İçeriğe Yönlendir

2007 Fiesta TDCI Çalışmıyor


Ali Klç

Recommended Posts

Ali Klç

Selamın aleyküm 2 hafta önce aldım arabayı aldıktan 3 gün sonra araba bazen arıza lambası yakıp 2000 deviri geçmiyordu tamirciye gittim ve bana mazot arızası bırakmış mazotu tek Bi yerden al çeyrek deponun altında kullanma dedi sonra depoyu yarım yaptım ve eve gittim 3 saat sonra çalıştırıp 100 metre gittikten sonra araba stop etti ve çalışmadı sonra tamirci geldi ve cihaz bağladı yakıt sıcaklık sensörü arızası vermiş ama çalışması lazım dedi pompacıya gideceksin benlik bir şey değil dedi pompacıya gittim arabamın motoru yeni yapılmış sadece enjektörleri çıkma almış pompacı motoru yapan tamirciyi çağırdı ve konuştular basınç sensörü ve hava filtresinin hemen altındaki müşürü kendi müşürleriyle denemek amaçlı değiştirdi araba çalıştı bu sefer de vuruntu yapıyordu 2. Viteste elektrikçiye gönderdi elektrikçi de cihaza bağladı ve şaşe yapan Bi yer olduğunu onu düzelttiğini hava filtresinın hemen altındaki müşürün soketi de sıkıntılıymış onu da düzeltti arabayı yarım saat kadar bindik Bi sıkıntı yoktu mazot filtresini de değiştirdik sonra araba yine stop etti balata spreyiyle çalıştı ve dükkana kapattık sabah bakarım dedi usta sabah tek marşta aldı acaba hava mı yaptı dedik. kendi müşürlerini geri taktık sonra Bi soketin boşta olduğunu fark ettim pompacıya sordum o da mazot sıcaklık sensörünun soketi dedi onu da taktık bu sefer araba çalışmadı balata spreyi sıktık yine çalışmadı soket kısa devre yapıyor diye elektrikçi çıkarmış bende geri söktüm 5 dakika sonra araba yine çalıştı özel Bi servise gittim komşumuzun akrabasıydı orda cihaza bağladı yakıt basınç sensörü değişti sonra yokuş bir yere arabayı sürdük araba 2 sefer yine stop etti sıcaklık sensörünun soketini çıkardık balata spreyiyle yine çalıştı ve rampa bir yere yaklaşık 25 km sürdük tamirci pompa da sıkıntı olsa bu rampayı zorlanır Dı dedi rahat rahat çıktık indik ertesi gün o el pompası olan parçayı komple boruları ve sensörü ile değişti arabanın zamanlayıcısı varmış dişlilerde onu da ayarladığını söyledi arabanın cidden de çalışması bile değişti sonra yaklaşık 150 km gittikten sonra saniyelik olarak arıza lambası ve gaz kesintisi oldu bir kaç sefer ardından yine stop etti aracımın sıkıntısı nedir yardımcı olur musunuz 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

krank mili sensör okuyucusu degişdimi  degişmediyse onu degişin araca 4 kişi binip yokuş yukarı sıkıştırın ısınınca n e yapacak her seferınde niye normal çalsıtırmıyorlar peki ayrıca böyle sorunlu bir arabayı niye satın  alıyorsun 

Yorum bağlantısı
Ali Klç

Araçta Böyle bir sıkıntı yoktu aldığımda dün tamirci baktı arıza kodu yoktu ama çalışmıyor 

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Söylediklerine bakılırsa sıcaklık sensörü yle ilgili bir problem var  bence oraya yoğunlaşın derim  büyük ihtimal basit bir arıza dır fakat çözememişler 

Yorum bağlantısı
Ali Klç
Metin Taşcı yazdı:

rail hattının sonundaki frp sensorüne bakıldı mı acaba ?

Mazot basınç sensörü mazot filtresi ve vakvak pompası komple set halinde değişti 

 

Çağlar Bayur yazdı:

çalışmazken vakvak pompası dolu mu?

Tamirci pompala dedi 15 20 defa pompaladım içinde mazot vardı yaptığımda çalışmadı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tesisata vey beyne doğru gider bu arıza. beyinn tırnakları hiç açılmış mı veya üstüne elle yazılmış bir yazı var mı?

Yorum bağlantısı
Ali Klç
Çağlar Bayur yazdı:

tesisata vey beyne doğru gider bu arıza. beyinn tırnakları hiç açılmış mı veya üstüne elle yazılmış bir yazı var mı?

Beyinin açılıp açılmadığı hakkında bilgim yok tamircide şu an araba o da tesisattan şüphelendi 

Yorum bağlantısı
Ali Klç
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

tesisata vey beyne doğru gider bu arıza. beyinn tırnakları hiç açılmış mı veya üstüne elle yazılmış bir yazı var mı?

Tamirci beyin açılmış dedi bizim burda da beyinci yoğunum demiş bakmamış mazot filtresini yeni taktık hava kabarcığı yapıyormuş 3 5 tane daha farklı denedi onlar da yapmış mazot filtresi iptal etti düz boru bağladı geçici olarak hava filtresinin arkasındaki müşür değişti 300 350 km de 1 kere arıza ışığı yaktı birde hız sayacı sıfırlanıyordu bazen gaz keserek o geçti ama tesisat komple elden geçirdiğini söyledi sıkıntı yokmuş 1. enjektör seviyesi biraz düşük müş beyinden olabilir dedi son durum böyle 

tarihinde Ali Klç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Klç yazdı:

Tamirci beyin açılmış dedi bizim burda da beyinci yoğunum demiş bakmamış mazot filtresini yeni taktık hava kabarcığı yapıyormuş 3 5 tane daha farklı denedi onlar da yapmış mazot filtresi iptal etti düz boru bağladı geçici olarak hava filtresinin arkasındaki müşür değişti 300 350 km de 1 kere arıza ışığı yaktı birde hız sayacı sıfırlanıyordu bazen gaz keserek o geçti ama tesisat komple elden geçirdiğini söyledi sıkıntı yokmuş 1. enjektör seviyesi biraz düşük müş beyinden olabilir dedi son durum böyle 

bu şekilde çok kullanmayın ama masraf katlanmasın

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Klç yazdı:

hız sayacı sıfırlanıyordu

Hız sensörünüzü kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Ali Klç

Şu an tekrar görüştüm baktı bi enjektörden dedi geri dönüşü fazla mı az mı ne yapıyormuş sanırım bursaya gitmem lazım sıkıntı yapmaz dedi 

Çağlar Bayur yazdı:

bu şekilde çok kullanmayın ama masraf katlanmasın

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Klç yazdı:

Şu an tekrar görüştüm baktı bi enjektörden dedi geri dönüşü fazla mı az mı ne yapıyormuş sanırım bursaya gitmem lazım sıkıntı yapmaz dedi 

 

geri dönüş az ise pistonu eritir sadece riski o kadarcık

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
geri dönüş az ise pistonu eritir sadece riski o kadarcık

Geri dönüş ne fazla ise o kadar kötü demek bildiğim.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Geri dönüş ne fazla ise o kadar kötü demek bildiğim.

birinden diğerine göre az dönüyor ise enjektör damlatıyor dur, damlya damlaya da sanayi stopaj öder motorlara revizyon yaparak. bazı dükkanlarda sabit müşteri araçlarında motor revizyona hiç ihtiyaç duymaz mesela, bakımı hep aynı yerde yapılanlar. bazı dükkanlara girersin her hafta bir motor masadadır, temkinli olmalı

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Klç
Erkan Işık yazdı:

krank mili sensör okuyucusu degişdimi  degişmediyse onu degişin araca 4 kişi binip yokuş yukarı sıkıştırın ısınınca n e yapacak her seferınde niye normal çalsıtırmıyorlar peki ayrıca böyle sorunlu bir arabayı niye satın  alıyorsun 

Krank sensörü arızalıymış o değişti

Çağlar Bayur yazdı:

birinden diğerine göre az dönüyor ise enjektör damlatıyor dur, damlya damlaya da sanayi stopaj öder motorlara revizyon yaparak. bazı dükkanlarda sabit müşteri araçlarında motor revizyona hiç ihtiyaç duymaz mesela, bakımı hep aynı yerde yapılanlar. bazı dükkanlara girersin her hafta bir motor masadadır, temkinli olmalı

Enjektörler de değişti sorun giderildi teşekkürler herkese 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...