İçeriğe Yönlendir

Peugeot 308 1.6 VTI


Mahmut Karadeniz

Recommended Posts

Mahmut Karadeniz

Araç arayışımda bu kez de buna denk geldim. Araç vti motor ve yaygın görüşe göre lpg uyumlu değil. Sahibine sordum herhangi bir sorun yaşamadığını söyledi lpg'de. Sadece araç egzoz emisyon arızası veriyormuş, ama aracın yürürünü etkilemiyormuş. Araçta brc lpg sistemi var. Sizce brc bu motorlara uyumlu mu ve bahsettiğim arıza önemli bir arıza mı? Netice itibariyle bu şekliyle alınır mı? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

uyumlusu uyumsuzu yok atmosferik benzinlide,  fabrikasyon lpg ye uyumlu motor çok az üretildi ,gerisi hep aynı kategoridir yani aslında uyumsuzdur. güzel montaj ve iyi ayar önemlidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Aynı araçtan 308 vti 120hp 43.000km de kullanıyoruz, lpgde sorunlarından başlıcası rolanti düzensizliği. Benzinde bile vti motor ısınana kadar bir sarsaklık yaratabiliyor. Devirli motor deviri seviyor. Çift ECU'su fabrikasyon olarak var. Önce bir beyinde toplanan veriler ikinci beyindede işleniyor. Akünün arkasında konumlandırılmış pozisyondalar. Atmosferikte olsa iridyum buji istiyor. Buji tırnak aralıkları ve tam verisi önemli. Sübap ayarları vs. Kısacası biz lpg takmayı düşündük usta tavsiyesi ile vazgeçtik benzinde kullanılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bayağı uyumsuzmuş bu :rofl: çift ecu ne iş?

Abi sorma ben hayatımda bu kadar saçma bir işletim ecu sistemi görmedim. Birbirleriyle çakışıp radyo sıfırlayıp park sensörlerini iptal edebiliyor. Akü ömrü bitmeye yakın vs. Rusça öğrendik rus sitelerine baka baka.

maxresdefault.jpg

152803076446313.jpg

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

vardır bir bildikleri :f1:

Fransız öpücüğü bildiklerini sonraki modellerde unutmuşlar öyle diyim :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emisyon hatası ile lamba yakan araç hava yakıt oranını hesaplamayı bırakır. Sabit oranla çalışır ve finalde motoru kavurur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Karadeniz
Çağlar Bayur yazdı:

uyumlusu uyumsuzu yok atmosferik benzinlide,  fabrikasyon lpg ye uyumlu motor çok az üretildi ,gerisi hep aynı kategoridir yani aslında uyumsuzdur. güzel montaj ve iyi ayar önemlidir

Yani astra h'daki ya da focus'daki uyumsuzluk ne kadarsa bu da o kadar. Doğru mu anlamışım çağlar bey? 

Sinan Akgöl yazdı:

Aynı araçtan 308 vti 120hp 43.000km de kullanıyoruz, lpgde sorunlarından başlıcası rolanti düzensizliği. Benzinde bile vti motor ısınana kadar bir sarsaklık yaratabiliyor. Devirli motor deviri seviyor. Çift ECU'su fabrikasyon olarak var. Önce bir beyinde toplanan veriler ikinci beyindede işleniyor. Akünün arkasında konumlandırılmış pozisyondalar. Atmosferikte olsa iridyum buji istiyor. Buji tırnak aralıkları ve tam verisi önemli. Sübap ayarları vs. Kısacası biz lpg takmayı düşündük usta tavsiyesi ile vazgeçtik benzinde kullanılıyor.

Teknik bilgim olmadığı için pek bir şey anlamadım açıkçası 😀 montajı ve ayarı güzel yapılmışsa alınabilir mi sizce? 

Servet Aydın yazdı:

Emisyon hatası ile lamba yakan araç hava yakıt oranını hesaplamayı bırakır. Sabit oranla çalışır ve finalde motoru kavurur.

Yani sahibinin dediği gibi önemsiz bir şey değil, bayağı bir ciddi arıza o zaman. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Mahmut Karadeniz yazdı:

Teknik bilgim olmadığı için pek bir şey anlamadım açıkçası 😀 montajı ve ayarı güzel yapılmışsa alınabilir mi sizce? 

Şöyle diyim Benzinlisini alıp lpg taktırmak istedik vazgeçtik sorunları ustamızdan duyduktan sonra. Benzinli haliyle güzel araçtır. Lpg tavsiye etmem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Yani sahibinin dediği gibi önemsiz bir şey değil, bayağı bir ciddi arıza o zaman. 

Kesinlikle. Keyifden yanmıyor o lamba. Sonra 50.k 100.k olmadan motor bitiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Karadeniz yazdı:

Yani astra h'daki ya da focus'daki uyumsuzluk ne kadarsa bu da o kadar. Doğru mu anlamışım çağlar bey? 

iş değişti çifter beyinler vs. lpg beyni ile iletişimde sprun oluyor demek ki, mekanik motor aksamı aynı uyumsuzdur sadece

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Karadeniz
Sinan Akgöl yazdı:

Şöyle diyim Benzinlisini alıp lpg taktırmak istedik vazgeçtik sorunları ustamızdan duyduktan sonra. Benzinli haliyle güzel araçtır. Lpg tavsiye etmem.

Çok teşekkür ederim. Bu da iptal o zaman. 55 70 bin arası benzinli bir araç tavsiyeniz varsa alırım

Çağlar Bayur yazdı:

iş değişti çifter beyinler vs. lpg beyni ile iletişimde sprun oluyor demek ki, mekanik motor aksamı aynı uyumsuzdur sadece

Teşekkür ederim çağlar bey. 55 70 bin arası ne önerebilirsiniz bana? 

Servet Aydın yazdı:


Kesinlikle. Keyifden yanmıyor o lamba. Sonra 50.k 100.k olmadan motor bitiyor.

Haklısınız. Zaten ne hikmetse bu satışta olan vti motor araçların çoğu düşük km. Demek ki var bi sıkıntı

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Ben otomatik olanını 2 yıl kullandım. Dizellerdeki otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın aksine benzinlide tork konvertörlü AL4 şanzıman kullanılıyor ve valflerinde arıza çıkarmasıyla ünlü. Manuel olanını benzinde kullanmak şartıyla çok keyifli bir araba aslında. Bildiğim kadarıyla VTi motor BMW ile ortak üretim ve Mini Cooper gibi araçlarda da kullanıldı. Çok hoş bir mırıltısı var. Kullandığım süre boyunca beni üzen tek şey otomatik şanzıman oldu. İstanbul şehiriçi 10 litre (Halkalı, TEM, Beşiktaş git gel) civarında ortalama yakıt hatırlıyorum (sakin bir sürüşle).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...