İçeriğe Yönlendir

Hatay’da Freni Boşalan TIR, Çok Sayıda Aracı Ezerek Durabildi: 5 Ölü


Erhan Doruk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

büyük geçmiş olsun, geçmiş zatenki buradasın.....  nasıl altına, yandan sıkıştırdı sanırım...

 

 

İki şeritli yolda gidiyoruz ben kamyonun arkasındayım, sonra yol üç şeritli oldu ilerde ışıklar var ki zaten sağa dönüş var diye üç şerit oldu. ben sağ şeride geçip ilerledim. biliyorum ki adam düz gidecek.  Ben ışıklardan sağa döneceğim.  çünkü sonra yine 2 şerit.

Adam beni de altına alarak yolun sağındaki benzinciye girdi. Biraz sürüklendim dorsenin direğine çarptım arabanın içinde yattım altına giriyorum diye ama A sütunu darbe aldı cam kırılmadan hasarla atlattık. Araba nissan200sx idi. ön farlar otomatik kalkar inerdi sol far kısmı dorse direğine giren kısım gitti ön direk gitti. başka birşey olmadı. Polis geldi. polise dedim olur böyle vakalar. görmemiş olabilir şikayetçi değilim.

 

Olayın olduğu yeri haritadan bulmaya çalışayım aşağıda:

Üstteki okun olduğu yerden sağa döneceğim ışıklar var. Alttaki okun olduğu yerde şerit ikiden üçe çıkıyor. Adam beni cebren yuvarlak işaretlediğim BP ye soktu. Girdik de epeyce..Her gün geçtiğim yol, fotokopi kağıdı almaya çıkmıştım yazıcıda kağıt bitmişti. kamyon şu en büyüklerinden önlü olan felan.. :)

 

 

cliffwood.png

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
İki şeritli yolda gidiyoruz ben kamyonun arkasındayım, sonra yol üç şeritli oldu ilerde ışıklar var ki zaten sağa dönüş var diye üç şerit oldu. ben sağ şeride geçip ilerledim. biliyorum ki adam düz gidecek.  Ben ışıklardan sağa döneceğim.  çünkü sonra yine 2 şerit.
Adam beni de altına alarak yolun sağındaki benzinciye girdi. Biraz sürüklendim dorsenin direğine çarptım arabanın içinde yattım altına giriyorum diye ama A sütunu darbe aldı cam kırılmadan hasarla atlattık. Araba nissan200sx idi. ön farlar otomatik kalkar inerdi sol far kısmı dorse direğine giren kısım gitti ön direk gitti. başka birşey olmadı. Polis geldi. polise dedim olur böyle vakalar. görmemiş olabilir şikayetçi değilim.
 
Olayın olduğu yeri haritadan bulmaya çalışayım aşağıda:
Üstteki okun olduğu yerden sağa döneceğim ışıklar var. Alttaki okun olduğu yerde şerit ikiden üçe çıkıyor. Adam beni cebren yuvarlak işaretlediğim BP ye soktu. Girdik de epeyce..Her gün geçtiğim yol, fotokopi kağıdı almaya çıkmıştım yazıcıda kağıt bitmişti. kamyon şu en büyüklerinden önlü olan felan.. [emoji4]
 
 
cliffwood.thumb.png.e95ac0dee14ae7ded12d7de93586e0fd.png
Çok geçmiş olsun. Çekici direksiyonu hafif sağ yaptığında sağ tarafı komple görmüyor. Maalesef çok dikkat etmek gerekiyor.
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bariz sürücü hatası, rampa aşağı kocaman arabayı bırakmış, o ağırlıkta istediğin fren sistemini koy o aracı zapt edemezsin.

Frenler yanmış, patlamış veya bozulmuş, bunu sürücü bilir ve hızını yukarıdan ayarlayarak gelir.

Hızını ayarlamak için sadece fren kullanmaz, reterdar ve küçük vites de aşağıya kadar güvenle iner, ne freni bozulur ne de patlar.

Fren sistemini bozmadan aşağıya inebilmek maharettir.

Sen arabayı sal, sonra frene bas tutmadı diye herkesi biç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Peki retarder da mı iptal oluyor acaba ısınıp?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yol rampa iniş mi. Hız ne çözemedi.

 Frene bastığı hissini alamadım. Rotardar ile kafanın çökmesi lazım sanki 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Bariz sürücü hatası, rampa aşağı kocaman arabayı bırakmış, o ağırlıkta istediğin fren sistemini koy o aracı zapt edemezsin.

Frenler yanmış, patlamış veya bozulmuş, bunu sürücü bilir ve hızını yukarıdan ayarlayarak gelir.

Hızını ayarlamak için sadece fren kullanmaz, reterdar ve küçük vites de aşağıya kadar güvenle iner, ne freni bozulur ne de patlar.

Fren sistemini bozmadan aşağıya inebilmek maharettir.

Sen arabayı sal, sonra frene bas tutmadı diye herkesi biç.

 

Bu ara bazen MIDLAND firmasının daha çok avrupada ve türkiyedeki kamyoncuların kullandığı CBtalk programını dinliyorum.

 

Şöförün biri şikayet ediyordu ilaç taşıyorum, sabah 9 da izmirde olacaksın diye sıkıştırıyorlar diyordu. 3 saat uyudum perişanım diyordu. dinlemek isteyen varsa. Özellikle avrupadakiler oraları anlatıyorlar durumu ilginç oluyor. 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.midlandeurope.cbip

 

 

Aslında bir kanalda bizler de kümeleşsek olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yol rampa iniş mi. Hız ne çözemedi.

 Frene bastığı hissini alamadım. Rotardar ile kafanın çökmesi lazım sanki 

 

 

Rampa aşağı 1 km falan korna ile geliyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim gozumun onunde oldu bir vaka.

TIR korna selektor yapa yapa geldi bakti araba durmuyor kaldirima kirdi direksiyonu ve yan sekilde komplesi cikti kaldirima devrilme vs yok. Kavsaga baglanan dortyolun kaldimina dikine gelince cikamadi vurdu ve durdu.

Sonra ileri geri derken kenara gecti bu seferde fren tutmaya basladi. Ne is anlamadim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

İki şeritli yolda gidiyoruz ben kamyonun arkasındayım, sonra yol üç şeritli oldu ilerde ışıklar var ki zaten sağa dönüş var diye üç şerit oldu. ben sağ şeride geçip ilerledim. biliyorum ki adam düz gidecek.  Ben ışıklardan sağa döneceğim.  çünkü sonra yine 2 şerit.

Adam beni de altına alarak yolun sağındaki benzinciye girdi. Biraz sürüklendim dorsenin direğine çarptım arabanın içinde yattım altına giriyorum diye ama A sütunu darbe aldı cam kırılmadan hasarla atlattık. Araba nissan200sx idi. ön farlar otomatik kalkar inerdi sol far kısmı dorse direğine giren kısım gitti ön direk gitti. başka birşey olmadı. Polis geldi. polise dedim olur böyle vakalar. görmemiş olabilir şikayetçi değilim.

 

Olayın olduğu yeri haritadan bulmaya çalışayım aşağıda:

Üstteki okun olduğu yerden sağa döneceğim ışıklar var. Alttaki okun olduğu yerde şerit ikiden üçe çıkıyor. Adam beni cebren yuvarlak işaretlediğim BP ye soktu. Girdik de epeyce..Her gün geçtiğim yol, fotokopi kağıdı almaya çıkmıştım yazıcıda kağıt bitmişti. kamyon şu en büyüklerinden önlü olan felan.. :)

 

 

 

Tekrar geçmiş olsun, yol3 şeride çıkınca doğal olarak en sağa geçeyim demiş, fakat ya aynadan göremedi kör noktada kaldın, yada bakmadı, sende arada kalmışsın, işte en çok karşılaşılan durumlardan biri, sert dönüş olsa dönmeye devam etse cabrio olurdu araç, o yüzden sağında solunda durmak istemem pek, hemen kaçacaksın, hele motorsikletle olduğunu düşünsene, aman Allahım....

Metin Akbal yazdı:

Benim gozumun onunde oldu bir vaka.

TIR korna selektor yapa yapa geldi bakti araba durmuyor kaldirima kirdi direksiyonu ve yan sekilde komplesi cikti kaldirima devrilme vs yok. Kavsaga baglanan dortyolun kaldimina dikine gelince cikamadi vurdu ve durdu.

Sonra ileri geri derken kenara gecti bu seferde fren tutmaya basladi. Ne is anlamadim.

aynını Edremitte gördüydüm, bastı frene duramadı sola kaçıp ortadaki adaya çarptı, refüjü söktü toprağı sürdü 3-4 mt. gitti durdu, hız düşüktü frende geldiği için...

 

fren tutmaya başlar, büyük  ihtimal fren boruları yada tüpler hasar almıştır altını vurunca, hava boşalınca kendiliğinden kitler kalır frenler.....

 

parketmiş tır dorselerine bak, yerinden kıpırdamazlar, el freni olmaz onlarda, hava hortumunu çıkardınmı frenler kitler kalır....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ağır vasıta da fren patlayınca kitliyor da yük ve hızı ile zaten balatayi yakti ise fren tutmuyor da olabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Bariz sürücü hatası, rampa aşağı kocaman arabayı bırakmış, o ağırlıkta istediğin fren sistemini koy o aracı zapt edemezsin.

Frenler yanmış, patlamış veya bozulmuş, bunu sürücü bilir ve hızını yukarıdan ayarlayarak gelir.

Hızını ayarlamak için sadece fren kullanmaz, reterdar ve küçük vites de aşağıya kadar güvenle iner, ne freni bozulur ne de patlar.

Fren sistemini bozmadan aşağıya inebilmek maharettir.

Sen arabayı sal, sonra frene bas tutmadı diye herkesi biç.

üstte yazdığım ek sistem olsa şak diye durursun ama işte öyle sistem olacak....  saldım çayıra modsa uçuş kaçınılmaz oluyor ek sistem yoksa...

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
aynını Edremitte gördüydüm, bastı frene duramadı sola kaçıp ortadaki adaya çarptı, refüjü söktü toprağı sürdü 3-4 mt. gitti durdu, hız düşüktü frende geldiği için...
 
fren tutmaya başlar, büyük  ihtimal fren boruları yada tüpler hasar almıştır altını vurunca, hava boşalınca kendiliğinden kitler kalır frenler.....
 
parketmiş tır dorselerine bak, yerinden kıpırdamazlar, el freni olmaz onlarda, hava hortumunu çıkardınmı frenler kitler kalır....
Yok agam normal sekilde frene basinca durdu gaza basinca gitti kitleme yoktu.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Akbal yazdı:
Ali Cihangiroğlu yazdı:
aynını Edremitte gördüydüm, bastı frene duramadı sola kaçıp ortadaki adaya çarptı, refüjü söktü toprağı sürdü 3-4 mt. gitti durdu, hız düşüktü frende geldiği için...
 
fren tutmaya başlar, büyük  ihtimal fren boruları yada tüpler hasar almıştır altını vurunca, hava boşalınca kendiliğinden kitler kalır frenler.....
 
parketmiş tır dorselerine bak, yerinden kıpırdamazlar, el freni olmaz onlarda, hava hortumunu çıkardınmı frenler kitler kalır....

Yok agam normal sekilde frene basinca durdu gaza basinca gitti kitleme yoktu.

hasar yokmuş demekki...

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yol rampa iniş mi. Hız ne çözemedi.

 Frene bastığı hissini alamadım. Rotardar ile kafanın çökmesi lazım sanki 

 

 

Araç da arkada en az  27 ton mal var otobus degılkı bu retarder cekıp oldugu yere yıgılsın 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Evren Erakçora yazdı:

Peki retarder da mı iptal oluyor acaba ısınıp?

 

Reterdarı aslında hız kalibrasyonu şeklinde ayarlarlar ve kademelidir, misal 60 la gidiyorsun reterdar 1. kademe de hızın 58 e düşer 2. kademe de 55 e düşer 3. kademede 50 ye düşer.

Reterdarı ı çektiğin zaman araç yığılır normal fren gibi kafayı öne basmaz. Bu sistem hızı 60 dan 50 ye çeker hiçbir balata disk olayına girmeden, fakat ortalama bu hızlarda işe yarayan bir sistem, sen aracın hızını 120 ye çıkart rötar ile bunu 110 a düşürebilirsin ama 110 o tır için baya bir risk demek, 110 la giderken telaşa kapılıp balata disk frenlerine asılırsan, araç ağırlığı ile frenler gider.  

 

Reterdar fren sisteminden bağımsızdır, konu açmıştım bununla alakalı.

 

Kaza yapan tırda bu sistem varmı bilmiyorum.

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yol rampa iniş mi. Hız ne çözemedi.

 Frene bastığı hissini alamadım. Rotardar ile kafanın çökmesi lazım sanki 

 

 

 

Orası rampa iniş, hız fazla, hız fazla derken tır için çok fazla 

Frene bassa ile boş, muhtemelen balatalar, diskler yandı veya hava sistemi boşalttı,

Arabayı salmış aşağı bariz belli, salmayıp da 40-50 arasında hızını tutsa, küçük vitesle ve çok hafif frenle de bunu stabil tutsa aşağıya sorunsuz iner.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hasar yokmuş demekki...

 

bi linkk paylaştım geride. orda bişeyler yazıyor ne diyorsun o yazıya?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

kinetik enerji= 1/2 X  hızın karesi X kütle . Hız yüksek olursa hayatta durmaz ,bes belli. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Tekrar geçmiş olsun, yol3 şeride çıkınca doğal olarak en sağa geçeyim demiş, fakat ya aynadan göremedi kör noktada kaldın, yada bakmadı, sende arada kalmışsın, işte en çok k.

 

Yol geçici olarak 3 şerit, ve fakat adam zaten benzinciye girecekmiş girdi yani neticede.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

bi linkk paylaştım geride. orda bişeyler yazıyor ne diyorsun o yazıya?

Cb talk mu, güzelmiş evet, yükleyelim...

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
 
Bu ara bazen MIDLAND firmasının daha çok avrupada ve türkiyedeki kamyoncuların kullandığı CBtalk programını dinliyorum.
 
Şöförün biri şikayet ediyordu ilaç taşıyorum, sabah 9 da izmirde olacaksın diye sıkıştırıyorlar diyordu. 3 saat uyudum perişanım diyordu. dinlemek isteyen varsa. Özellikle avrupadakiler oraları anlatıyorlar durumu ilginç oluyor. 
 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.midlandeurope.cbip
 
 
Aslında bir kanalda bizler de kümeleşsek olabilir.
Ben Kapıkule de olan gelişmeleri dinlemek için kullanıyorum. Hangi kanalda buluşuyoruz.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Cb talk mu, güzelmiş evet, yükleyelim...

Yok ingilizce.. bişeyi söküyorlar diyor

Bu arada cb tallkı açmıştım az önce 22 tır bulgaristanda kaza yapmış. Türk. 5 ölü var diyorlar..

Tr sohbet12 olabilir mi ki?

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Yok ingilizce.. bişeyi söküyorlar diyor

Bu arada cb tallkı açmıştım az önce 22 tır bulgaristanda kaza yapmış. Türk. 5 ölü var diyorlar..

Tr sohbet12 olabilir mi ki?

Sabah 7.30 a oldu kaza. 5 türk şoförü vefat etti maalesef. 15-16 araç birbirine girdi. Bulgaristan hükümeti konvoy halinde araçları kapıya getirdikleri için olmuş kaza.

d0b870a48bb8442d6f753bf905ca77e4.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erkan Işık yazdı:

Yukardan abi arabayı salarak indi sanırım sonra frenler kızdı kızınca zaten tutmaz fren ,

 

Evet bunu atladık.. En mantıklı yorum bence bu.. 

Evren Erakçora yazdı:

Retarder var mı acaba? 

Özellikle eski modellerde Retarder olan çekici mumla aranıyor. Olanlar ise emsallerinden 15-20 bin lira pahalı satılıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bunun için kaçış rampası yaparlar aslında. Yollarda görürsünüz ara ara. O kadar iniş mesafesi varsa mutlaka yapılması gereken şey kaçış rampasıymış

Bolu dağından kaynaşlıya iniş yaklaşık 20 km. Yol sürekli viraj ve kaçış rampası yok. İnerken sürekli balata kokusu alırsınız. Doğu, iç Anadolunun ve karadeniz transit trafiği buradan geçer. Ama buna benzer fren patlaması 1~2 kez olmuştur. Burada tırda başka arızada olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

İnerken sürekli balata kokusu alırsınız.

fren şişmesi denen diskin /kampananın aşırı ısınması. genelde hatalı yavaşlatma tekniği kullanılırsa olur, epeski kamyonlarda hep olurdu zira başka teknoloji yoktu yavaşlatmak için.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...