İçeriğe Yönlendir

Hyundai i10 1.2 Elite Hız Sabitleyici Montajı ve Yakıt Tüketimi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Vasfi Gişten

Hız sabitleyici arabadan arabayada fark ediyor mesela focusta ayarlanan hıza ulaşmak için nerdeyse tam gaz veriyor en kısa sürede o hıza ulaşıyor ama poloda çok yavaş hızlanıyor istenilen hıza ulaşmak için. Ayrıca rampada aynı hızda çıkılırsa bence cc yada manuel olarak aynı yakar yada önemsenmeyecek fark vardır. Ama şu var siz manuel olarak çıkarken sabit gaz verip hızın bir miktar düşmesine izin veriyorsanız o zaman daha az yakar ama sonuçta hızdan feragat etmiş olursunuz. Hız sabitleyici devrede iken gaza basıp hızı arttırılabilir yine manuel olarak çıkarsınız devrede iken daha sonra tekrar istenilen hızdan devam ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Rampa aşağı inerken cc aracınızı sabit hızda tutuyor mu, bırakıyor mu?

 

 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Ahmet Ekici yazdı:

Rampa aşağı inerken cc aracınızı sabit hızda tutuyor mu, bırakıyor mu?

 

 

Sabit hızda kalmıyor hızlanıyor. Fakat şöyle söyleyeyim mesela 120 ile  5. Vites inerken mesela 140 a ulaşıyorsa cc de 130 ulaşıyor. Frene basıp cc devre dışı kalınca aniden daha fazla hızlanmaya başlıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim videoda olduğu gibi rampa inerken akü boş ise alternatöre  yükleniyor.

Boşalan akünün dostu cc dir. Cayır cayır akü şarj eder. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Debriyaj müşürün bozuktur Vasfi.
Debriyaja basınca standby’a geçmeli.
Aksi durumda hız düşünce motor devri yükselecek motor boştan yere gaz vermeye devam edecek.
Evet. Ben her aracımda denedim ve çoğu insan da denedi.
Bir tasarruf aracı değil. Konfor aracıdır hız sabitleyici.
Çok yaktırıyor.

 

Mehmet abi debriyaj müşüründe sorun olduğunu düşünmüyorum, bende de passat var debriyaja basıp vites değiştirmeye izin veriyor cc devredeyken; önceki aracım focus’tu, focusta debriyaja basınca cc devreden çıkıyordu fakat vw araçlarda debriyaja basınca cc devreden çıkmıyor 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cc ile daha az tüketimi yapan beyler, cc kapalı iken pedal basma yetinizi geliştirin. Daha az yakarsınız. Cc önünüze gelecek eğimi bilmez sadece hıza odaklıdır. 

  • Beğen 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Fiat 500 de debriyaja basınca hız sabitleyici devreden çıkıyor.

 

Bu durumda markalar arası kullanım farkı var demektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

CC açık 110’a sabitledin gidiyorsun. Baktın ileride rampa var. Rampanın dikliğine ve uzunluğuna göre düzde hızını yükselt örneğin 130’a çık. Rampada tatlı tatlı gaz vererek devam et. Rampanın sonunda hızın yine 110’a denk gelecek şekilde. Sonra ayağını gazdan çek devam et, CC gerekeni yapar. :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Yeryüzünde hiçbir taşıt motor devir ve km regülasyonu ile yürümüyor. Yürüse en düşük tüketimi daima yakalar araç. 

450km giden araç 600 km yapıyor sistemi entegre edince. Oysaki elektronik kontrollü araçlarda çok basit yapmak 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

'TEMPOMAT ayarlı hızı aşmamak için kendiliğinden frenleme yapar.'

 

Yukardaki cümleye göre; şanzımana mı müdahale ediyor, balata ile mi frenleme yapıyor?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ahmet Ekici yazdı:

'TEMPOMAT ayarlı hızı aşmamak için kendiliğinden frenleme yapar.'

 

Yukardaki cümleye göre; şanzımana mı müdahale ediyor, balata ile mi frenleme yapıyor?

Adaptif Cruise olanlar yapar. Misal Cx3 veya grand voyager. 2 km max fark olur üst noktada 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ahmet Ekici yazdı:

Rampa aşağı inerken cc aracınızı sabit hızda tutuyor mu, bırakıyor mu?

 

 

Bazıları vites kucultuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Vasfi Gişten yazdı:


Ama şöyle bir durum var cc de iken debriyaja basarsam araç kendi kendine gaz verip deviri yükseltmiyor bunu yokuş çıkarken yapıyorum mesela vites küçültüp debriyajı tam bıraktıktan sonra gaz vermeye devam ediyor.

 

Anladım.. Daha mantıklı çalışır hale getirmişler demekki.. Debriyaja basınca pasif.. bırakınca kaldığı yerden devam.. 

 

Vasfi Gişten yazdı:


Mehmet abi müşürde sıkıntı yok sanırım çünkü vitesi yerinden çıkarmadan sadece debriyaja basarak bu videoyu senin için çektim. Debriyaja basınca mevcut viteside yazmıyor.

 

 

 

 

Beğendim.. yukarda anlattığım gibi çalışıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Manuel ise

Adaptif ise gaz keser gerekirse fren yapar adaptif değil ise sadece gaz keser eğer araç hızlanır motor freni yetersiz gelir ise sürücü müdahalesi gerekir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Selçuk Bakış yazdı:

Fiat 500 de debriyaja basınca hız sabitleyici devreden çıkıyor.

 

Bu durumda markalar arası kullanım farkı var demektir.

+1  bende durum ayni.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende hız sabitleyici debriyaja basınca stand by cekiyor. Direksıyondan + basınca eski hıza çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici
Furkan Bakırel yazdı:

Adaptif ise gaz keser gerekirse fren yapar adaptif değil ise sadece gaz keser eğer araç hızlanır motor freni yetersiz gelir ise sürücü müdahalesi gerekir.

 

Mesela Kızılcahamam rampası, orada fren yapmadan yavaşlamanız mümkün değil. Ancak vitodaki cc aracı tutuyor.

 

Sorum; şanzımana mı müdahale ediyor, balata ile mi frenleme yapıyor?

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Tempomat fren yaparak düşürüyor. Hatta ben de bazen "balata asinti uyarısı" veriyordu. Balata fişini de değiştirmiş oldum bu vesileyle [emoji4]

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Videoda bişey farkettim. Gaz pedalı konum sensörünü ve motor yükünü gözlemlediğimde çok ilginç sonuçlara ulaştım. 

Cruise control  tırmanırken %54 maksimum gaz kelebeğini açarak %90 motor yüküne ulaşıyor.  Yani %54 den fazla basmak gereksiz. 

Çünkü aynı videonun bir kısmında %85 gaza basmama rağmen ulaştığım değer %95 motor yükü oluyor.

Bu da Hız sabitleyicisnin gaz pedalını ne kadar etkili kullandığının bir göstergesi. Çünkü motoru boğmuyor :) 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Ali senin arac kobay oldu sana bu aracı 20 sene kullanıp eksileri artıları masrafları yazıp ali darbaz blogunda anlatman lazım :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Hız sınırlandırıcı açık değilse cc iniş aşağı gazi kesse bile araç hızlanıyor manuel mondeoda.

Ahmet Ekici yazdı:

Rampa aşağı inerken cc aracınızı sabit hızda tutuyor mu, bırakıyor mu?

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erkan Işık yazdı:

Ali senin arac kobay oldu sana bu aracı 20 sene kullanıp eksileri artıları masrafları yazıp ali darbaz blogunda anlatman lazım :))

 

Abi içinde kamp yapabilceğim araba lazım bana. Ailece içinde geceliyebilelim. İ10 içinde hanım ile kızı uyutabiliyom ama ben koltukta kalıyom. 

Bodruma giderken çok güzel uyudular. Ama ben hiç uyuyamadım. Uyku konforumu sağlıyamıyor. 

Hanım doblo alalım felan diyor.. :)

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Hız sabitleyici kullandığım araçlarda, az farklarda olsa hiçbir zaman tasarruf sağlayamadım. Bu nedenle artık sadece düz yollarda ayağımı dinlendirmek için kullanıyorum. Tasarruftan ziyade konfora dönük bir donanım benim için.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...