İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 - 1 ve 4. Silindirlerde Tekleme Problemi


Bilal Birtan Yılmaz

Recommended Posts

Servet Işık

Sorunumuz cozebilirim. Aynı sorun bende vardı. Çok ustaya gittim hiç biri çözemedim kendim çözdüm. Benim arabada 2004 mondeo. Tekleme sorunum ve çekiş problemim var şimdi ona uğraşıyorum.  Buji buji kablosu ve bobin orjinallerini taktı ama çok olmasada sallama var.

Yorum bağlantısı
Servet Işık

Sorunumuz cozebilirim. Aynı sorun bende vardı. Çok ustaya gittim hiç biri çözemedim kendim çözdüm. Benim arabada 2004 mondeo. Tekleme sorunum ve çekiş problemim var şimdi ona uğraşıyorum.  Buji buji kablosu ve bobin orjinallerini taktı ama çok olmasada sallama var.

Yorum bağlantısı
Servet Işık
(düzenlendi)

LPG enjektor kütüğü tek parça olduğu için mecburiyetten motorun ortasina montaj ediliyor dolayısıyla 1 ve 4 silindire giden hortumlar 2 ve 3 giden hortumlardan daha uzun oluyor. Bu sebepten 1 ve 4 silindire giden yakıt geç kalıyor istenilen yakıt miktarı az geliyor. Ben gaz kutugunu ortadan ikiye böldüm 2 kütük haline getirdim ( biraz işçilik gerektiriyor ) 1 tanesini 1 ve 2 silindirin ortasina 2 cisini 3 ve 4 silindirin ortasina koydum. Ana gelen gaz hortumunda ara aparat yaparak 2 hortum yaparak paylaştirdim.4 silindire giden lpg hortumları nin boyları eşitlendi. Sonra iyi bir gaz ayarı yaparak sorun çözüldü.  Tamamen kendi ugraslarimla ve mantığımla çözdüm. Ben iyi ustayim diyen çok ustaya gittim. Hiç biri cozememisti. İnşallah faydalı olur.

tarihinde Servet Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Servet Işık yazdı:

Sorunumuz cozebilirim. Aynı sorun bende vardı. Çok ustaya gittim hiç biri çözemedim kendim çözdüm. Benim arabada 2004 mondeo. Tekleme sorunum ve çekiş problemim var şimdi ona uğraşıyorum.  Buji buji kablosu ve bobin orjinallerini taktı ama çok olmasada sallama var.

map sensoru teklemeye ve dengesiz arabayi itmeye yonelik bir eylem olusturur, vuruntu sensorude buna dahildir  normal bir buji saglam gozukse bile seramik yapisi belirli bir zamandan sonra anottan saseye atlama yapabilir isindiktan sonra bobin ve kablolari zaten gozden gecirilmeli. benim bujilere uyguladigim dielectric gress uygulamasi var tavsiye ediyorim sadece seramik kismina uygulanmali o bolumdeki elektrik yalitimini daha belirgin hale getirirken dengesiz atlamalar yuzunden yorulupta bozulan bobin gibi bir uzucu olayla karsilasma riskiniz azalacaktir

Yorum bağlantısı
Servet Işık

Usta gress haricinde hepsini yaptım. Ben arabayı 2014 tarihinde aldım, aldığım kişi bana satmadan komple revizyon ettirdim demişti, o zamanki test raporunu buldum test sonucu motor 105 beygir çıkmış, yeni dikkatimi çekti, muhtemelen revizyon yapan usta sente ayarını tam yapamamış. Bu hafta içinde sente ayarına baktıracağım. Çünkü aldığım tarihten beri çok küçük bir sarsıntılı çalışmasını kesemedim. Gerekirse üst kapağı açtırıp supablarıda değiştirsemmi diye düşünüyorum aldığımdan beri 130.000 km yol yapmışım. Sizce bu kadar km supabları değiştirmek gerekirmi.

Servet Işık yazdı:

Usta gress haricinde hepsini yaptım. Ben arabayı 2014 tarihinde aldım, aldığım kişi bana satmadan komple revizyon ettirdim demişti, o zamanki test raporunu buldum test sonucu motor 105 beygir çıkmış, yeni dikkatimi çekti, muhtemelen revizyon yapan usta sente ayarını tam yapamamış. Bu hafta içinde sente ayarına baktıracağım. Çünkü aldığım tarihten beri çok küçük bir sarsıntılı çalışmasını kesemedim. Gerekirse üst kapağı açtırıp supablarıda değiştirsemmi diye düşünüyorum aldığımdan beri 130.000 km yol yapmışım. Sizce bu kadar km supabları değiştirmek gerekirmi.

LPG li araçlar için çelik supab deniyor önerebileceğiniz bir supab markası varmı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Halil ibrahim Oruc

kompresyon testi yapilmasini oneriyorum subap degisiminden once piston sekman subab ile bir problem varsa zaten ortaya cikar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...