İçeriğe Yönlendir

i10 - Buji Temizleme Tekniği


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Gün gemiyorki yeni bir şey daha öğrenmiyelim. Hyundai i10 bujilerini temizlemek için bir yöntem varmış . Bunu servis manuelinde buldum, yarın ilk iş denemek olucak. Akü şarj edeceğim zaman çıktığım Otoyol - 6 ya çıkıp deneyeceğim. :) temizlensin araba. Belki başka modellerdede işe yarar. 

 

Cleaning
The combustion may temporarily become unstable due to the aged fuel and the carbon deposits accumulated on the spark plug(s) after long-term storage.
 
[1st Method]
1.
Start the engine and keep the engine running at idle for 2 minutes.
2.
Step on the accelerator pedal and hold it steady at 4500 rpm with the shift lever in N position to warm up  the engine until the temperature of the engine coolant reaches 80°C
3.
Keep the engine running at 2500 - 3000 rpm in the N position for 15 minutes.

sybee7022l.gif

[2nd Method]
NOTE_ENG.gif    
 
The 2nd method should be performed only if the 1st method fails. (The misfire-related codes recur.)
 
1.
Start the engine and keep the engine running at idle for 2 minutes.
2.
Drive the vehicle for over 20 minutes, keeping the engine speed above 3500 rpm.
NOTE_ENG.gif    
 
If equipped with manual transaxle, shift the gear properly for keeping the engine speed above 3500 rpm.

sjdee3006l_n.gif

Removal
1.
Remove the ignition coil.
(Refer to Ignition System - "Ignition Coil")
2.
Using a spark plug wrench, remove the spark plug (A).
Tightening torque:
14.7 - 24.5 N·m (1.5 - 2.5 kgf·m, 10.8 - 18.0 Ib·ft)
NOTE_ENG.gif    
 
Be sure that no contaminants enter the spark plug holes.

sjaee8500l.gif

Installation
1.
Install in the reverse order of removal.
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Kullanılan enjektör temizleyiciler zaten bunu yapıyor, artı olarak boşta o kadar yüksek devir çevirmek temizlemenin yanında başka parçaları yıpratacaktır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Kullanılan enjektör temizleyiciler zaten bunu yapıyor, artı olarak boşta o kadar yüksek devir çevirmek temizlemenin yanında başka parçaları yıpratacaktır.

 

Bu işin boşta kısmı değilde, otoyolda işe intikal ederken yaparım diyordum , ama o hızda o yolu ben 5 dakikada alırım :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu işin boşta kısmı değilde, otoyolda işe intikal ederken yaparım diyordum , ama o hızda o yolu ben 5 dakikada alırım :(

Bu bahsi geçen işlemin mantık olarak aynısı DPF filtresi içinde geçerli. Ancak şöyle bir şey var, ne kadar temizlersek temizleyelim aracın adaptasyonu gibi olmuyor. Adaptasyon yapılsa dahi belirli kullanım sonunda sökülüp manuel temizleniyor. EGR de aynı yine, devirli kullansakta zamanla öyle katı kurum oluşuyorki tornavida dahi kazırken zorluyor.

 

Bence kalitesinden emin olunan bir enjektör temizleyicisini 2-3 bakımda bir (yapılan km ye göre karar verilebilir) en küçük hacimlerde kullanmak yeterli gelecektir. Hatta iridyum ise bujiler ortalama 100000 km ömrü var, 70-80000 gibi değiştirilirse daha da güzel olur.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Her zaman altın kuraldır arada bir müsait yolda (ayda 1 mesela) gazlamak motor sağlığı için gerekli ve iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tek canı buji atmosferik benzinlinin. 20 bin km de bir değişirdim motorumu severim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tek canı buji atmosferik benzinlinin. 20 bin km de bir değişirdim motorumu severim

 

Abi el kitabı 165000 kmde bir kontrol ediniz yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi el kitabı 165000 kmde bir kontrol ediniz yazıyor. 

daha önce bozulursa ücretsiz değişiyor mu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

daha önce bozulursa ücretsiz değişiyor mu?

 

Ama ben ne yaptım, 90000 kmde değiştirdim. 165000 km de kontrolü beklemdim. 90 bin kmde direk değiştirdim. Çok iyi yaptım dimi. 75000 km daha erken :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Ama ben ne yaptım, 90000 kmde değiştirdim. 165000 km de kontrolü beklemdim. 90 bin kmde direk değiştirdim. Çok iyi yaptım dimi. 75000 km daha erken :) 

iyilik izfadir bana göre de 70 bin km geç olmuş, subaplara yazık

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

iyilik izfadir bana göre de 70 bin km geç olmuş, subaplara yazık

 

Abi i10 bakımında yanına gelek kompresyon ölçek olurmu :) Ama free olacak :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Temizlik


Eski yakıt ve uzun süreli depolama sonrasında bujilerde biriken karbon birikintileri nedeniyle yanma geçici olarak kararsız hale gelebilir.
 
[1. Yöntem]


1.
Motoru çalıştırın ve motoru 2 dakika rölantide çalıştırın.
2.
Gaz pedalına basın ve motor soğutma suyu sıcaklığı 80 ° C'ye ulaşıncaya kadar motoru ısıtmak için vites kolu N konumundayken 4500 rpm'de sabit tutun.
3.
Motoru 15 dakika boyunca 2500 - 3000 rpm'de N konumunda tutun.

 

[2. Yöntem]
 
2. yöntem yalnızca 1. yöntem başarısız olursa gerçekleştirilmelidir. (Tekleme ile ilgili kodlar tekrar eder.)
 
1.
Motoru çalıştırın ve motoru 2 dakika rölantide çalıştırın.
2.
Motor devrini 3500 rpm'nin üzerinde tutarak aracı 20 dakikadan fazla sürün.
 

Sökme


1.
Ateşleme bobinini sökün.
(Bkz. Ateşleme Sistemi - "Ateşleme Bobini")
2.
Buji anahtarı kullanarak bujiyi (A) sökün.
Sıkma torku:
14,7 - 24,5 N · m (1,5 - 2,5 kgf · m, 10,8 - 18,0 Ib · ft)

Buji deliklerine hiçbir kirletici madde girmediğinden emin olun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

tek canı buji atmosferik benzinlinin. 20 bin km de bir değişirdim motorumu severim

yada iridium buji takarsın 60 binde değiştirirsin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Dogan Arsiray yazdı:

yada iridium buji takarsın 60 binde değiştirirsin.

iridyum bujiler bobine ekstra yük yapar mı ? iridyum kullanıp memnun kalmayan gördüm de nedenini merak ediyorum

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi i10 bakımında yanına gelek kompresyon ölçek olurmu :) Ama free olacak :) 

ben bilmem ustaya soracaksın

Mehmet Cihat yazdı:

iridyum bujiler bobine ekstra yük yapar mı ? iridyum kullanıp memnun kalmayan gördüm de nedenini merak ediyorum

 

her motor dizaynına her buji pahalı ve çok iyi diye iyi gelmeyebilir

uyum önemli

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Cihat yazdı:

iridyum bujiler bobine ekstra yük yapar mı ? iridyum kullanıp memnun kalmayan gördüm de nedenini merak ediyorum

 

bilmemki? çapraz referans tablolarından kontrol etmek lazım. direnç vs gibi değerlerin değişeceğini sanmam. ancak bujinin ucunun şekli farklı. ateşlemede fark edebilir. normal bujilerin ucu küt ama iridyum ve platinyumların uzu sivri ve bazıları iki üç yada dört katodlu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...