İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 - 1 ve 4. Silindirlerde Tekleme Problemi


Bilal Birtan Yılmaz

Recommended Posts

Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

 

2006 Mondeo 2.0 benzin lpg Otomatik...

Belli aralıklarla 2000-2500 devirlerde arıza ışığı yanıp yanıp sönüyor. İlk başta sürekli yanık kalmıyordu artık sürekli yanarken yanıp yanıp sönüyor sonra yine yanık kalıyor. İlk çalıştığında biraz fazla devirli kullanınca genelde yapıyor. Sonra 80-100 cıvarı hızda da oluyor. 1. Ve 4. Silindirde ateşleme ve tekleme arızası veriyor. Ateşleme sistemi oksijen sensörü hariç komple değişti. Krank sensörü değişti. LPG tesisatına bakıldı. Subaplar gitmiş olabilir dendi kompresyon testi yapıldı. Usta hafif vurma var ama sağlam dedi. Bu durum yaklaşık bir senedir devam ediyor. Aracın gidişinde sorun yok geçen ay çok basmadan 170-180 i gördüm. Ama ışığın sürekli yanıp sönmesi sinir bozuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

2006 Mondeo 2.0 benzin lpg Otomatik...

 

 

Araç benzin ile denedi mi ?

Arıza kodunu tam olarak biliyor musunuz ?

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Araç benzin ile denedi mi ?

Arıza kodunu tam olarak biliyor musunuz ?

 

Denedim sıkıntı benzinde de var. Kodu tam hatırlamıyorum ama iki ayrı arıza kodu veriyor. Ateşleme ve tekleme arızası.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önce yanıp sönüp, sonra sabite mi dönüyor. 

Şu silindirlerde misfire dye mi yazıyor. ?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Önce yanıp sönüp, sonra sabite mi dönüyor. 

Şu silindirlerde misfire dye mi yazıyor. ?

 

 

 

Önceden yarım dakika falan yanıp yanıp sönerdi. Sonra yanıp yanıp söndükten sonra yanık kalmaya başladı. Daha sonra 2-3 günde bir aracı ilk çalıştırdığımda sönmüş oluyor hareket halindeyken tekrar yanıyordu. Sonra ben kullanırken yanıp hanım kullanırken sönmüş hale geliyordu. (Hanım düşük devirde kullandığı için sanırım.) Son birkaç aydır hiç sönmedi hep yanık kaldı. Hareket halinde yarım dakika kadar yanıp sönüyor sonra yanık kalıyor. 

İlk önce rastgele ateşleme arızası diye uyarı verdi. Sonra 1. ve 4. silindirde ateşleme arızası diye verdi. Bazen de bunlara ek olarak 1. Silindirde arada da 1. ve 4. silindirde tekleme arızası diye verdi. Tabi ben bu arada sürekli sanayideyim. Dediğim gibi baya parça değişimi oldu ama arıza geçmedi. Facebook'taki Mondeo grubunda bir iki ustaya anlattım durumu vuruntu sensörü arızası olabilir diyen var krank pozisyon sensörünün kabloları aksa değiyor olabilir diyen var. Ama net bir yorum yapan olmuyor maalesef. O yüzden attık iyi bir ustaya gitmem şart. Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama.

tarihinde Bilal Birtan Yılmaz tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme elden geçmiş ve sağlam ise, silindir kompresyonları ölçülmüş ve normal sınırlar içinde ise.. Geriye tek suçlu kalır.. O da LPG

Aracı benzinde kullandım denedim demişsiniz. ama..

Akü kutup başını sökün 2 dakika bekleyip geri takın.. cam hafızaları bozulacaktır. yeniden kodlarsınız onları.. 

Daha sonra 100-150 km sadece benzinde kullanıp gözleyin. 

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ateşleme elden geçmiş ve sağlam ise, silindir kompresyonları ölçülmüş ve normal sınırlar içinde ise.. Geriye tek suçlu kalır.. O da LPG

Aracı benzinde kullandım denedim demişsiniz. ama..

Akü kutup başını sökün 2 dakika bekleyip geri takın.. cam hafızaları bozulacaktır. yeniden kodlarsınız onları.. 

Daha sonra 100-150 km sadece benzinde kullanıp gözleyin. 

 

Abi bende ondan şüphelendim LPG ustasına da götürdüm. Baktılar tüpe geçerken silkeleme vardı beyin değişti. Israrla sordum tesisatta sıkıntı falan var mı diye yok dediler. Motor sıcakken de soğukken de veriler normal dedi.

Bana da sanki sensör arızası gibi geliyor. Aracın motor kapağından yağ sızmıştı baya aktı usta kaçağı halletti ama atlara falan baya aktı. O olaydan sonra bu sıkıntı ortaya çıktı. Acaba o yağ bi yeri falan tıkadı da ondan mı oldu diye düşünüyorum. Ama dediğinizi de denemekte yarar var. Belki LPG de sıkıntı var usta bulamadı

tarihinde Bilal Birtan Yılmaz tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağdan falan değildir.. Bence lpg.. 

Dediğimi yapıp test edin.. Sıfır maliyetli bir tavsiye.. 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağdan falan değildir.. Bence lpg.. 

Dediğimi yapıp test edin.. Sıfır maliyetli bir tavsiye.. 

Yapalım abi valla artık şu dertten kurtulmak için her şeyi yapacak duruma geldim. Biraz pimpirikli biriyim ışık yanıp söndükçe huylanıyorum iyice... Teşekkür ederim inşallah işe yarar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağdan falan değildir.. Bence lpg.. 

Dediğimi yapıp test edin.. Sıfır maliyetli bir tavsiye.. 

Mehmet Bey dediğinizi yaptım ama arıza kodu silinmedi. Bu normal mi? Yoksa silinmesi mi gerekiyordu? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Mehmet Bey dediğinizi yaptım ama arıza kodu silinmedi. Bu normal mi? Yoksa silinmesi mi gerekiyordu? 

 

Silinmeye bilir.. 

Bu durumda bir bilgisayara bağlatıp sildirmeniz gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Silinmeye bilir.. 

Bu durumda bir bilgisayara bağlatıp sildirmeniz gerekiyor. 

Dün aracı yıkatmaya götürdüğümde yan tarafta tamirci de vardı bağlanmaya çalıştık bağlanamadı. Daha önce de bir iki sefer başıma gelmişti bu durum neyden kaynaklanıyor anlayamadım. Bir de başka yerde deneyim bugün.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Dün aracı yıkatmaya götürdüğümde yan tarafta tamirci de vardı bağlanmaya çalıştık bağlanamadı. Daha önce de bir iki sefer başıma gelmişti bu durum neyden kaynaklanıyor anlayamadım. Bir de başka yerde deneyim bugün.

 

Orijinal IDS yazılımı bulmaya çalışın. 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Orijinal IDS yazılımı bulmaya çalışın. 

Mehmet Bey aracı benzine aldım arıza ışığını söndürttüm eve gelene kadar 10 km gitmeden arıza ışığı yaklaşık bir dakika yanıp söndü sonra silindi. 15 km olmadan bu sefer 10-15 sn yanıp söndü yine sönük kaldı. Anlaşılan sorun LPG ile alakalı değil.

Arızanın fotosunu atmaya çalıştım ama yapamadım. Nasıl ekleyeceğim?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Mehmet Bey aracı benzine aldım arıza ışığını söndürttüm eve gelene kadar 10 km gitmeden arıza ışığı yaklaşık bir dakika yanıp söndü sonra silindi. 15 km olmadan bu sefer 10-15 sn yanıp söndü yine sönük kaldı. Anlaşılan sorun LPG ile alakalı değil.

Arızanın fotosunu atmaya çalıştım ama yapamadım. Nasıl ekleyeceğim?

Fotoğrafı https://hizliresim.com/   buraya yükleyip. fotoğrafın linkini yazdığınız mesaja ekleyebilirsiniz.. 

 

Araca gelince.. 

Yolda bırakacak bir sorun değil. Benzinde devam edin, arıza lambası yakacaksa tam yaksın ve doğru bir kod oluştursun. Ondan sonra kodu silmeden sildirmeden bir ustaya gidin. 

Kodları da bizimle tam olarak paylaşırsanız fikir verebiliriz belki. 

Şu an biraz afaki konuşuyoruz. 

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fotoğrafı https://hizliresim.com/   buraya yükleyip. fotoğrafın linkini yazdığınız mesaja ekleyebilirsiniz.. 

 

Araca gelince.. 

Yolda bırakacak bir sorun değil. Benzinde devam edin, arıza lambası yakacaksa tam yaksın ve doğru bir kod oluştursun. Ondan sonra kodu silmeden sildirmeden bir ustaya gidin. 

Kodları da bizimle tam olarak paylaşırsanız fikir verebiliriz belki. 

Şu an biraz afaki konuşuyoruz. 

 

Arızayı sildirmeden önce çektim fotoğrafı. Emme manifolduyla alakalı olan arızayı ilk defa verdi. Diğerleri daha önce verdiğiyle aynı.

 

vn5w1w.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

P0301

P0304

P1520

 

P0300 ler için.. 

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*Krank mili konum sensörü arızalıdır,
*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,
*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,
*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,
*ECU arızalıdır. 

 

Hep aynı silindirler mi hata veriyor..  

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

P0301

P0304

P1520

 

P0300 ler için.. 

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*Krank mili konum sensörü arızalıdır,
*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,
*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,
*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,
*ECU arızalıdır. 

 

Hep aynı silindirler mi hata veriyor..  

 

Evet Mehmet Bey

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Evet Mehmet Bey

 

Bu konuyu buradan ayıralım.. Mondeo bölümüne yeni bir başlığa böleceğim burayı . Konu usta arama işini aştı.. 

Bilgiler çoğaldı.. 

 

Siz silindir kompresyonlarını bi ölçtürün.

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu konuyu buradan ayıralım.. Mondeo bölümüne yeni bir başlığa böleceğim burayı . Konu usta arama işini aştı.. 

Bilgiler çoğaldı.. 

 

Siz silindir kompresyonlarını bi ölçtürün.

LPG ustasına götürdüğümde LPG de sorun olmayınca ve ateşleme sistemini komple değiştirdiğimi söyleyince yan dükkandaki ustadan rica etti kompresyon değerlerine baktılar bana değerleri söylemedi ama hafif vurma var sıkıntı olacak bir şey değil dedi. Hatta şaşırdı gaza yüklenirken egsoza falan da baktı arızaya bir anlam veremedi. Zaten Kayseri'de Mondeo'dan anlayan usta maalesef pek yok. Araç Mondeo olunca herkes bir adım geri duruyor. 2-3 ustaya götürdüm hepsi de aracı kurcalatma böyle bin falan dedi. Sonuçta bir sıkıntı olduğu ortada. Nerdeyse bir senedir devam ediyor. 

Manifolt arızası da muhtemelen 2. kelebek denen selenoid valf arızalı olduğu için oluyor. Aracımda o parçada sıkıntı olduğunu biliyorum ama önce ateşleme işini çözmek istedim. Acaba kelebeğin ateşleme arızasına sebep olma durumu olabilir mi acaba?

tarihinde Bilal Birtan Yılmaz tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)

termostatınıza baktırdınız mı. bi ara benim aracımdada hızlı giderken arıza lambası yanıp sönerdi. sonra bunun yanma odasına saglıksız yakıt gitmesinden oldugunu çözdük. bu saglıksız yakıtta aracın harareti düştügünden sıvı lpg gaz haline geçemiyordu ve sıvı halde yanabildigi kadar yanıyor sonra zamanlı olarak lambayı yakıp söndürüyordu. benzindede aynı şekilde soguk motorda verimli bir şekilde yanma olmuyor. aracın göstergesinde hareret normal yerde duruyordu ama obd cihazıyla baktıgımızda lamba yanıp sönerken 55  65 derece arası oldugunu gördüm.  termostat degişti ve bu sorunda gitti. Bence sizde ilk başta bunu bir gözden geçirin. yukardaki arıza kodlarının hepsinin sebebide o olabilir. manifold selenoid valfi teklemeye neden olmaz. benim hiç çalışmıyormuş , degiştirdim ama ciddi bir degişim gözlemleyemedim. hatta ben manifoldu komple revizyondan geçirdim. kelebekler degişti , içi kimyasal ile temizlendi. yogunlugunuzu manifolda vermeyin bence

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Manifolt arızası da muhtemelen 2. kelebek denen selenoid valf arızalı olduğu için oluyor. Aracımda o parçada sıkıntı olduğunu biliyorum ama önce ateşleme işini çözmek istedim. Acaba kelebeğin ateşleme arızasına sebep olma durumu olabilir mi acaba?

 

Benzer sorunu benim benzinki mondeom lpg ile yapardı.. 

ARAÇ LPG'de iken, 10-15 dakika yüksek devirde kullandığımda (4000-5000 devirlerde) arıza lambası yanıp sönmeye başlardı, Şayet basmaya devam edeceksem o an benzine alırdım ve yanıp sönme kesilirdi. Dikkat etmez de lpg ile basmaya devam edersem arıza lambası sürekli yanmaya geçer ve 1 ve 4. silindirlerde tekleme kodu bırakırdı ve bilgisayar ile silmek gerekirdi. 

Üstüne gitmedim, basacağım zaman benzine aldım genelde. Benzinde hiç bir sorun yaşamazdım. 

Bu sebeple sizin arızanızda ben öncelikle lpg'ye yoğunlaşmıştım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Yusuf Davaz yazdı:

termostatınıza baktırdınız mı. bi ara benim aracımdada hızlı giderken arıza lambası yanıp sönerdi. sonra bunun yanma odasına saglıksız yakıt gitmesinden oldugunu çözdük. bu saglıksız yakıtta aracın harareti düştügünden sıvı lpg gaz haline geçemiyordu ve sıvı halde yanabildigi kadar yanıyor sonra zamanlı olarak lambayı yakıp söndürüyordu. benzindede aynı şekilde soguk motorda verimli bir şekilde yanma olmuyor. aracın göstergesinde hareret normal yerde duruyordu ama obd cihazıyla baktıgımızda lamba yanıp sönerken 55  65 derece arası oldugunu gördüm.  termostat degişti ve bu sorunda gitti. Bence sizde ilk başta bunu bir gözden geçirin. yukardaki arıza kodlarının hepsinin sebebide o olabilir. manifold selenoid valfi teklemeye neden olmaz. benim hiç çalışmıyormuş , degiştirdim ama ciddi bir degişim gözlemleyemedim. hatta ben manifoldu komple revizyondan geçirdim. kelebekler degişti , içi kimyasal ile temizlendi. yogunlugunuzu manifolda vermeyin bence

Termostata baktırmadım açıkçası. Benim arıza hep 2000-2500 devir arasında olduğu için ve selenoid de 2. kelebek görevi gördüğünden belli devirlerde yeterince hava alamadığı için arıza ışığı yanıyor olabilir diye düşündüm. Her halükarda bozuk olduğu için değiştireyim diyorum. Kaybedeceğim bir şey olmaz. Sonrasında da bi elektrikçiye sensörleri ve kabloları kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Termostat da aklımda bulunsun.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benzer sorunu benim benzinki mondeom lpg ile yapardı.. 

ARAÇ LPG'de iken, 10-15 dakika yüksek devirde kullandığımda (4000-5000 devirlerde) arıza lambası yanıp sönmeye başlardı, Şayet basmaya devam edeceksem o an benzine alırdım ve yanıp sönme kesilirdi. Dikkat etmez de lpg ile basmaya devam edersem arıza lambası sürekli yanmaya geçer ve 1 ve 4. silindirlerde tekleme kodu bırakırdı ve bilgisayar ile silmek gerekirdi. 

Üstüne gitmedim, basacağım zaman benzine aldım genelde. Benzinde hiç bir sorun yaşamazdım. 

Bu sebeple sizin arızanızda ben öncelikle lpg'ye yoğunlaşmıştım. 

 

 

Bende ilk başta LPG sandım hatta 2-3 sefer götürdüm çocuklar bile bunaldı artık. Abi LPG tesisatı sağlam demekten. Bi elektrikçiye sensör ve kabloları kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Olmadı diğer seçeneklere bakacağız artık.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Bilal Birtan Yılmaz yazdı:

Termostata baktırmadım açıkçası. Benim arıza hep 2000-2500 devir arasında olduğu için ve selenoid de 2. kelebek görevi gördüğünden belli devirlerde yeterince hava alamadığı için arıza ışığı yanıyor olabilir diye düşündüm. Her halükarda bozuk olduğu için değiştireyim diyorum. Kaybedeceğim bir şey olmaz. Sonrasında da bi elektrikçiye sensörleri ve kabloları kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Termostat da aklımda bulunsun.

Bende ilk başta LPG sandım hatta 2-3 sefer götürdüm çocuklar bile bunaldı artık. Abi LPG tesisatı sağlam demekten. Bi elektrikçiye sensör ve kabloları kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Olmadı diğer seçeneklere bakacağız artık.

emme manifoldunun selenoid valfinin çalışıp çalışmadıgını videodaki gibi test edebilirsiniz. araca gaz verirken sarı olan kelebeklerin hareket valfi oynama yapıyorsa valfde sorun yoktur. gaz verirken o piston oynamıyorsa el ile deneyin içeri giriyorsa valfde eger içeri girmiyorsa kelebeklerde sorun vardır. ama bu sorun sizin motor lambasının yanıp sönmesine etki etmez. piyasada bozuk halde dolaşan veya kelebekler iptal edilmiş o kadar araç varki hepsindede öyle sorunlar olması gerekir.

 

Yorum bağlantısı
Bilal Birtan Yılmaz
Yusuf Davaz yazdı:

emme manifoldunun selenoid valfinin çalışıp çalışmadıgını videodaki gibi test edebilirsiniz. araca gaz verirken sarı olan kelebeklerin hareket valfi oynama yapıyorsa valfde sorun yoktur. gaz verirken o piston oynamıyorsa el ile deneyin içeri giriyorsa valfde eger içeri girmiyorsa kelebeklerde sorun vardır. ama bu sorun sizin motor lambasının yanıp sönmesine etki etmez. piyasada bozuk halde dolaşan veya kelebekler iptal edilmiş o kadar araç varki hepsindede öyle sorunlar olması gerekir.

 

Valfin çalışmadığından eminim. Dün usta da baktı. Piston el ile içeri giriyor. Hatta hortumunu çıkardı üfleyince de hareket ediyor. Valfin arızalı olduğu kesin. Sadece valfe elektrik gelmiyor olabilir. Parçayı değiştirsek de fark eden bir şey olmayabilir dedi. O da kısmet artık.☺️

Yorum bağlantısı
×
×
  • Yeni Oluştur...