İçeriğe Yönlendir

Hatay’da Freni Boşalan TIR, Çok Sayıda Aracı Ezerek Durabildi: 5 Ölü


Erhan Doruk

Recommended Posts

Çağlar Bayur

orta çalılara karnı oturutup veya refuje veya duvara yaslayıp hız kestirilir, kupayı yan döndürüp de hız kesilebilir gibi teknikler mevcuttur.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

sıkıntıyı fark etmiş ise  orta refüje dalması lazımdı

Farketmiş abi korna çalarak gelıyor 

 istese sol tekeri refuje dayayarak gelebılırdı 

Tahir Ak yazdı:

Fren boşalması nedir?
Nasıl boşalır ki?
Hidrolik mi bitiyor? Rekorlardan yağ boşalıyor fren boşa mı çıkıyor?
Westinghouse hava basıncını mı düzenleyemiyor nedir biri anlatabilir mi

 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Yukardan abi arabayı salarak indi sanırım sonra frenler kızdı kızınca zaten tutmaz fren , eski toros  renault 12 , eskı dogan kullanan arkdaslarımız bilir   cok dik rakımlı virajlı bır yerden inişde devamlı fren kullanarak inersen 20 km sonra pedal ya şişer yada bomboş olurdu bu bahsettıgım aracalarda 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erkan Işık yazdı:

Yukardan abi arabayı salarak indi sanırım sonra frenler kızdı kızınca zaten tutmaz fren , eski toros  renault 12 , eskı dogan kullanan arkdaslarımız bilir   cok dik rakımlı virajlı bır yerden inişde devamlı fren kullanarak inersen 20 km sonra pedal ya şişer yada bomboş olurdu bu bahsettıgım aracalarda 

Motor freni var retarder var hatta egzoz freni bile var. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Retarder var mı acaba? Olsa yavaşlatırdı bence. 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor freni var retarder var hatta egzoz freni bile var. 

Tansu bey arac yuklüyse  ne egzos frenı fayda etmez ama retarder olayını tam bılmıyorum ne kadar etkılı varsada zaten cekmısdır  korna basarak ınıyor  

Bir tırcının cevabı şu 

Tırcı Çağlar- Redkit
O anki şartlar neydi bilmiyorum.ne desem yalan olur.fakat günümüz araçlarında fren patlaması diye bir olay yok.acemi adam balatalari ısıtır dolayısıyla soğuyana kadar tutmaz
 
 
YANITLA
 
 
 
 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Suçu sürekli tırda ya da frenlerde aramışız da bu kaza oradaki ilk kaza değil. Bugüne kadar aynı yerde 70 e yakın insan hayatını kaybetmiş. Hemen hepsi de freni patlayan tır, kamyon vs. sebebiyle. Bu noktanın öncesinde 10 km kadar bir rampa inişi varmış. O rampada sıkıntı yaşayan herhangi bir aracın durabileceği hiçbir yer yok. O ışıkların olduğu yere bat-çık şeklinde bir kavşak yapılmış olsaydı bir sürü insanın hayatı kurtulurdu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

nedense ingilterede hiç freni boşalan tır yok(bulgaristan içinde bu durum geçerli ) , ki burdaki tırlar Türkiye'dekilerden baya bi uzunlar (yükseklik olarak normal tırlardan çok farklı)

oomvNw.png

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Suçu sürekli tırda ya da frenlerde aramışız da bu kaza oradaki ilk kaza değil. Bugüne kadar aynı yerde 70 e yakın insan hayatını kaybetmiş. Hemen hepsi de freni patlayan tır, kamyon vs. sebebiyle. Bu noktanın öncesinde 10 km kadar bir rampa inişi varmış. O rampada sıkıntı yaşayan herhangi bir aracın durabileceği hiçbir yer yok. O ışıkların olduğu yere bat-çık şeklinde bir kavşak yapılmış olsaydı bir sürü insanın hayatı kurtulurdu. 

Bunun için kaçış rampası yaparlar aslında. Yollarda görürsünüz ara ara. O kadar iniş mesafesi varsa mutlaka yapılması gereken şey kaçış rampasıymış

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

olay yavaş gitmekte bence, çoğu kamyon hızlı gidiyor, dingilterede kaza neden az bence bu yüzden (ayrıca ağır uzun yol taşıma işi dünyada trenle olur genelde, unutmayınki enson bildiğim AB deki toplam kamyon sayısı bizle boy ölçüşemez bile, gerisini siz düşünün), kaçış rampası olayı dış yollarda oluyor, son derece faydalı fakat ona yer lazım, şehir içinde zor, o yolun devamında sağdaki 2 sıra binaların tamamı 200-300 mt kadar şerit içinde yıkılacak uzuun bir rampa olacak vs... biz daha imarı düzgün yapamıyoruz heryer tıkış tıkış, ev yap anca vergi al, herşey para.....

 

Bence dorselere acil durumlarda kullanılması için bağımsız fren sistemi lazım (kurala uyulsa gerekmez, her önüne gelen tır sürmese olmaz), fren mekanizmasıyla alakasız ayrı bir sistem,  üstte yazdığım gibi birşeyler lazım, bizde şart bu gibi şeyler, avrupada göremezsiniz, abd de çok azdır, neden? Çünki adamlar kurala uyar, biz takoyla oynarız her fırsatta basarız, kontroller daha az olsa abanırız yüke, ağır geniş yükte  öncüsüz çıkarız vs.  tırın arkasındaki koruma barı olayını bile çözememişiz daha, adam tenekeden bar yapmış yalandan, bizim daha çoook fırın  başkalarınıda düşünme ekmeği yememiz lazım, yaklaşık 1000 yılda anca düzeliriz biz,o zamanada zaten diğerleri çoktan gezegenden gitmiş olur...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Allah Rahmet Eylesin...

 

O anki durumu yaşamayınca insan bilemez ne düşündü ne yapmak istedi kornaya asılmış uyarmak istemiş ben olsam araçların araya dalmak istemezdim bir yere yatırırdım tırı diye düşünüyorum tabi o anı yaşamak lazım bilemezsin sağda girecek pek yer görünmüyor sola desen karşı şeride geçebilir sonu çok kötü olmuş.

 

Allah Korusun Cümlemizi...

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Ortalama bir binek araç 1500kg civarında, araçlarına 4 kişi bindirip bir de bagaj yükleyince araç normalinden daha geç duruyor, yolda tutması daha zorlaşıyor değil mi...

Araçlarımız o haliyle en fazla 2 ton oluyor, tır 40 ton.

Çoğunluk şoföre kabahat buluyor ama İzlenen videolarla sorunun, suçun ne olduğu anlaşılmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hızlandıysa ve geç farkettiyse ne refüj ne altını refüje takma falan işe yaramaz yalnız, o uyduruk refüjü söke söke devam eder üstünden atlar dinlemez geçer, geç farkettiyse yapacağıda sınırlı şoförün, ama refüje sert bindirse devirebilirdi tırı,  gerisi kendi canını ne kadar feda edebileceğine bağlı...

Şimdi şöyle yapsa falan diyorum ama o anda elin kolun bağlanır, çok zordur o hamleyi yapmak, kendi korkunu yenmek çook zordur, bunu yenmek çok şeye bağlı zor, çok zor, motor sürenler çok iyi anlar ne demek istediğimi, bu korkuyu yenme açısından....

 

Allah rahmet eylesin, yapacak birşey yok ne yazıkki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Atagenç yazdı:

Ortalama bir binek araç 1500kg civarında, araçlarına 4 kişi bindirip bir de bagaj yükleyince araç normalinden daha geç duruyor, yolda tutması daha zorlaşıyor değil mi...

Araçlarımız o haliyle en fazla 2 ton oluyor, tır 40 ton.

Çoğunluk şoföre kabahat buluyor ama İzlenen videolarla sorunun, suçun ne olduğu anlaşılmaz.

 

Tırın fren balatası da herhalde ona göre yapılmış olsa gerek. 

 

Bu olayda kesinlikle teknik bir sorun var.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

şu videoda mesela refüje çarpıp durma için ortadaki refüjün duvar olması gerektiğini görüyoruz, oda boş tırla, ön aksamı kırarsın kafa çakılır, ama arkada yük varsa oda yerinden çıkıp seni 2 ye bölebilir....

1:07 de

 

yatırıp durdurma taktiği , çok sert direksiyon kırdınmı çok kolay yatar tır 1:55  bana en güvenli ve rahat geleni bu bence, yatır yana....

 

 

bu videoda çarpınca ne olur yatınca ne olur yada arkadaki yük çarpınca ne yapar örnekler var, özellikle arka kısım ne yapıyor izleyin, mesela demir yüklü tır düşünün, tır fenadır....

 

 

6:05 yatırma taktiği, kemer bağlıysa ve alan uygunsa çiziksiz çıkma ihtimalin fazla, tabii yavaş olacaksın 50 gibi hızda,120 ile değil süpürür geçersin ne varsa....

 

7:04 boş bir hafif kamyonun duran arabalara ne yapabileceği, yüklü tırı siz düşünün

 

 

7:48 özellikle izleyin, tırın hızı 43km/h ve boş, tırların arasında kalmamaya bakın, ışıklarda özellikle..... bu sahnede vuran tırda yükte varsa harekete devam eder kabini biçer sürücü 2 ye ayrılır....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ilk gönderdiğin videodaki şekilde tır altına girdim amerikada.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

ilk gönderdiğin videodaki şekilde tır altına girdim amerikada.

büyük geçmiş olsun, geçmiş zatenki buradasın.....  nasıl altına, yandan sıkıştırdı sanırım...

 

vallahi özellikle dikkat ederim giderken, yanında durmamaya ve her türlü yardımcı olmaya çalışırım tırlara, rampada sollamaya çıkacak gibiyse geçerim arkasına çıksın beklerim onu, arkamdaysa kaçarım ani frene düşmesin diye, dönüşlerde yanında durmam, korkuyorum resmen, motor sürünce daha iyi anladım bu korku meselesini...

arada zevkine turluyordum şantiyede, sanki birşey olmazmış gibi geliyor sürerken ama fena alet, birkere arkada D9R (49 ton, tır hariç) varken sürmüştüm, rampa inerken baktım  tır yok öyle fiesta gibi sürmek dediydi, tamam abi demiştim tıra, mıymıy gidiyorum valla, gerçi binmiyorum artık, meraklıyımdır tüm araba kamyon makineleri hatta rok bile kullanırım ama çok sakat işler, artık duruldum karışmıyorum....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

Şoför öldü mü haberlerde göremedim. Eğer sağ ise anlatacaktır olayın sebebini.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Sektörden biri ve daha önce onlarca TIr kazası görmüş biri olarak bir kaç kelam etmek isterim.

Bence o hızda araç ne refuje cıkarılabilir nede makaslatıp arabayı yan yatırabilir, önce ister istemez kendi canını düşünür ve amacı zaten arabayı durdurmak. Hele mal sahibi değil de şoför ise arabanın parasını düşünüyordur bir taraftan. Uykusuz da olma olasılığı yüksek. Araç soğutuculu römorklu yani içerisinde yüksek ihtimalle meyve , sebze, çiçek yada balık var.

Bu yüklerde gerekirse resmi mercilerden izin alınarak hızlı şekilde ürünler teslim edilir yada tüm kurallar alt üst edilir ürün yine teslim edilir. 100-120 ile net giderler şehirlerarası yollarda herkes görebilir. Şu aralar Covit 19 dolayısı ile denetimler hafifleşti takograf kullanımında esneklikler getirildi muhtemelen hepsi çılgın gibi gidiyorlardır.

Tüm Tükiye'de ünü vardır Hataylı ve Mersinli termoking şoförlerinin, hızlı sürerler araçları , hatta bizim şoförler Aynada 31-33 plakası gördüğüm anda yavaşlarım geçsin gitsin derler.

Çekici yeni model ise 8 ton civarıdır. Römork da yeni model ve soğutuculu olduğunu varsayıyorum : boşu 17 ton gibi olacaktır. Türkiye'de müsaade edilen tonaj 42 ton brüt.. Ama  bu şehir içlerinde ve denetim olmayan yollarda 70 tona kadar çıkabiliyor.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Fatih Evcin yazdı:

 

katılıyorum, roket moddlar şuan, büyük cesaret ve delilik resmen....

gördümmü tırı direk buyur geç modundayım, özellikle uzak dururum hatta kritik an hissedersem diğer arabalarıda uyarmaya çalışırım, çoğu şoför karşısındaki tırı binek gibi hareket edecek sanıyor ne yazıkki....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Dünya kadar ölümlü/yaralanmalı trafik kazasına baktım Türkiye'de kazaların yüzde 99'u şoför hatasıdır...

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ahmet Caliskan yazdı:

Şoför öldü mü haberlerde göremedim. Eğer sağ ise anlatacaktır olayın sebebini.

Şöför hafif yaralı  tutuklanmıs bir seyı yokmus 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Sektörden biri ve daha önce onlarca TIr kazası görmüş biri olarak bir kaç kelam etmek isterim.
Bence o hızda araç ne refuje cıkarılabilir nede makaslatıp arabayı yan yatırabilir, önce ister istemez kendi canını düşünür ve amacı zaten arabayı durdurmak. Hele mal sahibi değil de şoför ise arabanın parasını düşünüyordur bir taraftan. Uykusuz da olma olasılığı yüksek. Araç soğutuculu römorklu yani içerisinde yüksek ihtimalle meyve , sebze, çiçek yada balık var.
Bu yüklerde gerekirse resmi mercilerden izin alınarak hızlı şekilde ürünler teslim edilir yada tüm kurallar alt üst edilir ürün yine teslim edilir. 100-120 ile net giderler şehirlerarası yollarda herkes görebilir. Şu aralar Covit 19 dolayısı ile denetimler hafifleşti takograf kullanımında esneklikler getirildi muhtemelen hepsi çılgın gibi gidiyorlardır.
Tüm Tükiye'de ünü vardır Hataylı ve Mersinli termoking şoförlerinin, hızlı sürerler araçları , hatta bizim şoförler Aynada 31-33 plakası gördüğüm anda yavaşlarım geçsin gitsin derler.
Çekici yeni model ise 8 ton civarıdır. Römork da yeni model ve soğutuculu olduğunu varsayıyorum : boşu 17 ton gibi olacaktır. Türkiye'de müsaade edilen tonaj 42 ton brüt.. Ama  bu şehir içlerinde ve denetim olmayan yollarda 70 tona kadar çıkabiliyor.
120 ile gidiyorsa en ağır şekilde cezasını çeksin o zaman. 5 kişinin günahı neydi.
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ahmet Caliskan yazdı:

Şoför öldü mü haberlerde göremedim. Eğer sağ ise anlatacaktır olayın sebebini.

şöför sag birşeyi yokmus anlatsa ne anlatmasa ne bu saatden sonra 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Evren Erakçora yazdı:
Fatih Evcin yazdı:
Sektörden biri ve daha önce onlarca TIr kazası görmüş biri olarak bir kaç kelam etmek isterim.
Bence o hızda araç ne refuje cıkarılabilir nede makaslatıp arabayı yan yatırabilir, önce ister istemez kendi canını düşünür ve amacı zaten arabayı durdurmak. Hele mal sahibi değil de şoför ise arabanın parasını düşünüyordur bir taraftan. Uykusuz da olma olasılığı yüksek. Araç soğutuculu römorklu yani içerisinde yüksek ihtimalle meyve , sebze, çiçek yada balık var.
Bu yüklerde gerekirse resmi mercilerden izin alınarak hızlı şekilde ürünler teslim edilir yada tüm kurallar alt üst edilir ürün yine teslim edilir. 100-120 ile net giderler şehirlerarası yollarda herkes görebilir. Şu aralar Covit 19 dolayısı ile denetimler hafifleşti takograf kullanımında esneklikler getirildi muhtemelen hepsi çılgın gibi gidiyorlardır.
Tüm Tükiye'de ünü vardır Hataylı ve Mersinli termoking şoförlerinin, hızlı sürerler araçları , hatta bizim şoförler Aynada 31-33 plakası gördüğüm anda yavaşlarım geçsin gitsin derler.
Çekici yeni model ise 8 ton civarıdır. Römork da yeni model ve soğutuculu olduğunu varsayıyorum : boşu 17 ton gibi olacaktır. Türkiye'de müsaade edilen tonaj 42 ton brüt.. Ama  bu şehir içlerinde ve denetim olmayan yollarda 70 tona kadar çıkabiliyor.

120 ile gidiyorsa en ağır şekilde cezasını çeksin o zaman. 5 kişinin günahı neydi.

ben gördüğüm anda 155 i arayıp ihbar ediyorum. sizde edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...