Fedai Özoğlu 28 Mart 2020 Paylaş 28 Mart 2020 Öncelikle uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar. Forumu araştırdım benzer bir problemi yaşayanı bulamadığım için yeni konu açmak zorunda kaldım. Aracım 1.6 102 lik. Aracımda "V" kayışı ciyaklama tabir edilen sesi çıkarıyor. İlk kullanmaya başladığım günden beri ki bu yaklaşık 8 aydır böyle. Gergi kütüğünü değiştirdim, "V" kayış iki defa değişti. Özellikle sabahları ciddi güç kaybı oluyor. Zenonları açınca kayış sesi artıyor. Esp lambası arada bir yanıyor. Arıza tespit cohazında voltaj düşüklüğü nedeniyle direksiyon açı sensörü diyor. Akü 75 amper yerli 1 yıllık akü. Aracımdaki problemi tanımlayamıyorum ve probleme mekanik mi , elektironik mi ne kaynaklı olduğunu bulamıyorum. Araç 300.000 km' yi aşmış durumda ancak yağ su v.b eksiltme yok. Bir fikri ve tecrübesi olan varsa paylaşsın lütfen. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 28 Mart 2020 Yazar Paylaş 28 Mart 2020 Şarj dinamosu bakım istiyor.Furkan Bey daha önce böyle birşey yaşadınız mı? Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 28 Mart 2020 Paylaş 28 Mart 2020 Furkan Bey daha önce böyle birşey yaşadınız mı?Hayır , yazdığınız sorunları tek bir noktada birleştirip soruna sebep olabilecek parçaları gözden geçirdim ve sorunun müsebbibini tecrübelerime dayanarak şarj dinamosu olarak belirledikten sonra cevap olarak konuya yazdım.(5 sene 1.6 motorlu vw kullandım).1.Sıkıntı : Kayış ses yapıyor.Kayış kranktan aldığı güç ile bağlı olduğu parçaları çevirir bu parçalar sizin araçta şarj dinamosu,klima kompresörü, hidrolik direksiyon pompası ve gergi rulmanı.2.Sıkıntı Xenonlar açılınca ses çoğalıyor.Bu ne demek; Xenonlar kayışa bağlı bağlı bir parçadan birşeyler istiyor peki Xenonlar ne ister ? Elektrik.Neyden ister ?Cevap:Şarj dinamosuMesela araç çalışır vaziyette iken camları indirip kaldırdığınız zaman motor sesinde değişiklik hissedersiniz neden?Cevap:Dinamo motordan daha fazla güç alır bu nedenle motor yük altına girer ve sesi değişir.3.Sikinti : Yanan arıza ışıkları.ESP ABS airbag gibi tüm sistemler elektrik enerjisi ile çalışıyor ve bu sistemlerin beyni yeterli elektrik ihtiyacını karşılayamadığı için sistemler arızaya düşüyor.Şöyle bir soru gelebilir peki dinamo yoksa aküden elektrik ihtiyacını karsilayamazlar mı?Evet karşılarlar ama belli bir süre ve belli bir kapasitede , akü şarj olamadığı için belli bir süre sonra voltaj düşecek ve hatta fazla düşerse araç artık yürüyemez vaziyete dâhi gelecek.Şimdi düşünelim ne yapacağız niye böyle oluyor?1)Dinamo motordan istediği gücü kayış nedeniyle alamıyor.Niye alamaz ? Cevap:Kayış gerginliği yeterli değil.Ne yapacağız ? 1A)Gergi rulmanı kayışı geriyor mu kontrol edeceğiz.2A)Kayış fabrikanın önerdiği ölçülerde mi kontrol edeceğiz.2)Dinamo artık işlevini yerine getiremiyor.Niye arızalandı?Cevap: Aracın yaşı ve kmsi göz önüne alınarak bakıldığında dinamonun içinde yer alan elektronik ve mekanik parçalar ömrünü tamamladı.Ne yapacağız ; Dinamoyu revize ettireceğiz. 6 Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 28 Mart 2020 Yazar Paylaş 28 Mart 2020 Hayır , yazdığınız sorunları tek bir noktada birleştirip soruna sebep olabilecek parçaları gözden geçirdim ve sorunun müsebbibini tecrübelerime dayanarak şarj dinamosu olarak belirledikten sonra cevap olarak konuya yazdım.(5 sene 1.6 motorlu vw kullandım).1.Sıkıntı : Kayış ses yapıyor.Kayış kranktan aldığı güç ile bağlı olduğu parçaları çevirir bu parçalar sizin araçta şarj dinamosu,klima kompresörü, hidrolik direksiyon pompası ve gergi rulmanı.2.Sıkıntı Xenonlar açılınca ses çoğalıyor.Bu ne demek; Xenonlar kayışa bağlı bağlı bir parçadan birşeyler istiyor peki Xenonlar ne ister ? Elektrik.Neyden ister ?Cevap:Şarj dinamosuMesela araç çalışır vaziyette iken camları indirip kaldırdığınız zaman motor sesinde değişiklik hissedersiniz neden?Cevap:Dinamo motordan daha fazla güç alır bu nedenle motor yük altına girer ve sesi değişir.3.Sikinti : Yanan arıza ışıkları.ESP ABS airbag gibi tüm sistemler elektrik enerjisi ile çalışıyor ve bu sistemlerin beyni yeterli elektrik ihtiyacını karşılayamadığı için sistemler arızaya düşüyor.Şöyle bir soru gelebilir peki dinamo yoksa aküden elektrik ihtiyacını karsilayamazlar mı?Evet karşılarlar ama belli bir süre ve belli bir kapasitede , akü şarj olamadığı için belli bir süre sonra voltaj düşecek ve hatta fazla düşerse araç artık yürüyemez vaziyete dâhi gelecek.Şimdi düşünelim ne ....Teşekkür ederim gerçekten çok açıklatıcı ve net çözüm odaklı oldu. Sağol. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Kayışı sökün döndürdüğü bütün tertibatları el ile kontrol edip boşluk varmı bakın. Rulmanları dağılmış olabilir sarj dinamosuda başta olmak üzere 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Şarj dinamosunda diyot tablası diye bir parça var, paralel 3 4 diyottan oluşuyor. Biri arızalaninca atıyorum 120 A yerine 90 A verebiliyor, voltajı da düşüyor ( başıma geldi 14.3 den 12 voltlara düştü) sizdeki gibi kayış sesi gelmedi ama inilti başlamıştı bende. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Arabaya 10 dakikalık obd 2 kaydı yapsak nerde sorun var analaşılır. Bakarsınız araba openloop geçtiği zaman aküden kaynaklı bir sorun verir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Ali Darbaz yazdı: Bakarsınız araba openloop geçtiği zaman aküden kaynaklı bir sorun verir. vesile olsun en başından beri bu open ve close loop u yanlış yorumlyorsunuz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Çağlar Bayur yazdı: vesile olsun en başından beri bu open ve close loop u yanlış yorumlyorsunuz Bende openloop geçince alternatör 12.5 volta düşüyor. Aküm bitikse araba arıza veriyor. Bu tip bişey olabilir diye düşündüm. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 (düzenlendi) @Çağlar Bayur ABi senin almancan var. Sen daha iyi bilirsin. Bu resim Almanca sitesinden. Gaza basıldığında aküden besleniyor araba. AKü durumu iyi ise 10 km kadar aküden gidiyorsun. Ama akü kötü ise şarj tutmuyor ise araba elektronik arızalar veriyor. Akü bozuk iken gördüğüm arıza gaz kelebek konum sensörü ve EPS (elektrikli direksiyon arızası) . 29 Mart 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Akü bozuk olsun. Araç çalışıyor ise anlamaz. Şarj cihazı bozuksa araç saçmalar 1 Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 31 Mart 2020 Yazar Paylaş 31 Mart 2020 Konuya cevap yazan herkese teşekkürler. Problemi çözdük arkadaşlar. Bütün yazdığım sorunlar alternatör kasnağından kaynaklanıyormuş. Kasnak boşalmış arkadaşlar. Bundan kaynaklı yeterli voltajı yakalayamayan araç elden ayaktan çıkmıştı. Bu modelin kullandığı birçok kasnak varmış. 2008 1.6'ların parça numarası INA F-231142.08 61X0928 04JNATekrardan teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mart 2020 Paylaş 31 Mart 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Bende openloop geçince alternatör 12.5 volta düşüyor. Aküm bitikse araba arıza veriyor. Bu tip bişey olabilir diye düşündüm. marş open loop tur ancak akünün kaça düştüğü motor hakkında bir veri getirmez, akü hakkında fikir verebilir ancak onun da open loop ile bir ilgisi yok Ali Darbaz yazdı: @Çağlar Bayur ABi senin almancan var. Sen daha iyi bilirsin. Bu resim Almanca sitesinden. Gaza basıldığında aküden besleniyor araba. AKü durumu iyi ise 10 km kadar aküden gidiyorsun. Ama akü kötü ise şarj tutmuyor ise araba elektronik arızalar veriyor. Akü bozuk iken gördüğüm arıza gaz kelebek konum sensörü ve EPS (elektrikli direksiyon arızası) . hızlanma anında deşarj, yavaşlarken şarj , 10 km boyunca hızlanan araba hangisi? 31 Mart 2020 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart 2020 Paylaş 31 Mart 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: marş open loop tur ancak akünün kaça düştüğü motor hakkında bir veri getirmez, akü hakkında fikir verebilir ancak onun da open loop ile bir ilgisi yok hızlanma anında deşarj, yavaşlarken şarj , 10 km boyunca hızlanan araba hangisi? Abi grafikte göterdiği gibi, kendiminde tespit ettiği üzere araba ilk 10 km akü ile yürüyor. Yani nasıl desem 10 km ne yaparsan yap full aküden gidiyor. Daha açık konuşmak gerekirse, elektrik gereksinimleri akü ile sağlanıyor. 31 Mart 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mart 2020 Paylaş 31 Mart 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi grafikte göterdiği gibi, kendiminde tespit ettiği üzere araba ilk 10 km akü ile yürüyor. Yani nasıl desem 10 km ne yaparsan yap full aküden gidiyor. Daha açık konuşmak gerekirse, elektrik gereksinimleri akü ile sağlanıyor. olabilir ama onun yukardaki grafikle alakası yok Yorum bağlantısı
Recommended Posts