Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: araba i10 yalnız, bu derece komplike ve pahalı radyatör yerine arabayı hafifletselermişya Hafiflikten ziyade alan azaltmaya yönelik yapılan şeyler bunlar. Bilmiyorum iş görür mü ama cebi baya hafifletiyorlar İ10 da çift radyatör var ise, motora yük bindiği için fan devrindeki bir üst kademeye çıktığında soğutma için fazla geliyor olabilir. Daha öncede birkaç araçta duymuştum, bir sorun göstergesi değil bence. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) i10 klima peratör bu sanırım, yoksa senin resimdekindenmi, neyse sonuçta var ve bu alet ısınır klima gazıda R410 450gr. +- 25 grm. galiba... über Fiestada 650gr idi Ü.Emre Kartal yazdı: Hafiflikten ziyade alan azaltmaya yönelik yapılan şeyler bunlar. Bilmiyorum iş görür mü ama cebi baya hafifletiyorlar İ10 da çift radyatör var ise, motora yük bindiği için fan devrindeki bir üst kademeye çıktığında soğutma için fazla geliyor olabilir. Daha öncede birkaç araçta duymuştum, bir sorun göstergesi değil bence. bak bu olabilir .... 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: i10 klima peratör bu sanırım, yoksa senin resimdekindenmi, neyse sonuçta var ve bu alet ısınır klima gazıda R410 450gr. +- 25 grm. galiba... über Fiestada 650gr idi bak bu olabilir .... Tamponu sökünce görünen bu Aman tanrım .... Şimdi beynim yandı. Jeton yuvarlandı düştü. Resmen Kafamın üstünde avize yanıyor. Arabanın aküsünü neden bitirdiğimi farkettim. Ateşleme için araba fazlasıyla yüksek voltaj çekiyor. Enjektörler çok fazla elektrik çekiyor. Alternatör kapanınca doğal olarak aküye fazlasıyla yük biniyor. Allah beni bildiği gibi yapsın. Dönüş yolnda keşke daha yavaş sürseydim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 İşte aküyü bitiren bir diğer etken Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Darbaz yazdı: Tamponu sökünce görünen bu Aman tanrım .... Şimdi beynim yandı. Jeton yuvarlandı düştü. Resmen Kafamın üstünde avize yanıyor. Arabanın aküsünü neden bitirdiğimi farkettim. Ateşleme için araba fazlasıyla yüksek voltaj çekiyor. Enjektörler çok fazla elektrik çekiyor. Alternatör kapanınca doğal olarak aküye fazlasıyla yük biniyor. Allah beni bildiği gibi yapsın. Dönüş yolnda keşke daha yavaş sürseydim Çok mantıksız ve tehlikeli bir şey bu... Bu durumu düşünüp yapan arkadaşlar neden alternatörü devredışı bırakmak yerine motorun güç azaltmasını sağlayan mekanizmayı devreye almayı düşünmemişler? Düşünsenize akünüz mükemmel bile olsa bitecek ve bir şekilde kalacaksınız çat diye yolda. Hepsini geçtim, akü şarjı kritik düzeye düştü sonuçta, ne diye bir uyarı ve son dakika da olsa bir ek işlem uygulamıyor araç? Onuda geçtim, motor alternetörü devredışı bırakıyor diyelim, bari frenden enerji kazanımı vs yap.... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Çok mantıksız ve tehlikeli bir şey bu... Bu durumu düşünüp yapan arkadaşlar neden alternatörü devredışı bırakmak yerine motorun güç azaltmasını sağlayan mekanizmayı devreye almayı düşünmemişler? Düşünsenize akünüz mükemmel bile olsa bitecek ve bir şekilde kalacaksınız çat diye yolda. Hepsini geçtim, akü şarjı kritik düzeye düştü sonuçta, ne diye bir uyarı ve son dakika da olsa bir ek işlem uygulamıyor araç? Onuda geçtim, motor alternetörü devredışı bırakıyor diyelim, bari frenden enerji kazanımı vs yap.... Bitmez. Ali sistemi kavrayamıyor. Araç elektronik bilgisi gerekir bazı detayları anlamak için. Araç alt yapısı gayet stabil çalışıyor. 12.5 volt altında olmuyor akü hiçbir zaman. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Servet Aydın yazdı: Bitmez. Ali sistemi kavrayamıyor. Araç elektronik bilgisi gerekir bazı detayları anlamak için. Araç alt yapısı gayet stabil çalışıyor. 12.5 volt altında olmuyor akü hiçbir zaman. Bencede bitmemesi lazım, şuana kadar hiç duymadım böyle bir şey. Arıza yoksa bir yerlerde, motor çalıştığı sürece alternatörden beslenir(akü şarjı ikinci devre gibi ihtiyaç varsa açılır ve şarj olur aynı şekilde) Motor çok zorlandı diye alternatörü kapamak bana göre kontağı kapatmakla eşdeğer. Ya atlanan bir şey var, bir yerlerde arıza var ve alternatör devreye girip çıkıyor, ya da aküde bir sıkıntı vardı marş basmadı(14.4 volt gibi değerleri veremedi) Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: Bencede bitmemesi lazım, şuana kadar hiç duymadım böyle bir şey. Arıza yoksa bir yerlerde, motor çalıştığı sürece alternatörden beslenir(akü şarjı ikinci devre gibi ihtiyaç varsa açılır ve şarj olur aynı şekilde) Motor çok zorlandı diye alternatörü kapamak bana göre kontağı kapatmakla eşdeğer. Ya atlanan bir şey var, bir yerlerde arıza var ve alternatör devreye girip çıkıyor, ya da aküde bir sıkıntı vardı marş basmadı(14.4 volt gibi değerleri veremedi) yahu ben hiç akü yüzünden yolda kalmadımki. benim yazılarımı takit etmemişsiniz. ben marşa basınca en az 10 km aküden giderim. Araba Alternatörü devreye bile almaz. 1300 metre rakıma çıkan 15 km rampa çıktım. Orda alternatör çok fazla devre dışı kaldı. Hal böyle olunca arabayı park edip, geri döndüğümde çalıştırdığımda 10 saniye geçmeden akü şarj sekansı başladı. Bizim derdimiz o. nere gitti benim 10 13 km tölerans veren akücüğüm Lakin 2 saat sonra eve vardım. Evde test ettim eski haline gelmişti 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 zaten tam boşaltsa o akü zarar görür, hunday davayı yer tonla tazminat öder araçları geri çağırır vs... yani Servet haklı, bunları hesaplamışlardır... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Sistem basit ve çok mantıklı çalışıyor. Araç kinetik enerji olmaz ise yaşamsal döngü için 12.5 volt civarında aktif. Akü bu gerilim ile tampon şarjda ve az akım çeker. Bir kaç amper. 14volt verilir ise sadece akü dolmak için 40 amperi aşan akım talep eder. Sistem ne yapıyor, ayağı gazdan çekince veya frene dokunma anında alternatörü tam güçte çalıştırıyor. Herşey yerli yerinde. Ali biraz detaycı olunca sorun gibi görüyor. Olayın dramatik bir yanı yok. Telaş yapma Ali 😉 Ali Darbaz yazdı: 1300 metre rakıma çıkan 15 km rampa çıktım. Ali Darbaz yazdı: Bizim derdimiz o. nere gitti benim 10 13 km tölerans veren akü Cevabı kendin verdin 😁 11 Kasım 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: yahu ben hiç akü yüzünden yolda kalmadımki. benim yazılarımı takit etmemişsiniz. ben marşa basınca en az 10 km aküden giderim. Araba Alternatörü devreye bile almaz. 1300 metre rakıma çıkan 15 km rampa çıktım. Orda alternatör çok fazla devre dışı kaldı. Hal böyle olunca arabayı park edip, geri döndüğümde çalıştırdığımda 10 saniye geçmeden akü şarj sekansı başladı. Bizim derdimiz o. nere gitti benim 10 13 km tölerans veren akücüğüm Lakin 2 saat sonra eve vardım. Evde test ettim eski haline gelmişti tolerans nerde biliyormusun, yok artık geride gelmeyecek aküyü Servetin dediği gibi 12.5 voltta tutuyorsa amenna, ama tutmuyorsa akü ömründen yersin, en sağlamı bu durum bir daha olduğunda motoru kapatıp aküyü ölçmen, bakalım kaç volt görünecek.... kasma bu kadar, ne söküyorsun arabayı yahu, sende Servet gibimi oldun, sökmedik yeri kalmadı aracın, lr1 mi bu habire sök, i10 bu 11 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ha gayret. Adamın gece gece yüreğine indirin 😃 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: tolerans nerde biliyormusun, yok artık geride gelmeyecek aküyü Servetin dediği gibi 12.5 voltta tutuyorsa amenna, ama tutmuyorsa akü ömründen yersin, en sağlamı bu durum bir daha olduğunda motoru kapatıp aküyü ölçmen, bakalım kaç volt görünecek.... kasma bu kadar, ne söküyorsun arabayı yahu, sende Servet gibimi oldun, sökmedik yeri kalmadı aracın, lr1 mi bu habire sök, i10 bu Ben arabamı hiç sökmemki. Hiç el işim yoktur. Hazır sökülmüş başkası vardı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Adaşım birşey olmaaaz, devam et sağını solunu sökme yeter Ali Darbaz yazdı: Ben arabamı hiç sökmemki. Hiç el işim yoktur. Hazır sökülmüş başkası vardı. yuf yani o zaman tamam, araban normal, sadece birdaha böyle bir durum olursa o anda aküyü bir ölç, bakalım kaç volta iniyor.... Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: Adaşım birşey olmaaaz, devam et sağını solunu sökme yeter O zamanda keyifli olmuyorki 😁 En azından az biraz ucundan bakmak lazım. Her defasında artık bu son daha bir şey yok diye konuşmak ve yeni işler bulmak ayrı bir keyif Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: O zamanda keyifli olmuyorki 😁 En azından az biraz ucundan bakmak lazım. Her defasında artık bu son daha bir şey yok diye konuşmak ve yeni işler bulmak ayrı bir keyif desene benim gibisin rahat duramam irdelerim... 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2020 Merhaba Hyundai i10 kompresörünü az çok anlatmak istiyorum. Hcc marka Rs09 model klima kopmresörü bulunur. Kondanstör ısı deşarj kapasitesi 9,890 -3% kcal/hr. Kompresör 90 cc kapasiteye sahiptir. R-134a, R-1234yf tip gaz ile çalışır . Yağ kapasitesi 370 ± 25g. Malesef bu kompresör sabittir. Açısı değişmez. Performansı motor devri ile doğru orantılıdır. Kademe 1 açıldığında , radyatör fanı çalışmaya başlar. Bu fan tek kademe hıza sahiptir. Fan devreye girdiğinde 1960 devir çevirir ve 10 amper çeker. Kazan içindeki fan ise 4 hıza kadar çıkabilir. kademe 1 de 5.0 ±0.5V volt ile çalışırken kademe 2 de 7.4 ±0.5V ile çalışıyor. Video da görüldüğü gibi kademe 1 de klima açıldığında, kompresör 10 saniye aralıkla 10 saniye süre ile çalışır. Bu safhada radyatör fanı sürekli çalışır. Kademe 2 fan açıldığında ise kompresör asla kapanmaz, sürekli çalışır. Radyatör fanı çalışır. Kademe 3 fan açıldığında sadece fan hızı artar Kademe 4 ise yine fan hızını artırmaktan ibarettir. Burda bir soru sormak istiyorum. Kademe 1 fan açarak kompresörü kullanmak zararlı bir uygulamamıdır. 10 saniyede bir klimanın devreye girmesi yıpratıcı olur mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mayıs 2020 Paylaş 12 Mayıs 2020 klima kompresörü evaparatödeki yoğuşma ve gaz basıncına bakarak devreye girer ve çıkar. devamlı çalışmaz. çalışsa idi tüm borular buz tutar ve soğutma biterdi 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Mayıs 2020 Paylaş 12 Mayıs 2020 Daha önce tartışıldı. Devreye girip çıkmalı sistem. Şayet expantion vanası veya kompresör basıncı devir harici değişken ise sürekli çalışabilir. Bunu yapan araç pek yok 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Mayıs 2020 Paylaş 12 Mayıs 2020 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Daha önce tartışıldı. Devreye girip çıkmalı sistem. Şayet expantion vanası veya kompresör basıncı devir harici değişken ise sürekli çalışabilir. Bunu yapan araç pek yok kısaca İnverter araba kliması yokta diyebiliriz... Ali Darbaz yazdı: Video da görüldüğü gibi kademe 1 de klima açıldığında, kompresör 10 saniye aralıkla 10 saniye süre ile çalışır. Bu safhada radyatör fanı sürekli çalışır. Kademe 2 fan açıldığında ise kompresör asla kapanmaz, sürekli çalışır. Radyatör fanı çalışır. Kademe 3 fan açıldığında sadece fan hızı artar Kademe 4 ise yine fan hızını artırmaktan ibarettir. Burda bir soru sormak istiyorum. Kademe 1 fan açarak kompresörü kullanmak zararlı bir uygulamamıdır. 10 saniyede bir klimanın devreye girmesi yıpratıcı olur mu? zararı yoktur, 2-3-4 fan hızı sadece dediğin gibi fan hızıdır ama hızlı hava akımı peteğin soğutam gücünü düşürür elbet, daha fazla sıcak hava girince klimada doğal olarak daha çok devreye girer, klima kısa süreli dur kalk yapmaz biraz arayı açar ama genelde hep dur kalk devam eder, ancak hava aşırı sıcak değilse soğutma yeterli gelirse araç hızlı giderken buzlanma olmaz ve kompresör uzun süre durmaksızın çalışır, bu çok sık olmaz, hava serinse sık olur ama... 12 Mayıs 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2020 @Servet Aydın abi şimdi bu radyatör fanımda kademe yokmuş. Direk 1900 devir çeviriyor elektrik verince. 10 amper çekiyor . Kalorifer kazanının fanıda 5.0 ±0.5V çekiyor. Compresor ise 12 volt ile çalışıyor . Bunların toplamı araba alternatörü için çok büyük rakammıdır. Sıkıtnı olurmu. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Mayıs 2020 Paylaş 12 Mayıs 2020 [mention=13526]Servet Aydın[/mention] abi şimdi bu radyatör fanımda kademe yokmuş. Direk 1900 devir çeviriyor elektrik verince. 10 amper çekiyor . Kalorifer kazanının fanıda 5.0 ±0.5V çekiyor. Compresor ise 12 volt ile çalışıyor . Bunların toplamı araba alternatörü için çok büyük rakammıdır. Sıkıtnı olurmu. Ana Fan 120watt, kalorifer olsun 30watt. Kasnak manyetiği hadi diyelim 30 watt. 180 watt etti.Klima kompresörü ise enerji tüketimi olarak kabaca 1500 watt. Buradan devam et Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2020 Servet Aydın yazdı: Ana Fan 120watt, kalorifer olsun 30watt. Kasnak manyetiği hadi diyelim 30 watt. 180 watt etti. Klima kompresörü ise enerji tüketimi olarak kabaca 1500 watt. Buradan devam et Bu kademe 2 de kompresörün devreye girdikten sonra çıkması epey zaman alıyor anladığım kadarı ile. Çünkü 2 dakika seyrettim kapanmadı. Belki 3 ncü dakikada kapanacaktı. Kompresörün sabit stroke ile çalıştığını öğrenince üzüldüm açıkcası. Daha iyi soğutma için daha fazla devri gerekiyor. Düşük devirde uzun stroke motoru zorluyor maalesef Bu alanda Cruze çok ileri. Klima açılınca radyatör fanının hızı düşük devir de çalışıyor. İ10 gibi tam devir çalışmıyor. Ayrıca motor değişken stroklu olmalıki , rölanti devriden dahi hissedilmiyor. Her devirde inanaılmaz soğutma var. Bem beyaz soğuk hava püskürüyor kalorifer kanallarında. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mayıs 2020 Paylaş 13 Mayıs 2020 kmpresör çalışmasını rölantide gözlemlemek yanıltır. 2000 devirde gözlemlenebilir mesela 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Mayıs 2020 Paylaş 13 Mayıs 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Bu kademe 2 de kompresörün devreye girdikten sonra çıkması epey zaman alıyor anladığım kadarı ile. Çünkü 2 dakika seyrettim kapanmadı. Belki 3 ncü dakikada kapanacaktı. Kompresörün sabit stroke ile çalıştığını öğrenince üzüldüm açıkcası. Daha iyi soğutma için daha fazla devri gerekiyor. Düşük devirde uzun stroke motoru zorluyor maalesef Bu alanda Cruze çok ileri. Klima açılınca radyatör fanının hızı düşük devir de çalışıyor. İ10 gibi tam devir çalışmıyor. Ayrıca motor değişken stroklu olmalıki , rölanti devriden dahi hissedilmiyor. Her devirde inanaılmaz soğutma var. Bem beyaz soğuk hava püskürüyor kalorifer kanallarında. dediğim gibi, hava çok sıcak değilse hızın uygunsa kliman devreden nerdeyse hiç çıkmaz, ayrıca hızlı giderken bende fanı hiç açmazdı, zaten normaldede fan açmayan bir araçtı fiesta, senin benzinli fazla sevmez ısıyı, neyse durum böyle Ali, klima açtıysan artık düşünmeyceksin ne yaktığını, pişeceğime yaksın yakıtı klima 13 Mayıs 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts