Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Bu şimdi iyi birşeymi kötü bir şeymi bilemedim. Uzmanlardan yorum beklerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 normal bir sonuç zira radyatör fanı çalışıyor 2 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Enteresan olan bir durum yok. Fan devreye girdiği için hararet seviyeside düşüyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Çok ilginç, sabit kalması lazımdı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Termostat açma derecesinin altına düşmüyorsa iyi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Termostat açma derecesinin altına düşmüyorsa iyi. 87 derecede termostat kapanıyor abi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor. Yanlış.. olay fanın devreye girmesi ile ilgili. Klima radyatöründe su olmaz zaten. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor. Yooo bende iki tane var. Önde klima kondenseri, Arkada su radyatörü Yani bu şekilde öğrendimki aşırı sıcak havalarda klima motoruda soğutuyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: Bildiğim kadarıyla bazı araçlarda (özellikle motor bölümünde yeterli alan yoksa ve maliyetide kısmak istiyorlarsa) klima için ayrı bir radyatör yok. Doğal olarak klima çalışınca soğutma suyu da soğuyor. nasıl yani, motor radyatörünün önünde olurya klima peteği, hadi onu koymadılar su radyatörünün içine gömdüler, ki olmamalı öyle şey, klimayı açtığında araba hararet yapar budurumda, çünki klima peteği çok ısınır fan hem suyu hem klima peteğini nasıl soğutsun... hadi araç içindeki peteği ortak kullandılar diyelim bu da saçma, içeri soğuk gaz gelirken bu sefer petek ortak olduğundan kalorifer suyunuda soğutur ve araç su ısısı düşer, böyle bir şey duymadım hiç, hem mantıksız hemde sakat, hem suyu soğutur hemde ortak petek olduğundan içeriyi soğutamaz çünki sıcak suyla cebelleşir....ki bunda tasarruf olmaz o petek daha pahalıya malolur ve süper verimsiz olur... dediğin sisteme örnek varmı, varsa nasılmış inceleyelim... 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış.. olay fanın devreye girmesi ile ilgili. Klima radyatöründe su olmaz zaten. Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Yooo bende iki tane var. Önde klima kondenseri, Arkada su radyatörü Yani bu şekilde öğrendimki aşırı sıcak havalarda klima motoruda soğutuyor nasıl yani, kondenser klima açtığında ateş gibi olur, fan neden çalışıyor, fanı kapat motoru yakar atarsın zaten, motoru soğutan klimaya örnek vereyim, özel donanımlıdır.... bildiğim kadarıyla bunlarda motoru soğutmak için motora özel klima tertibatı var ne übermiş senin araba yahu Ü.Emre Kartal yazdı: Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal. tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı, yalnız kocaman olur... fakat şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır.... motor kısmındaki kondenser ateş gibidir, araç içindeki petekse soğuk, evdeki klimaya dikkat et, soğutmada iç ünite soğuk dış ünite sıcak hava üfler, ısıtmaya alırsan tersi olur.... 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: nasıl yani, motor radyatörünün önünde olurya klima peteği, hadi onu koymadılar su radyatörünün içine gömdüler, ki olmamalı öyle şey, klimayı açtığında araba hararet yapar budurumda, çünki klima peteği çok ısınır fan hem suyu hem klima peteğini nasıl soğutsun... hadi araç içindeki peteği ortak kullandılar diyelim bu da saçma, içeri soğuk gaz gelirken bu sefer petek ortak olduğundan kalorifer suyunuda soğutur ve araç su ısısı düşer, böyle bir şey duymadım hiç, hem mantıksız hemde sakat, hem suyu soğutur hemde ortak petek olduğundan içeriyi soğutamaz çünki sıcak suyla cebelleşir.... dediğin siseme örnek varmı, varsa nasılmış inceleyelim... Şuan çok fazla örnek hatırlayamadım ama mustanglerde bu şekildeydi mesela, radyatör kısmı iki parçadan oluşuyor, birbirbirine temasları fazla değil. Yine ufak sınıflarda da böyle olan araçlar vardı. Örnek radyatör resmi vardı bende Ortadaki iki valf klima giriş çıkışı. Diğer iki büyük hortum giriş/çıkışı ise soğutma için. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Aslında normal değil. Dış petek ısınıyor klima açık iken. Kompresör de motora harici yük olarak çalışıyor. Eser miktarda düşüş olur o da bir kaç derece. Ü.Emre Kartal yazdı: Yağ soğutma onlar 11 Kasım 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı... yalnız şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır.... Şöyleki, bir tarafta gaz var diğer tarafta su dolaşıyor. Gaz kısmının soğukluğu ve ısı iletkenliği gaz olması bakımından daha yüksek. Klimayı açınca gaz soğumaya başlıyor haliyle ve her ne kadar temas çok fazla olmasada soğutma suyu sıcaklığı değişiyor. Zaten tek fan ile yapılıyor işlem, bu da ayrı bir şeye sebep oluyor. Normalde 1 birim çalışacak fan klimaya da yetişmek için 1.5 birim belki daha fazla çalışıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: nasıl yani, kondenser klima açtığında ateş gibi olur, fan neden çalışıyor, fanı kapat motoru yakar atarsın zaten, motoru soğutan klimaya örnek vereyim, özel donanımlıdır.... bildiğim kadarıyla bunlarda motoru soğutmak için motora özel klima tertibatı var ne übermiş senin araba yahu tek radyatör ama 2 kısımlı olabilir, bak bu mantıklı... yalnız şu dediğin olmaz, klima açınca motoru soğutamaz zira senin dediğin tek petekte her iki kısımda sıcak olur, yani suyu soğutmaz aksine ısıtır.... motor kısmındaki kondenser ateş gibidir, araç içindeki petekse soğuk, evdeki klimaya dikkat et, soğutmada iç ünite soğuk dış ünite sıcak hava üfler, ısıtmaya alırsan tersi olur.... Abi okadar iyi bilmiyom. Uzun yoldada zaten yeterince iyi soğutmaz bunun kliması. Neyse abi hazır burdasın soru soracam sana. Arabamın lpg sistemi ve benzin sistemi var. Hangisi devredeyken aküye yük çok biner. Benzindemi daha az elektrik yakar, lpgde mi daha az elektrik yakar. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Servet Aydın yazdı: Aslında normal değil. Dış petek ısınıyor klima açık iken. Kompresör de motora harici yük olarak çalışıyor. Eser miktarda düşüş olur o da bir kaç derece. Yağ soğutma onlar Alt girişlere dikkat https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-stock-replacement-289-1967-without-air-conditioning-289-302-351w-1968-1969/p/RAD3403/ https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-aluminum-24-type-338-with-air-conditioning-289-302-351-1968-1969/p/RADA27/ 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: Şöyleki, bir tarafta gaz var diğer tarafta su dolaşıyor. Gaz kısmının soğukluğu ve ısı iletkenliği gaz olması bakımından daha yüksek. Klimayı açınca gaz soğumaya başlıyor haliyle ve her ne kadar temas çok fazla olmasada soğutma suyu sıcaklığı değişiyor. Zaten tek fan ile yapılıyor işlem, bu da ayrı bir şeye sebep oluyor. Normalde 1 birim çalışacak fan klimaya da yetişmek için 1.5 birim belki daha fazla çalışıyor. yanlış bildiğin kısım şu, motor kısmında klima peteği soğuk olmaz sıcak olur o kısım gazın sıkıştırılıp sıvı hale geldiği kısım yani, soğuk olan kısım arabanın içinde olur, içerde sıvı klima gazı tekrar genleşip gaza dönüşür ve içeriyi soğutur... 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Aynı şeyden bahsediyoruz zaten, klima için radyatör olsaydı soğutma suyu ile ilgisi olmayacaktı ve doğal olarak su sıcaklığı değişmeyecekti. Bazı araçlarda aynı radyatör üzerinde klima için bölüm var, bu şekilde ise durum normal. Yanlıış. Klima için radyatör her zaman var 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Alt girişlere dikkat https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-stock-replacement-289-1967-without-air-conditioning-289-302-351w-1968-1969/p/RAD3403/ https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-aluminum-24-type-338-with-air-conditioning-289-302-351-1968-1969/p/RADA27/ Quick caplin gibi görünüyor fotoda. İlk defa gördüm. Mantıklı Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Alt girişlere dikkat https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-stock-replacement-289-1967-without-air-conditioning-289-302-351w-1968-1969/p/RAD3403/ https://www.cjponyparts.com/radiator-3-row-aluminum-24-type-338-with-air-conditioning-289-302-351-1968-1969/p/RADA27/ araba i10 yalnız, bu derece komplike ve pahalı radyatör yerine arabayı hafifletselermişya Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Şuan çok fazla örnek hatırlayamadım ama mustanglerde bu şekildeydi mesela, radyatör kısmı iki parçadan oluşuyor, birbirbirine temasları fazla değil. Yine ufak sınıflarda da böyle olan araçlar vardı. Örnek radyatör resmi vardı bende Ortadaki iki valf klima giriş çıkışı. Diğer iki büyük hortum giriş/çıkışı ise soğutma için. Çift devreli radyatörlerdeki ikinci küçük devre çoğunlukla şanzıman yağı içindir. Dizel seri 3 land roverlerde motor yağı soğutucusu da vardır orda. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: yanlış bildiğin kısım şu, motor kısmında klima peteği soğuk olmaz sıcak olur o kısım gazın sıkıştırılıp sıvı hale geldiği kısım yani, soğuk olan kısım arabanın içinde olur, içerde sıvı gaz tekrar genleşip gaza dönüşür ve içeriyi soğutur... Bundan emin değilim, tek radyatörlü olan sistemde evoporatör var ise dediğiniz gibi olmak zorunda. Ancak yanlış hatırlamıyorsam amonyak gazı kullanılıyordu bu tarz sistemlerde. O gaz ısıtıldığında soğuma özelliğine sahip. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Abi okadar iyi bilmiyom. Uzun yoldada zaten yeterince iyi soğutmaz bunun kliması. Neyse abi hazır burdasın soru soracam sana. Arabamın lpg sistemi ve benzin sistemi var. Hangisi devredeyken aküye yük çok biner. Benzindemi daha az elektrik yakar, lpgde mi daha az elektrik yakar. lpg de biner, normal sisteme ilave lpg sisteminin çalışması içinde elektrik harcamış olursun mantıken.... uzun yolda ısıtmaması normal, yeterince soğutamaz dış peteği, ekonomi odaklı, herşey az çalışıyor sende Ü.Emre Kartal yazdı: Bundan emin değilim, tek radyatörlü olan sistemde evoporatör var ise dediğiniz gibi olmak zorunda. Ancak yanlış hatırlamıyorsam amonyak gazı kullanılıyordu bu tarz sistemlerde. O gaz ısıtıldığında soğuma özelliğine sahip. araba i10 bu derece sistemler bu sınıf araçlarda olmaz sanırım, yani o dediğin gaz türü olmaz... evaperatörde var bildiğim kadarıyla... 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: lpg de biner, normal sisteme ilave lpg sisteminin çalışması içinde elektrik harcamış olursun.... araba i10 bu derece sistemler bu sınıf araçlarda olmaz sanırım o dediğin gaz türü... evaperatörde var bildiğim kadarıyla... Über i10da oda var abi . evaperatör Yorum bağlantısı
Recommended Posts