bütün durumu değiştirir.

 

Google görüntüsü daha çok işe yarar.. 

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa

Benim sürücü tarafında airbag da açıldı eğer ben haklı çıkarsam değer kaybı ve benzeri birşey alabilir miyim kaporta masrafı da var

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Selçuk Bakış yazdı:

Kavşağı haritada görebilir miyiz?

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu durumda Koray'ın eklediği şu madde çalışır.. 

"5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,"

Diğer aracın size yol vermesi gerekirdi. 

 

 

Google görüntüsü daha çok işe yarar.. 

Onu da sormuştum ama gözden kaçtı galiba

Yakup Kocaağa yazdı:

Benim sürücü tarafında airbag da açıldı eğer ben haklı çıkarsam değer kaybı ve benzeri birşey alabilir miyim kaporta masrafı da var

10 yaş 180 bin kilometre sınırı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Araç model ve kilometresi ve kaza durumu nedir?

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
10 yaş 180 bin kilometre sınırı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Araç model ve kilometresi ve kaza durumu nedir?

Araç 148 binde 2006 model tramersiz fakat bagaj kapağı ve sol arka çamurluk da boya vardı ben alırken
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Yakup Kocaağa yazdı:


Araç 148 binde 2006 model tramersiz fakat bagaj kapağı ve sol arka çamurluk da boya vardı ben alırken

Siz yine sonuçlandığında başvuru yapın ama sonuç beklemek biraz hayal kırıklığı olur. Kasko var mı? Aracı perte ayirabilirler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selçuk Bakış yazdı:

 

Onu da sormuştum ama gözden kaçtı galiba

10 yaş 180 bin kilometre sınırı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Araç model ve kilometresi ve kaza durumu nedir?

 

160 bin ve 10 yaş. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yol ver tabelası olan yol daima tali yoldur. Eğer herhangi bir tabela yoksa ve yollar eşit öneme sahipse sağdan gelen araç geçiş üstünlüğüne sahiptir. Trafik kanun ve yönetmeliklerinde cadde sokak ayrımı yok bu konuda.

 

r048dG.png
 

Bu işaret ise anayol işaretidir sürücüye anayolda gitmekte olduğunu gösterir:

 

r06MkM.jpg
 

Fotoğrafları mutlaka trafiğe/ekspere ulaştırın. Gerekiyorsa belediye yol planlarını temin edip dosyaya sunun.

 

Karayolları Trafik Yönetmeliği 

Madde-3

15) Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.

16) Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
Yol ver tabelası olan yol daima tali yoldur. Eğer herhangi bir tabela yoksa ve yollar eşit öneme sahipse sağdan gelen araç geçiş üstünlüğüne sahiptir. Trafik kanun ve yönetmeliklerinde cadde sokak ayrımı yok bu konuda.
 
r048dG.png
 
Bu işaret ise anayol işaretidir sürücüye anayolda gitmekte olduğunu gösterir:
 
r06MkM.jpg
 
Fotoğrafları mutlaka trafiğe/ekspere ulaştırın. Gerekiyorsa belediye yol planlarını temin edip dosyaya sunun.
 
Karayolları Trafik Yönetmeliği 
Madde-3
15) Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.
16) Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

Exper benimle iletişime geçecek mi ilk defa olduğu için hiç birşey bilmiyorum fotoğrafları nasıl ulaştıracağım
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Exper benimle iletişime geçecek mi ilk defa olduğu için hiç birşey bilmiyorum fotoğrafları nasıl ulaştıracağım

Hayır. Normalde aracı bıraktığınız tamirci ile iletişime geçer.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...