İçeriğe Yönlendir

Audi A4 (2008) 1.6 Yardımcı olabilir misiniz?


Fedai Özoğlu

Recommended Posts

Fedai Özoğlu

Öncelikle uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar. Forumu araştırdım benzer bir problemi yaşayanı bulamadığım için yeni konu açmak zorunda kaldım.

Aracım 1.6 102 lik. Aracımda "V" kayışı ciyaklama tabir edilen sesi çıkarıyor. İlk kullanmaya başladığım günden beri ki bu yaklaşık 8 aydır böyle. Gergi kütüğünü değiştirdim, "V" kayış iki defa değişti. Özellikle sabahları ciddi güç kaybı oluyor. Zenonları açınca kayış sesi artıyor. Esp lambası arada bir yanıyor. Arıza tespit cohazında voltaj düşüklüğü nedeniyle direksiyon açı sensörü diyor. Akü 75 amper yerli 1 yıllık akü.

Aracımdaki problemi tanımlayamıyorum ve probleme mekanik mi , elektironik mi ne kaynaklı olduğunu bulamıyorum.

Araç 300.000 km' yi aşmış durumda ancak yağ su v.b eksiltme yok.

 

 

Bir fikri ve tecrübesi olan varsa paylaşsın lütfen.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Şarj dinamosu bakım istiyor.
Furkan Bey daha önce böyle birşey yaşadınız mı?
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Furkan Bey daha önce böyle birşey yaşadınız mı?
Hayır , yazdığınız sorunları tek bir noktada birleştirip soruna sebep olabilecek parçaları gözden geçirdim ve sorunun müsebbibini tecrübelerime dayanarak şarj dinamosu olarak belirledikten sonra cevap olarak konuya yazdım.(5 sene 1.6 motorlu vw kullandım).
1.Sıkıntı : Kayış ses yapıyor.
Kayış kranktan aldığı güç ile bağlı olduğu parçaları çevirir bu parçalar sizin araçta şarj dinamosu,klima kompresörü, hidrolik direksiyon pompası ve gergi rulmanı.
2.Sıkıntı Xenonlar açılınca ses çoğalıyor.
Bu ne demek; Xenonlar kayışa bağlı bağlı bir parçadan birşeyler istiyor peki Xenonlar ne ister ? Elektrik.Neyden ister ?
Cevap:Şarj dinamosu
Mesela araç çalışır vaziyette iken camları indirip kaldırdığınız zaman motor sesinde değişiklik hissedersiniz neden?
Cevap:Dinamo motordan daha fazla güç alır bu nedenle motor yük altına girer ve sesi değişir.
3.Sikinti : Yanan arıza ışıkları.ESP ABS airbag gibi tüm sistemler elektrik enerjisi ile çalışıyor ve bu sistemlerin beyni yeterli elektrik ihtiyacını karşılayamadığı için sistemler arızaya düşüyor.Şöyle bir soru gelebilir peki dinamo yoksa aküden elektrik ihtiyacını karsilayamazlar mı?
Evet karşılarlar ama belli bir süre ve belli bir kapasitede , akü şarj olamadığı için belli bir süre sonra voltaj düşecek ve hatta fazla düşerse araç artık yürüyemez vaziyete dâhi gelecek.

Şimdi düşünelim ne yapacağız niye böyle oluyor?
1)Dinamo motordan istediği gücü kayış nedeniyle alamıyor.
Niye alamaz ? Cevap:Kayış gerginliği yeterli değil.
Ne yapacağız ?
1A)Gergi rulmanı kayışı geriyor mu kontrol edeceğiz.
2A)Kayış fabrikanın önerdiği ölçülerde mi kontrol edeceğiz.
2)Dinamo artık işlevini yerine getiremiyor.
Niye arızalandı?Cevap: Aracın yaşı ve kmsi göz önüne alınarak bakıldığında dinamonun içinde yer alan elektronik ve mekanik parçalar ömrünü tamamladı.Ne yapacağız ; Dinamoyu revize ettireceğiz.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu



Hayır , yazdığınız sorunları tek bir noktada birleştirip soruna sebep olabilecek parçaları gözden geçirdim ve sorunun müsebbibini tecrübelerime dayanarak şarj dinamosu olarak belirledikten sonra cevap olarak konuya yazdım.(5 sene 1.6 motorlu vw kullandım).
1.Sıkıntı : Kayış ses yapıyor.
Kayış kranktan aldığı güç ile bağlı olduğu parçaları çevirir bu parçalar sizin araçta şarj dinamosu,klima kompresörü, hidrolik direksiyon pompası ve gergi rulmanı.
2.Sıkıntı Xenonlar açılınca ses çoğalıyor.
Bu ne demek; Xenonlar kayışa bağlı bağlı bir parçadan birşeyler istiyor peki Xenonlar ne ister ? Elektrik.Neyden ister ?
Cevap:Şarj dinamosu
Mesela araç çalışır vaziyette iken camları indirip kaldırdığınız zaman motor sesinde değişiklik hissedersiniz neden?
Cevap:Dinamo motordan daha fazla güç alır bu nedenle motor yük altına girer ve sesi değişir.
3.Sikinti : Yanan arıza ışıkları.ESP ABS airbag gibi tüm sistemler elektrik enerjisi ile çalışıyor ve bu sistemlerin beyni yeterli elektrik ihtiyacını karşılayamadığı için sistemler arızaya düşüyor.Şöyle bir soru gelebilir peki dinamo yoksa aküden elektrik ihtiyacını karsilayamazlar mı?
Evet karşılarlar ama belli bir süre ve belli bir kapasitede , akü şarj olamadığı için belli bir süre sonra voltaj düşecek ve hatta fazla düşerse araç artık yürüyemez vaziyete dâhi gelecek.

Şimdi düşünelim ne ....



Teşekkür ederim gerçekten çok açıklatıcı ve net çözüm odaklı oldu. Sağol.
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Kayışı sökün döndürdüğü bütün tertibatları el ile kontrol edip boşluk varmı bakın. Rulmanları dağılmış olabilir sarj dinamosuda başta olmak üzere

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Şarj dinamosunda diyot tablası diye bir parça var, paralel 3 4 diyottan oluşuyor. Biri arızalaninca atıyorum 120 A yerine 90 A verebiliyor, voltajı da düşüyor ( başıma geldi 14.3 den 12 voltlara düştü) sizdeki gibi kayış sesi gelmedi ama inilti başlamıştı bende.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabaya 10 dakikalık obd 2 kaydı yapsak nerde sorun var analaşılır. Bakarsınız araba openloop geçtiği zaman aküden kaynaklı bir sorun verir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bakarsınız araba openloop geçtiği zaman aküden kaynaklı bir sorun verir. 

vesile olsun en başından beri bu open ve close loop u yanlış yorumlyorsunuz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

vesile olsun en başından beri bu open ve close loop u yanlış yorumlyorsunuz

 

Bende openloop geçince alternatör 12.5 volta düşüyor.  Aküm bitikse araba arıza veriyor. Bu tip bişey olabilir diye düşündüm. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Çağlar Bayur ABi senin almancan var. Sen daha iyi bilirsin. Bu resim Almanca sitesinden. Gaza basıldığında aküden besleniyor araba. AKü durumu iyi ise 10 km kadar aküden gidiyorsun. Ama akü kötü ise şarj tutmuyor ise araba elektronik arızalar veriyor. Akü bozuk iken gördüğüm arıza gaz kelebek konum sensörü ve EPS (elektrikli direksiyon arızası) .

PMJMWDq1qwM2g_itKLJ_GlxkNvha5SEUiLFooBv3

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü bozuk olsun. Araç çalışıyor ise anlamaz. Şarj cihazı bozuksa araç saçmalar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Konuya cevap yazan herkese teşekkürler. Problemi çözdük arkadaşlar. Bütün yazdığım sorunlar alternatör kasnağından kaynaklanıyormuş. Kasnak boşalmış arkadaşlar. Bundan kaynaklı yeterli voltajı yakalayamayan araç elden ayaktan çıkmıştı.
Bu modelin kullandığı birçok kasnak varmış. 2008 1.6'ların parça numarası INA F-231142.08 61X0928 04JNA
Tekrardan teşekkürler.52bc503490713a89ec60dffa23387091.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Bende openloop geçince alternatör 12.5 volta düşüyor.  Aküm bitikse araba arıza veriyor. Bu tip bişey olabilir diye düşündüm. 

marş  open loop tur ancak akünün kaça düştüğü motor hakkında bir veri getirmez, akü hakkında fikir verebilir ancak onun da open loop ile bir ilgisi yok

Ali Darbaz yazdı:

@Çağlar Bayur ABi senin almancan var. Sen daha iyi bilirsin. Bu resim Almanca sitesinden. Gaza basıldığında aküden besleniyor araba. AKü durumu iyi ise 10 km kadar aküden gidiyorsun. Ama akü kötü ise şarj tutmuyor ise araba elektronik arızalar veriyor. Akü bozuk iken gördüğüm arıza gaz kelebek konum sensörü ve EPS (elektrikli direksiyon arızası) .

PMJMWDq1qwM2g_itKLJ_GlxkNvha5SEUiLFooBv3

hızlanma  anında deşarj, yavaşlarken şarj , 10 km boyunca hızlanan araba hangisi?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

marş  open loop tur ancak akünün kaça düştüğü motor hakkında bir veri getirmez, akü hakkında fikir verebilir ancak onun da open loop ile bir ilgisi yok

hızlanma  anında deşarj, yavaşlarken şarj , 10 km boyunca hızlanan araba hangisi?

 

Abi grafikte göterdiği gibi, kendiminde tespit ettiği üzere araba ilk 10 km akü ile yürüyor.  Yani nasıl desem 10 km ne yaparsan yap full aküden gidiyor.  Daha açık konuşmak gerekirse, elektrik gereksinimleri akü ile sağlanıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi grafikte göterdiği gibi, kendiminde tespit ettiği üzere araba ilk 10 km akü ile yürüyor.  Yani nasıl desem 10 km ne yaparsan yap full aküden gidiyor.  Daha açık konuşmak gerekirse, elektrik gereksinimleri akü ile sağlanıyor. 

olabilir ama onun yukardaki grafikle alakası yok

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...