İçeriğe Yönlendir

i10 - Hcc Rs09 Klima Kompresörü Operasyonu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

İnsan gün geçmiyor ki yeni bir şey öğrenmesin. Her gün yeni bir şey keşfetmek hoşuma gidiyor. Bunu paylaşmak ise çok daha hoşuma gidiyor. Bu gün eve dönerken, daha önce yaptığım tersi birşey yapıp elimi klima mazgalına koydum. Yol boyunca tepkileri inceledim. 

Motor devrinin etkisi

800-4000 devir arasında kullandım ve tepkileri , Motor devrinin yükselmesi klimanın performansını oldukça değiştirdiğini gördüm. Devir artıkça soğutma gücü hayli artıyor. Buradan da anlaşılıyor ki kompresör sabit storka sahip. 

Gaz pedalının konumu ve motor yükü 

Yolculuğunuz esnasında ayağınızı gazdan çektiğinizde klima devrede ise , klima kompresörü hemen devreye giriyor. Aynı Alternatör de olduğu gibi klima kompresörü de ayağınızı gazdan çekmesine duyarlı. Bir rampaya geldiğinizde, normalden birazcık bile fazla bastığınızda klima kompresörü çalışıyor ise hemen kapanıyor. Ne zaman motordaki yükün azaldı veya sabit hale geldi klima kompresörü devreye giriyor . Sabit hızda , sabit yükte klima kendi kendine sık sık devreden çıkıyor. 

Hız sabitleyici ile çalışması 

Maalesef işte benı şaşırtan nokta, hız sabitlenmiş ise klima motor yüküne göre olan çalışma şeklini tamamen bırakıyor. Aynı düz yolda gidiyormuş gibi çalışıyor. İşini yaptıktan sonra bir süre dinleniyor, sonra tekrar devreye giriyor. İstersen motorun tam yüke binsin hızı 80 den 70e hatta 60'a düşsün istifini bozmuyor. Soğutma sürekli devam ediyor. 

 

Bu aralar covit 19 nedeniyle İstanbul sokakları boş olduğundan %99 hız sabitleyici kullanıyorum. Bu durumda klima açılınca , motorun yükü kontrolsüzce artıyor. Seçtiğiniz kademeyle devam ediyorsunuz. Yani klima kademe 1 de iken daha seyrek devreye girerken, kademe 2 de sık sık devreye giriyor. Hız sabitleyici, klimanın motor yükü ve gaz pedalı odaklı çalışma sistemini bay-pas ediyor. 

 

Bu da bugün keşfettiğim bir özellik. Tabi birde bu durumun tüketime etkisi var. Sabah yaptığım 4000 devirle kurum temizleme işlemini benzinde yapmıştım.

Kurum yakma kmsi düşüldüğünde, 5,8 litre olan lpg yakıt tüketimi klima kullanımı sonrası 6,5 litre gibi komik bir değere yükseldi. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Klasik araçlarda tapagaz gidince kompresör adam akıllı çalışmadığı için klima hiç soğutmuyor zaten araç içerisinde terliyorsun velev ki araç premium E veya F segmenti olmasın. Bu kurum temizleme işi hipermilci unvanına gölge düşürecek gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Taşcı yazdı:

hocam bir de şunu deneseniz de bizi de bilgilendirseniz

 

 

Bizim böyle bir ekipmana ihtiyacımın yok. Çünkü bizim sistemde oradan geçen gaz yüksek sıcaklıklarda akıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Bizim böyle bir ekipmana ihtiyacımın yok. Çünkü bizim sistemde oradan geçen gaz yüksek sıcaklıklarda akıyor. 

 

 

hepsi aynıdır Ali, sendekide aynı, böyle birşey yapacaksan, klimayı açıp bak, sıcak olan boruyu soğutman, soğuk olanı ise motor ısısından dış ısıdan korumak için yalıtman lazım,bu şekilde performans artabilir sanki, kısaca soğuk olanları yalıtırsan belki işe yarar, sıcağı soğutacak birşey yapman zor, araba hızlanınca giren hava artık ne kadar soğutursa...

videoda ters yapmış bence yada anca şehir içinde işe yarar, uzun yolda yüksek hızda zaten motor kısmında rüzgar fırtınası olur...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...