Metin Akbal 2 Eylül 2019 Paylaş 2 Eylül 2019 Merhaba Videoda bişey farkettim. Gaz pedalı konum sensörünü ve motor yükünü gözlemlediğimde çok ilginç sonuçlara ulaştım. Cruise control tırmanırken %54 maksimum gaz kelebeğini açarak %90 motor yüküne ulaşıyor. Yani %54 den fazla basmak gereksiz. Çünkü aynı videonun bir kısmında %85 gaza basmama rağmen ulaştığım değer %95 motor yükü oluyor. Bu da Hız sabitleyicisnin gaz pedalını ne kadar etkili kullandığının bir göstergesi. Çünkü motoru boğmuyor [emoji4] Elektronik gaz pedali olan araclarda ne kadar gaza basarsan bas kelebegi sonuna kadar acmaz yanlis mi biliyorum? Cc deki olayinda cok farkli olacagini sanmiyorum. Yani %50 de bassan %100 de bassan kelebek ihtiyaci kadar aciliyor yakit hava karisimi da ona gore motora istenen guc saglaniyor.Ben gaza bastim 930 derece CC basti 870 derece oldu olcumler saglikli olabilir ama 1 km lik hassasiyet bile bu sicaklik farkini olusturabilir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Eylül 2019 Yazar Paylaş 2 Eylül 2019 Metin Akbal yazdı: Elektronik gaz pedali olan araclarda ne kadar gaza basarsan bas kelebegi sonuna kadar acmaz yanlis mi biliyorum? Cc deki olayinda cok farkli olacagini sanmiyorum. Yani %50 de bassan %100 de bassan kelebek ihtiyaci kadar aciliyor yakit hava karisimi da ona gore motora istenen guc saglaniyor. Ben gaza bastim 930 derece CC basti 870 derece oldu olcumler saglikli olabilir ama 1 km lik hassasiyet bile bu sicaklik farkini olusturabilir. İfade yanlış oldu. Gaz kelebek sensörü olucak. Yani gaz pedalı değil. Gaz kelebeği %85 açılıyor en fazla . Motor yükü %95 oluyor. Gaz kelebeği %54 açılıyor motor yükü %90 oluyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Eylül 2019 Paylaş 2 Eylül 2019 İfade yanlış oldu. Gaz kelebek sensörü olucak. Yani gaz pedalı değil. Gaz kelebeği %85 açılıyor en fazla . Motor yükü %95 oluyor. Gaz kelebeği %54 açılıyor motor yükü %90 oluyor. Elektronik girdi mi isin icine zaten pedal sensorlu oluyor ifade yanlis olsa da anladigimiz dogru orda sikinti yok Bunun hesabini nasil yaptin onu merak ettim sadece. Onu da mi Torque de gorebiliyorsun?Eski halatli sistemlersen olsa bastigin kadar aciliyordu kelebek. Ama simdi ister sen bas ister cc kendisi ayarlasin elektronik ya da sensorlu oldugu icin ihtiyaci kadar olanini aliyor. Rampa yukari istedigin kadar bas kelebek zaten acilmiyor. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 2 Eylül 2019 Paylaş 2 Eylül 2019 Konuyla alakalı bir soru sormak istiyorum, Dün gelirken CC aktif şekilde kullandım, ancak kafama takılan soru şu. Aracımı dün uzun yolda + - 90-100 arası CC ile ayarladım rampa çıkarken sorun yok tabi araç hızını koruyor ancak rampa inerken tabi sabitlediğim hızda kalmak için normal olarak sanki kompresyon gibi frenleme yapıyor bu sırada devir yükseliyor. Sorum şu bu durum eğim aşağı inerken aracı CC'den çıkarmak mı mantıklıdır yoksa bırak öyle kalsın durumu mu? Aracımda ki hız sabitlemede + - 10km 10km artıp düştüğü gibi birer birer de ayarlayabiliyorum. Eğim aşağı inerken hız yükseltmek mi gerekir? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Eylül 2019 Yazar Paylaş 2 Eylül 2019 Valla benim sabitlediğim hızlar belli. Saate 80 km/h ve 100 km/h Bu şekilde benden az yakıyor. Onu tespiti ni çoktan yaptım. Yorum bağlantısı
Furkan Sumer 25 Ekim 2019 Paylaş 25 Ekim 2019 (düzenlendi) Recaizade Mahmut Ekrem i10'u gorse Araba Sevdasi'ni yeniden yazarmis.. Videonun sonunda tesekkur gelmis, basarili bir calisma 25 Ekim 2019 tarihinde Furkan Sumer tarafından düzenlendi 1 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Ekim 2019 Yazar Paylaş 25 Ekim 2019 Furkan Sumer yazdı: Recaizade Mahmut Ekrem i10'u gorse Araba Sevdasi'ni yeniden yazarmis.. Videonun sonunda tesekkur gelmis, basarili bir calisma Vay be yeni bişey öğrendim . Mahmut Ekrem bey çok yakışıklı adammış. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Enteresan bir soket ile aktif olması. Güzel paylaşım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Kasım 2019 Yazar Paylaş 29 Kasım 2019 Beyler, fiyatı 500 tl kadar düştü. Bugüne kadar 7 tane montaj yapıldı. Epeyde güzel geri dönüşler oldu. Tedarik etmek isteyen aşağidaki linkden talepde bulunabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-orjinal-hyundai-i10-hiz-sabitleme-sistemi-749432011/detay/ Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Aralık 2019 Yazar Paylaş 12 Aralık 2019 Merhaba Aracımın bir çok sesör bilgisini takip ediyorum. Bunu biraz geliştirdim. Görünen oki ben kendim arabaya gaz verdiğimde sık sık araba açık devre döngüsüyle çalışıyor. Hız sabitleyici açıldığında ise sürekli kapalı devre döngü ile çalışıyor. Arabanın rampalarda benden iyi tırmanması, daha az yakması gibi şeyler aracın sürekli kapalı devre çalışmasından kaynaklı bir durummudur Hadi bunu tartışalım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Elektronik gaz kelebeği var ise hızı sabit tutmada senden iyi olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Görünen oki ben kendim arabaya gaz verdiğimde sık sık araba açık devre döngüsüyle çalışıyor. tartışalım da konu yok yok, zira görünenin hatalı 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Aralık 2019 Yazar Paylaş 12 Aralık 2019 Abi ben genele yazıyorum, başlığı i10 altına alıyorsunuz. Tüm hız sabitleyiciler bu şekildemi çalışıyor. Ben izah edemedim. ben bilgiye aç bir insanım. merak ediyorum. i10 ile dolaylı yoldan alakası var. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Hız sabitleyicide nasıl daha az yakabilir ki bir araba? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Kapalı devre çalışmak ne demek ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Hız sabitleyicide nasıl daha az yakabilir ki bir araba? Benim ortalama ekonomik sürüşüm 6,5 iken Cruise Control 80 sabit 5,3 litrelere düşüyor . Bende 80 km hızla sürdüğüm halde, en düşük 6,4 litreleri yakalıyor. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Senin bu hypermil işinde var bir sıkıntı bence. Hız sabitleyici yolu okumaz. Hızı her halükarda istenilen seviyede sabit tutar. Ben bunu en çok yokuş yukarı çıkarken görüyorum. Normalde rampa bitmek üzereyken ayağını gazdan biraz çekersin ama hız sabitleyici çekmez. Her halükarda senin daha az yakman gerekir. 5 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Senin bu hypermil işinde var bir sıkıntı bence. Hız sabitleyici yolu okumaz. Hızı her halükarda istenilen seviyede sabit tutar. Ben bunu en çok yokuş yukarı çıkarken görüyorum. Normalde rampa bitmek üzereyken ayağını gazdan biraz çekersin ama hız sabitleyici çekmez. Her halükarda senin daha az yakman gerekir. Bende CC nin az yaktirdigini dusunenlerdenim. Eski aracimda 5.5 le gittigim yolu CC ile 5 litrede tamamladigimi biliyorum. Yokus yukari cikarken duruma gore ya gazi kokler ya da 0.1 0.2 seklinde artar. Bizde ise bu hassasiyet olmaz. Yeni aracimda ise gozlemlemedim cunku aldigimdan beri CC acarim affetmem [emoji16] Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Senin bu hypermil işinde var bir sıkıntı bence. Hız sabitleyici yolu okumaz. Hızı her halükarda istenilen seviyede sabit tutar. Ben bunu en çok yokuş yukarı çıkarken görüyorum. Normalde rampa bitmek üzereyken ayağını gazdan biraz çekersin ama hız sabitleyici çekmez. Her halükarda senin daha az yakman gerekir. 220 depo lpg ölçümü var. 6,3 altına düşen yok. Fabrika verisi arabanaın 8,8 litre civarında. Kombine kullanım 6,5 litre. Bende kombineyi tuturuyorum. Mehmet Ozyurek yazdı: Kapalı devre çalışmak ne demek ? Anlatması biraz zor abi. Nasıl tarif edebilirim çok düşünüyorum Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: 220 depo lpg ölçümü var. Üstad sensin o zaman. Ben beceremiyorum hız sabitleyici ile az yaktırmayı. Belki de benzinli araçlarda durum farklıdır. Benim kıyasım 1.4 Dizel Corolla ve 1.6 TDCi Focus’a göre. Hız sabitleyici en fazla düz yolda tüketim açısından yakın olabiliyor bana. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 (düzenlendi) Recep Selim Kaya yazdı: Üstad sensin o zaman. Ben beceremiyorum hız sabitleyici ile az yaktırmayı. Belki de benzinli araçlarda durum farklıdır. Benim kıyasım 1.4 Dizel Corolla ve 1.6 TDCi Focus’a göre. Hız sabitleyici en fazla düz yolda tüketim açısından yakın olabiliyor bana. Hocam hızı sabitlediğiniz hız önemli. Siz 110 120 km hıza sabitliyorsunuzdur. Hyundailerde 80 ve 90 km hızlarda eco modunda gidiyor arabalar. 80 km hıza sabitliyorum. 5,8 yakıyor. 13 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Hocam hızı sabitlediğiniz hız önemli. Siz 110 120 km hıza sabitliyorsunuzdur. Hyundailerde 80 ve 90 km hızlarda eco modunda gidiyor arabalar. 80 km hıza sabitliyorum. 5,8 yakıyor. Hangi hıza sabitlersem aynı hızda cc’siz kıyaslıyorum. Bu 80 olur 110 olur. Hatta 110 u geçmemeye de dikkat ederim. Temel kural eşit şartların sağlanması. Kendini haklı çıkarmak için karşındaki insanı ilkokul seviyesine çekeceksen kendin çal kendin oyna. Ben sana hız sabitleyici ile az yakamazsın mı dedim. Senin daha az yakman gerekir dedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Anlatması biraz zor abi. Nasıl tarif edebilirim çok düşünüyorum Örnekle. Başlığı açan sensin, neye göre kapalı devre dedin. Neyi kapalı. ? Senin gaza basman ile beynin gaza basması arasındaki fark ne ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Metin Akbal yazdı: Bende CC nin az yaktirdigini dusunenlerdenim. Eski aracimda 5.5 le gittigim yolu CC ile 5 litrede tamamladigimi biliyorum. Yokus yukari cikarken duruma gore ya gazi kokler ya da 0.1 0.2 seklinde artar. Bizde ise bu hassasiyet olmaz. Yeni aracimda ise gozlemlemedim cunku aldigimdan beri CC acarim affetmem Senin gaz pedalı basuş tekniğin zayıf demektir. Ayakkabı markası bile tüketime etkendir cnm. Skechers ile ciddi düşük yakıt tüketimi sağlanıyor mesela 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts